Постанова
від 17.05.2011 по справі 2541/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



     

Харківський окружний адміністративний суд

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 Харків  

 17 травня 2011 р.                                                                                 № 2-а- 2541/11/2070  

Харківський окружний адміністративний суд  у складі:

головуючого судді -  Бартош Н.С.,

за участю секретаря судового засідання –Островської М.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Куп’янської об’єднаної державної податкової інспекції у  Харківській області до Громадської організації спілки офіцерів Куп'янщини про стягнення заборгованості,

 

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Куп’янська об’єднана державна податкова інспекція у Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Громадської організації спілки офіцерів Куп'янщини, в якому просить суд стягнути з Громадської організації спілки офіцерів Куп'янщини податковий борг у розмірі 2720,00 грн.

В обґрунтування позову зазначив, що відповідно звітних даних та облікових даних Куп'янської ОДПІ станом на 16.02.2011 р. відповідач має податковий борг з податку на прибуток підприємств, не сплачений у встановлений строк для сплати, на загальну суму 2720,00 грн.

Куп'янською ОДПІ на підставі акта перевірки від 28.05.2010 р. №648/15-25981944, прийнято податкове повідомлення-рішення від 10.06.2010 р. №0003671500/0, яким визначено суму податкового зобов'язання по податку на прибуток підприємств у сумі  2380,00 грн.  У зв'язку з тим, що дане рішення неможливо було вручити поштою, воно було розміщено на дошці оголошень.

Куп'янською ОДПІ прийнято податкове повідомлення-рішення від 31.08.2010 р. №0004361500/0, яким визначено суму податкового зобов'язання по податку на прибуток підприємств у сумі  170,00 грн.  на підставі акта перевірки від 18.08.2010 р. №1000/15-25981944.  У зв'язку з тим, що дане рішення неможливо було вручити поштою, воно було розміщено на дошці оголошень.

У зв’язку з несплатою узгодженої суми податкового зобов'язання у встановлені строки Куп'янською ОДПІ 10.11.2009 р. поштою направлено відповідачу першу податкову вимогу від 12.07.2010р. №1/77 про сплату податкового боргу, але у зв'язку з неможливістю її вручення податкову вимогу розміщено на дошці оголошень.

Другу податкову вимогу від 20.08.2010 року №2/127 було направлено поштою, але у зв'язку з неможливістю вручення її було розміщено на дошці податкових оголошень.

29.09.2010 р. прийнято рішення №43 заступником начальника Куп'янською ОДПІ  про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу. Здійснені Куп'янською ОДПІ заходи по стягненню податкового боргу не призвели до погашення податкового боргу.

Представник позивача у судове засідання не з’явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав до суду клопотання про розгляд справи за відсутності представника.

Відповідач в судове засідання, не прибув, заперечень проти позову не надавав. Про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, за адресою внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Враховуючи викладене, беручи до уваги, що відповідача не прибув в судове засідання, причин неприбуття суду не повідомив, є належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, суд приходить до висновку про можливість розгляду справи за наявними в ній доказами.

Судом розглянуто справу у письмовому провадженні у відповідності до ч. 6 ст. 128 КАС України, оскільки відсутні  перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, і  прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, та  відсутні потреби заслухати свідка чи експерта.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 41 КАС України.

Суд,  дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про задоволення позову, як законного та обґрунтованого зі наступних підстав.

Громадська організація спілки офіцерів Куп'янщини зареєстрована виконавчим комітетом Куп’янської міської ради Харківської області 26.01.2001 р., що підтверджується Свідоцтвом про реєстрацію об’єднання громадян.

Відповідно до довідки Куп'янської ОДПІ №217/29-012 від 17.02.2011 р., відповідач знаходить на податкову обліку платника податків з 21.05.2001 р. за №2001-46.

24.12.2010 року фахівцем Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції Харківської області проведена невиїзна документальна перевірка з питань своєчасності подання податкової звітності. За результатами перевірки складений акт № 1711/15-25981944 від 24.12.2010 р., яким встановлено факт неподання звітності про використання коштів неприбутковими установами й організаціями.

30.12.2010 року начальником Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції Харківської області винесене податкове повідомлення-рішення № 0005581500/0 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 170,00 грн.

Податкове повідомлення-рішення надіслано відповідачу поштою, але ним не отримано, у зв’язку з чим розміщено на дошці податкових оголошень.

28.05.2010 року фахівцем Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції Харківської області проведена невиїзна документальна перевірка з питань своєчасності подання податкової звітності. За результатами перевірки складений акт № 648/15-25981944 від 28.05.2010 р., яким встановлено факт неподання звітності про використання коштів неприбутковими установами й організаціями.

10.06.2010 року начальником Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції Харківської області винесене податкове повідомлення-рішення № 00003671500/0 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 2380,00 грн., яке надіслано відповідачу поштою, але ним не отримано, у зв’язку з чим розміщено на дошці податкових оголошень.

18.08.2010 року Куп'янською об'єднаною державною податковою інспекцією Харківської області проведена невиїзна документальна перевірка з питань своєчасності подання податкової звітності. За результатами перевірки складений акт № 1000/15-25981944 від 18.08.2010 р., яким встановлено факт неподання звітності про використання коштів неприбутковими установами й організаціями.

31.08.2010 року начальником Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції Харківської області винесене податкове повідомлення-рішення № 0004361500/0 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 170,00 грн., яке надіслано відповідачу поштою, але ним не отримано, у зв’язку з чим розміщено на дошці податкових оголошень.

Куп'янською об'єднаною державною податковою інспекцією Харківської області були вжиті заходи щодо погашення податкового боргу, а саме: 12.07.2010 р. винесена перша податкова вимога № 1/77 на суму 2380,00 грн., та 20.08.2010 р. друга податкова вимога №2/127 на суму 2380,00 грн.

Зазначені вимоги направлені відповідачу поштою, але повернуті без вручення, у зв’язку з чим розміщені на дошці податкових оголошень.

Всі активи платника податків знаходяться в податковій заставі на підставі пп. 8.2.1 п. 8.2 ст. 8 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», що підтверджено витягом про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна № 27808882, виданого 15.07.2010 р. Харківською філією державного підприємства «Інформаційний центр» Міністерства юстиції України.

29.09.2010 р. заступником начальника Куп'янської об'єднаної державної податкової інспекції Харківської області прийнято рішення № 43 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991 р. № 1251-ХІІ року (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до абз. 1 преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ року (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Згідно п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ від 21.12.2000 року (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до п. 2 р.2 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань оподаткування»  від 30.11.2006 р.  № 398-V платники податку за результатами одинадцяти місяців 2006 року зобов'язані подати декларацію, складену за правилами, встановленими для повного податкового періоду, з урахуванням приросту (убутку) матеріальних запасів за одинадцять місяців 2006 року, суми амортизаційних відрахувань, нарахованих за три квартали поточного року, двох третин амортизаційних відрахувань четвертого кварталу поточного року та сплатити податкове зобов'язання, нараховане згідно із зазначеною декларацією, не пізніше ніж 29 грудня 2006 року.  У порядку, встановленому абзацом першим цього пункту, платники податку зобов'язані скласти та подати декларацію за результатами одинадцяти місяців 2007 року згідно із даними податкового обліку за зазначений період, а також сплатити податок у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.

Згідно до п. 22.13 ст. 22 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 р., № 334/94-ВР у 2008 році платники податку за результатами одинадцяти місяців 2008 року зобов'язані подати декларацію, складену за правилами, встановленими для повного податкового періоду, з урахуванням приросту (убутку) матеріальних запасів за одинадцять місяців 2008 року, суми амортизаційних відрахувань, нарахованих за три квартали поточного року, та двох третин амортизаційних відрахувань четвертого кварталу цього року та сплатити податкове зобов'язання, нараховане згідно із зазначеною декларацією у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.

Пунктом 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 334/94-ВР від 28.12.1994 року встановлено, що податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду.

Відповідно до  пп. 5.2.1.  п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Відповідно до абз. 3 пп. 5.3.1. п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Відповідно до  п. 6.1 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).

Відповідно до абз. 1 п.п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Відповідно до п. п. 6.2.2. п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»  податкові вимоги мають містити крім відомостей, передбачених підпунктом 6.2.3 цієї статті, посилання на підстави їх виставлення; суму податкового боргу, належного до сплати, пені та штрафних санкцій; перелік запропонованих заходів із забезпечення сплати суми податкового боргу.  

Відповідно до п.п. 6.2.3. п.6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відповідно до абз. 1,2,3 п.п. 6.2.4. п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення. У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

Відповідно до абз. 1 п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Таким чином, суд приходить до висновку, що штрафні (фінансові) санкції були застосовані позивачем в порядку та розмірах, визначених діючим законодавством, в межах повноважень контролюючого органу, є узгодженими.

Судом також встановлено, що постановою Харківського окружного адміністративного суду від 19.05.2010 р. позов Куп'янської об'єднана державної податкової інспекції Харківської області до громадської організації спілка офіцерів Куп'янщини, третя особа: виконавчий комітет Куп'янської міської ради Харківської області про припинення юридичної особи задоволений та припинено юридичну особу - громадську організацію спілка офіцерів Куп'янщини (юридична адреса: 63700, Харківська обл., м. Куп'янськ, вул. Леніна,3, код ЄДРПОУ: 25981944).

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Згідно до ч.  6, 7, 8 ст. 38 цього Закону у разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або особу, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, якщо інше не встановлено судовим рішенням.

Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.

Документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи подаються головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи, яку призначив суд, або головою комісії з припинення (ліквідаційної комісії), якого вказав в Єдиному державному реєстрі державний реєстратор, у порядку, який встановлено частинами першою - п'ятою статті 36 або частинами першою - шостою статті 37 цього Закону.

Таким чином, суд зазначає, що ліквідаційною комісією не здійснені всі необхідні дії щодо припинення юридичної особи, юридична особа є діючою, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі вищезазначеного, керуючись  ст. ст. 8-14, 41, 71, 94, 128, 159, 160-164, 167, 186 КАС України, суд –

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Куп’янської об’єднаної державної податкової інспекції у  Харківській області до Громадської організації спілки офіцерів Куп'янщини про стягнення заборгованості - задовольнити.

Стягнути з Громадської організації спілки офіцерів Куп'янщини (63701, Харківська область, м. Куп’янськ, вул. Леніна,3, код 25981944) на користь держави податковий борг у сумі  2720.00 грн. (дві тисячі сімсот двадцять гривень 00 копійок) шляхом перерахування вказаної суми на р/р 31113009700329, отримувач Куп’янське УДК, код 24134515, ГУДКУ у Харківській області, МФО 851011.  

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу,  а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга, подана після закінчення строків, встановлених законом, залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка її подала не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

          

          Суддя                                                                                                    Бартош Н.С.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.05.2011
Оприлюднено29.06.2011
Номер документу16478338
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2541/11/2070

Ухвала від 23.03.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Постанова від 17.05.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бартош Н.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні