КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-9809/09/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Пісоцька О.В.
Суддя-доповідач: Федоро ва Г. Г.
У Х В А Л А
Іменем України
"14" червня 2011 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у склад і колегії суддів:
Головуючого судді:
суддів:
при секретарі:
за участю: Федорової Г.Г.,
Данилової М.В., Губської О.А.,
Петриченко Ю.П.,
представника позивача - Шевченко О.О.
розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за апеляцій ною скаргою Державної податк ової інспекції у Подільськом у районі м. Києва на постанову Окружного адміністративног о суду м. Києва від 17 серпня 2010 ро ку по справі за адміністрати вним позовом Державної подат кової інспекції у Подільсько му районі м. Києва до Приватно го підприємства «Здвижпрофф іт-люксі», за участю третьої о соби: Подільської районної у м. Києві державної адміністр ації про припинення юридично ї особи, -
ВСТАНОВИВ:
У серпні 2009 року Державна податкова інспекція у Поділ ьському районі м. Києва (далі - позивач) звернулася до Окруж ного адміністративного суду м. Києва із позовом до Приватн ого підприємства «Здвижпроф фіт-люксі» (далі - відповідач), за участю третьої особи: Поді льської районної у м. Києві д ержавної адміністрації, в як ому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просила прип инити юридичну особу Приватн е підприємство «Здвижпроффі т-люксі».
Постановою Окружного адм іністративного суду м. Києва від 17 серпня 2010 року адміністр ативний позов Державної пода ткової інспекції у Подільськ ому районі м. Києва, задоволен о частково.
Припинено юридичну особу - П риватне підприємство «Здвиж проффіт-люксі», що не пов' яз ано з банкрутством юридичної особи.
Зобов' язано державного р еєстратора Подільської райо нної у м. Києві державної адмі ністрації не пізніше наступн ого робочого дня з дати надхо дження судового рішення щодо припинення юридичної особи Приватного підприємства «Зд вижпроффіт-люксі», внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рі шення та здійснити заходи з п рипинення юридичної особи у встановленому законом поряд ку.
В задоволенні решти позовн их вимог - відмовлено.
Позивач не погоджуючись з п рийнятим рішенням суду, звер нувся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржува на постанова суду не відпові дає вимогам матеріального та процесуального права, а саме , судом першої інстанції непо вно з'ясовано та не доведено о бставини, що мають значення д ля справи, висновки суду перш ої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим просить скасувати поста нову суду першої інстанції в частині відмови в задоволен ні позову та прийняти нове рі шення про задоволення позовн их вимог в повному обсязі.
Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пояс нення учасників процесу, які з' явилися в судове засідан ня, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інс танції залишає апеляційну ск аргу без задоволення, а поста нову або ухвалу суду - без зм ін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встанов ив обставини справи та ухвал ив судове рішення з додержан ням норм матеріального та п роцесуального права.
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єктів владних повноважень ад міністративні суди перевіря ють чи прийняті (вчинені) вони : на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни; з використанням повн оваження з метою, з якою це пов новаження надано; обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх о бставин, що мають значення дл я прийняття рішення; безстор онньо (неупереджено); добросо вісно; розсудливо; з дотриман ням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправ едливій дискримінації; пропо рційно, зокрема з дотримання м необхідного балансу між бу дь-якими несприятливими насл ідками для прав, свобод та інт ересів особи і цілями, на дося гнення яких спрямоване це рі шення (дія); з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; своєчасно, т обто протягом розумного стро ку.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Приватне п ідприємство «Здвижпроффіт-л юксі» є юридичною особою, зар еєстрованою Подільською рай онною у м. Києві державною адм іністрацією 01.11.2005 року за № 1071102000 0003834 за адресою: м. Київ, вул. Замк овецька, 44.
Згідно довідки про взяття н а облік платника податків ві дповідач перебуває на обліку в ДПІ у Подільському районі м . Києва з 02.11.2005 року за № 12292 (а.с. 48).
Відповідно до статуту ПП «З движпроффіт-люксі», зареєстр ованого Подільською районно ю у м. Києві державною адмініс трацією 01.11.2005 року (номер запису 10711020000003834), засновником підприємс тва є громадянка України ОС ОБА_6 (а.с. 9-13).
Згідно свідоцтва про реєст рацію платника податку на до дану вартість № 38305479 форми № 2-Р С ерії НБ № 266 ПП «Здвижпроффіт-л юксі»30.11.2005 року було зареєстро ване платником податку на до дану вартість (індивідуальни й податковий номер 337463326565) (а.с. 8).
В результаті проведених сп івробітниками податкової мі ліції заходів було встановле но, що ПП «Здвижпроффіт-люксі »має ознаки фіктивності, оск ільки ОСОБА_6, яка згідно д окументів є засновником та д иректором ПП «Здвижпроффіт-л юксі»про реєстрацію даного п ідприємства нічого не знала, власником майна чи коштів в у становчому фонді ПП «Здвижпр оффіт-люксі»не є, в зв' язку з чим не мала можливості прийм ати рішення про створення су б' єкта господарювання. Неві домі особи використовуючи її ім' я створили підприємство для здійснення протиправної діяльності направленої на у хилення від сплати податків, відмивання та легалізацію к оштів.
Відповідно до ч. 1 ст. 56 Господ арського кодексу України, су б'єкт господарювання може бу ти утворений за рішенням вла сника (власників) майна або уп овноваженого ним (ними) орган у, а у випадках, спеціально пер едбачених законодавством, та кож за рішенням інших органі в, організацій і громадян шля хом заснування нового, реорг анізації (злиття, приєднання , виділення, поділу, перетворе ння) діючого (діючих) суб'єкта господарювання з додержання м вимог законодавства.
Згідно частин 1, 2 ст. 65 Господа рського кодексу України, упр авління підприємством здійс нюється відповідно до його у становчих документів на осно ві поєднання прав власника щ одо господарського використ ання свого майна і участі в уп равлінні трудового колектив у.
Власник здійснює свої прав а щодо управління підприємст вом безпосередньо або через уповноважені ним органи відп овідно до статуту підприємст ва чи інших установчих докум ентів.
Положенням ч. 1 ст. 59 Господар ського кодексу України перед бачено, що припинення діяльн ості суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його ре організації (злиття, приєдна ння, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням влас ника (власників) чи уповноваж ених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'є кта господарювання чи їх пра вонаступників, а у випадках, п ередбачених цим Кодексом, - за рішенням суду.
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців»від 15.05.200 3 року № 755-IV (далі - Закон № 755-IV), ві дносини, які виникають у сфер і державної реєстрації юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців, регулюються Конст итуцією України, цим Законом та нормативно-правовими акт ами, прийнятими відповідно д о цього Закону.
Дія цього Закону поширюєть ся на державну реєстрацію вс іх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової ф орми, форми власності та підп орядкування, а також фізични х осіб - підприємців.
Тобто, закон № 755-IV є спеціальн им нормативно-правовим актом , що прийнятий з метою регулюв ання правовідносин, які вини кають у сфері державної реєс трації юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців, у том у числі й порядку та підстав п рипинення державної реєстра ції підприємницької діяльно сті суб' єкта господарюванн я.
Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні»від 04.12.1990 року № 509-ХІІ (далі - Закон № 509-ХІІ), органи державної подат кової служби у випадках, в меж ах компетенції та у порядку, в становлених законами Україн и, мають право звертатися у пе редбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасува ння державної реєстрації суб 'єкта підприємницької діяльн ості.
Згідно з ч. 1 ст. 33 Закону № 755-IV, юр идична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язкі в іншим юридичним особам - пра вонаступникам у результаті з лиття, приєднання, поділу, пер етворення (реорганізації) аб о в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновн иками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ним и органом, за судовим рішення м або за рішенням органу держ авної влади, прийнятим у випа дках, передбачених законом.
Підстави для постановленн я судового рішення щодо прип инення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юри дичної особи, передбачені ч. 2 ст. 38 Закону № 755-IV. Так, підставам и для постановлення судового рішення щодо припинення юри дичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особ и, зокрема є: визнання судом не дійсною державної реєстраці ї юридичної особи через допу щені при її створенні поруше ння, які не можна усунути, а та кож в інших випадках, встанов лених законом; провадження н ею діяльності, що суперечить установчим документам, або т акої, що заборонена законом; н евідповідність мінімальног о розміру статутного капітал у юридичної особи вимогам за кону; неподання протягом рок у органам державної податков ої служби податкових деклара цій, документів фінансової з вітності відповідно до закон у; наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Позивачем в суді першої інс танції доведено, що ПП «Здвиж проффіт-люксі»має ознаки фік тивності.
Оскільки норма зазначеної статті не містить імператив ного застереження щодо кола осіб, які мають право звернут ися до суду з позовом про прип инення юридичної особи з нав еденої підстави, а подання та кого позову органом державно ї податкової служби обумовле но виконанням покладеного на нього законом обов'язку щодо аналізу причин і оцінки дани х про факти порушень податко вого законодавства, що нероз ривно пов'язано з набуттям пл атником податків цивільної п равосуб'єктності, колегія су ддів вважає, що органи держав ної податкової служби можуть звертатися з вимогами про пр ипинення юридичної особи на підставі здійснення такою ос обою діяльності, що забороне на законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 239 Господ арського кодексу України, ск асування державної реєстрац ії суб' єкта господарювання та його ліквідація за рішенн ям уповноваженого державног о органу є адміністративно-г осподарською санкцією.
Згідно ст. 250 Господарського суду України, адміністратив но-господарські санкції можу ть бути застосовані до суб' єкта господарювання протяго м шести місяців з дня виявлен ня порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушенн я цим суб' єктом встановлени х законодавчими актами прави л здійснення господарської д іяльності, крім випадків, пер едбачених законом.
Строки, передбачені ст. 250 Го сподарського суду України по зивачем не порушені, а тому є в сі підстави для задоволення адміністративного позову.
Крім цього, колегія суддів з вертає увагу на довідки ДПІ у Подільському районі від 10.11.2009 р оку № 7272/9/10-106, від 14.05.2010 року № 3913/9/10-202 та від 17.08.2010 року № 7133/9/10-005 з яких вбача ється, що ПП «Здвижпроффіт-лю ксі»з березня 2009 року не подає до ДПІ звіти та не сплачує под атки, остання податкова звіт ність відповідачем була пода на за лютий 2009 року, при цьому, з аборгованість по сплаті пода тків у відповідача відсутня (а.с. 89, 123, 144).
Таким чином, вимоги позива ча щодо припинення ПП «Здвиж проффіт-люксі»підлягають за доволенню.
Що стосується іншої вимоги стосовно визнання нечинним запису про проведення держав ної реєстрації Приватного пі дприємства «Здвижпроффіт-лю ксі», то колегія суддів зазна чає, що вказана вимога фактич но є вимогою про скасування д ержавної реєстрації зазначе ного підприємства, яку слід р озцінювати як вимогу про при пинення юридичної особи, яка в свою чергу вже була вирішен а судом першої інстанції.
Таким чином, доводи апеляці йної скарги Державної податк ової інспекції у Подільськом у районі м. Києва не спростову ють висновки суду першої інс танції, викладених в постано ві від 17 серпня 2010 року, та не мож уть бути підставами для її ск асування.
Згідно зі ст. 159 КАС України, с удове рішення повинно бути з аконним і обґрунтованим. Зак онним є рішення, ухвалене суд ом відповідно до норм матері ального права при дотриманні норм процесуального права.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст.198 КАС У країни, за наслідками розгля ду апеляційної скарги на пос танову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції м ає право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду без змін.
З огляду на викладене, колег ія суддів вважає, що суд першо ї інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, д ослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване ріше ння, з дотриманням норм матер іального і процесуального пр ава, доводи апеляційної скар ги не спростовують висновки суду першої інстанції, а тому підстав для його скасування не вбачається.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 21 2, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Де ржавної податкової інспекці ї у Подільському районі м. Киє ва на постанову Окружного ад міністративного суду м. Києв а від 17 серпня 2010 року - зал ишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Ки єва від 17 серпня 2010 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення т а може бути оскаржена протяг ом двадцяти днів з дня склада ння в повному обсязі, шляхом п одачі касаційної скарги безп осередньо до Вищого адмініст ративного суду України.
Головуючий суддя:
Суддя:
Суддя:
Г.Г. Федорова
М.В. Данилова
О.А Губська
Повний текст ухвали скла дено та підписано - 20.06.11р.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2011 |
Оприлюднено | 29.06.2011 |
Номер документу | 16481440 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Федорова Г. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні