Постанова
від 20.06.2011 по справі 2а-6409/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 червня 2011 р. № 2а-6409/11/1370

Львівський окружний а дміністративний суд у складі головуючого судді Сподарик Н.І., за участі секретаря судов ого засідання Янчака П.О., пред ставника позивача Кричков ської Л.М., розглянув у попер едньому судовому засіданні а дміністративну справу за поз овом Контрольно-ревізійного управління у Львівській обл асті в особі Контрольно-реві зійного управління у Жовківс ькому районі до Науково - досл ідного фермерського господа рства «Бощ»про стягнення кош тів

встановив:

На розгляд Львівського окружного адміністративног о суду надійшла позовна заяв а Контрольно-ревізійного упр авління у Львівській області в особі Контрольно-ревізійн ого управління у Жовківськом у районі до Науково - дослідно го фермерського господарств а «Бощ»(далі НДФГ «Бощ») з вимо гою стягнути з НДФГ «Бощ»нез аконно одержану спеціальну б юджетну дотацію за посів яри х та озимих зернових в сумі 8 200, 0 грн. до державного бюджету на розрахунковий рахунок 31110115700286 Г УДКУ м. Львів, ЗКПО 23949635, МФО 825014, КК Д 24060030.

В обґрунтування позовних в имог представник позивача з азначила наступне:

Контрольно-ревізійним упр авлінням у Жовківському рай оні Львівської області прове дено планову ревізію фінансо во-господарської діяльності Управління агропромисловог о розвитку Жовківської РДА з а період з 01.05.2008 року по 31.03.2010 року і виявлено незаконне отрима ння бюджетних коштів фермерс ьким господарством «Бощ»на п осів озимих зернових в сумі 4,1 тисяч грн. та на посів ярих зе рнових 4,1 тис. грн.

Під час ревізії проведено з устрічну звірку в НДФГ «Бощ» , за результатами якої складе но довідку від 08 червня 2010 № 28-38/55. В ідповідно до представлених п ід час звірки платіжних відо мостей по виплаті орендної п лати в натуральному вигляді (зерном) встановлено, що за зем ельні паї протягом 2007-2008 років Н ДФГ «Бощ»видано населенню 31,2т зерна (за 2007 - 15,25 т, 2008 - 15,95т), однак при бутковий податок з фізичних осіб на суму виданого зерна н е нараховувався, до бюджету н е відраховувався та в заборг ованості перед бюджетом по о бліку господарства не відобр ажений, що свідчить про його п рострочену більше як півроку заборгованість на дату пода ння документів.

Станом на 25.05.2011р. інформація в ід Управління агропромисл ового розвитку Жовківської Р ДА про повернення НДФГ «Бо щ»коштів бюджетної дотації д о державного бюджету чи про п роведення претензійно-позов ної роботи з фермерським гос подарством для забезпечення відшкодування вказаної вище суми відсутня.

У зв' язку з наведеним вище просить позов задовольнити повністю.

Відповідач в попереднє зас ідання не з' явився, подав кл опотання, через канцелярію с уду, про визнання позовних ви мог та зобов' язується повер нути до державного бюджету У країни кошти в сумі 8 200,0 грн.

Суд заслухав пояснення пре дставника позивача, дослідив долучені до матеріалів спра ви письмові докази, оцінив їх в сукупності та встановив на ступні фактичні обставини сп рави та норми права, що підляг ають застосуванню до спірних правовідносин.

З 12.05.2010 року по 23.06.2010 року Контро льно-ревізійний відділ у Жов ківському районі провів рев ізію фінансово-господарсько ї діяльності Науково - дослід ного фермерського господарс тва «Бощ»за період з 01.05.2008 року по 31.03.2010 року, за наслідками яко ї складено акт № 28-38/10 від 23.06.2010 рок у. Згідно з цим актом, ревізією встановлено, що НДФГ «Бощ» у перевіряємий період неза конно отримано бюджетних кош тів у вигляді державної підт римки виробництва продукції рослинництва за посіви ярих та озимих культур (стор. 18 акта ревізії, а.с. 27).

У акті зазначено, що відпові дачем, зокрема, порушено: п.6 По рядку використання у 2007 році к оштів, передбачених у держав ному бюджеті для державної п ідтримки виробництва продук ції рослинництва, затверджен ого Постановою Кабінету Міні стрів України від 21.02.2007 року №256 ( далі Порядок), яким передбаче но, що фінансова підтримка на дається якщо бюджетні уста нови та підприємства не визн ані банкрутами або проти яки х не порушено справу про банк рутство, та які не мають прост роченої більш як півроку заб оргованості перед державним чи місцевими бюджетами, Пенс ійним фондом України.

Відповідно до ст.2 Декрету К абінету Міністрів України ві д 26.12.1992 року № 13-92 «Про прибуткови й податок з громадян»зі змін ами і доповненнями, чинного н а момент виникнення спірних правовідносин (далі Декрет), о б'єктом оподаткування громад ян, які мають постійне місце п роживання в Україні, є сукупн ий оподатковуваний доход за календарний рік (що складаєт ься з місячних сукупних опод атковуваних доходів), одержа ний з різних джерел як в натур альній формі, так і в грошовій (національній або іноземній валюті). Доходи, одержані в на туральній формі, зараховують ся до сукупного оподатковува ного доходу за календарний р ік за вільними (ринковими) цін ами, якщо інше не передбачено чинним законодавством з пит ань справляння прибуткового податку.

Згідно ст. 9 Декрету нарахув ання, утримання і перерахува ння до бюджету прибуткового податку здійснюється підпри ємствами, установами, органі заціями всіх форм власності та фізичними особами - суб'єкт ами підприємницької діяльно сті, які провадять виплати до ходів.

Як значиться в акті ревізі ї, за наслідками зустрічної п еревірки від 08.06.2010 року встанов лено, що земля, якою користуєт ься господарство - це земельн і паї, віддані населенням в ор енду. Розрахунок за оренду па їв проводиться господарство м в натуральному виразі (зерн ом). Платіжними відомостями, я кі були представлені під час звірки встановлено, що за зем ельні паї протягом 2007-2008 року НД ФГ «Бощ» видано населенню 31,2 т зерна, однак прибутковий податок з фізичних осіб на су му виданого зерна не нарахов увався, до бюджету не відрахо вувався та в заборгованості перед бюджетом по обліку гос подарства не відображений (а .с.18). Це призвело до порушення с т.2 та ст.9 Декрету, згідно яких сільськогосподарське підпр иємство або фермерське госпо дарство, при виплаті орендно ї плати за користування земе льними паями утримує прибутк овий податок, перераховує йо го до бюджету у строки, визнач енні законом, а потім здійсню є розрахунки з орендодавцем.

Заборгованість по прибутк овому податку за 2007 рік визнан а, оскільки поновлена по облі ку товариства та перерахован а господарством до місцевого бюджету на дату підписання д овідки звірки, що підтверджу є квитанція від 08.06.2010 року №66 про сплату прибуткового податку (а.с.49).

Як встановлено, суть поруш ення полягала у тому, що відпо відач, маючи та приховуючи пр острочену заборгованість по сплаті податку з доходів фіз ичних осіб більше ніж піврок у, протиправно отримав бюдже тні кошти на підтримку своєї господарської діяльності у сфері сільського господарст ва.

З матеріалів адміністрат ивної справи встановлено, що відповідно до п.6 Порядк у, до заявки на отримання бю джетних коштів НДФГ «Бощ»под авало письмове зобов'язання повернути у місячний строк д о бюджету отримані бюджетні кошти у разі встановлення ко нтролюючими органами факту ї х незаконного отримання(а.с.50, 51)

На підставі акта ревізії Ко нтрольно - ревізійного відді лу у Жовківському районі, Уп равлінню агропромислового р озвитку Жовківської РДА бул о пред' явлено обов' язкову до виконання вимогу № 28-15/310 від 25.06.2010 року щодо усунень виявлен их порушень, а саме провести п ретензійно-позовну роботу що до повернення НДФГ «Бощ»безп ідставно виплачених йому кош тів дотацій на посів ярих та о зимих зернових в сумі 8200,00 грн.(а .с.39) Листами-нагадуваннями в ід 10.11.2010 року № 28-15/695, 17.02.2011 року № 28-15/69, 22.0 3.2011 року (а.с. 41-43) зобов'язувалось керівництво Управління аг ропромислового розвитку Жов ківської РДА вжити заходи для повного усунення виявле них ревізією порушень. На ч ас звернення із позовом в суд кошти в сумі 8200,00 грн. до бюджету не перераховані.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України справа адміністрати вної юрисдикції - це передан ий на вирішення адміністрати вного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої вл ади, орган місцевого самовря дування, їхня посадова чи слу жбова особа або інший суб'єкт , який здійснює владні управл інські функції на основі зак онодавства, в тому числі на ви конання делегованих повнова жень.

Статтею 2 Закону України «Пр о державну контрольно-ревізі йну службу в Україні»від 26.01.1993 р оку №2939- XII передбачено, що голов ним завданням державної конт рольно-ревізійної служби є з дійснення державного фінанс ового контролю за використан ням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоро тних та інших активів, правил ьністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття з обов'язань, ефективним викор истанням коштів і майна, стан ом і достовірністю бухгалтер ського обліку і фінансової з вітності в міністерствах та інших органах виконавчої вла ди, в державних фондах, у бюдже тних установах і у суб'єктів г осподарювання державного се ктору економіки, а також на пі дприємствах і в організаціях , які отримують (отримували в п еріоді, який перевіряється) к ошти з бюджетів усіх рівнів т а державних фондів або викор истовують (використовували у періоді, який перевіряється ) державне чи комунальне майн о (далі - підконтрольні устано ви), виконанням місцевих бюдж етів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених нед оліків і порушень та запобіг ання їм у подальшому.

Пунктом 10 статті 10 цього Зако ну встановлено, що органи дер жавної контрольно-ревізійно ї служби вправі звертатися д о суду в інтересах держави, як що підконтрольною установою не забезпечено виконання ви мог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодав ства з питань збереження і ви користання активів. За таких обставин суд дійшов висновк у, що даний спір є справою адмі ністративної юрисдикції. Так а правова позиція суду узгод жується з позицією Вищого ад міністративного суду Україн и, висловленою в ухвалах № К-6778/ 10 від 29.04.2010 року та № К-17800/08 від 07.07.2010 р оку.

Звернення позивача до суду обумовлене невиконанням вим оги контрольно - ревізійного відділу у Жовківському райо ні № 28-15/310 від 25.06.2010 року. Вимога ба зується на висновках акта ре візії щодо повернення НДФГ « Бощ» безпідставно виплачени х коштів дотацій на посів яри х та озимих зернових в загаль ній сумі 8 200,0 грн. Внаслідок доп ущених порушень державному б юджету завдано матеріальну ш коду.

З урахуванням встановлени х обставин справи та вимог за кону, позовні вимоги контрол ьно - ревізійного Управління у Львівській області є о бґрунтованими та підлягають задоволенню. Крім того, визн ані відповідачем.

Враховуючи положення ст. 94 К АС України, передбачено, що у справах, в яких позивачем є су б' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 121, 136, 159-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд -

поста новив:

Позов задовольнити повн істю.

Стягнути з Науково - дослідн ого фермерського господарст ва «Бощ» (Жовківський район, с . Куликів, вул.Пушкіна,3; іденти фікаційний код 22354905) на користь державного бюджету (на розра хунковий рахунок 31110115700286 ГУДКУ м . Львів, ЗКПО 23949635, МФО 825014, ККД 24060030) ко шти у сумі 8 200,0 грн. (вісім тися ч двісті) гривень.

Апеляційну скаргу на поста нову суду першої інстанції м оже бути подано протягом дес яти днів з дня отримання копі ї постанови, виготовленої в п овному обсязі. Апеляційна ск арга подається до адміністра тивного суду апеляційної інс танції через суд першої інст анції, який ухвалив оскаржув ане судове рішення. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає, до суду апеляційної інста нції.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова складена у пов ному обсязі 22 червня 2011 року.

Суддя Сподарик Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2011
Оприлюднено29.06.2011
Номер документу16474776
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6409/11/1370

Постанова від 20.06.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 03.06.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні