ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 червня 2011 р. № 2а-4069/11/1370
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої cудді –Потабенко В.А.
за участю секретаря – Іваськевича С.В.,
за участю представників сторін:
позивача –ОСОБА_1, згідно довіреності,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова до Галицької районної організації Комуністичної партії України про стягнення коштів, -
в с т а н о в и в :
ДПІ у Галицькому районі м. Львова звернулася до суду з позовом до Галицької районної організації Комуністичної партії України про стягнення коштів в сумі 2210,00 грн., що складають заборгованість по штрафних санкціях з податку на прибуток. Оскільки відповідачем не вживаються заходи щодо погашення заборгованості, позивач змушений звернутись до суду.
Представник позивача в судовому засіданні підтримала позовні вимоги з підстав, викладених в позовній заяві. Просить позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, не повідомив суд про причини неявки, не подав заяви про розгляд справи за його відсутності.
Суд вважає за доцільне зазначити, що кореспонденція, яка скеровувалася на адресу відповідача судом, повернулась з довідками Укрпошти про закінчення терміну зберігання.
Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо Галицької районної організації Комуністичної партії України, така зареєстрована за адресою 79000, м. Львів, вул. Гоголя, 11/19.
Відтак, суд вважає, що відповідач належним чином, в силу приписів ст.ст. 33-35 КАС України, повідомлений про час та місце розгляду справи і таку можливо розглядати у відсутності представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів, відповідно до ст. 71 КАС України.
Заслухавши пояснення представника позивача, оглянувши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини по справі, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Згідно даних довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, Галицька районна організація Комуністичної партії України було зареєстроване 18.10.2005 року виконавчим комітетом Львівської міської ради.
Довідкою позивача від 01.04.2011 року № 13807 підтверджено взяття відповідача на облік платників податку 01.02.2006 року за № 14850.
На підставі акту про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток з 9 місяця 2007 року по І-й квартал 2010 року від 30.07.2010 року № 4169/1306/151/33862791, позивачем винесено податкове повідомлення-рішення № 0005021501/0 від 06.09.2010 року за платежем податок на прибуток, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 2210,00 грн.
До матеріалів справи долучено копії відповідних актів про неможливість вручення платнику податків вказаних акта та податкового повідомлення-рішення у зв’язку з відсутністю останнього за місцем реєстрації та розміщення таких повідомлень на дошці податкових оголошень.
Згідно п. п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ (надалі –Закон № 2181-III), ДПІ у Галицькому районі м. Львова виставило Галицькій районній організації Комуністичної партії України податкову вимогу від 05.11.2010 року № 1/1564 на суму 2210,00 грн.
В матеріалах справи наявні докази направлення вказаної податкової вимоги відповідачу.
Зі слів представника позивача та з матеріалів справи вбачається, що ні податкове повідомлення-рішення, ні податкова вимога відповідачем не оскаржувались.
Згідно норм Закону України «Про систему оподаткування»від 25 червня 1991 року № 1251-ХІІ (в редакції, що діяла на момент виникнення податкового зобов’язання), платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законом терміни.
Відповідно до п. 1.3 ст.1 Закону № 2181-ІІІ, податковий борг –податкове зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов’язання.
Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до цього закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що не суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення. Остаточне рішення вищого (центрального) контролюючого органу за заявою платника податків не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.
Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження. Також платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Згідно з підпунктом 5.4 статті 5 Закону № 2181-ІІІ, узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов’язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»
Відповідно до преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов’язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов’язкових платежів), включаючи збір на обов’язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Відповідно до п. 1.12 ст. 1 Закону № 2181-ІІІ, контролюючий орган –державний орган, який у межах своєї компетенції, визначеної законодавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю і повнотою нарахування податків і зборів (обов’язкових платежів) та погашенням податкових зобов’язань чи податкового боргу. Податкові органи є контролюючим органом стосовно податків і зборів (обов’язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.
Контролюючі органи мають право здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати лише стосовно тих податків і зборів (обов’язкових платежів), які віднесені до їх компетенції цим пунктом.
Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції.
Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону № 2181-ІІІ, активи платника податків (кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання) можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов’язань забезпечення боргу.
У будь-яких інших випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов’язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов’язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.
Усупереч наведеним нормам чинного законодавства, платник податків Галицька районна організація Комуністичної партії України не вжив заходів для погашення податкового зобов’язання.
Згідно наявної в матеріалах справи довідки позивача, сума податкового боргу відповідача станом на 12.03.2011 року становить 2210,00 грн.
На даний час вказана сума податкового зобов'язання в розмірі 2210,00 грн. є узгодженою та у встановлені законом строки до бюджету не сплаченою, тобто визнається сумою податкового боргу (узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у термін), а, відтак, підлягає стягненню в примусовому порядку.
Враховуючи все вищеперераховане, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають, відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 33-35, 69-71, 94, 128, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
позов задовольнити повністю.
Стягнути з Галицької районної організації Комуністичної партії України, код ЄДРПОУ 33862791, що зареєстроване за адресою: 79000, м. Львів, вул. Гоголя, 11/19, до бюджету податковий борг в сумі 2210 (дві тисячі двісті десять) гривень рівно.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Потабенко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2011 |
Оприлюднено | 29.06.2011 |
Номер документу | 16474415 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні