ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
21 квітня 2011 року 12:48 № 2а-4115/11/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Патратій О.В., при секретарі Рагімовій Н.А., за участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_1 (довіреність № 21849/9/10-209 від 24.12.2010 р.)
від відповідача: не з’явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом
Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва
до
третя особа
Товариства з обмеженою відповідальністю «Салон зв’язку «Електро-Ком-Захід»
Державний реєстратор Печерської районної в м. Києві державної адміністрації
про
припинення юридичної особи
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулась Державна податкова інспекція у Печерському районі міста Києва (далі –позивач, ДПІ у Печерському районі м. Києва) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Салон зв’язку «Електро-Ком-Захід»(далі - відповідач, ТОВ «Салон зв’язку «Електро-Ком-Захід»), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: державний реєстратор Печерської районної в м. Києві державної адміністрації, - про припинення юридичної особи.
Позовні вимоги мотивовані тим, що в Єдиному державному реєстрі є запис про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням, що відповідно до ст. 46 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»є підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва справі від 23 березня 2011 року відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 11 квітня 2011 року.
Ухвала про відкриття провадження та повістка про виклик були направлені ТОВ «Салон зв’язку «Електро-Ком-Захід»за наявною в матеріалах справи адресою, яка внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та відповідно до ч. 3 ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України вважається врученою.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю та просив позов задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.
У судові засідання 11 квітня та 21 квітня 2011 року уповноважені представники відповідача та третьої особи не з’явились, належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду відповідно до ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України.
Від відповідача та третьої особи заперечень проти позову, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду не надходило, тому суд відповідно до ст. 71, ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує справу за відсутності представників відповідача та третьої особи на основі наявних у справі доказів.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 21 квітня 2011 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з’ясувавши обставини, які мають значення для вирішення справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом, ТОВ «Салон зв’язку «Електро-Ком-Захід»(ідентифікаційний номер 34368677) зареєстроване Печерською районною у м. Києві державною адміністрацією 10 травня 2006 року та взяте на облік як платник податків в ДПІ у Печерському районі м. Києва з 11 травня 2006 року, що підтверджується довідкою форми 4-ОПП № 8446 від 10.08.2010 року.
В червні 2010 року позивачем було проведено заходи щодо перевірки місцезнаходження відповідача, у ході яких встановлено, що ТОВ «Салон зв’язку «Електро-Ком-Захід»відсутнє за своїм місцезнаходженням; фактичне місцезнаходження, за якою здійснюється зв’язок з юридичною особою, не встановлено.
За результатами проведеної перевірки податковим органом складено повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням форми № 18-ОПП від 17.06.2010 р., яке надіслано на адресу державного реєстратора Печерської районної у м. Києві державної адміністрації. На підставі отриманої інформації державним реєстратором внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про відсутність відповідача за його місцезнаходженням, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 29.07.2010 р. № 6563901.
Згідно довідки ДПІ у Печерському районі м. Києва № 12217/9/24-4 від 13.07.2010 р. відповідач не має заборгованості зі сплати податків та інших обов’язкових платежів до бюджету.
Як вбачається з службової записки ДПІ у Печерському районі м. Києва № 8210/15-7 від 20.04.2011 р., останню податкову звітність, а саме, декларацію з податку на прибуток, відповідачем було подано за 9 місяців 2009 року.
Відповідно до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб –підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно до положень вказаних норм вбачається, що органи державної податкової служби мають право на звернення до суду з позовом про припинення юридичної особи.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-ІV підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Як вбачається з матеріалів справи, зокрема, із витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 11.03.2011 р. № 9068972 в графі «статус відомостей про юридичну особу», зазначено, що відповідач відсутній за своїм місцезнаходженням.
Статтею 247 ГК України передбачено, що у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
Згідно з частиною 1 ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»№ 755-IV від 15.05.2003 року юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов’язків іншим юридичним особам –правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи, передбачені частиною 2 ст. 38 зазначеного Закону. Такими підставами, зокрема є:
- визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути;
- провадження юридичною особою діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом;
- невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону;
- неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
З огляду на викладене, факт відсутності підприємства за місцезнаходженням, за яким відбулася його державна реєстрація, в силу зазначених правових норм може слугувати підставою для припинення юридичної особи через факт внесення державним реєстратором до Єдиного державного реєстру запису про таку відсутність в порядку, встановленому ст. 19 зазначеного Закону.
Вказана правова позиція викладена, зокрема, в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 28.05.2009 р. по справі № К-36300/06.
Порядок внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням встановлений частинами 12 та 14 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців», згідно яких (в редакції Закону України від 17.11.2009 р. № 1720-VI) у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей.
З огляду на викладене, зважаючи на факт відсутності юридичної особи –відповідача за його місцезнаходженням, за яким відбулася його державна реєстрація, в силу зазначених правових норм державний реєстратор вніс до Єдиного державного реєстру запис про таку відсутність в порядку, встановленому частинами 12, 14 ст. 19 зазначеного Закону.
Відповідачем не надано суду доказів на спростування вищенаведених доводів позивача.
Отже, враховуючи відсутність відповідача за його місцезнаходженням, неподання ним більше року органам державної податкової служби документів податкової звітності, відсутність у відповідача податкової заборгованості, а також право органів державної податкової служби на звернення до суду з позовною заявою про припинення юридичної особи, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»від 15 травня 2003 року № 755-ІV (в редакції на момент вирішення даної справи) суд, який постановив рішення про припинення юридичної особи, що не пов’язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись вимогами ст. ст. ст.ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Припинити юридичну особу –Товариство з обмеженою відповідальністю «Салон зв’язку «Електро-Ком-Захід»(01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, 12-А, приміщення 3, код за ЄДРПОУ 34368677).
3. Копію постанови, у день набрання постановою законної сили, надіслати державному реєстратору Печерської районної в м. Києві державної адміністрації для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи – Товариства з обмеженою відповідальністю «Салон зв’язку «Електро-Ком-Захід»відповідно до встановленого законом порядку.
Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя О.В. Патратій
Повний текст постанови складено та підписано: 26 квітня 2011 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2011 |
Оприлюднено | 29.06.2011 |
Номер документу | 16479592 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Патратій О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні