Постанова
від 21.06.2011 по справі 1170/2а-1639/11
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУ ЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 червня 2011 року Справа № 1170/2а-1639/11

Кіровоградський окружни й адміністративний суд

в складі головуючого: судді Петренко О.С.

за участю секретаря: Господ арікова М.О.,

представників:

прокурора - клопотання пр о розгляд справи без участі

позивача - клопотання про розгляд справи без участі

відповідача - не з' явивс я

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом: Прокурора Кіров ського району, який діє в інте ресах держави в особі Кірово градської об' єднаної держа вної податкової інспекції

до відповідача: Приватного підприємства «Агрооптсерві с»

про стягнення суми податко вої заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Кіровського ра йону, який діє в інтересах дер жави в особі Кіровоградської об'єднаної державної податк ової інспекції звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з по зовом до приватного підприєм ства «Агрооптсервіс»про стя гнення податкової заборгов аності в сумі 86 410 грн. 93 коп.

Позовні вимоги обґрунтову ються тим, що у відповідача ви никла заборгованість зі спла ти орендної плати з юридични х осіб та податку на додану ва ртість, яка в добровільному п орядку відповідачем не сплач ена.

Прокурор та представник по зивача, належним чином повід омлені про час, дату та місце с удового розгляду в судове за сідання не прибули, при цьому надавши клопотання про розг ляд справи за їх відсутності та позовні вимоги підтримал и в повному обсязі.

Відповідач заперечення на позовну заяву не надав, в судо ве засідання не з'явився, про д ату, час та місце судового зас ідання повідомлений належни м чином, що підтверджується м атеріалами справи. У відпові дності до ст.128 КАС України суд вважає за можливе розглянут и справу за відсутності відп овідача.

Суд, дослідивши матеріали с прави, прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають з адоволенню.

Відповідно до ст. 121 Конститу ції України на органи прокур атури покладено функцію пред ставництва інтересів громад ян або держави в судах у випад ках визначених законом.

Згідно зі ст.36-1 Закону Україн и "Про прокуратуру" підставою для представництва у суді ін тересів держави є наявність порушень економічних, політи чних та інших державних інте ресів внаслідок протиправни х дій (бездіяльності) фізични х або юридичних осіб, що вчиня ються у відносинах між ними а бо з державою. При цьому предс тавництво інтересів держави здійснюється шляхом звернен ня прокурора до суду з заявою (позовом) в інтересах органу у повноваженого державою здій снювати відповідні функції у спірних відносинах.

Ст. 60 КАС України визначено, щ о у випадках встановлених за коном, прокурор може звернут ися до адміністративного суд у із адміністративними позов ами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах.

Спеціальними законами (які діяли на момент виникнення с пірних правовідносин) що виз начали статус державної пода ткової служби в Україні, її фу нкції, а також обов' язки пла тників податків щодо сплати податків і зборів (обов' язк ових платежів) є Податковий к одекс України, Закон України «Про державну податкову слу жбу в Україні», Закон України «Про систему оподаткування» , Закон України від 3 липня 1992 ро ку N 2535-ХІІ "Про плату за землю", З акон України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами».

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни "Про державну податков у службу" одним із завдань орг анів державної податкової сл ужби є здійснення контролю з а одержанням податкового зак онодавства, правильного обчи слення повнотою та своєчасно ї сплати до бюджетів, державн их цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платеж ів).

Також, згідно ст. 4 Закону Укр аїни "Про державну податкову службу в Україні" державна по даткова адміністрація Украї ни є центральним органом вик онавчої влади, в підпорядкув анні якої, зокрема, знаходить ся Кіровоградська об'єднана державна податкова інспекц ія.

Статтею 10 Закону України "Пр о державну податкову службу в Україні" на державні податк ові інспекції в районах, міст ах без районного поділу, райо нах у містах, міжрайонні та об 'єднані державні податкові і нспекції покладено функції щ одо контролю за додержанням законодавства про податки, і нші платежі: обліку платникі в податків, інших платежів, пр авильність обчислення і своє часність надходження цих под атків, інших платежів, а також здійснення реєстрації фізич них осіб - платників податків та інших обов'язкових платеж ів.

Пунктом 20.1.28 статті 20 Податков ого кодексу України органам державної податкової служби надано право стягувати до бю джетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'я зань та/або податкового борг у у випадках, порядку та розмі рі, встановлених цим Кодексо м.

З вищевикладеного, податко ві органи відносяться до кат егорії контролюючих, яким на дано право застосовувати до платників податків фінансов і (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних ціл ьових фондів суми недоїмки, п ені у випадках, порядку та роз мірах, встановлених законами України.

Судом встановлено, що ПП «Аг рооптсервіс»зареєстроване виконавчим комітетом Кірово градської міської ради 08.12.1998 ро ку /а.с. 9,11/ та перебуває на подат ковому обліку як платник под атків в Кіровоградській ОДПІ .

За ПП «Агрооптсервіс» раху ється заборгованість зі спла ти податку на додану вартіст ь в сумі 37 443 грн.:

- по податковій декларації № 141721 від 17.01.2011 року (за грудень 2010 ро ку) нараховано 7422,00 грн., за рахун ок часткової сплати борг ста новить - 1943,00 грн. /а.с. 16-17/;

- по податковій декларації № 6572 від 17.02.2011 року (за січень 2011 року ) - 7882,00 грн. /а.с. 14-15/;

- по податковій декларації № 24831 від 18.03.2011 року (за лютий 2011 року ) - 27618,00 грн. /а.с. 12-13/;

Крім того, за відповідачем р ахується заборгованість зі с плати податку по орендній пл аті з юридичних осіб в сум 48 967, 9 3 грн. :

- по податковій декларації № 3743 від 30.01.2010 року нараховано 70 841,52 г рн., погашено - 45934,26 грн., тому су ма боргу - 24907,16 грн. /а.с. 19/;

- по уточнюючій декларації № 6549 від 12.02.11року нараховано 21006,60 гр н., погашено - 12253,85 грн., заборго ваність - 8752 ,75 грн. /а.с. 20-21/;

- по податковій декларації № 1595 від 25.01.2011 року нараховано 15308,02 г рн.

Згідно вимог ст. 67 Конституц ії України, кожен зобов'язани й сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встанов лених законом.

Відповідно до ст. 27 З акону України від 03.07.1992р. N 2535-ХІІ " Про плату за землю" контроль з а правильністю обчислення і справляння земельного подат ку, а також орендної плати за з емельні ділянки державної та комунальної власності здійс нюється органами Державної п одаткової служби.

Відповідно до ст. 13, ч. 1 с т. 14, 17 Закону України «Про плат у за землю»від 03.07.1992р. № 2535-ХІІ (із змінами та доповненнями) та с т.ст. 285, 286, 287, 288 Податкового Кодекс у України підставою для нара хування орендної плати за зе мельну ділянку, яка перебува є у державній або комунальні й власності, - договір оренди т акої земельної ділянки. Плат ники орендної плати за земел ьні ділянки державної або ко мунальної власності (крім гр омадян) самостійно обчислюют ь суму орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютог о поточного року подають від повідному органу державної п одаткової служби за місцезна ходженням земельної ділянки податкову декларацію на пот очний рік за формою, встановл еною центральним податковим органом, з розбивкою річної с уми рівними частками за міся цями. Подання такої декларац ії звільняє від обов'язку под ання щомісячних декларацій. Податкове зобов'язання по ор ендній платі за землі держав ної та комунальної власності , визначене у податковій декл арації на поточний рік, сплач ується рівними частками влас никами та землекористувачам и земельних ділянок за місце знаходженням земельної діля нки за базовий податковий (зв ітний) період, який дорівнює к алендарному місяцю, щомісячн о протягом 30 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) місяця.

Судом встановленор, що су ма зобов' язань за деклараці єю № 3743 від 30.01.2010 року погашена ча стково, уточнюючим розрахунк ом № 6549 від 12.02.2010 року погашено ча стково, за декларацією № 1595 спл ата відсутня, тому рахується заборгованість по орендній платі за землю у розмірі 48967,52 гр н., яка у встановлені строки в ідповідачем не сплачена.

Згідно до пп.5.1.1 п.5.1 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами" від 21.12.00 № 2181 - Ш (далі - Закон № 2181- ІІІ) податкове зобов'язання , самостійно визначене платн иком податків у податковій д екларації (розрахунку), вважа ється узгодженим з дня подан ня такої податкової декларац ії (розрахунку).

При цьому, відповідно до п ідпункту 1.11 статті 1 цього Зак ону під податковою деклараці єю розуміється документ, що п одається платником податків до контролюючого органу у ст роки, встановлені законодавс твом, на підставі якого здійс нюється нарахування та/або с плата податку, збору (обов'язк ового платежу).

Згідно вимог пп. 49.18.1 п .49.18. ст. 49 Податкового кодексу Ук раїни податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за ба зовий звітний (податковий) пе ріод, що дорівнює календарно му місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових вн есків) - протягом 20 календарни х днів, що настають за останні м календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України , платник податків зобов'язан ий самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, за значену у поданій ним податк овій декларації, протягом 10 ка лендарних днів, що настають з а останнім днем відповідного граничного строку, передбач еного цим Кодексом для подан ня податкової декларації, кр ім випадків, встановлених ци м Кодексом.

Згідно з п. 56.11 ст. 56 Подат кового кодксу України, не під лягає оскарженню податкове з обов'язання, самостійно визн ачене платником податків, а т ому податкове зобов'язання, с амостійно визначене платник ом податків у податковій декларації, є узгодженим з д ня подання такої податкової декларації.

Вказані вище вимоги в ідповідачем не виконано, том у за ним рахується податкови й борг по податку на додану ва ртість у розмірі 37443,00.

Відповідно до ст. 4 З акону України "Про систему оп одаткування", платниками под атків і зборів є юридичні та ф ізичні особи, на яких згідно і з законами України покладено обов'язок сплачувати податк и і збори (обов'язкові платежі ).

Статтями 9,14,15 Закону України "Про систему оподаткування" п ередбачено, що платники пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів) зобов'язані сплачува ти податки та інші обов'язков і платежі у строки, встановле ні відповідними законами.

Відповідно до ч. 2 ст. 14 вищевк азаного Закону загальнодерж авні податки і збори (обов'язк ові платежі) встановлюються Верховною Радою України і сп равляються на всій території України.

Згідно п.п.5.4.1 п. 5.4 ст.5 вищезазн аченого Закону вказано, що уз годжена сума податкового зоб ов'язання, не сплачена платни ком податків у строки визнач ені цією статтею, визнається сумою податкового боргу пла тника податків.

Несвоєчасна сплата податків, зборів, інших обов'я зкових платежів до бюджету п орушує інтереси держави, оск ільки спричиняє шкоду її еко номічним інтересам, загрожує виконанню загальнодержавни х програм, що фінансуються з б юджету.

Відповідно до пункту 1.2 ст атті 1 Закон № 2181-III, податкове зо бов'язання - це зобов'язання пл атника податків сплатити до бюджетів або державних цільо вих фондів відповідну суму к оштів у порядку та у строки, ви значені цим Законом або інши ми законами України.

Згідно з пунктом 1.3 статті 1 З акону № 2181-III податковим боргом (недоїмкою) є податкове зобов 'язання (з урахуванням штрафн их санкцій за їх наявності), са мостійно узгоджене платнико м податків або узгоджене в ад міністративному чи судовому порядку, але не сплачене у вст ановлений строк, а також пеня , нарахована на суму такого по даткового зобов'язання.

В силу підпункту 5.4.1 пункту 5.4 статті 4 Закону № 2181-ІІІ узгодже на сума податкового зобов'яз ання, не сплачена платником п одатків у строки, визначені ц ією статтею, визнається сумо ю податкового боргу платника податків.

Згідно з п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податко вого кодексу України, податк овий борг - сума грошового зоб ов`язання (з урахуванням штра фних санкцій за їх наявності ), самостійно узгодженого пла тником податків або узгоджен ого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлени й цим Кодексом строк, а також п еня, нарахована на суму таког о грошового зобов`язання.

Відповідно до пп.3.1.1 п.3.1 ст. 3 За кону № 2181-ІІІ, активи платника п одатків можуть бути примусов о стягнені в рахунок погашен ня його податкового боргу ви ключно за рішенням суду.

У разі, коли платник податків не сплачує узгодже ну суму податкового зобов'яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги у відповідності до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181-ІІІ.

Першу податкову вимо гу сформовано 02.09.2010 року за №1/1026 н а суму 2539,86 грн. та вручено підпр иємству 12.10.2010 року.

Другу податкову вимогу с формовано 15.11.2010 року за №2/1289 на су му 17878,88 грн. та вручено підприєм ству 18.12.2010 року.

Згідно п.41.5 ст.41 Подат кового кодексу України орган ами стягнення є виключно орг ани державної податкової слу жби, які уповноважені здійсн ювати заходи щодо забезпечен ня погашення податкового бор гу в межах їх повноважень, а та кож державні виконавці в меж ах своїх повноважень.

Відповідно до пп.14.1.137. п.14 .1 ст.14 Податкового кодексу Укр аїни визначено, що орган стяг нення - державний орган, уповн оважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах по вноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Підпунктом 20.1.28 статті 20 Под аткового кодексу України орг анам державної податкової сл ужби надано право стягувати до бюджетів та державних ціл ьових фондів суми грошових з обов'язань та/або податковог о боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Ко дексом.

Частиною 1 ст. 9 КАС України вс тановлено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, місцевого самоврядування, ї хні посадові і службові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Коде ксу адміністративного судоч инства України, кожна сторон а повинна довести ті обстави ни, на яких ґрунтуються її вим оги та заперечення, а суд згі дно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за свої м внутрішнім переконанням, щ о ґрунтується на їх безпосер едньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні .

В даному випадку, позивач зм іг довести правомірність зве рнення до суду з позовними ви могами, а тому за таких обстав ин суд приходить до висновку , що позовні вимоги підлягают ь задоволенню.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійсненні позивачем, з в ідповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 159 -163, 167 КАС У країни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підп риємства «Агрооптсервіс»(ко д ЄДРПОУ - 30226959; р/р № 26002000051719 в ПАТ «У крсоцбанк», МФО - 300023; р/р - 26004301332 917 в філії ПОТ «Промінвестбанк »м. Кіровоград, МФО- 323301) на корис ть Державного бюджету Україн и в особі Кіровоградської об ' єднаної державної податко вої інспекції податковий бор г в сумі 86 410 (вісімдесят шість т исяч чотириста десять) грн. 93 к оп. (48 967 (сорок вісім тисяч дев' ятсот шістдесят сім) грн. 93 коп . на р/р № -3321812700002; 37 443 (тридцять сім т исяч чотириста сорок три) грн . на р/р - 31114029700002).

Судові витрати віднести на рахунок Державного бюджету України.

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Кіровоград ський окружний адміністрати вний суд шляхом подачі в 10- ден ний строк з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі, відповід но до ст. 160 КАС України - з дня отримання копії постанови у повному обсязі, апеляційної скарги.

Суддя Кіровоградського о кружного

адміністративного суду підпис О.С. Петренко

Згідно з оригіналом

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2011
Оприлюднено29.06.2011
Номер документу16474078
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1170/2а-1639/11

Постанова від 21.06.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. Петренко

Ухвала від 04.05.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. Петренко

Постанова від 21.06.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.С. Петренко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні