Постанова
від 10.06.2011 по справі 2а-4489/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 червня 2011 року Спра ва № 2а-4489/10/1170

Кіровоградський окружни й адміністративний суд

у складі головуючого суд ді: Хилько Л.І.

при секретарі: Бабіч О.В.

за участю:

представника позивача- Кор оль Д.М.,

розглянувши в судовому зас іданні адміністративну спра ву за позовом Кіровоградсько ї об'єднаної державної подат кової інспекції (надалі - Пози вач) до приватного підприємс тва "Продком-К"

(надалі - Відповідач) про при пинення підприємницької дія льності юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до ві дповідача з позовом, в якому п росить припинити підприємни цьку діяльність юридичної ос оби Приватного підприємства "Продком-К" з підстав наявност і в Єдиному державному реєст рі запису про відсутність юр идичної особи за вказаним її місцезнаходженням та непода ння відповідачем протягом ро ку звітності до податкового органу, що передбачено п.2 ст. 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців” .

Представник позивача позовні вимоги підтримав пр осив задовольнити їх в повно му обсязі.

Відповідач надав письм ове заперечення, в якому зазн ачив, що підприємство знаход иться за вказаною адресою та щомісячно звітує перед орга нами державної податкової сл ужби.

На судовий розгляд справи відповідач не з'явився, ухвал и Кіровоградського окружног о адміністративного суду від 24.05.2011 року т від 22.04.2011 року про обо в"язкову явку в судове засіда ння не виконав (а.с.48-49,57). Про роз гляд справи був повідомлений належним чином, згідно адрес и, зазначеної у витягу з ЄДРПО У, проте поштова кореспонден ція поверталась до суду з від міткою " відсутній за місцем п роживання". Відповідно до ч. 2 с т. 128 КАС України неприбуття в с удове засідання сторін без п оважних причин або неповідом лення ними про причини непри буття не є перешкодою для роз гляду справи.

Згідно положення части ни 8 статті 35 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни вважається, що повістку вр учено юридичній особі, якщо в она доставлена за адресою, вн есеною до відповідного держа вного реєстру, або за адресою , яка зазначена її представни ком, і це підтверджується під писом відповідної службової особи.

Місцезнаходженням юридичн ої особи є адреса органу або о соби, які відповідно до устан овчих документів юридичної о соби чи закону виступають ві д її імені (стаття 93 Цивільног о кодексу України, стаття 1 Зак ону України "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців").

Суд звертає увагу, що , як випливає зі змісту статті 22 Закону України "Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в" інформація про зміну місце знаходження юридичної особи підлягає обов'язковому опуб лікуванню в спеціалізованом у друкованому засобі масової інформації. Доказів опублік ування інформації про зміну місцезнаходження юридичної особи - Приватного підприєм ства "Продком-К" в спеціалізо ваному друкованому засобі ма сової інформації суду надано не було. Тому судові ухвали та повістки надсилалися Відпов ідачу за наявною в матеріала х справи Витягу з ЄДРПОУ, в яко му зазначена адреса Приватно го підприємства "Продком-К": 25009 , м. Кіровоград, вул. Орджонікі дзе, буд.5, кімн.222(а. с. 63).

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС У країни в судовому засіданні 10.06.2011 р. проголошено вступну та резолютивну частини постано ви. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено н а 15.06.2011 р., про що повідомлено піс ля проголошення вступної та резолютивної частини постан ови в судовому засіданні з ур ахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС Ук раїни.

Дослідивши у судовом у засіданні подані суду дока зи, оцінивши їх за своїм внутр ішнім переконанням, що ґрунт ується на всебічному, повном у і об'єктивному розгляді у су довому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд п риходить до наступних виснов ків.

Судом встановлено, що приватне підприємство "Прод ком-К" ідентифікаційний код 3 6905036, зареєстроване виконавчим комітетом Кіровоградської м іської ради 27.01.2010року, та взяте на податковий облік від 28.01.2010р. за № 9821 як платник податків.

Згідно Акту пере вірки місцезнаходження (місц я проживання) платника подат ків від 31.05.2011 року та Довідки № 126 1 від 01.06.2011 року (а.с 61,62) встановлен ий факт відсутності приватн ого підприємства "Продком-К" з а його місцезнаходженням.

Пунктом 1 ст. 59 Господа рського кодексу України пере дбачено, що припинення діяль ності суб' єкта господарюва ння здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєд нання, поділу, перетворення) а бо ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповн оважених ним органів, за ріше нням інших осіб - засновникі в суб' єкта господарювання ч и їх правонаступників, а у вип адках передбачених цим Кодек сом - за рішенням суду.

Абзацом 12 ч. 1 ст. 239 Госпо дарського кодексу України ви значено, що органи державної влади та органи місцевого са моврядування відповідно до с воїх повноважень та у порядк у, встановленому законом, мож уть застосовувати до суб' єк тів господарювання адмініст ративно-господарську санкці ю у вигляді скасування держа вної реєстрації та ліквідаці я суб' єкта господарювання.

Відповідно до ч. 1 ст. 247 Госпо дарського кодексу України у разі здійснення суб' єктом г осподарювання діяльності, що суперечить закону чи устано вчим документам, до нього мож е бути застосовано адміністр ативно-господарську санкцію у вигляді скасування держав ної реєстрації цього суб' єк та та його ліквідації.

Згідно з частиною 1 статті 33 Закону України “Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів” від 15.05.2004р. №755-IV юридична особ а припиняється в результаті передання всього свого майна , прав та обов' язків іншим юр идичним особам - правонаступ никам у результаті злиття, пр иєднання, поділу, перетворен ня (реорганізації) або в резул ьтаті ліквідації за рішенням , прийнятим засновниками (уча сниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рі шенням органу державної влад и, прийнятим у випадках, перед бачених законом.

Порядок державної реєстра ції припинення юридичної осо би на підставі судового ріше ння, що не пов' язано з банкру тством юридичної особи, визн ачений статтею 38 Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”

Підпунктом 5 пункту 2 статті 38 зазначеного Закону визначе но, що підставою для постанов лення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутст вом юридичної особи, зокрема , є наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Юридична особа є такою, що п рипинилася, з дати внесення д о Єдиного державного реєстру запису про державну реєстра цію припинення юридичної осо би.

Суд, який постановив рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язане з банк рутством юридичної особи, у д ень набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратор у за місцезнаходженням юриди чної особи для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про судове рішення.

Дата надходження відповід ного судового рішення вносит ься державним реєстратором д о журналу обліку реєстраційн их дій.

Пунктом 4 частини 1 статті 17 К одексу адміністративного су дочинства України передбаче но, що компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб' єк та владних повноважень у вип адках, встановлених законом.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні” державні податкові інспекції в район ах, містах, районах у містах вх одять до системи органів дер жавної податкової служби.

Повноваження позивача, в то му числі і звернення до суду, п ередбачені ст. 11 Закону Україн и “Про державну податкову сл ужбу в Україні”, яка передбач ає право органів державної п одаткової служби звертатися до суду з заявою про скасуван ня державної реєстрації суб' єкта підприємницької діяльн ості не містить повноважень щодо звернення до суду із поз овною заявою про припинення підприємницької діяльності юридичної особи.

Проте, суд вважає, що позива ч має право на звернення до су ду з позовом про припинення п ідприємницької діяльності ю ридичної особи і у зв' язку з неподанням останньою протяг ом року органам державної по даткової служби звітності пр о отримані доходи. Даний висн овок суду ґрунтується на під ставі наступних законодавчи х актів.

Відповідно до ч. 2 ст. 124 Консти туції України, юрисдикція су дів поширюється на всі право відносини, що виникають у дер жаві. Згідно ст. 2 Закону Ук раїни “Про судоустрій”, суд з дійснює правосуддя на засада х верховенства права, забезп ечує захист гарантованих Кон ституцією України та законам и прав і законних інтересів ю ридичних осіб. Пунктом 3 статт і 3 зазначеного закону встано влено, що судова система забе зпечує доступність правосуд дя для кожної особи в порядку , встановленому Конституцією України та законами. Відпові дно до п. 1 ст. 6 Закону України “ Про судоустрій”, усім суб' є ктам правовідносин гарантує ться захист їх прав і законни х інтересів незалежним і неу передженим судом. Відповідно до п. 3 ст. 6 зазначеного закону, ніхто не може бути позбавлен ий права на розгляд його спра ви у суді, до підсудності яког о вона віднесена процесуальн им законом.

Пунктом 3 статті 10 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні” визначено , що функцію по контролю за сво єчасністю подання платникам и податків бухгалтерських зв ітів і балансів, податкових д екларацій, розрахунків та ін ших документів, пов' язаних з обчисленням податків, інши х платежів, а також перевірку достовірності цих документі в щодо правильності визначен ня об' єктів оподаткування і обчислення податків, інших п латежів, покладено на держав ні податкові інспекції.

Отже, Кіровоградську ОДПІ с лід вважати органом, на який д ержавою покладено обов'язок щодо здійснення діяльності у зазначених правовідносинах , в тому числі і діяльності спр ямованої на захист інтересів держави, а тому суд приходить до висновку, що позивача слід вважати уповноваженим орган ом держави, який має право на з вернення до суду з позовними вимогами, що є предметом спор у у даній справі.

Пункт 2 частини 1 статті 9 За кону України «Про систему оп одаткування», зобов`язує под авати до державних податкови х органів та інших державних органів відповідно до закон ів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов`язані з обчис ленням і сплатою податків і з борів (обов`язкових платежів ).

Крім того, до обов' язків с уб' єктів господарювання, що визначено нормою п. 8. ст. 19 Госп одарського кодексу України, є здійснення первинного та б ухгалтерського обліку резул ьтатів своєї роботи, подання відповідно до вимог закону ф інансової звітності та стати стичної інформації щодо своє ї господарської діяльності.

Відповідно до матеріалів с прави, відповідач не подає пе редбаченої податкової звітн ості більше одного року, що є п ідставою для постановлення с удового рішення про припинен ня державної реєстрації, згі дно ч. 2 ст. 38 Закону України «Пр о державну реєстрацію юридич них і фізичних осіб - підпри ємців».

Згідно даних Кіровоградс ької ОДПІ, відповідач з дня ре єстрації не подає документи податкової звітності та пода ткові декларації, що є грубим порушенням чинного законода вства України, порушенням за конних інтересів держави (а. с . 6). Відповідачем не надано док азів, які б підтвердили подан ня звітності.

Судом не береться до уваги з аперечення позивача в части ні знаходження ПП "Продком-К" з а зазначеною у ЄДРПОУ адресо ю, оскільки довідка, надана ВА Т "Акустика" немістить дати та вих.№; (а.с.19. Зазначена довідка , яку надано відповідачем в об грунтування факту наявност і підприємства за місцезнахо дженням, підтверджує лише ор енду приміщення в період з 15.06.2 010 року по 15.08.2010 року.

Враховуючи викладене та т е що станом на час розгляду да ної адміністративної справи відповідачем не надано дока зів свого місцезнаходження в ідповідно до запису в Єдином у державному реєстрі, доказі в подання звітності до подат кових органів та відсутніст ь у відповідача заборгованос ті перед бюджетом, що підтвер джується доданою до матеріал ів справи довідки неподання звітності та відсутності заб оргованості (а. с. 7-8), її державн а реєстрація підлягає припин енню.

Згідно з ч. 1 ст. 38 Закону Укр аїни ”Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” суд, яки й постановив рішення щодо пр ипинення юридичної особи, що не пов' язане з банкрутство м юридичної особи, в день набр ання таким рішенням законної сили направляє його копію де ржавному реєстратору за місц езнаходженням юридичної осо би для внесення до Єдиного де ржавного реєстру запису про судове рішення.

Відповідно ч. 4 ст. 94 КА С України, у справах, в яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, а відповідачем - ф ізична чи юридична особа суд ові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. 33, 38 Закон у України „Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців”, с т.ст. 86, 158- 163, 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу - П риватне підприємство "Продко м-К", (ідентифікаційний код 36905036) , місцезнаходження за адресо ю: м.Кіровоград, 25002, вул.Орджо нікідзе,5 кв.222

Зобов' язати Кіровоград ську об' єднану державну под аткову інспекцію здійснити в сі передбачені законодавств ом України заходи щодо припи нення Приватного підприємс тва "Продком-К"

Копію постанови направит и Державному реєстратору вик онавчого комітету Кіровогра дської міської ради для вико нання вимог ст. 38 Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”.

Постанова суду наби рає законної сили в порядку т а строки, передбачені ст. 254 КАС України.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпр опетровського апеляційного адміністративного суду чере з Кіровоградський окружний а дміністративний суд шляхом п одачі апеляційної скарги в 10-д енний строк з дня її оголошен ня. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Код ексу адміністративного судо чинства України, апеляційна скарга подається в 10-денний с трок з дня отримання копії по станови.

Повний текс т постанови виготовлено 15.06.2011 р оку.

Суддя Кіровоградськ ого окружного

адміністративного с уду Л.І.Хил ько

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2011
Оприлюднено29.06.2011
Номер документу16474073
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4489/10/1170

Ухвала від 24.05.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 09.12.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 24.11.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Постанова від 10.06.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні