Постанова
від 01.04.2011 по справі 2а-4612/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

01 квітня 2011 року 13:48 № 2а-4612/11/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: голо вуючого судді Патратій О.В. пр и секретарі судового засідан ня Бузінській А.В., розглянувш и у відкритому судовому засі данні в порядку ст. 183-3 Кодексу адміністративного судочинс тва адміністративну справу

за позовом Державної податкової інс пекції у Святошинському райо ні м. Києва

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «ОПТ ТРЕЙД»

про зупинення видаткових опер ацій,-

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інсп екція у Святошинському район і м. Києва звернулась до суду з поданням про зупинення вида ткових операцій на рахунках платника податків - Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «ОПТ ТРЕЙД».

Подання обґрунтоване тим, щ о відповідачем не було допущ ено працівників державної по даткової служби для проведен ня перевірки та обстеження т ериторій та приміщень, що вик ористовуються для проваджен ня господарської діяльності , чим порушено вимоги пп. 20.1.11 п. 20. 1 ст. 20 Податкового кодексу Укр аїни, що відповідно до пп. 20.1.15.2 з азначеної статті є підставою для звернення до суду з заяво ю про зупинення видаткових о перацій.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про час і місце проведення судового засідання повідомл явся належним чином, тому спр ава відповідно до ч. 7 ст. 183-3 розг лядається за відсутності пре дставника відповідача.

В судовому засіданні 01 квіт ня 2011 року оголошено вступну т а резолютивну частини постан ови.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників заяв ника, всебічно і повно з' ясу вавши фактичні обставини, на яких ґрунтується подання, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, суд приходит ь до висновку про задоволенн я подання, виходячи з наступн ого

Товариство з обмеженою від повідальністю «ОПТ ТРЕЙД»(ко д ЄДРПОУ 36703391) зареєстровано Св ятошинською районною у м. Киє ві державною адміністрацією 28.10.2009р., що підтверджується Сві доцтвом про державну реєстра цію юридичної особи, копія як ого долучена до матеріалів с прави, та знаходиться на пода тковому обліку в ДПІ у Святош инському районі м. Києва з 29.10.2009 року, про що видано довідку фо рми № 4-ОПП від 05.01.2011 р. № 3/29-109.

Згідно Витягу з єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців від 30.03.2011р. місцезнаходже ння ТОВ «ОПТ ТРЕЙД»є м. Київ, в ул. Перемоги, 9, єдиним засновн иком та директором товариств а є ОСОБА_2.

Як вбачається з матеріалів справи, працівниками ДПІ у Св ятошинському районі м. Києва на підставі наказу начальни ка ДПІ у Святошинському райо ні м. Києва № 932 від 28.03.2011р. та напра влення на перевірку № 834/23-10 від 2 8.03.2010 року було здійснено виїзд за адресою місцезнаходження TOB «ОПТ ТРЕЙД»для проведення відповідно до пп. 78.1.2 п. 78.1 ст. 78 Под аткового кодексу України виї зної позапланової перевірки дотримання вимог податковог о та валютного законодавства .

29 березня 2011 року директору TOB «ОПТ ТРЕЙД»ОСОБА_2 було п ред' явлено направлення на п еревірку № 834/23-10 від 28.03.2010 року, про що свідчить її підпис на прим ірнику направлення, однак в д опуску до перевірки та обсте ження приміщення, що викорис товується в господарській ді яльності для проведення інве нтаризації основних фондів б уло відмовлено, про що також з дійснено запис на примірнику направлення.

Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, в тому числі, права та об ов'язки платників податків, к омпетенцію контролюючих орг анів, повноваження і обов'язк и їх посадових осіб під час зд ійснення податкового контро лю, а також відповідальність за порушення податкового за конодавства, регулюються Под атковим кодексом України вiд 02.12.2010 № 2755-VI, який набув чинності 01 січня 2011 року (далі - ПК України ).

Відповідно до пп. 16.1.3, пп. 16.1.9, пп . 16.1.13 п. 16.1. ст. 16 ПК України платник податків, зокрема, зобов'язан ий:

- подавати до контролюючих о рганів у порядку, встановлен ому податковим та митним зак онодавством, декларації, зві тність та інші документи, пов 'язані з обчисленням і сплато ю податків та зборів;

- не перешкоджати законній д іяльності посадової особи ко нтролюючого органу під час в иконання нею службових обов' язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи ;

- допускати посадових осіб к онтролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, терит орій (крім житла громадян), що використовуються для одержа ння доходів чи пов'язані з утр иманням об'єктів оподаткуван ня, а також для проведення пер евірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у в ипадках, встановлених цим Ко дексом.

Пунктом 20.1 ст. 20 ПК України виз начено права органів державн ої податкової служби.

Згідно пп. 20.1.4, 20.1.5 ст. 20 ПК Укра їни органи державної податко вої служби мають право прово дити перевірки платників под атків (крім Національного ба нку України) в порядку, встано вленому цим Кодексом та вима гати від платників податків, що перевіряються в ході пере вірок, проведення інвентариз ації основних фондів, товарн о-матеріальних цінностей, ко штів, у тому числі зняття зали шків товарно-матеріальних ці нностей, готівки.

Частиною 2 пп. 20.1.5 п. 20.1 ст. 20 ПК Укр аїни передбачено, що у разі ві дмови платника податків (йог о посадових осіб або осіб, які здійснюють готівкові розрах унки та/або проводять діяльн ість, що підлягає ліцензуван ню та/або патентуванню) від пр оведення інвентаризації осн овних фондів, товарно-матері альних цінностей, коштів (зня ття залишків товарно-матеріа льних цінностей, готівки), пер едбаченої абзацом першим цьо го пункту, або ненадання для п еревірки документів, їх копі й (за умови наявності таких до кументів) застосовуються зах оди, передбачені статтею 94 цьо го Кодексу.

Згідно пп. 94.2.3 п. 94.2 ст. 94 ПК Укр аїни у випадку відмови платн ика податків від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від доп уску посадових осіб органу д ержавної податкової служби, застосовується адміністр ативний арешт майна платника податків.

Крім того, відповідно до пп. 20.1.15.2 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи д ержавної податкової служби м ають право у випадку недопущ ення посадових осіб органів державної податкової служби до обстеження територій та п риміщень, визначених у підпу нкті 20.1.11 цієї статті, зверта тися до суду щодо зупинення в идаткових операцій платника податків на рахунках такого платника податків у банк ах та інших фінансових устан овах (крім операцій з видачі з аробітної плати та сплати по датків, зборів, єдиного внеск у на загальнообов'язкове дер жавне соціальне страхування , а також визначених контролю ючим органом грошових зобов' язань платника податків).

Таким чином, з системного ан алізу наведених норм законод авства вбачається, що в разі н е допуску платником податків посадових осіб податкового органу до проведення позапла нової виїзної перевірки та о бстеження територій і приміщ ень, що використовується в го сподарській діяльності, за н аявності законних підстав дл я їх проведення, податковий о рган має право вжити до таког о платника податків передбач ені ПК України заходи впливу , зокрема, застосувати адмі ністративний арешт майна платника податків активів з гідно підпункту пп. 94.2.3 п. 94.2 ст. 94 П К України та звернутися до суду щодо зупинення видатко вих операцій платника податк ів на рахунках такого платни ка податків у банках та інш их фінансових установах згід но пп. 20.1.15.2 п. 20.1ст. 20 ПК України.

Підстави та порядок провед ення документальних позапла нових виїзних перевірок плат ників податків урегульовані статтями 77, 78 Податкового коде ксу України.

Відповідно статті 78 ПК Укра їни документальна позаплано ва виїзна перевірка здійснює ться за наявності хоча б одні єї з обставин, викладених в пу нкті 78.1 цієї статті.

Зокрема, відповідно до пп. 78.1 .2 вказаної норми підставою дл я проведення документальної позапланової виїзної переві рки є не подання платником податків в установлений зак оном строк податкової деклар ації або розрахунку, якщо ї х подання передбачено законо м.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «ОПТ ТРЕЙД»не бул о подано до податкового орга ну декларації з податку на пр ибуток підприємств за 9 місяц ів 2010 року та за 2010 рік, що підтве рджується довідкою ДПІ у Свя тошинському районі м. Києва в ід 31.03.2011 р. № 2704/9/10-035, що стало підста вою для проведення виїзної п озапланової перевірки.

Відповідно до п. 78.4 ст. 78 ПК Укр аїни про проведення документ альної позапланової перевір ки керівник органу державної податкової служби приймає р ішення, яке оформлюється нак азом.

Згідно п. 81.1 ст. 81.1 ПК України посадові особи органу держа вної податкової служби вправ і приступити до проведення д окументальної виїзної перев ірки за наявності підстав дл я її проведення, визначених ц им Кодексом, і фактичної пере вірки, яка проводиться з підс тав, визначених цим Кодексом , та за умови пред'явлення н аправлення на проведення так ої перевірки, в якому зазна чаються дата видачі, наймену вання органу державної подат кової служби, реквізити нака зу про проведення відповідно ї перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (об'єкта), п еревірка якого проводиться ( прізвище, ім'я, по батькові фіз ичної особи - платника податк у, який перевіряється), мета, в ид (планова або позапланова), п ідстави, дата початку та трив алість перевірки, посада та п різвище посадової (службової ) особи, яка проводитиме перев ірку. Направлення на перевір ку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівн ика органу державної податко вої служби або його заступни ка, що скріплений печаткою ор гану державної податкової сл ужби.

Непред'явлення платнику по датків (його посадовим (служб овим) особам або особам, які фа ктично проводять розрахунко ві операції) направлення на п роведення перевірки або пред 'явлення направлення, оформл еного з порушенням вимог, уст ановлених цим пунктом, є підс тавою для недопущення посадо вих (службових) осіб органу де ржавної податкової служби до проведення документальної в иїзної або фактичної перевір ки. Відмова платника податкі в та/або посадових (службових ) осіб платника податків (його представників або осіб, які ф актично проводять розрахунк ові операції) від допуску до п еревірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці друго му цього пункту, не дозволяєт ься.

При пред'явленні направлен ня платнику податків та/або п осадовим (службовим) особам п латника податків (його предс тавникам або особам, які факт ично проводять розрахункові операції) такі особи розпису ються у направленні із зазна ченням свого прізвища, імені , по батькові, посади, дати і ча су ознайомлення.

Відповідно до п. 81.2 ст. 81 ПК Укр аїни у разі відмови платника податків та/або посадових (сл ужбових) осіб платника подат ків (його представників або о сіб, які фактично проводять р озрахункові операції) у допу ску посадових (службових) осі б органу державної податково ї служби до проведення перев ірки складається акт, який за свідчує факт відмови.

В даному випадку, у зв' язку з неподанням ТОВ «ОПТ ТРЕЙД» в установлений законом строк податкових декларацій по по датку на прибуток, контролюю чий орган мав всі правові п ідстави на підставі наказ у керівника податкової інспе кції № 932 від 28.03.2011 року для прове дення позапланової виїзної д окументальної перевірки від повідача.

Судом встановлено, що перед проведенням перевірки праці вниками ДПІ було надано плат нику податків направлення на проведення перевірки, оформ лене відповідно до вимог п. 81.1 с т. 81.1 ПК України, тобто позиваче м дотримано встановлену зако нодавстом процедуру проведе ння позапланової перевірки.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «ОПТ ТРЕЙД»не бул о допущено посадових осіб ДП І у Святошинському районі м. К иєва до проведення перевірки та обстеження територій та п риміщень, що використовуєтьс я в господарській діяльності для проведення інвентаризац ії основних фондів, про що зді йснено запис на примірнику н аправлення на перевірку № 834/23-1 0 від 28.03.2010 року.

Крім того, працівниками ДПІ було складено акт про відмов у від допуску до проведення п еревірки № 96/23-10 від 29.03.2011 р.

Враховуючи наявність зако нних підстав для проведення позапланової перевірки та на дання податковим органом нео бхідних документів для такої проведення перевірки, відмо ва відповідача від проведенн я перевірки та допуску до обс теження приміщень, які викор истовуються в господарській діяльності, визнається судо м неправомірною.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Згідно ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння, крім випадків, встановле них статтею 72 цього Кодексу.

Відповідачем не було надан о суду доказів на спростуван ня вищенаведених доводів под аткового органу, в тому числі щодо наявності законних під став для недопущення до пере вірки та обстеження територі й і приміщень, що використову ється в господарській діяльн ості.

Враховуючи, те що відповіда чем не було допущено осіб ДПІ у Святошинському районі м. Ки єва до проведення перевірки та обстеження територій і пр иміщень, що використовується в господарській діяльності, за наявності законних підст ав для їх проведення, суд дійш ов висновку, що подання підля гає задоволенню.

Відповідно до ч. 2 п. 91.4 ст. 91 ПК У країни строк, на який можуть б ути зупинені видаткові опера ції, визначається судом, але н е більше двох місяців.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 69-71, 94, 158-163, 167,183-3 25 4 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружни й адміністративний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Подання Державної податкової інспекції у Свят ошинському районі м. Києва (ко д ЄДРПОУ 26088854, адреса: 03155, м. Київ, в ул. Верховинна, 9) задовольнити .

2. Зупинити видаткові опе рації Товариства з обмеже ною відповідальністю «ОПТ ТР ЕЙД» (код ЄДРПОУ 36703391, адреса : м. Київ, вул. Перемоги, 9) на раху нках № 260073014101 (долар США), № 26007301401 (євр о), № 260073014101 (гривня) у ВАТ «Кредит Оптима Банк», МФО 380571 до 03 тр авня 2011 року.

3. Постанова підлягає нег айному виконанню.

Постанова може бути оска ржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, шляхом подання апеляційн ої скарги до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення.

Суддя О.В. Патратій

Повний текст пос танови складено та підписано : 04 квітня 2011 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.04.2011
Оприлюднено29.06.2011
Номер документу16479422
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4612/11/2670

Ухвала від 30.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Постанова від 01.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні