Постанова
від 15.06.2011 по справі 2а-3343/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018,  м. Львів,  вул. Чоловського, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

15 червня 2011 р.                                                                                    № 2а-3343/11/1370  

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої cудді –Потабенко В.А.

за участю секретаря – Іваськевича С.В.,

за участі представників сторін:

позивача –ОСОБА_1, згідно довіреності,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Шевченківському районі м. Львова до приватного підприємства "Наталі-Люкс" про стягнення заборгованості,-

в с т а н о в и в :

ДПІ в Шевченківському районі м. Львова звернулася до суду з позовом до ПП "Наталі-Люкс" про стягнення заборгованості в сумі 17234,75 грн., що складається з податку на додану вартість в розмірі 17170,36 грн. та орендної плати з юридичних осіб в розмірі 64,39 грн.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги з підстав, викладених в позовній заяві. Просить позов задовольнити.  

Суд вважає за доцільне зазначити, що відповідач в судове засідання не з'явився, кореспонденція, яка скеровувалася на адресу відповідача судом, повернулась з довідками Укрпошти про відсутність адресата.

Згідно ст. 33 КАС України, у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються:

юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

фізичним особам, які не мають статусу підприємців, - за адресою їх місця проживання чи місця перебування, зареєстрованою у встановленому законом порядку.

У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо ПП "Наталі-Люкс", то таке зареєстровано за адресою 79000, м. Львів, вул. Сінна, 7.

Відтак, суд вважає, що відповідач належним чином, в силу приписів ст.ст. 33-35 КАС України, повідомлений про час та місце розгляду справи і таку можливо розглядати у відсутності представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів, відповідно до ст. 71 КАС України.

Заслухавши пояснення представника позивача, оглянувши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини по справі, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Згідно даних довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, ПП "Наталі-Люкс" було зареєстроване 21.10.2005 року виконавчим комітетом Львівської міської ради.

Довідкою позивача від 02.03.2011 року № 123/29-011 підтверджено факт взяття відповідача на облік платників податків 03.03.2000 року за № 8235.

Згідно самостійно поданої декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010 рік № 1497 від 28.01.2010 року відповідачу належало до сплати 688,46 грн.

Крім того, на підставі акту № 1087/310/15-2/30822625 від 23.07.2010 року про результати камеральної перевірки податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2010 року ДПІ в Шевченківському районі м. Львова районі прийнято податкове повідомлення-рішення № 0005071630/0/17634 від 26.07.2010 року, яким відповідачу визначено податкове зобов’язання по сплаті податку на додану вартість в розмірі 17370,36 грн., з них за основним платежем - 16543,20 грн., штрафних (фінансових) санкцій - 827,16 грн. В матеріалах справи наявний доказ розміщення даного повідомлення-рішення на дошці податкових оголошень 02.08.20110 року.   

Згідно п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ (надалі –Закон № 2181-III), ДПІ у Шевченківському районі м. Львова виставило ПП "Наталі-Люкс" податкові вимоги:

-          І податкова вимога № 1/756 від 19.08.2010 року на суму 17170,36 грн.;

-          ІІ податкова вимога № 2/933 від 24.11.2010 року на суму 17170,36 грн.

До матеріалів справи долучено копії відповідних актів про неможливість вручення платнику податків податкової вимоги у зв’язку з відсутністю останнього за місцем реєстрації та розміщення таких вимог на дошці податкових оголошень.

Зі слів представника позивача ні податкове повідомлення-рішення, ні податкові вимоги не оскаржувалися.

Начальником ДПІ у Шевченківському районі м. Львова 21.10.2010 року було прийнято рішення № 121/24-0 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.

Згідно норм Закону України «Про систему оподаткування»від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ (в редакції, що діяла на момент виникнення податкового зобов’язання), платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законом терміни.

Відповідно до п. 1.3 ст.1 Закону № 2181-ІІІ, податковий борг –податкове зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов’язання.

Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181, податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до цього закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що не суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення. Остаточне рішення вищого (центрального) контролюючого органу за заявою платника податків не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.

Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження. Також платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Згідно з підпунктом 5.4 статті 5 Закону № 2181-ІІІ, узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов’язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»

Відповідно до преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов’язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов’язкових платежів), включаючи збір на обов’язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до п. 1.12 ст. 1 Закону № 2181-ІІІ, контролюючий орган –державний орган, який у межах своєї компетенції, визначеної законодавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю і повнотою нарахування податків і зборів (обов’язкових платежів) та погашенням податкових зобов’язань чи податкового боргу. Податкові органи є контролюючим органом стосовно податків і зборів (обов’язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.

Контролюючі органи мають право здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати лише стосовно тих податків і зборів (обов’язкових платежів), які віднесені до їх компетенції цим пунктом.

Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції.

Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону № 2181-ІІІ, активи платника податків (кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання) можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов’язань забезпечення боргу.

У будь-яких інших випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов’язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов’язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.

Усупереч наведеним нормам чинного законодавства, платник податків ПП "Наталі-Люкс" не вжив жодних заходів для погашення податкового зобов’язання.

Згідно довідки позивача від 04.03.2011 року № 5316/19-020, станом на 03.03.2011 року податкова заборгованість відповідача з податку на прибуток складає 17234,75 грн., з них по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) сума недоїмки становить 17170,36 грн., по орендній платі з юридичних осіб –64,39 грн.

На даний час вказана сума податкового зобов'язання в розмірі 17234,75 грн. є узгодженою та у встановлені законом строки до бюджету не сплаченою, тобто визнається сумою податкового боргу (узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у термін), а, відтак, підлягає стягненню в примусовому порядку.

Враховуючи все вищенаведене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають, відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України.

          Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 33, 35, 69-71, 94, 128, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -  

П О С Т А Н О В И В :

позов задовольнити повністю.  

Стягнути з приватного підприємства "Наталі-Люкс", код ЄДРПОУ 30822625, що зареєстроване за адресою: 79000, м. Львів, вул. Сінна, 7,  до бюджету податковий борг в сумі 17234 (сімнадцять тисяч двісті тридцять чотири) гривні 75 коп.  

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлений 20.06.2011 року.

         Суддя                                                                                 Потабенко В.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.06.2011
Оприлюднено29.06.2011
Номер документу16474411
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3343/11/1370

Постанова від 15.06.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 11.05.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 10.05.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 23.03.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні