Постанова
від 16.06.2011 по справі 2612/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

16 червня 2011 р. № 2-а- 2612/11/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді - Бартош Н.С.,

при секретарі судового зас ідання Островська М.О.,

представника позивача - Т окарєва С.В., представника в ідповідача - Піскун Н.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом

Комунального закладу охо рони здоров' я "Обласний спе ціалізований диспансер раді аційного захисту населення"

до Державної податкової інс пекції у Дзержинському район і міста Харкова

про визнання недійсним подат кового повідомлення-рішення ,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Комунальний заклад охорони здоров' я "Об ласний спеціалізований дисп ансер радіаційного захисту н аселення", звернувся до Харкі вського окружного адміністр ативного суду з позовом до Де ржавної податкової інспекці ї у Дзержинському районі міс та Харкова, в якому просить су д визнати недійсним податков е повідомлення-рішення держ авної податкової інспекції в Дзержинському районі м. Харк ова №0000492305 від 24.02.2011 р.

В обґрунтування позову поз ивач зазначив, що 11.03.2011 до диспа нсеру надійшло податкове пов ідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Дзер жинському районі м. Харкова в ід 24.02.2011 р. за № 0000492305 про нараху вання штрафу за порушення п.п .2.6 і 2.8 п.2 "Положення про ведення касових операцій у націонал ьній валюті в Україні" п/п 54.3.3 п. 54.2 ст. 54 "Податково кодексу Укра їни" і п.1 України Президента У країни "Про застосування штр афних санкцій за порушення н орм з регулювання обігу готі вки" в сумі 130820,84 грн. З даним пода тковим повідомленням - рішен ня позивач не погодився у зв'я зку з чим і звернувся до суду.

В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, просив задовольнити у по вному обсязі.

Відповідач у судовому засі дання проти задоволення позо ву заперечував, просив відмо вити у задоволенні позову у п овному обсязі посилаючись на обставини викладені в запер еченнях на адміністративний позов.

Суд, вислухавши представни ків сторін, дослідивши матер іали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважа є, що позов не підлягає задово ленню виходячи з наступного:

Приписами ст. ст. 8. 9, 10 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні” № 509 визна чені функції органів державн ої податкової служби, до яких належить, зокрема здійсненн я контролю за додержанням по рядку проведення готівкових розрахунків за товари (послу ги) у встановленому порядку, о рганізацією виконання актів законодавства у межах своїх повноважень, здійсненням си стематичного контролю за їх реалізацією, застосуванням у випадках, передбачених зако нодавством фінансової санкц ії до суб' єктів підприємниц ької діяльності за порушення законодавства, у тому числі з а порушення Закону України “ Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, тощо.

Відповідно до п.2 ст. 11 Закону України “Про державну подат кову службу” (далі - Закон № 509), о ргани державної податкової с лужби у випадках, в межах комп етенції та у порядку, встанов лених законами України, мают ь право здійснювати контроль за додержанням порядку пров едення готівкових розрахунк ів за товари (послуги) у встано вленому законом порядку.

Судом встановлено та підтв ерджено матеріалами справи, що згідно довідки АА №130099 з єди ного державного реєстру підп риємств та організацій Украї ни, комунальний заклад охоро ни здоров'я обласний спеціал ізований диспансер радиацій ного захисту населення, заре єстрований як юридична особа (ідентифікаційний номер 02003570).

Так на підставі направленн я на право здійснення переві рки від 26.01.2011 року № 94 (наказ про п роведення фактичної перевір ки від 26,01,2011 № 203) виданого Держав ною податковою інспекцією у Дзержинському районі м. Харк ова, фахівцями ДПІ у Дзержинс ькому р-ні м, Харкова на підста ві п.80.2.2. п. 80.2 ст. 80, Податкового Ко дексу України від 02,12.2010 року № 2755 -УІ з урахуванням змін та допо внень було проведено фактичн у перевірку фінансово-господ арської діяльності з питань дотримання порядку здійснен ня розрахункових операцій, в едення касових операцій, ная вності ліцензій, патентів, св ідоцтв Комунальним закладом охорони здоров'я Обласного с пеціалізованого диспансеру радіаційного закисі у насел ення за період з 01.01.2010 по 01.11.2010 року .

Перевірку касових операці й проведено за період 01.01.2010 по 01.1 1.2010 року. Перевіркою визначенн я відповідальних осіб за вед ення касових операцій встано влено, що обов'язки касира про тягом періоду, що підлягав пе ревірці, виконувала касир О СОБА_3 та касир за сумісницт вом по спецрахунку ОСОБА_4

Перевіркою дотримання зак онодавства в частині своєчас ності та повноти оприбуткува ння готівки в касу за період з 01.01.2010 по 01,11.2010 року, а також зараху вання виданих з каси коштів н а реєстраційні рахунки, відк риті в органах Державного ка значейства, встановлено, що п ротягом ревізуємого періоду до каси диспансеру надходил а плата за стажування лікарі в-інтернів та за послуги зубо протезування. Приймання готі вкової виручки за зубопротез ування здійснюється в полікл ініці касиром ОСОБА_4, на п ідставі квитанцій, які реєст руються в журналі прийому гр ошових коштів за зубопротезу вання (далі по тексту журнал). В журналі зазначається ШБ пл атника, дата, № квитанції, згід но якої здійснюється оплата, № паспортного ряду та сума го тівки.

Проведеною звіркою даних к витанцій та журналу з прибут ковими касовими ордерами та записами в касовій книзі вст ановлено, що готівкова вируч ка, отримана як плата за зубоп ротезування, не завжди оприб утковується до каси диспансе ру в день одержання. Так, напри клад, 19.05.2010 року за послуги прот езування диспансером отрима но готівкову виручку в сумі 75, 40 грн., яка згідно прибутковог о касового ордеру та запису в касовій книзі оприбутковано до каси диспансеру лише 21.05.2010 р оку. А всього за період з 01.01,2010. по 01.11.2010 до каси диспансеру несвоє часно оприбутковано 16786,06 грн. г отівкової виручки, що є поруш енням п. 2.6 Положення про веден ня касових операцій у націон альній валюті в Україні, затв ердженого Постановою правлі ння НБУ від 15.12.2004 року № 637 (далі по тексту Положення № 637).

Крім того, проведення в ході перевірки співставлення зал ишку готівкової виручки в ди спансері з урахуванням факти чної дати її отримання з затв ердженим на підставі наказу по установі розміром ліміту каси встановлено, що в окреми х випадках в січні-жовтні 2010 ро ку мали місце випадки переви щення ліміту каси, що є поруше нням п. 2.8 Положення №637. Загальн а сума понадлімітного в дисп ансері за період з 01.01.2010 по 01.11.2010 ро ку становить 23443,92 грн. Довідка п ро понадлімітний залишок в к асі у Додатку №2) У відповіднос ті до п. 1 Указу №436-95 фінансова са нкція у вигляді штрафу за пер евищення встановленого лімі ту залишку готівки в касі пер едбачена у двократному розмі рі сум виявленої понадлімітн ої готівки за кожний день.

За результатами перевірки складено акт від 07.02.2011 №258/2305/02003570 пр о результати фактичної перев ірки Комунального закладу ох орони здоров'я Обласного спе ціалізованого диспансеру ра діаційного захисту населенн я код ЄДРПОУ 02003570, з питань дотри мання порядку здійснення роз рахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв за період з 01.01.2010 по 01.11.2010.

На підставі вищевказаного акту ДПІ у Дзержинському рай оні м. Харкова прийнято подат кове повідомлення - рішення в ід 24.02.2011 року №0000492305 яким позивачу нараховано суму штрафних са нкцій у розмірі 130820,84 грн.

Відповідно до Постанови пр авління НБУ від 15..12.2004 року № 637 "Пр о затвердження Положення про ведення касових операцій у н аціональній валюті в Україні " п.2.6, п.2.8. уся готівка, що надход ить до кас, має своєчасно (у де нь одержання готівкових кошт ів) та в повній сумі оприбутко вуватися.

Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які прово дять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими орде рами і веденням касової книг и відповідно до вимог глави 4 ц ього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у ка совій книзі на підставі приб уткових касових ордерів.

У разі проведення готівков их розрахунків із застосуван ням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є з дійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній с умі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскал ьних звітних чеків РРО (даних РК).

Підприємства можуть трима ти в позаробочий час у своїх к асах готівкову виручку (готі вку) в межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Гот івкова виручка (готівка), що пе ревищує встановлений ліміт к аси, обов'язково здається до б анків для її зарахування на б анківські рахунки. Відокремл ені підрозділи підприємств - юридичних осіб можуть здава ти готівкову виручку (готівк у) безпосередньо до кас таких юридичних осіб або до будь-як ого банку для її переказу і за рахування на банківські раху нки зазначених юридичних осі б. За відсутності банків готі вкова виручка (готівка) для пе реказу на банківські рахунки підприємства може здаватися до операторів поштового зв'я зку та небанківських фінансо вих установ, які мають ліценз ію Державної комісії з регул ювання ринків фінансових пос луг України на здійснення пе реказу коштів.

Здавання готівкової вируч ки (готівки) здійснюється сам остійно (у тому числі із засто суванням програмно-технічни х комплексів самообслуговув ання) або через відповідні сл ужби, яким згідно із законода вством України надане право на перевезення валютних цінн остей та інкасацію коштів.

Здавання готівкової вируч ки (готівки) може здійснювати ся для зарахування на будь-як ий банківський рахунок підпр иємства (підприємця) на його в ибір.

Згідно п. 1 Указу Президента України від 12.06.1995 року № 436/95 "Про з астосування штрафних санкці й за порушення норм з регулюв ання обігу у разі порушення ю ридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, інозем ними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єк тами підприємницької діяльн ості, а також постійними пред ставництвами нерезидентів, ч ерез які повністю або частко во здійснюється підприємниц ька діяльність, норм з регулю вання обігу готівки у націон альній валюті, що встановлюю ться Національним банком Укр аїни, до них застосовуються ф інансові санкції у вигляді ш трафу:

- за перевищення встановлен их лімітів залишку готівки в касах - у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день;

- за неоприбуткування (непов не та/або несвоєчасне) оприбу ткування у касах готівки - у п' ятикратному розмірі неоприб уткованої суми.

Частиною 3 ст.2 КАС України пе редбачено, що у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З положень наведеної норми процесуального закону сліду є, що адміністративному суду при вирішенні адміністратив ного спору належить перевіри ти, зокрема, наявність у спірн их правовідносинах правової підстави, з посиланням на яку суб' єктом владних повноваж ень було прийнято рішення чи вчинено діяння, а також обґру нтованість саме тих висновкі в, стосовно обставин спірних правовідносин, які покладен і суб' єктом владних повнова жень в основу спірного рішен ня.

Частиною 2 ст.71 КАС України пе редбачено, що в адміністрати вних справах про протиправні сть рішень, дій чи бездіяльно сті суб'єкта владних повнова жень обов'язок щодо доказува ння правомірності свого ріше ння, дії чи бездіяльності пок ладається на відповідача, як що він заперечує проти адмін істративного позову.

Суд відмічає, що заперечуюч и проти позову, відповідач за правилами ч.2 ст.71 КАС України в повному обсязі довів юридич ну та фактичну обґрунтованіс ть мотивів винесення спірног о рішення, яким до Комунально го закладу охорони здоров' я "Обласний спеціалізований д испансер радіаційного захис ту населення" застосовані шт рафні фінансові санкції, а то му у задоволенні позову слід відмовити.

Розподіл судових витрат по даній адміністративній спра ві належить здійснити відпов ідно до ч. 2 ст.94 КАС України.

Керуючись ст.ст. 11, 12, 51, 71, ст. 158, ст . 159, ст. 160, ст. 161ст. 162, ст. 163, ст. 167 КАС Ук раїни, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адмініс тративного позову Комунальн ого закладу охорони здоров' я "Обласний спеціалізований диспансер радіаційного захи сту населення" до Державної п одаткової інспекції у Дзержи нському районі міста Харкова про визнання недійсним пода ткового повідомлення-рішенн я - відмовити.

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду .

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня її проголошення, у разі зас тосування судом ч. 3 статті 160 ць ого Кодексу, а також прийнятт я постанови у письмовому про вадженні апеляційна скарга п одається протягом десяти дні в з дня отримання копії поста нови.

Апеляційна скарга, подана п ісля закінчення строків, вст ановлених законом, залишаєть ся без розгляду, якщо суд апел яційної інстанції за заявою особи, яка її подала не знайде підстав для поновлення стро ку, про що постановляється ух вала.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про ваджені або набрання законно ї сили рішенням за наслідкам и апеляційного провадження.

Постанова у повному обсязі виготовлена 21 червня 2011 року.

Суддя Бартош Н.С.

Дата ухвалення рішення16.06.2011
Оприлюднено29.06.2011
Номер документу16478260
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2612/11/2070

Ухвала від 23.03.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Постанова від 16.06.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бартош Н.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні