Постанова
від 18.10.2010 по справі 1236/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнськ а, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

18 жовтня 2010 р. № 2-а- 1236/10/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі

головуючого судді Панчен ко О.В.

при секретарі судового зас ідання Венглюк Т.В.

за участю:

представника позивача - Шаповалової В.М.

представника відповідача - Уварова В.М.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом

Приватного підприємства фірма "Деріс"

до Дергачівської міжрайонн ої державної податкової інсп екції Харківської області

про визнання податкових пові домлень-рішень недійсними ,

В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство ф ірма "Деріс" (надалі позивач), з вернулось до Харківського ок ружного адміністративного с уду з позовом до Дергачівськ ої міжрайонної державної под аткової інспекції Харківськ ої області (надалі відповіда ч), в якому просить суд скасува ти податкові повідомлення - р ішення Дергачівської міжрай онної ДПІ Харківської област і № 0000062310/0 від 01.02.2010 року та № 0000052310/0 від 01.02.2010 року.

В обґрунтування позову поз ивач зазначив, що в грудні 2009 ро ку Дергачівська міжрайонна ДПІ у Харківської області пр оводила виїзну планову докум ентальну перевірку приватно го підприємства фірми "Деріс " з питань дотримання вимог по даткового, валютного та іншо го законодавства за період з 25.07.2007 по 30.09.2009 року. За результатам и перевірки відповідачем бул о складено акт № 17/23-104/35206991 від 14.01.2010 р оку. Листом відповідача № 259/10/25-1 10 від 22.01.2010 року до зазначеного а кту перевірки були внесені з міни. На підставі висновків, з азначених у вищезгаданому ак ті, були складені податкові п овідомлення - рішення № 0000062310/0 від 01.02.2010 року та №- 0000053210/0 від 01.02.2010 р оку. Позивач не погоджується з вказаними податковими пов ідомленнями рішеннями та вва жає їх такими, що суперечать н ормам закону.

Так, позивач є самостійним с уб'єктом господарювання, та у відповідності до п.1 ст.23 Закон у України "Про підприємства в Україні" реалізує свою проду кцію, майно за цінами та тариф ами, що встановлюються самос тійно або на договірній осно ві. Якщо держава не здійснює р егулювання цін та тарифів на товар, який придбаває або про дає підприємство, то операці ї з купівлі-продажу такого то вару здійснюються за вільним и цінами, які визначаються су б'єктами господарювання само стійно за згодою сторін на до говірній основі. Продаж това ру нижче собівартості підпри ємством позивача була обумов лена економічною необхідніс тю, як-то: зміна ринкової кон'ю нктури, приближення витіканн я терміну зберігання, втрата якості. Закон України «Про оп одаткування прибутку підпри ємств» не містить жодної нор ми, яка б вимагала віднесення до складу валових витрат тіл ьки витрати по придбанню тов арів, від реалізації яких отр иманий прибуток.

Згідно з п. 4.1. Закону України "Про податок на додану вартіс ть", база оподаткування опера цій з продажу товарів (робіт, п ослуг) визначається виходячи з їх договірної (контрактної ) вартості, визначеної за віль ними або регульованими цінам и (тарифами) з урахуванням акц изного збору, ввізного мита, і нших загальнодержавних пода тків та зборів, за винятком ПД В, що включається в ціну товар у. Таким чином, база оподаткув ання ПДВ при продажу товарів не залежить від вартості при дбання матеріальних цінност ей і визначається тільки з до говірної вартості. Усі суми П ДВ сплачені платником податк у у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів, вартіс ть яких відноситься до склад у валових витрат, відносятьс я до податкового кредиту, а За коном про ПДВ не передбачено необхідності коригування по даткового кредиту в результа ті продажу товарів за ціною, н ижчою за ціну їх придбання. Чи нним законодавством України не передбачено коригування валових витрат та податковог о кредиту з ПДВ при продажу то варів за ціною, нижчою від цін и їх придбання.

За таких підстав позивач вв ажає, що визначені в акті пору шення не відповідають дійсно сті та суперечать діючому за конодавству.

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, просив задовольнити поз овні вимоги у повному обсязі .

Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечував, просив від мовити у задоволенні позову. У письмових запереченнях на позов вказав, що позовні вимо ги ППФ "Деріс" необґрунтовані як нормативно, так і докумен тально. Так, відповідно до пл ану-графіка проведення плано вих виїзних перевірок була п роведена планова виїзна пере вірка ППФ "Деріс" з питань дотр имання вимог податкового, валютного та іншого законо давства за період з 25.07.2007р. по 3 0.08.2009р. За результатами перевір ки підприємству було обґрунт овано та правомірно донарахо вано податок на прибуток та п одаток на додану вартість, ос кільки перевіркою було вста новлено порушення підприємс твом п.5.1 ст.5, пп. 11.2.1 п.11.2 ст.П Закону України від 28.12.1994 № 334/94-ВР "Про опо даткування прибутку підприє мств" (з урахуванням змін та до повнень) та пп. 7.4.4. п. 7.4. ст.7 Закон у України "Про податок на дода ну вартість" від 3.04.97. № 168/97-ВР із зм інами та доповненнями.

Суд, вислухавши представни ків сторін, дослідивши матер іали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, дійшо в до наступних висновків:

Приписами ст. ст. 8. 9, 10 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні” визначе ні функції органів державної податкової служби, до яких на лежить, зокрема здійснення к онтролю за додержанням поряд ку проведення готівкових роз рахунків за товари (послуги) у встановленому порядку, орга нізацією виконання актів зак онодавства у межах своїх пов новажень, здійсненням систем атичного контролю за їх реал ізацією, застосуванням у вип адках, передбачених законода вством фінансової санкції до суб' єктів підприємницької діяльності за порушення зак онодавства, тощо.

Підстави та порядок провед ення органами державної пода ткової служби планових і поз апланових виїзних перевірок своєчасності, достовірності , повноти нарахування та спла ти податків та зборів (обов"яз кових платежів) встановлені статтею 11-1 Закону України “Пр о державну податкову службу в Україні”.

Судом встановлено, що прива тне підприємство фірма "Дері с" пройшло передбачену чинни м законодавством процедуру д ержавної реєстрації, набуло правового статусу суб' єкта господарювання - юридичної особи, одержало Свідоцтво пр о державну реєстрацію серії А00 № 162831 від 24.07.2007року, на обліку як платник податків, зборів (обо в' язкових платежів) знаходи ться в Дергачівській МДПІ Ха рківської області, № 1658. Згідно свідоцтва № 100159543, виданого Дерг ачівською МДПІ Харківської о бласті 15.01.2009 року, ППФ "Деріс" є пл атником податку на додану ва ртість.

Вказані обставини визнані сторонами по справі в ході су дового засідання, у суду не ма є сумнівів в добровільності визнання перелічених обстав ин та їх достовірності, стосо вно вказаних обставин відсут ній спір, а тому перелічені об ставини перед судом не доказ уються.

На підставі направлення ві д 14.12.2009 року за № 287, виданого Дерг ачівською МДПІ Харківської о бласті, фахівцями податково ї інспекції згідно із ч. 1 ст. 11-1 З акону України "Про державну п одаткову службу" № 509-ХІІ та від повідно до плану - графіка про ведення планових виїзних пер евірок суб"єктів господарюва ння, була проведена планова в иїзна перевірка ППФ "Деріс" з п итань дотримання вимог подат кового, валютного та іншого з аконодавства за період з 25.07.2007р . по 30.09.2009р.

За наслідками перевірки бу ло складено Акт № 17/23-104/35206991 від 14.01.20 10 року.

Листом № 259/10/25-110 від 22.01.2010 року від повідачем до зазначеного акт у перевірки були внесені змі ни.

Перевіркою було встановле но порушення підприємством позивача п. 5.1 ст. 5, пп. 11.2.1 п. 11.2 ст. 11 З акону України "Про оподаткув ання прибутку підприємств" № 334/94-ВР від 28.12.1994 р. (із змінами та до повненнями), встановлено зан иження об'єкту оподаткування на загальну суму 1 169 031 грн. (по ря дку 8 Декларації), що призвело до заниження нарахованої сум и податку на прибуток підпри ємства (по рядку 12 Декларації) на загальну суму 238 735 грн.

Перевіркою збільшено об'єк т оподаткування на - 1169 031 грн., до нараховано податку на прибут ок в сумі 238 735 грн. та зменшене ві д'ємне значення об'єкта опода ткування в сумі - 145378 грн.

Перевіркою також встановл ено порушення пп. 7.4.4 п. 7.4 ст. 7 За кону України "Про податок на д одану вартість" від 3.04.97р. № 168/97 -ВР (із змінами та доповненнями), а саме: підприємством було за йво віднесено до складу пода ткового кредиту податок на д одану вартість за лютий 2009 рок у - 14045, 0 грн., березень 2009 року - 22734, 0 г рн., червень 2009 року - 488, 0 грн., липе нь 2009 року - 299223, 0 грн., серпень 2009 ро ку - 31254, 0 грн., вересень 2009 року - 13498, 0 грн., а усього за перевіряємий період - в сумі 111942, 0 грн.

На підставі висновків пере вірки, викладених в Акті № 17/23-10 4/35206991 від 14.01.2010 року, 01 лютого 2010 року Дергачівською міжрайонною д ержавною податковою інспекц ією Харківської області бул и винесені:

-податкове повідомлення-рі шення № 0000062310/0, яким визначено ПП Ф "Деріс" суму податкового зо бов'язання (з урахуванням штр афних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану в артість у розмірі 167914,00 грн., у то му числі 111942 грн. - за основним пл атежем та 55972 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (а.с. 27) ;

- та податкове повідомлення -рішення № 0000052310/0, яким визначено ППФ "Деріс" податкове зобов'я зання за платежем податок на прибуток у розмірі 331214 грн., у то му числі 2785079 грн. - за основним п латежем та 56135 грн. - за штрафним и (фінансовими) санкціями (а.с 28).

Вказані податкові повідом лення-рішення не були оскарж ені ППФ "Деріс" в порядку адмін істративного оскарження.

Перевіряючи вказані висно вки відповідача і винесені н а їх підставі спірні правові акти індивідуальної дії на в ідповідність вимогам ч.3 ст.2 К АС України, суд виходить з нас тупного:

Судом встановлено та не зап еречувалось сторонами, що ПП Ф "Деріс" у 2009 році здійснювало фінансово-господарську діял ьність. На формування показн иків валових доходів вплинул о провадження господарчих оп ерацій двох видів діяльності , а саме:

- купівля та подальший прода ж соняшника, олії, шроту та жми ху;

- купівля соняшнику та перед ача його на переробку на Пере січанський МЕЗ у 1 півріччі 2009 р оку та на Блаклійський олійн ий завод у 3 кварталі 2009 року з м етою одержання та подальшої реалізації олії, шроту та жми ху.

Для аналізу господарської діяльності перевіряючими за участю бухгалтера підприємс тва Колодочко Ю.В. було зр облено баланс товарів ППФ "Де ріс".

На перевірку від ППФ "Деріс" були надані прибуткові і вид аткові накладні. Аналіз госп одарської діяльності та пере вірка проводились по наступн им напрямкам:

- перевірка правильності ви значення залишків ТМЦ на 31.03.09р .;

- перевірка правильності ви значення залишків ТМЦ на 30.06.09р .;

- перевірка правильності ви значення залишків ТМЦ на 30.09.09р .;

- перевірка правильності ви значення ВД за 1 квартал 2009 рок у;

- перевірка правильності ви значення ВД за 1 півріччя 2009 ро ку;

- перевірка правильності ви значення ВД за 9 місяців 2009 року ;

- перевірка правильності ви значення ВВ за 1 квартал 2009 рок у;

- перевірка правильності ви значення ВВ за 1 півріччя 2009 ро ку;

- перевірка правильності ви значення ВВ за 9 місяців 2009 рок у.

Директор ППФ "Деріс" підписа ла, що інших документів немає , усі документи надані на пере вірку.

За даними перевірки всього за 9 місяців 2009 року було закуп лено 2104, 583 т соняшнику (як товар) на суму 3422365, 69 грн. (без ПДВ) для по слідуючого продажу. Всього п родано 2072, 661 т соняшнику на зага льну суму 3386638, 12 т (без ПДВ). Стано м на 30 вересня 2009 року залишок, з гідно даних бухгалтерського обліку склав 31, 922 т на 19576, 74 грн. (бе з ПДВ). Для встановлення цих да них суцільним методом були п ерераховані прибуткові та ви даткові накладні.

За даними перевірки було вс тановлено, що за 9 місяців ППФ "Деріс" було закуплено 1146, 495 т ол ії (як товар) на 4840148, 07 (без ПДВ) для послідуючого продажу. Всьог о продано 1136, 21 т олії на суму - 5040166 , 67 грн. (без ПДВ). Залишок олії на 30 вересня склав 10, 285 т на 43725, 83 грн. (без ПДВ).

За даними перевірки також б уло встановлено, що за 9 місяці в ППФ "Деріс" було закуплено 1409, 379 т жмиху та шроту (як товар) на суму 685101, 4 грн. (без ПДВ) для посл ідуючого продажу. Всього про дано 1649, 029 т на суму 863915, 21 грн. (без П ДВ).

За 9 місяців закуплено 2737, 849 т с оняшника для переробки (як си ровина) на суму 4627011, 80 грн. (без ПД В). Весь цей соняшник було пере дано на переробку. 1394, 059 т було п ередано на Пересічанський МЕ З та 1343, 788 т було передано на Бал аклійський олійний завод.

За даними бухгалтерського обліку, з переробки було отри мано 1159, 948 т олії, у тому числі 620, 73 8 т з Пересічанського МЕЗ та 539, 21 т з Балаклійського олійного заводу. Шроту та жмиху було от римано з переробки 802, 448 т.

Проведення перевірки відо браженого показника рядка 01.1 Декларації "доходи від прода жу товарів (робіт, послуг " за п еріод з 01.01.2009 р. по 30.09.2009 р. в сумі 14 416 02 8 грн. здійснювалось на підста ві обігово сальдових відомос тей, журналів - ордерів по раху нках бухгалтерського обліку 701: "Доход від реалізації готов ої продукції", 702: "Доход від реа лізації товарів", 703: "Доходи від реалізації робіт і послуг", 71: " Другий операційний дохід "; 361: " Розрахунки з покупцями "; 681, 681/1 - " Розрахунки за авансами, одер жаними в національній та іно земній валюті", 311: "Поточні раху нки в національній валюті", 312: " Поточні рахунки в іноземній валюті", виписки по банківськ их рахунках, договори купівл і - продажу товарів та послуг, видаткові накладні, акти пос тавлених послуг.

Проведеною податковою інс пекцією перевіркою ППФ "Дері с" було встановлено завищенн я задекларованих суб'єктом г осподарювання показників у р ядку 01.1 Декларацій „доходи ві д продажу товарів (робіт, посл уг)" у сумі -19 147 грн.

Перевіркою відображених у рядку 01.2 Декларації «приріст балансової вартості запасів » за перевірений період вста новлено, що при визначенні пр иросту/убутку запасів ППФ «Д еріс» застосовує порядок обл іку запасів при їх вибутті зг ідно Положення (стандарту) 9 "З апаси" за методом середньозв аженої вартості однорідних з апасів. Запаси обліковуються на бухгалтерських рахунках: 201- «Виробничі запаси», 200 - «Інші матеріали», 281- «Товари». Виявл ено, що були допущені помилки в оцінці запасів.

Так, згідно даних бухгалтер ського обліку ППФ «Деріс» ст аном на 31.03.09 року вартість запа сів складає 553 177 грн. і ця цифра с півпадає з даними перевірки. Але в декларації на прибуток за 1 квартал по стр. 01.2 після кор игувань відображено суму - 1 100 0 00 грн., що привело до завищення показника валових доходів з а 1 квартал 2009 року на 546 823 грн.

Згідно даних бухгалтерськ ого обліку, які співпали з да ними перевірки, станом на 30.06.09 р оку залишки запасів оцінені на - 548 673 грн., а в декларації відо бражено 664 170 грн., тобто зайво вк лючено до складу валових дох одів в сумі- 115 497,0 грн.

Згідно даних бухгалтерськ ого обліку станом на 30.09.09 року з алишки запасів оцінені на су му - 432 074 грн. В декларації вказа но 223 022 грн. Згідно даних переві рки встановлено, що на 30.09.09 року (кінець перевіряємого періо ду) вартість запасів підприє мства складає 754 637 грн., що призв ело до заниження показника в алового доходу в сумі - 531 615 грн. в порушення п. 5.9 Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств» №334/94-ВР від 28.12.94р.

Відповідно до п. 5.9 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 22.05 .1997р. № 283/97-ВР із змінами та доповн еннями, було перевірено пита ння щодо правильності обліку приросту (убутку) балансової вартості покупних матеріалі в, сировини та комплектуючих виробів на складах у незавер шеному виробництві та в зали шках готової продукції, това ру на складі. Інвентаризація запасів у ході перевірки не п роводилась. Підприємство збе рігало придбані товари на ТО В "Степовий елеватор" виробни ча дільниця Балаклея (код ЄДР ПОУ - 31831599). На перевірку було над ано Договір № Б 32/9 складського зберігання, приймання, сушки , очистки та відпуску зерна ві д 17.09.2009 року. Відповідні акти пр ийому - передачі та пояснення посадових осіб щодо зберіга ння ТМЦ на перевірку надані н е були.

Перевіркою повноти визнач ення валових витрат за періо д з 25.07.2007 по З0.09.2009 ППФ «Деріс» вст ановлено їх завищення в сумі - 587 848,0грн.

Документи, які б надали змог и перевіряючим зробити висно вок щодо правомірності їх вк лючення до складу валових ви трат, підприємством надано н е було.

Таких документів представ ником підприємства не було н адано і суду.

Відповідно до вимог ст. 189 Гос подарського кодексу України , суб'єкти господарювання мож уть використовувати у господ арській діяльності вільні ці ни, державні фіксовані ціни т а регульовані ціни - граничні рівні цін або граничні відхи лення від державних фіксован их цін. Одночасно, при веденні податкового обліку право пл атника податків на самостійн е встановлення цін і тарифів здійснюється в межах правил , які встановлені діючим зако нодавством.

Так п. 5.1 ст. 5 Закону України ві д 28.12.1994 № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" (з урах уванням змін та доповнень) пе редбачено, що валові витрати виробництва (обігу) - це сума б удь-яких витрат платника под атку у грошовій, матеріальні й або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, посл уг), які були придбані (виготов ляються) таким платником под атку для їх подальшого викор истання у власній господарсь кій діяльності. При цьому, від повідно до п.1.32 ст.1 Закону Укра їни "Про оподаткування прибу тку підприємств" № 334/94-ВР від 28.12.1 997р. (із змінами та доповненням и), господарська діяльність - це будь-яка діяльність особи , направлена на отримання дох оду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, я кщо безпосередня участь тако ї особи в організації такої д іяльності є регулярною, пост ійною та суттєвою. Тобто, у под атковому обліку до витрат, як і пов'язані зі здійсненням вл асної господарської діяльно сті, відносяться лише ті витр ати, які платником податку ви користані (направлені) на отр имання доходу.

Таким чином, витрати платни ка податку, які не направлені на одержання доходу, до склад у валових витрат не відносят ься.

Згідно приписів ст. 79 Господ арського кодексу України, го сподарськими товариствами в изнаються підприємства або і нші суб'єкти господарювання, створені юридичними особами та/або громадянами з метою о держання прибутку. До господ арських товариств належать: акціонерні товариства, товар иства з обмеженою відповідал ьністю, товариства з додатко вою відповідальністю, повні товариства, командитні товар иства (ст. 80 Господарського ко дексу України.

Відповідно до статті 3 Закон у України "Про ціни та ціноутв орення" № 507 -XII від 03.12.1990 року - політ ика ціноутворення є складово ю частиною загальної економі чної і соціальної політики к раїни і спрямована на забезп ечення:

- рівних економічних умов і стимулів для розвитку всіх ф орм власності, економічної с амостійності підприємств, ор ганізацій і адміністративно - територіальних регіонів ре спубліки;

- збалансованості ринку зас обів виробництва товарів і п ослуг;

- протидії монопольним тенд енціям виготовлювачів проду кції, товарів і послуг;

- об'єктивних співвідношен ь у цінах на промислову і сільськогосподарську про дукції, що забезпечує еквіва лент обміну.

Оскільки ППФ «Деріс» реалі зувало товар за цінами нижчи ми за собівартість, підприєм ство понесло збитки від тако ї господарської діяльності, що призвело в результаті до з авищення валових витрат.

Таким чином, в порушення п.5.1 ст.5, пп. 11.2.1 п.11.2 ст. 11 Закону Україн и від 28.12.1994 № 334/94-ВР "Про оподаткув ання прибутку підприємств" ( і з змінами та доповненнями), ПП Ф «Деріс» не відкоригувало в алові витрати у 1 кварталі 2009 ро ку на 183 895,79 грн., тобто ППФ «Деріс » було завищено суму валових витрат у 1 кварталі 2009 року на 183 895,79 грн. за рахунок реалізації товару нижче собівартості.

За даними перевірки, за 2 ква ртал 2009 року було реалізовано товару нижче собівартості н а 2 438,24 грн. (без ПДВ). ППФ «Деріс» н е відкоригувало валові витра ти у 3 кварталі 2009 року на 373 371,35 грн .

Таким чином за період з 25.07.2007 п о 30.09.2009 ППФ «Деріс» було задекла ровано податок на прибуток у сумі 53 523 грн. Перевіркою збіль шено об'єкт оподаткування на -1 100 316 грн. та донараховано пода тку на прибуток в сумі - 275 079 грн.

Окрім того, перевіркою було встановлено завищення задек ларованих суб'єктом господар ювання показників у поданих Деклараціях з податку на дод ану вартість, по рядку 10.1. у роз мірі 111942,0 грн., а саме в періодах : лютий 2009 року - 14045,0 грн., березень 2009 року - 22734,0 грн., червень 2009 року - 488,0 грн., липень 2009 року -29923,0 грн., се рпень 2009 року - 31254,0 грн., вересень 2009 року - 13498,0 грн. Проведеною пер евіркою встановлено, що підп риємством здійснювались опе рації з реалізації товарно-м атеріальних цінностей за цін ами, нижче ціни придбання.

Як вже було зазначено вище, згідно зі ст. 189 Господарськог о кодексу України, суб'єкти го сподарювання можуть викорис товувати у господарській дія льності вільні ціни, державн і фіксовані ціни та регульов ані ціни - граничні рівні цін а бо граничні відхилення від д ержавних фіксованих цін. Одн очасно при веденні податково го обліку право платника под атків на самостійне встановл ення цін і тарифів здійснюєт ься в межах правил, які встано влені діючим законодавством .

Відповідно до п. 1.32 ст. 1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», госп одарська діяльність - будь-як а діяльність особи, направле на на отримання доходу в грош овій, матеріальній або немат еріальних формах, якщо безпо середня участь такої особи в організації такої діяльност і є регулярною, постійною та с уттєвою. Тобто у податковому обліку до витрат, які пов'язан і зі здійсненням господарськ ої діяльності, відносяться л ише ті витрати, які платником податку використані (направ лені) на одержання доходу.

Таким чином, в порушення пп. 7.4.4. п. 7.4. ст.7 Закону України "Про п одаток на додану вартість" ві д 3.04.97. № 168/97-ВР із змінами та допов неннями, підприємством зайво віднесено до складу податко вого кредиту податок на дода ну вартість за лютий 2009 року -14045 .0 грн., березень 2009 року - 22734,0 грн., ч ервень 2009 року - 488,0 грн. липень 2009 р оку - 29923,0 грн., серпень 2009 року - 31254,0 г рн., вересень 2009 року - 13498.0 грн. Всь ого за перевіряємий період в сумі 111942,0 грн.

Висновки податкової інспе кції, викладені в акті переві рки, що стали підставою для пр ийняття оскаржених податков их повідомлень - рішень, підпр иємством ППФ "Деріс" у судовом у засіданні належним чином н е спростовані.

Частиною 3 ст.2 КАС України пе редбачено, що у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З положень наведеної норми процесуального закону сліду є, що адміністративному суду при вирішенні адміністратив ного спору належить перевіри ти, зокрема, наявність у спірн их правовідносинах правової підстави, з посиланням на яку суб' єктом владних повноваж ень було прийнято рішення чи вчинено діяння, а також обґру нтованість саме тих висновкі в, стосовно обставин спірних правовідносин, які покладен і суб' єктом владних повнова жень в основу спірного рішен ня.

Частиною 2 ст.71 КАС України пе редбачено, що в адміністрати вних справах про протиправні сть рішень, дій чи бездіяльно сті суб'єкта владних повнова жень обов'язок щодо доказува ння правомірності свого ріше ння, дії чи бездіяльності пок ладається на відповідача, як що він заперечує проти адмін істративного позову.

Суд відмічає, що заперечуюч и проти позову, відповідач за правилами ч.2 ст.71 КАС України д овів юридичну та фактичну об ґрунтованість мотивів вине сення спірного податкового повідомлення -рішення, а тому у задоволенні позову слід ві дмовити.

Розподіл судових витрат по даній адміністративній спра ві належить здійснити відпов ідно до ч.2 ст.94 КАС України.

Керуючись ст. ст. 11, 12, 51, 71, 94, 158, 159, 160, 16 1, 162, 163, 167 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд , -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністр ативного позову Приватного п ідприємства фірма "Деріс" до Д ергачівської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї Харківської області про ви знання податкових повідомле нь-рішень недійсними - відмов ити.

Постанова набирає законно ї сили згідно з ст. 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України, а саме: після закінч ення строку подання заяви пр о апеляційне оскарження, вст ановленого цим Кодексом, якщ о таку заяву не було подано. Я кщо було подано заяву про апе ляційне оскарження, але апел яційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Код ексом, постанова або ухвала с уду першої інстанції набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги судов е рішення, якщо його не скасов ано, набирає законної сили пі сля повернення апеляційної с карги, відмови у відкритті ап еляційного провадження або н абрання законної сили рішенн ям за наслідками апеляційног о провадження. Якщо строк апе ляційного оскарження буде по новлено, то вважається, що по станова чи ухвала суду не наб рала законної сили.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду згід но з ст.186 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Ха рківський окружний адмініст ративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. З , ст. 160 цього Кодексу, а також при йняття постанови у письмовом у провадженні - з дня отрима ння копії постанови, у разі по відомлення суб' єкта владни х повноважень у випадках та п орядку, передбачених ч.4 ст.167 ць ого Кодексу, про можливість о тримання копії постанови суд у безпосередньо в суді, то дес ятиденний строк на апеляційн е оскарження постанови суду обчислюється з наступного дн я після закінчення п' ятиден ного строку з моменту отрима ння суб' єктом владних повно важень повідомлення про можл ивість отримання копії поста нови суду) апеляційної скарг и з одночасним надсиланням к опії апеляційної скарги до с уду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виг отовлено 22 жовтня 2010 року.

Суддя О.В. Панченко

Дата ухвалення рішення18.10.2010
Оприлюднено29.06.2011
Номер документу16478342
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1236/10/2070

Ухвала від 18.02.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 11.02.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Постанова від 18.10.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні