Постанова
від 15.06.2011 по справі 1170/2а-1683/11
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУ ЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 червня 2011 року Спр ава № 1170/2а-1683/11

Кіровоградський окружни й адміністративний суд в скл аді:

головуючого судді : Петренк о О.С.

за участю секретаря : Господ арікова М.О.,

представників:

позивача - клопотання про розгляд справи без участі

відповідача - не з' явивс я

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом: Кіровогр адського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів

до відповідача: Прив атно-орендного сільськогосп одарського підприємства «Ка завчин-Агро»

про стягнення адміністрат ивно - господарських санкці й та пені, -

ВСТАНОВИВ:

До Кіровоградського о кружного адміністративного суду звернулося Кіровоградс ьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалід ів з позовом до приватно-орен дного сільськогосподарсько го підприємства «Казавчин-Аг ро» про стягнення адміністра тивно - господарських санкці й та пені.

Позивач в обґрунтування по зовних вимог зазначив, що від повідач своєчасно подав звіт про зайнятість і працевлашт ування інвалідів за 2010 рік, але самостійно не сплатив адмін істративно-господарські сан кції у термін передбачений з аконодавством, тому станом н а 05.05.2011 року за ним рахується за боргованість по сплаті адмін істративно-господарських са нкцій на суму 16 850,00 грн. та пені 101,20 грн. При визначенні суми ад міністративних санкцій та пе ні, позивач виходив з наступн их розрахунків. Зі звіту «Про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів за 2010рік» надан ого відповідачем, на підприє мстві повинно було працювати 2 інваліди, але працював лише один.

Сторони, належним чином пов ідомлені про час, дату та місц е судового розгляду, в судове засідання не прибули, при цьо му представник позивача нада в клопотання про розгляд спр ави за його відсутності та по зовні вимоги підтримав в пов ному обсязі, відповідач прич ини неявки суду не повідомив , письмових заперечень по сут і позовних вимог не подав.

Зважаючи на те, що в справі є достатні матеріали, які свід чать про права та взаємовідн осини сторін, суд визнав можл ивим розгляд справи у відсут ності відповідача.

Суд, дослідивши письмові до кази, вважає, що позовні вимог и підлягають задоволенню, ви ходячи з наступних підстав.

Відповідно до п.1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого по становою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 №1434, Фонд є уряд овим органом державного упра вління, який діє у складі Міні стерства праці та соціальної політики і підпорядковуєтьс я йому.

Згідно з п.9 зазначеного Пол оження для реалізації поклад ених на Фонд соціального зах исту інвалідів завдань за по годженням з Мінпраці утворюю ться територіальні відділен ня Фонду в межах граничної чи сельності його працівників.

Судом встановлено, що відпо відно до Положення про Кіров оградське обласне відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів, затвердженого Нак азом директора від 01.03.07р. №16, Кір овоградське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів є територіальним органом урядового державног о управління - Фонду соціальн ого захисту інвалідів і має с татус юридичної особи.

Основним завданням Фонду с оціального захисту інваліді в є, зокрема, контроль за викон анням підприємствами, устано вами, організаціями, у тому чи слі підприємствами, організа ціями громадських організац ій інвалідів, фізичними особ ами, які використовують найм ану працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого ста ттею 19 Закону України „Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів” (далі - Закону). У від повідності до покладених на Фонд завдань останній здійсн ює контроль за сплатою робот одавцями адміністративно-го сподарських санкцій і пені.

Таким чином, Фонд та його ві дділення є органами державно ї влади, які у правовідносина х з роботодавцями, зокрема у з в' язку із здійсненням контр олю за перерахуванням адміні стративно-господарських сан кцій, передбачених статтею 20 З акону, реалізують владні упр авлінські функції.

З огляду на викладене, та ві дповідно до п.1 ч.1 ст.3, п.4 ч.1 ст.17 КА С України, спори за позовами с уб' єктів владних повноваже нь - відділень Фонду до робото давців про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій та пені за кожне робоче мі сце, призначене для працевла штування інваліда і не зайня те ним, є публічно-правовими і відносяться до юрисдикції а дміністративних судів.

Відповідно до ч.1 ст.19 Закону для підприємств (об' єднань) , установ і організацій незал ежно від форм власності і гос подарювання встановлюється норматив робочих місць для з абезпечення працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків від середньооб лікової чисельності штатних працівників облікового скла ду за рік, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.

Згідно з п.1.9 Інструкції зі ст атистики кількості працівни ків, затвердженої наказом Де ржавного комітету статистик и України від 28.09.2005р. №286, показни ки кількості працівників у ф ормах державних статистични х спостережень відображають ся у цілих одиницях. Тому робо тодавцям слід визначати сере дньооблікову чисельність пр ацівників та чисельність пра цівників за встановленим Зак оном нормативом у цілих числ ах, округлюючи дробові числа відповідно до встановлених правил математики.

Відповідно до ч.ч.2, 3 ст.19 Закон у роботодавці самостійно зді йснюють працевлаштування ін валідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вим ог ст.18 цього Закону.

Забезпечення прав інвалід ів на працевлаштування та оп лачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання робот и вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього зверненн я до підприємств, установ, орг анізацій чи до державної слу жби зайнятості (ч.1 ст.18 Закону).

Згідно з ч.3 ст.18 Закону підпр иємства, установи, організац ії, фізичні особи, які викорис товують найману працю, зобов ' язані виділяти та створюва ти робочі місця для працевла штування інвалідів.

Статтею 20 Закону передбачен о обов' язок підприємств (об ' єднань), установ і організа цій, крім тих, що повністю утри муються за рахунок коштів де ржавного або місцевих бюджет ів, незалежно від форм власно сті і господарювання, де сере дньооблікова кількість прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, передб аченим ч.1 ст.19 Закону, щороку сп лачувати відповідним відділ енням Фонду соціального захи сту інвалідів адміністратив но-господарські санкції, сум а яких визначається у розмір і середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві (в об' єднанні), в уст анові, організації за кожне р обоче місце не зайняте інвал ідом. Для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, на яких працю є від 8 до 15 осіб, розмір адмініс тративно-господарських санк цій за робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом, в изначається в розмірі полови ни середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, в установі, органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю.

Судом встановлено, що відпо відно до звіту відповідача п ро зайнятість і працевлаштув ання інвалідів за 2010 рік від 23.02. 2011р. середньорічна заробітна плата штатного працівника на підприємстві в 2010 році склада ла 16 850,00 грн. /а.с. 7/.

Згідно даних, наданих відпо відачем у звіті за 2010 рік, форма № 10-ПІ, вбачається, що при серед ньообліковій чисельності пр ацюючих на підприємстві відп овідача в 2010 році - 46 осіб та ви ходячи з нормативу, передбач еного ч.1 ст.19 Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні», у відповідача мало бути створ ено два робочих місць для пра цевлаштування інвалідів.

При цьому, відповідно до роз ділу 2 зазначеного звіту на пі дприємстві протягом 2010 року п рацював лише 1 інвалід /а.с. 7,22/.

Доказів надання звітності щодо наявності вакансій для працевлаштування інвалідів відповідачем до компетентно го органу - центру зайнятост і, у відповідності до ст.20 Зако ну України «Про зайнятість н аселення», ст.3 Інструкції щод о заповнення форми звітності № 3-ПН «Звіт про наявність вак ансій», затвердженої Наказом міністерства праці та соціа льної політики України №420 від 19.12.2005р., протягом 2010 року сторона ми суду не надано.

Будь-які фактичні дані, які б свідчили про створення від повідачем ще одного робочого місця для працевлаштування інваліда, відповідно до вимо г ч.3 ст.18 Закону України „Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні”, відсут ні.

Кіровоградським обласним відділенням Фонду соціально го захисту інвалідів, в зв' я зку з порушенням відповідаче м ст.19 Закону, нараховано адмі ністративно-господарські са нкції в розмірі половини сер едньої річної заробітної пла ти на відповідному підприємс тві, що становить 16850,00 грн.

Відповідно до ч.2 ст.20 Закону порушення термінів сплати ад міністративно-господарськи х санкцій тягне за собою нара хування пені. Механізм нарах ування пені встановлено Поря дком нарахування пені та її с плати.

Згідно Порядку нарахуванн я пені та її сплати, затвердже ного Міністерством праці та соціальної політики України від 15.05.2007р. №223, порушення строку сплати адміністративно-госп одарських санкцій тягне за с обою нарахування пені, розмі р якої обчислюється виходячи зі 120 відсотків річних обліко вої ставки Національного Бан ку України, що діє на момент по дання позовної заяви.

Сума пені, що виникла в зв' язку з порушенням відповідач ем термінів сплати адміністр ативно-господарських санкці й, становить 101 грн. 20 коп.

Таким чином загальна сума з аборгованості становить: 16 850,0 0 грн. (адміністративно - госп одарські санкції) +101,20 грн. (пеня ) = 16 951,20 грн.

Враховуючи те, що відповіда чем, в порушення ст.ст. 19, 20 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні», не здійснено праце влаштування інваліда у рахун ок нормативів робочих місць, виходячи з вимог ст.18 цього За кону, не сплачено адміністра тивно-господарські санкції, суд дійшов висновку, що позов ні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню .

Відповідно до п.34 ст.4 Декрету КМУ від 21.03.1991р. №7-93 «Про державне мито» Кіровоградське обласн е відділення Фонду соціально го захисту інвалідів звільня ється від сплати державного мита.

Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є су б' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.

Зважаючи на викладене, судо ві витрати підлягають компен сації за рахунок Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС У країни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позо в - задовольнити.

Стягнути з приватно-орендн ого сільськогосподарського підприємства «Казавчин-Агро » (код ЄДРПОУ - 31143549, р/р - 2600373039 , МФО- 380805) на користь Кіровоград ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів (отримувач - УДК Гай воронський район, банк отрим увача - ГУДК в Кіровоградські й області, рахунок - 31215230700091, МФО - 823016) адміністративно - госп одарські санкції в сумі 16 850 (ші стнадцять тисяч вісімсот п' ятдесят) грн. та пеню в сумі 101 (с то одна) грн. 20 коп.

Судові витрати віднести на рахунок Держаного бюджету У країни.

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Кіровоград ський окружний адміністрати вний суд шляхом подачі в 10- ден ний строк з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до ст. 160 КАС України - з дня отримання копії постанови у повному обсязі, апеляційної скарги.

Суддя Кіровоградського о кружного

адміністративного суду підпис О.С. Петренко

Згідно з оригіналом

Дата ухвалення рішення15.06.2011
Оприлюднено29.06.2011
Номер документу16474061
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1170/2а-1683/11

Постанова від 15.06.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. Петренко

Постанова від 15.06.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. Петренко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні