Постанова
від 24.05.2011 по справі 2а-4118/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 травня 2011 року № 2а-4118/11/2670

О 9 годині 06 хвилин в прим іщенні Окружного адміністра тивного суду міста Києва за а дресою у м. Києві по вул. Хреща тик, 10,

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі:

головуючого Бояринцевої М .А.

при секретарі судового зас ідання Шевчук Л.Д.

за участю:

представника позивача: Г орбань І.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Державної подат кової інспекції у Печерськом у районі м. Києва

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Електро-ко м-чс»,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Державний реєстратор Печерс ького району м. Києва

про припинення юридичної о соби,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова ін спекція у Печерському районі м. Києва звернулася до суду з позовом про припинення юриди чної особи - Товариства з об меженою відповідальністю «Е лектро-ком-чс»(код ЄДРПОУ 31782332).

В обгрунтування заявлених вимог позивач посилається н а Податковий кодекс України, Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців» та зазначає, що у витягу з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців щодо Товариства з обмеженою відповідальністю «Електро-ком-чс»в графі стат ус відомостей про юридичну о собу зазначено про відсутніс ть юридичної особи за місцез находженням.

Відповідач в судове засід ання не з' явився, пояснення чи заперечення по суті позов них вимог не надав.

За правилами, встановленим и п. 4 ст. 33 Кодексу адміністрати вного судочинства України у разі ненадання особами, які б еруть участь у справі, інформ ації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове по відомлення надсилаються юри дичним особам та фізичним ос обам-підприємцям - за адресо ю місцезнаходження (місця пр оживання), що зазначена в Єдин ому державному реєстрі юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців.

У разі відсутності осіб, я кі беруть участь у справі, за т акою адресою вважається, що с удовий виклик або судове пов ідомлення вручене їм належни м чином.

Якщо особа, яка бере участ ь у справі, без поважних причи н не надасть докази на пропоз ицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилає ться, суд вирішує справу на ос нові наявних доказів (п. 6 ст. 71 К одексу адміністративного су дочинства України).

Враховуючи наведене, а тако ж з огляду на належне повідом лення відповідача про місце, дату та час судового засідан ня, суд приходить до висновку про розгляд справи за наявни ми матеріалами та без участі представника відповідача.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши фактичні обс тавини, на яких ґрунтується п озов, оцінивши докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, суд приходить до на ступних висновків.

Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Електро-ком -чс»зареєстроване Печерсько ю районною державною адмініс трацією м. Києва 21 грудня 2001 рок у та перебуває на обліку у Дер жавній податковій інспекції у Печерському районі міста К иєва з 25 грудня 2001 року за № 53425. Мі сцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю «Електро-ком-чс»- м. Київ, ву л. Кіквідзе, 12-а, приміщення 38-а.

Відповідно до частини 1 стат ті 17 Закону України від 15.05.2003 № 755 - «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців»(далі - Зако н № 755-IV) відомості про юридичну особу або фізичну особу - підп риємця включаються до Єдиног о державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних ре єстраційних карток та відомо стей, що надаються юридичним и особами державному реєстра тору за місцезнаходженням ре єстраційної справи згідно із законодавством України.

Відповідно до ст. 19 Закону № 7 55-IV у разі, якщо зміна відомост ей про юридичну особу, які міс тяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із зміна ми, що вносяться до установчи х документів юридичної особи , або не підлягає державній ре єстрації, особа, уповноважен а діяти від імені юридичної о соби (виконавчого органу), под ає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) де ржавному реєстратору за місц езнаходженням реєстраційно ї справи юридичної особи зап овнену реєстраційну картку п ро внесення змін до відомост ей про юридичну особу, які міс тяться в Єдиному державному реєстрі.

Відповідно до підпункту 45.2. с татті 45 Податкового кодексу У країни податковою адресою юр идичної особи (відокремленог о підрозділу юридичної особи ) є місцезнаходження такої юр идичної особи, відомості про що містяться у Єдиному держа вному реєстрі підприємств та організацій України.

Підпунктом 16.1.11 ст. 16 Податков ого кодексу України передбач ено, що платник податків зобо в'язаний повідомляти контрол юючі органи про зміну місцез находження юридичної особи т а зміну місця проживання фіз ичної особи - підприємця.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач відомост і про зміну місцезнаходження юридичної особи податковим органам та державному реєстр атору не подавав.

Статтею 19 Закону № 755-ІV встано влений порядок внесення змін до відомостей про юридичну о собу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Так, згідно наведеної норми , державний реєстратор за від сутності підстав для залишен ня без розгляду документів п ро внесення змін до відомост ей про юридичну особу, які міс тяться в Єдиному державному реєстрі, зобов'язаний внести не пізніше наступного робоч ого дня з дати їх надходження запис про внесення змін і в то й самий день подати відповід ним органам статистики, держ авної податкової служби, Пен сійного фонду України, інфор мацію з реєстраційної картки про внесення змін до відомос тей про юридичну особу, які мі стяться в Єдиному державному реєстрі, із зазначенням номе ра та дати внесення відповід ного запису.

Водночас із внесенням до Єд иного державного реєстру зап ису про зміну місцезнаходжен ня юридичної особи державний реєстратор повинен видати (н адіслати рекомендованим лис том з описом вкладення) заявн ику нове свідоцтво про держа вну реєстрацію юридичної осо би та замінене свідоцтво з ві дміткою про видачу нового.

Як вбачається з витягу з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців за станом на 11 бере зня 2011 року, заміна свідоцтва п ро державну реєстрацію юриди чної особи - відповідача ві дбулося 16 листопада 2009 року.

Юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку п ротягом місяця, що настає за д атою державної реєстрації, п очинаючи з наступного року, д ержавному реєстратору для пі дтвердження відомостей про ю ридичну особу реєстраційну к артку про підтвердження відо мостей про юридичну особу (ст . 19 Закону № 755-ІV).

Проте докази про щорічне на діслання реєстраційної карт ки юридичної особи суду не пр ед' явлено.

У разі ненадходження в уста новлений частиною одинадцят ою цієї статті строк реєстра ційної картки про підтвердже ння відомостей про юридичну особу державний реєстратор з обов'язаний надіслати рекоме ндованим листом протягом п'я ти робочих днів з дати, встано вленої для подання реєстраці йної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідно сті подання державному реєст ратору зазначеної реєстраці йної картки (частина 12 ст. 19 Зак ону № 755-ІV).

Крім того, у разі надходженн я державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встанов леного зразка про відсутніст ь юридичної особи за її місце знаходженням державний реєс тратор зобов'язаний надіслат и рекомендованим листом прот ягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного пов ідомлення юридичній особі по відомлення щодо необхідност і подання державному реєстра тору реєстраційної картки.

Згідно частини 14 ст. 19 Закону № 755-ІV у разі неподання юридичн ою особою протягом місяця з д ати надходження їй відповідн ого повідомлення реєстрацій ної картки про підтвердження відомостей про юридичну осо бу державний реєстратор пови нен внести до Єдиного держав ного реєстру запис про відсу тність підтвердження зазнач ених відомостей датою, яка вс тановлена для чергового пода ння реєстраційної картки про підтвердження відомостей пр о юридичну особу.

Якщо державному реєстрато ру повернуто рекомендованог о листа, державний реєстрато р повинен внести до Єдиного д ержавного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Згідно витягу з Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців станом на 29 липня 2010 року де ржавним реєстратором внесен о запис про відсутність юрид ичної особи за місцезнаходже нням. Проте, згідно наданого п озивачем витягу з Єдиного де ржавного реєстру станом на 11 б ерезня 2011 року статус відомос тей про юридичну особу відпо відача не підтверджено. Отже посилання позивача на внесе ння державним реєстратором д о Єдиного державного реєстру запису про відсутність юрид ичної особи за її місцезнахо дженням не відповідає дійсни м обставинам справи та надан им податковим органом доказа м.

Юридична особа припиняєть ся в результаті передання вс ього свого майна, прав та обов 'язків іншим юридичним особа м - правонаступникам у резуль таті злиття, приєднання, поді лу, перетворення (реорганіза ції) або в результаті ліквіда ції за рішенням, прийнятим за сновниками (учасниками) юрид ичної особи або уповноважени м ними органом, за судовим ріш енням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених зако ном (ст. 33 Закону № 755-IV).

Відповідно до ч.1 ст.59 Господа рського кодексу України прип инення діяльності суб'єкта г осподарювання здійснюється шляхом його реорганізації (з лиття, приєднання, поділу, пер етворення) або ліквідації - за рішенням власника (власникі в) чи уповноважених ним орган ів, за рішенням інших осіб - за сновників суб'єкта господарю вання чи їх правонаступників , а у випадках, передбачених за конами, - за рішенням суду.

Органи державної податков ої служби в установленому за коном порядку мають право зв ертатися до суду про винесен ня судового рішення щодо при пинення юридичних осіб або п ідприємницької діяльності ф ізичних осіб - підприємців ( п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу У країни).

Відповідно до вимог ст. 38 З акону 755-IV підставами для поста новлення судового рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов'язано з банкрутств ом юридичної особи, зокрема є наявність в Єдиному державн ому реєстрі запису про відсу тність юридичної особи за вк азаним її місцезнаходженням .

Виходячи з аналізу навед ених норм права, а також з урах уванням запису у витягу з Єди ного державного реєстру про не підтвердження статусу від омостей про юридичну особу, с уд приходить до висновку про відсутність доказів для зад оволення позову з підстав ві дсутності юридичної особи за своїм місцезнаходженням.

Проте, до матеріалів справи надано службову записку Упр авління оподаткування юриди чних осіб Державної податков ої інспекції у Печерському р айоні м. Києва № 10764/15-7 від 19 травн я 2011 року, згідно якої відповід ач останню декларацію з пода тку на прибуток до податкови х органів подав за 9 місяців 2009 року.

Згідно довідки Державної п одаткової інспекції у Печерс ькому районі м. Києва № 6158/9/24-609, за станом на 12 травня 2011 року Това риство з обмеженою відповіда льністю «Електро-ком-чс»забо ргованості перед бюджетом не має.

Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни від 25.06.1991 № 1251-ХІІ «Про сист ему оподаткування»(який був чинним на час виникнення спі рних правовідносин) платники податків і зборів (обов'язков их платежів) зобов'язані:

1) вести бухгалтерський облі к, складати звітність про фін ансово-господарську діяльні сть і забезпечувати її збері гання у терміни, встановлені законами;

2) подавати до державних под аткових органів та інших дер жавних органів відповідно до законів декларації, бухгалт ерську звітність та інші док ументи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів);

3) сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни;

4) допускати посадових осіб державних податкових органі в до обстеження приміщень, що використовуються для одержа ння доходів чи пов'язані з утр иманням об'єктів оподаткуван ня, а також для перевірок з пит ань обчислення і сплати пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів).

Сплата податків і зборів (об ов'язкових платежів) провади ться у порядку, встановленом у цим Законом та іншими закон ами України.

Відповідальність за прави льність обчислення, своєчасн ість сплати податків і зборі в (обов'язкових платежів) і дод ержання законів про оподатку вання несуть платники податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів) відповідно до законів У країни (ст.11).

Зазначені обов' язки госп одарюючого суб' єкта також в изначені й Податковим кодекс ом України, зокрема, стати на о блік у контролюючих органах в порядку, встановленому зак онодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати зв ітність, що стосується обчис лення і сплати податків та зб орів; подавати до контролююч их органів у порядку, встанов леному податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і спл атою податків та зборів; спла чувати податки та збори в стр оки та у розмірах, встановлен их цим Кодексом та законами з питань митної справи (ст. 16).

Проте, відповідач зазначен і обов' язки не виконує та не звітує до податкового орган у.

Законом України від 04.12.1990 № 509-Х ІІ «Про державну податкову с лужбу в Україні»(із змінами і доповненнями) передбачено, щ о державні податкові інспекц ії в районах, містах без район ного поділу, районах у містах , міжрайонні та об'єднані спец іалізовані державні податко ві інспекції виконують, зокр ема, такі функції:

1) здійснюють контроль за св оєчасністю, достовірністю, п овнотою нарахування та сплат и податків та зборів;

2) забезпечують облік платни ків податків, інших платежів , правильність обчислення і с воєчасність надходження цих податків, платежів, а також зд ійснюють реєстрацію фізични х осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів ;

11) подають до судів позови до підприємств, установ, органі зацій та громадян про визнан ня угод недійсними і стягнен ня в доход держави коштів, оде ржаних ними за такими угодам и, а в інших випадках - коштів, о держаних без установлених за коном підстав, а також про стя гнення заборгованості перед бюджетом і державними цільо вими фондами за рахунок їх ма йна;

звертаються до суду в інши х випадках, передбачених зак оном тощо (стаття 10).

Відповідно до вимог ст. 38 Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців»пі дставами для постановлення с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов ' язано з банкрутством юриди чної особи, зокрема, є неподан ня протягом року органам дер жавної податкової служби под аткових декларацій; документ ів фінансової звітності відп овідно до закону.

Виходячи з системного ана лізу наведених норм права та керуючись ст. 11 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, суд приходить до висно вку про визнання позову таки м, що підлягає задоволенню з п ідстав неподання податкової звітності суб' єктом господ арської діяльності з 2009 року.

Відповідно до ст. 38 Закону № 755-IV суд, який постановив рішен ня щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкр утством юридичної особи, у де нь набрання таким рішенням з аконної сили направляє його копію державному реєстратор у за місцезнаходженням юриди чної особи для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про судове рішення. Дата н адходження відповідного суд ового рішення вноситься держ авним реєстратором до журнал у обліку реєстраційних дій.

Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних п овноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб'єкта владних повн оважень, пов'язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

Керуючись ст. ст. 98, 160-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, Окружний адмі ністративний суд міста Києва , -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Державної пода ткової інспекції у Печерсько му районі м. Києва задовольни ти повністю.

2. Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою від повідальністю «Електро-ком-ч с» (код ЄДРПОУ 31782332).

3. Копію судового рішення, пі сля набрання ним законної си ли, направити державному реє стратору для внесення відпов ідних відомостей до Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців.

Постанова набирає закон ної сили в порядку, встановле ним статтею 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни. Постанова може бути оска ржена до суду апеляційної ін станції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, шляхом подання через суд пер шої інстанції апеляційної ск арги.

Суддя М.А. Бояринцева

Постанова виготовлена в повному обсязі 30 травня 2011 рок у.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.05.2011
Оприлюднено29.06.2011
Номер документу16479016
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4118/11/2670

Ухвала від 20.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 23.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Постанова від 24.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні