Постанова
від 23.05.2011 по справі 2а-3118/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 травня 2011 року № 2а-3118/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Шрамко Ю.Т. при секретарі судового засід ання Четвертак Я. І. розгляну вши в порядку письмового про вадження адміністративну сп раву

за позовом Міжрайонного природоохо ронного прокурора Київської області в інтересах держави в особі

Головного управління МНС У країни в Київській області,

Державної екологічної інс пекції в Київській обл.

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Укрвіптранс ",

Товариства з обмеженою від повідальністю "Славута"

про зупинення діяльності кафе -ресторану "Каретний двір" ТОВ "Укрвіптранс", зобов"язання вч инити дії, утриматись від вчи нення дій

за участю представників ст орін:

Від позивача 1, Дутчин І.М., по свідчення № 118, від 01.07.08, Міжрайо нний природоохороннний прок урор;

Від позивача 2, не прибув, Го ловне управління Міністерст ва надзвичайних ситуацій Укр аїни в Київській обл.;

Від позивача 3, не прибув, Де ржавна екологічна інспекція в Київській області;

Від відповідача 1, Чаповськи й І.О., паспорт НОМЕР_1, ТОВ "Укрвіптранс";

від відповідача 2, не прибув , ТОВ "Славута",

В С Т А Н О В И В:

Міжрайонний природ оохоронний прокурор Київськ ої області (далі - Позивач - 1) в і нтересах держави в особі Гол овного управління Міністерс тва надзвичайних ситуацій Ук раїни у Київській області (да лі - Позивач - 2), Державної еколо гічної інспекції в Київській області (далі - Позивач - 3), з ур ахуванням уточнених позовни х вимог, звернувся до Окружно го адміністративного суду м. Києва з позовом до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Укрвіптранс" (далі - Відпов ідач - 1), Товариства з обмежено ю відповідальністю "Славута" (далі - Відповідач - 2) про зупин ення діяльності діяльності кафе-ресторану "Каретний дві р" ТОВ "Укрвіптранс", зобов"яза ння вчинити дії, утриматись в ід вчинення дій.

Позовні вимоги мотив овані тим, що Товариством з об меженою відповідальністю "Ук рвіптранс" здійснюється експ луатація кафе-ресторану "Кар етний двір", що розташоване по вул. Кооперативній, 56-а в смт. Г леваха Васильківського райо ну Київської області, з поруш енням вимог законодавства Ук раїни, а саме: без отримання д озволу на розміщення та вида лення відходів, дозволу на сп еціальне водокористування, дозволу на викиди забруднююч их речовин в атмосферне пові тря, а також тим, що Товариство м з обмеженою відповідальніс тю "Укрвіптранс" будівництво та експлуатація будівлі каф е-ресторану "Каретний двір" зд ійснюється без розробки прое ктно-кошторисної документац ії та проведення її експерти зи в органах державного поже жного нагляду та не виконуют ься постанови та приписи орг анів, уповноважених на здійс нення контролю за додержання м вимог природоохоронного за конодавства та законодавств а про пожежну безпеку.

Відповідач -1 проти поз ову заперечив, зазначив, що ви сновки проведених перевірок , рішення Державної екологіч ної інспекцієї в Київській о бласті від 27.08.2009 р. № 105 про тимчас ову заборону (зупинення) експ луатації кафе "Каретний двір " та постанова ГУ МНС України у Київській області № 48 від 07.10.2009 р. про застосування запобіжн их заходів щодо зупинення ек сплуатації кафе "Каретний дв ір" не відповідають фактични м обставинам справи та є необ грунтованими, просив у задов оленні позову відмовити.

Відповідач - 2 заперечень п роти позову не надав, в судове засідання явку представника не забезпечив, про дату, час т а місце розгляду справи пові домлявся належним чином.

В судове засідання 28.04.2011 р. не п рибули належним чином повідо млені про дату, час та місце ро згляду справи представник Го ловного управління МНС Украї ни в Київській області, предс тавник Державної екологічно ї інспекції в Київській обла сті та представник Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Славута".

Необхідність у заслуховув анні свідка чи експерта у спр аві відсутня, так само, як і ві дсутні перешкоди для розгляд у справи у судовому засіданн і.

Відповідно до вимог ч. 6 ст. 128 К одексу адміністративного су дочинства України, якщо нема є перешкод для розгляду спра ви у судовому засіданні, але п рибули не всі особи, які берут ь участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені п ро дату, час та місце розгляду справи, суд має право розглян ути справу у письмовому пров адженні у разі відсутності п отреби заслухати свідка чи е ксперта.

Приймаючи до уваги викладе не, суд вважає за доцільне роз глянути справу у письмовому провадженні.

Розглянувши подані документи і матеріали, прийм аючи до уваги пояснення пред ставників сторін, надані у по передніх судових засіданнях , всебічно і повно з' ясувавш и фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об' єкти вно оцінивши докази, які мают ь юридичне значення для розг ляду справи і вирішення спор у по суті, суд встановив насту пне.

Товариство з обмежен ою відповідальністю "Укрвіпт ранс" зареєстроване державни м реєстратором Подільської р айонної у м. Києві державної а дміністрації 13.09.2005 р., Свідоцтво про державну реєстрацію сер ії А00 № 043266, ідентифікаційний ко д 33745622.

12.12.2006 р. виконавчим комітето м Глевахівської селищної рад и Товариству з обмеженою від повідальністю "Укрвіптранс" видано дозвіл № 293 на розміщен ня об"єкта торгівлі - кафе-шашл ичної за адресою: вул. Коопера тивна, 56-а в смт. Глеваха Васил ьківського району Київської області.

Земельна ділянка пл ощею 0,12 га за адресою: вул. Кооп еративна, 56-а в смт. Глеваха Ва сильківського району Київсь кої області на підставі дого вору оренди земельної ділянк и від 19.07.2001 р., укладеним між Глев ахівською селищною радою та Товариством з обмеженою відп овідальністю «Славута»(іден тифікаційний код 30543414), передан а в оренду Товариству з обмеж еною відповідальністю «Слав ута»(ідентифікаційний код 30543 414).

Нежитлове приміщення , розташоване на вказаній діл янці належить Товариству з о бмеженою відповідальністю « Славута»(ідентифікаційний к од 30543414) на підставі свідоцтва п ро право власності серії САА № 283703 від 02.08.2004 р., виданого Глевах івською селищною радою.

Товариство з обмежен ою відповідальністю "Укрвіпт ранс" використовує нежитлове приміщення за адресою: вул. Ко оперативна, 56-а в смт. Глеваха Васильківського району Київ ської області на підставі до говору піднайму нежитлового приміщення, укладеного між Ф ізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 - (ідентифікаційн ий номер НОМЕР_2) та Товари ством з обмеженою відповідал ьністю "Укрвіптранс", на підст аві положень договіру найму нежитлового приміщення, укла деним між Фізичною особою-пі дприємцем ОСОБА_1 - (ідент ифікаційний номер НОМЕР_2 ) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Славута» .

01.09.2008 р. Васильківською об"єднаною державною податко вою інспекцією Київської обл асті Товариству з обмеженою відповідальністю "Укрвіптра нс" видано торговий патент се рії ТПБ № 544165 строком дії на оди н рік (з 01.09.2008 р. по 31.08.2009 р.) на право п роведення торгівельної діял ьності (громадське харчуванн я) за адресою: вул. Кооперативн а, 56-а в смт. Глеваха Васильків ського району Київської обла сті.

Листом Васильківсько ї об"єднаної державної подат кової інспекції Київської об ласті від 28.05.2010 р. вих № 853/09/15-165 Міжра йонного природоохоронного п рокурора Київської області п овідомлено, що станом на 28.05.2010 р . нових заявок на придбання то ргового патенту ТОВ "Укрвіпт ранс" не подавалось.

27.07.2009 р. старшим державним ін спектором з охорони навколиш нього природного середовища в Київській області Туровсь ким Я.С. із залученням в.о. міжр айонного природоохоронного прокурора Київської області Горб Л.В. у присутності адміні стратора кафе "Каретний двір " ОСОБА_2 згідно з вимогою м іжрайонної природоохоронно ї прокуратури Київської обла сті проведено позапланову пе ревірку дотримання вимог при родоохоронного законодавст ва кафе "Каретний двір" ТОВ "Ук рвіптранс" по вул. Кооператив ній, 56-а в смт. Глеваха Васильк івського району Київської об ласті, за результатами прове дення якої складено акт пере вірки дотримання вимог приро доохоронного законодавства , у якому вказано, що кафе "Каре тний двір" ТОВ "Укрвіптранс" не надало під час перевірки доз волу на спецводокористуванн я, дозволу на викиди забрудню ючих речовин в атмосферне по вітря, дозволу та лімітів на у творення та розміщення відхо дів, висновку державної екол огічної експертизи, проекту на будівництво/реконструкці ю закладу. У вказаному акті вс тановлено, що водопостачання кафе "Каретний двір" здійсню ється зі свердловини, паспор т на яку під час перевірки не н адано.

За результатами вка заної перевірки старшим держ авним інспектором з ОНПС в Ки ївській області Туровським Я .С. прийнято припис від 27.07.2009 р., щ о є додатком до акту перевірк и, яким ТОВ "Укрвіптранс" прип исано надати до Державної ек ологічної інспекції в Київсь кій області проект на будівн ицтво/реконструкцію закладу , висновок державної екологі чної експертизи, дозвіл на сп ецводокористування, дозвіл н а викиди забруднюючих речови н в атмосферне повітря, дозві л на ліміти на утворення та ро зміщення відходів.

27.08.2009 р. головним держав ним інспектором з охорони на вколишнього природного сере довища Київської області Ар темчук А.В. прийнято рішення № 105 про тимчасову заборону (зуп инення) експлуатації кафе Ка ретний двір" ТОВ "Укрвіптранс " по вул. Кооперативній, 56-а в см т. Глеваха Васильківського р айону Київської області, яки м вирішено:

- тимчасово заборонити (зупи нити) з 31.08.2009 р. діяльність у сфер і громадського харчування ТО В "Укрвіптранс" за адресою: вул . Кооперативна, 56-а в смт. Глева ха Васильківського району Ки ївської області;

- ТОВ "Укрвіптранс" отримати в Державному управлінні ОНП С Київської області дозвіл т а ліміти на утворення та розм іщення відходів, висновок Де ржавної екологічної експерт изи по робочому проекту, дозв іл на викиди забруднюючих ре човин в атмосферне повітря.

07.10.2009 р. на підставі акту позапланової перевірки доде ржання та виконання вимог по жежної безпеки від 02.10.2009 р. № 52 р естораном "Каретний двір", що з находиться за адресою: вул. К ооперативна, 56-а в смт. Глеваха Васильківського району Київ ської області виконувачем об ов"язків головного державног о інспектора з пожежного наг ляду Київської області прийн ято постанову № 48 про застосув ання запобіжних заходів, яко ю встановлено, що будівництв о та експлуатація ресторану "Каретний двір", що знаходитьс я за адресою: вул. Кооператив на, 56-а в смт. Глеваха Василькі вського району Київської обл асті здійснюється з порушенн ям протипожежних вимог будів ельних норм та правил, а саме:

- будівництво та експлуатац ія будівлі ресторану ведеть ся без розробки проектно-кош торисної документації та про ведення експертизи в органа х державного пожежного нагля ду на відповідність норматив ним актам з пожежної безпеки (ст. 10 Закону України "Про поже жну безпеку", п. 1.1. ДБН В.1.1.7-20020;

- будівля ресторану не забез печена розрахунковим запасо м води для забезпечення ціле й зовнішнього пожежогасіння (табл. 6 СНиП 2.04.02.84);

- приміщення ресторану не об ладнані автоматичною пожежн ою сигналізацією (п. 1.21 табл. 1 "Пе релік однотипних за призначе нням об"єктів, які підлягають обладнанню автоматичними ус тановками пожежогасіння та п ожежної сигналізації");

- дерев"яні конструкції покр івлі будівлі не оброблені во гнезахисним розчином для за безпечення 1-ї групи вогнезах исної ефективності згідно з ГОСТ 16363 (п. 4.21 ДБН В.1.1.7-2002, п. 3.26. ДБН В.2.6 .-14-97, п 4.2.6. НАПБ А.01.001-2004, ст. 11 Закону Ук раїни "Про пожежну безпеку");

- з 2-го, 3-го та 4-го поверху буді влі відсутній 2-й евакуаційни й вихід (п. 5.13 ДБН В.1.1.7-2002);

- будівля ресторану не забез печена первинними засобами п ожежогасіння (п. 8.4.9. дод. 2 НАПБ А .01.001-2004).

Вказаною постановою № 48 від 07.10.2009 р. постановлено зупи нити будівництво та експлуат ацію ресторану "Каретний дві р", що знаходиться за адресою : вул. Кооперативна, 56-а в смт. Гл еваха Васильківського район у Київської області шляхом о пломбування головного елект рощита, накладання печаток (п ломб) на вхідні двері будівел ь, постанову привести в дію з 2 2.10.2009 р.

24.02.2010 р. Головним держав ним інспектором з нагляду у с фері пожежної безпеки Василь ківського району С.В. Грищенк о проведено позапланову пере вірку щодо виконання постано ви № 48 про застосування запобі жних заходів від 07.10.2009 р. та вста новлено, що печатки з вхідних дверей та електрощитків зір вано, здійснюється експлуата ція кафе, до повторного опеча тування вхідних дверей та ел ектрощитків інспектора не до пущено, про що складено рапор т від 25.02.2010 р.

В судових засіданнях представник Відповідача-1 що до додержання вимог пожежної безпеки при експлуатації ка фе-ресторану "Каретний двір" п ояснив, що розробка проектно -кошторисної документації на реконструкцію будівлі знахо диться в стадії розробки, що б удівництво кафе-ресторану на даний час не здійснюється у з в' язку із скрутним фінансов им становищем, що здійснюєть ся лише експлуатація залу на першому поверсі, який був зда ний в експлуатацію ще у 2003 р., що підтверджується актом держа вної технічної комісії про п рийняття закінченого будівн ицтвом об' єкта в експлуатац ію від 16.05.2003 р. № 80-1.

Щодо додержання вимо г природоохоронного законод авства представник Відповід ача-1 пояснив, що 17.04.2007 р. між ТОВ « Укрвіптранс»та ВУ ЖКГ «Чабан и»було укладено договір, пре дметом якого було надання Ві дповідачу - 1 послуг з вивезе ння твердих побутових відход ів та очищення доріг від сніг у, зазначив, що за таких обстав ин відсутня потреба у Відпов ідача-1 отримувати дозвіл та л іміти на утворення та розміщ ення відходів.

Представник Відповід ача-1 також не погодився з дово дами позивачів щодо необхідн ості отримання дозволу на сп еціальне водокористування, м отивуючи це тим, що Відповіда чем - 1 використовується вод а із шахтного колодязя з свер дловинним насосом, що розташ ований на території ділянки та з доводами щодо необхідно сті отримання дозволу на вик иди забруднюючих речовин в а тмосферне повітря в силу тог о, що при експлуатації кафе-ре сторану "Каретний двір" викид и забруднюючих речовин в атм осферне повітря відсутні.

Відповідно до в имог ст. 1 Закону України «Про відходи», відходи - будь-які р ечовини, матеріали і предме ти, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втр атили свої споживчі властив ості і не мають подальшого використання за місцем їх у творення чи виявлення і ві д яких їх власник позбуваєть ся, має намір або повинен по збутися шляхом утилізації чи видалення; виробник відхо дів - фізична або юридична ос оба, діяльність якої призвод ить до утворення відходів; зб ерігання відходів - тимчасо ве розміщення відходів у спеціально відведених місц ях чи об'єктах (до їх утиліза ції чи видалення); тверді відх оди - залишки речовин, матер іалів, предметів, виробів, т оварів, продукції, що не м ожуть у подальшому використ овуватися за призначенням; рідкі відходи - побутові відх оди, що утворюються у будинку за відсутності централізов аного водопостачання та ка налізації і зберігаються у в игрібних ямах;

Відповідно до вим ог ст. 33 вказаного закону, зберігання та видалення в ідходів здійснюються в міс цях, визначених органами міс цевого самоврядування з вра хуванням вимог земельного та природоохоронного зако нодавства, за наявності спе ціальних дозволів, у яких виз начені види та кількість від ходів, загальні технічні в имоги, заходи безпеки, відо мості щодо утворення, призн ачення, методів оброблення відповідно до встановлени х лімітів та умови їх зберіга ння.

Визначені для зберіганн я та видалення відходів мі сця чи об'єкти повинні викори стовуватися лише для заявлен их на одержання дозволу відх одів.

Як вбачається з матер іалів справи, а саме, з висновк у Київської обласної санітар но-епідеміологічної станції по проекту будівництва № 02.2/04-13- 78-574 від 20.03.2001 р., екологічного вис новку по робочому проекту ка фе-шашличної № 06-12/890 від 27.06.2001 р. ски дання господарсько-побутови х стоків передбачається у во донепроникний вигріб.

Актом перевірки дотр имання вимог природоохоронн ого законодавства від 27.07.2009 р., з окрема, встановлено відсутн ість договору на вивезення т вердих побутових відходів, р ідких побутових відходів, зл ив рідких побутових відходів у вигрібну яму та засмічення території побутовими відход ами.

Судом встановлено, що стро к дії договору від 17.04.2007 р. між ТО В «Укрвіптранс»та ВУ ЖКГ «Ча бани», предметом якого було н адання Відповідачу - 1 послу г з вивезення твердих побуто вих відходів та очищення дор іг від снігу завершився 17.04.2008 р. З 17.04.2008 р. по 17.12.2010 р. відповідачами не надано суду доказів уклад ання (продовження строку дії ) вказаного договору та отрим ання дозволу на зберігання р ідких побутових відходів.

Відповідно до вимог ст. 48 Водного кодексу Ук раїни, спеціальне водокорист ування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням сп оруд або технічних пристроїв , використання води та скидан ня забруднюючих речовин у во дні об'єкти, включаючи забір в оди та скидання забруднююч их речовин із зворотними во дами із застосуванням каналі в.

Спеціальне водокористу вання здійснюється юридич ними і фізичними особами н асамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-поб утових, лікувальних, оздоро вчих, сільськогосподарськи х, промислових, транспортни х, енергетичних, рибогоспода рських та інших державних і громадських потреб.

Відповідно до вимог с т. 49 Водного кодексу України, с пеціальне водокористування здійснюється на підставі до зволу. Дозвіл на спеціальне в одокористування видається: державними органами охо рони навколишнього приро дного середовища - у разі ви користання води водних об'єктів загальнодержавного значення; Верховною Радою Автономної Республіки Крим , обласними, Київською та Се вастопольською міськими Ра дами за погодженням з держав ними органами охорони навко лишнього природного середов ища - у разі використання води водних об'єктів місцевого зн ачення.

Видача дозволу на спеці альне водокористування здій снюється за клопотанням вод окористувача з обгрунтуван ням потреби у воді, погоджен им з державними органами вод ного господарства, - в разі в икористання поверхневих вод , державними органами геоло гії - в разі використання під земних вод та державними ор ганами охорони здоров'я - в ра зі використання водних об'є ктів, віднесених до категор ії лікувальних.

Порядок погодження та в идачі дозволів на спеціа льне водокористування затве рджується Кабінетом Міністр ів України.

Викладене підтверд жує необхідність отримання В ідповідачем-1 дозволу на спец іальне водокористування вод и із шахтного колодязя з свер дловинним насосом при здійсн енні експлуатації кафе-ресто рану "Каретний двір". Відповід ачем-1 не надано доказів своє часного звернення до відпові дних органів, які згідно з дію чим законодавством, погоджую ть видання дозволу на спеціа льне водокористування.

Відповідно до вимог с т. 11. Закону України «Про охоро ну атмосферного повітря», пе релік установ, організацій та закладів, яким надається право на розробку документі в, що обґрунтовують обсяги ви кидів для підприємств, уста нов, організацій та грома дян - суб'єктів підприємницьк ої діяльності, визначається спеціально уповноваженим це нтральним органом виконавч ої влади з питань екології та природних ресурсів. Пози вачами не надано суду належн их доказів необхідності отри мання Відповідачем - 1 при зд ійсненні експлуатації кафе-р есторану "Каретний двір" дозв олу на викиди забруднюючих р ечовин в атмосферне повітря.

Відповідно до в имог ст. 5 Закону України «Про пожежну безпеку», власники п ідприємств, установ та орган ізацій або уповноважені ними органи, а також орендарі зобо в'язані, зокрема, забезпечу вати додержання протипожеж них вимог стандартів, норм, правил, а також виконання вим ог приписів і постанов орган ів державного пожежного нагл яду; утримувати в справному с тані засоби протипожежного з ахисту і зв'язку, пожежну тех ніку, обладнання та інвентар , не допускати їх використанн я не за призначенням; здійсню вати заходи щодо впроваджен ня автоматичних засобів вия влення та гасіння пожеж і вик ористання для цієї мети виро бничої автоматики; своєчасно інформувати пожежну охоро ну про несправність пожежн ої техніки, систем протипоже жного захисту, водопостачанн я, а також про закриття доріг і проїздів на своїй території . Обов'язки сторін щодо забе зпечення пожежної безпек и орендованого майна повинні бути визначені у договорі ор енди.

Відповідно до вимог с т. 35 Закону України «Про пожеж ну безпеку», за порушення вс тановлених законодавством вимог пожежної безпеки, ств орення перешкод для діяльнос ті посадових осіб органів де ржавного пожежного нагляду, невиконання їх приписів ви нні в цьому посадові особи, інші працівники підприємс тв, установ, організацій та г ромадяни притягаються до від повідальності згідно з чинни м законодавством.

За порушення встановл ених законодавством вимог пожежної безпеки, невиконан ня приписів посадових осіб органів державного пожежно го нагляду підприємства, уст анови та організації можут ь притягатися у судовому пор ядку до сплати штрафу.

Згідно із ч.1 ст.11 Кодекс у адміністративного судочин ства України, розгляд і виріш ення справ в адміністративни х судах здійснюється на заса дах змагальності сторін та с вободи в наданні ними суду св оїх доказів і у доведенні пер ед судом їх переконливості.

У відповідності до ч.1 ст.71 К одексу адміністративного су дочинства України, кожна сто рона повинна довести ті обст авини, на які вона посилаєтьс я як на підставу своїх вимог а бо заперечень, крім випадків , встановлених цим Кодексом.

Згідно з ч. 4 ст. 70 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, обставини, які за зак оном повинні бути підтвердже ні певними засобами доказува ння, не можуть підтверджуват ися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, к оли щодо таких обставин не ви никає спору.

Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинс тва України, встановлено, що суд при вирішенні справи кер ується принципом законності , відповідно до якого органи д ержавної влади, органи місце вого самоврядування, їхні по садові і службові особи зобо в'язані діяти лише на підстав і, в межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.

В обґрунтування позовних в имог та підстав звернення до суду, Міжрайонний природоох оронний прокурор Київської о бласті посилається на поруше ння відповідачами вимог прир одоохоронного законодавств а та законодавства про пожеж ну безпеку, невиконання Відп овідачем - 1 постанов та прип исів органів, уповноважених на здійснення контролю за до держанням вимог природоохор онного законодавства та зако нодавства про пожежну безпек у, а також, зокрема, на вимоги ч . 3 ст. 50 Закону України «Про охо рону навколишнього природно го середовища», відповідно д о яких, діяльність фізичних т а юридичних осіб, що завдає шк оди навколишньому природном у середовищу може бути припи нена за рішенням суду.

Судом встановлено, що 27.08.2009 р. г оловним державним інспектор ом з охорони навколишнього п риродного середовища Київс ької області Артемчук А.В. при йнято рішення № 105 про тимчасо ву заборону (зупинення) експл уатації кафе Каретний двір" Т ОВ "Укрвіптранс" по вул. Коопер ативній, 56-а в смт. Глеваха Вас ильківського району Київськ ої області.

Вказане рішення при йнято на підставі п. ж. ст.20 Зако ну України «Про охорону навк олишнього природного середо вища», яким визначено, що до к омпетенції спеціально уповн оваженого центрального орга ну виконавчої влади з питан ь екології та природних ресу рсів і його органів на місцях належать: обмеження чи зупин ення (тимчасово) діяльності п ідприємств і об'єктів, незале жно від їх підпорядкування т а форм власності, якщо їх екс плуатація здійснюється з пор ушенням законодавства про о хорону навколишнього природ ного середовища, вимог дозв олів на використання приро дних ресурсів, з перевищен ням нормативів гранично до пустимих викидів впливу фі зичних та біологічних факто рів і лімітів скидів забру днюючих речовин;

Виконувачем обов"язків го ловного державного інспекто ра з пожежного нагляду Київс ької області прийнято постан ову № 48 від 07.10.2009 р. про застосува ння запобіжних заходів, якою постановлено зупинити будів ництво та експлуатацію ресто рану "Каретний двір", що знаход иться за адресою: вул. Коопер ативна, 56-а в смт. Глеваха Васи льківського району Київсько ї області шляхом опломбуванн я головного електрощита, нак ладання печаток (пломб) на вхі дні двері будівель.

Вказана постано ва прийнята на підставі вимо г ст.7 Закону України «Про поже жну безпеку», згідно з якими, д ержавні інспектори з пожежно го нагляду мають право:

- проводити в будь-який час у присутності власника чи й ого представника пожежно-тех нічні обстеження і перевірки підприємств, установ, орган ізацій, будівель, споруд, но вобудов та інших підконтро льних об'єктів незалежно від форм власності, одержувати від власника необхідні пояс нення, матеріали та інформац ію;

- давати (надсилати) кері вникам центральних орган ів виконавчої влади, струк турних підрозділів Ради М іністрів Республіки Крим, м ісцевих органів виконавчої влади, органів місцевого та регіонального самоврядува ння, керівникам та іншим поса довим особам підприємств, у станов та організацій, а так ож громадянам обов'язкові д ля виконання розпорядження ( приписи) про усунення поруше нь і недоліків з питань пожеж ної безпеки.

- у разі порушення правил п ожежної безпеки, що створює з агрозу виникнення пожежі аб о перешкоджає її гасінню та е вакуації людей, а також у вип адках випуску пожежонебезпе чної продукції, систем і зас обів протипожежного захисту з відхиленням від стандарт ів чи технічних умов або у ра зі їх відсутності припиняти чи забороняти роботу підпр иємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрег атів, експлуатацію будівель , споруд, окремих приміщень , опалювальних приладів, діль ниць електричної мережі, пр оведення пожежонебезпечних робіт, випуск та реалізацію пожежонебезпечної продукц ії, систем та засобів протипо жежного захисту, дію видани х дозволів на право проведен ня робіт;

- здійснювати контроль за виконанням протипожежних вимог, передбачених стандар тами, нормами і правилами, під час проектування (виб ірково), будівництва, реконст рукції, розширення чи техніч ного переоснащення, капітал ьного ремонту підприємств, будівель, споруд та інших об' єктів. У разі виявлення пор ушень забороняти до їх усуне ння випуск і застосування пр оектів, зупиняти проведення будівельно-монтажних робіт т а вносити пропозиції про пр ипинення фінансування цих ро біт;

- притягати до адміністра тивної відповідальності по садових осіб, інших працівн иків підприємств, установ, о рганізацій та громадян, винн их у порушенні встановлених законодавством вимог пожеж ної безпеки, невиконанні п риписів, постанов органів державного пожежного нагляд у, використанні пожежної те хніки та засобів пожежогасі ння не за призначенням;

- застосовувати штрафні с анкції до підприємств, устан ов та організацій за поруше ння встановлених законода вством вимог пожежної безпек и, невиконання розпоряджень (приписів) посадових осіб ор ганів державного пожежного н агляду.

Суд приходить до висновку , що вище вказаними нормами за конодавства України позивач ам надано достатні повноваже ння для вжиття відповідних з аходів щодо контролю за доде ржанням юридичними та фізичн ими особами вимог природоохо ронного законодавства, закон одавства про пожежну безпеку , виконання приписів, рішень та постанов уповноважених органів.

Приймаючи до уваги викладе не у сукупності, суд дійшов ви сновку, що позивачами не нада но суду достатніх доказів в о бґрунтування факту завдання відповідачами шкоди навколи шньому природному середовищ у та, як наслідок, підстав для припинення (зупинення) діяль ності юридичної особи у зв' язку із веденням нею діяльно сті, що завдає шкоду навколиш ньому природному середовищу з підстав, передбачених ч. 3 ст . 50 Закону України «Про охорон у навколишнього природного с ередовища».

Суд звертає увагу на те, що к афе-ресторан «Каретний двір» не є юридичною особою, тому ви мога про зупинення діяльност і кафе-ресторану «Каретний д вір»з підстав, передбачених ч. 3 ст. 50 Закону України «Про ох орону навколишнього природн ого середовища»не підлягає з адоволенню.

Також, суд приймає до уваги, що діяльність (експлуатація ) кафе-ресторану «Каретний дв ір»Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Укрвіптран с»зупинена рішенням № 105 від 27.0 9.2009 р. про тимчасову заборону (з упинення) експлуатації кафе Каретний двір" та постановою № 48 від 07.10.2009 р. про застосування запобіжних заходів, які відп овідачами в судовому порядку не оскаржувались і констату є відсутність у суду повнова жень для втручання в дискре ційні повноваження Позивача -2 та Позивача - 3 чи їх дублюва ння, оскільки за своєю правов ою природою повноваження Гол овного управління Міністерс тва надзвичайних ситуацій Ук раїни у Київській області (По зивача - 2) та Державної еколог ічної інспекції в Київській області щодо зупинення експ луатації установ, діяльність яких здійснюється з порушен ням вимог природоохоронного законодавства та законодавс тва про пожежну безпеку є дис креційними повноваженнями д аних державних органів.

Як випливає зі зміст у Рекомендації № R (80) 2 Комітету Міністрів державам-членам с тосовно реалізації адмініст ративними органами влади дис креційних повноважень від 11 березня 1980 року (надалі - “Рекомендація R (80)2”) під дискре ційним повноваженням слід ро зуміти повноваження, яке адм іністративний орган, приймаю чи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може о бирати з кількох юридично до пустимих рішень те, яке він вв ажає найкращим за даних обст авин. (Рекомендація Комітету Міністрів Ради Європи № R (80)2 ст осовно здійснення адміністр ативними органами влади диск реційних повноважень, прийня та Комітетом Міністрів 11 бере зня 1980 року на 316-й нараді заступ ників міністрів.).

Адміністративний суд , не втручається у дискрецію (в ільний розсуд) суб' єкта вла дних повноважень поза межами перевірки за названими крит еріями. Завдання адміністрат ивного судочинства полягає н е у забезпеченні ефективност і державного управління, а в г арантуванні дотримання прав та вимог законодавства, інак ше було б порушено принцип ро зподілу влади.

Стосовно позовних ви мог щодо зобов"язання Відпов ідача-1 для експлуатації кафе -ресторану Каретний двір" отр имати дозволи на розміщення та видалення відходів, на спе ціальне водокористування, на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, виснов ки експертизи проектно-кошто рисної документації будівлі кафе-ресторану Каретний дві р" ТОВ "Укрвіптранс" в органах пожежного нагляду та позитив ний висновок державної еколо гічної експертизи стосовно р еконструйованої будівлі каф е-ресторану Каретний двір" ТО В "Укрвіптранс" та утриматись від експлуатації кафе-ресто рану Каретний двір" ТОВ "Укрв іптранс" до отримання вказан их дозволів та висновків, суд дійшов висновку про їх обгру нтованість, за винятком вимо ги про необхідність отриманн я Відповідачем - 1 дозволу на в икиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, щодо обг рунтованості якої, позивачам и не надано належних доказів .

Згідно з нормами ч. 2 с т. 19 Конституції України, визн ачено, що органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Відповідно до вимог части ни 3 ст. 2 Кодексу адміністрати вного судочинства України у справах щодо оскарження ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єктів владних повноважень а дміністративні суди перевір яють, чи прийняті (вчинені) вон и: на підставі, у межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунто вано, тобто з урахуванням усі х обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчине ння дії); безсторонньо (неупер еджено); добросовісно; розсуд ливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.

Відповідно до вимог с т.71 Кодексу адміністративног о судочинства України, кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення. В а дміністративних справах про протиправність рішень, дій ч и бездіяльності суб'єкта вла дних повноважень обов'язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, дії чи безді яльності покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного поз ову.

Зважаючи на всі наведені о бставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні в имоги позивача підлягають ч астковому задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідачів не підлягають.

Керуючись вимогами ст. ст. 69-71, 94, 128, 158-163, 167, 254 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, Окружний адміністрати вний суд міста Києва

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Міжрайо нного природоохоронного про курора Київської області в і нтересах держави в особі Гол овного управління Міністерс тва надзвичайних ситуацій Ук раїни у Київській області, Де ржавної екологічної інспекц ії в Київській області до То вариства з обмеженою відпові дальністю "Укрвіптранс", Това риства з обмеженою відповіда льністю "Славута" про зупинен ня діяльності кафе-ресторану "Каретний двір" ТОВ "Укрвіптра нс", що розташоване по вул. Коо перативній, 56-а в смт. Глеваха В асильківського району Київс ької області, зобов"язання вч инити дії, утриматись від вчи нення дій задовольнити частк ово.

2. Зобов"язати Товарис тво з обмеженою відповідальн істю "Укрвіптранс" (ідентифік аційний код 33745622) для експлуата ції кафе-ресторану Каретний двір", що розташоване по вул. К ооперативній, 56-а в смт. Глевах а Васильківського району Киї вської області, отримати доз воли на розміщення та видале ння відходів, спеціальне вод окористування, висновки експ ертизи проектно-кошторисної документації будівлі кафе-р есторану Каретний двір" ТОВ " Укрвіптранс" в органах пожеж ного нагляду та позитивний в исновок державної екологічн ої експертизи стосовно рекон струйованої будівлі кафе-рес торану Каретний двір" ТОВ "Ук рвіптранс" та утриматись від експлуатації кафе-ресторану Каретний двір" ТОВ "Укрвіптр анс", розташованого по вул. Коо перативній, 56-а в смт. Глеваха В асильківського району Київс ької області, до отримання до зволу на розміщення та видал ення відходів, на спеціальне водокористування, висновків експертизи проектно-коштори сної документації будівлі ка фе-ресторану Каретний двір" Т ОВ "Укрвіптранс" в органах пож ежного нагляду та позитивног о висновку державної екологі чної експертизи стосовно рек онструйованої будівлі кафе-р есторану Каретний двір" ТОВ " Укрвіптранс".

3. В решті позовних вимог відмовити.

Постанова може бут и оскаржена до суду апеляцій ної інстанції протягом десят и днів за правилами, встановл еними ст. ст. 185-187 КАС України, шл яхом подання через суд першо ї інстанції апеляційної скар ги.

Суддя Ю.Т. Шрамко

Дата ухвалення рішення23.05.2011
Оприлюднено29.06.2011

Судовий реєстр по справі —2а-3118/10/2670

Ухвала від 05.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 02.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 15.05.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 05.05.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Постанова від 23.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні