21/17-2011-1019
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
про повернення позовної заяви
"21" червня 2011 р.№ 21/17-2011-1019
Суддя Зеленов Г.М., розглянувши матеріали від 20.06.2011р., які зареєстровані за № 3477/2011 за заявою голови ліквідаційної комісії Державного комунального підприємства (надалі ДКП) „Красноокнянський водоканал” (67900, Одеська область, Красноокнянський район, смт Красні Окни, вул. Горького, 8 код ЄДРПОУ 31672233) про визнання банкрутом у порядку ст. 51 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” (надалі Закон (№2343-ХІІ).
ВСТАНОВИВ: 20.06.2011р. голова ліквідаційної комісії ДКП „Красноокнянський водоканал” діючий на підставі рішення Красноокнянської селищної ради №81 від 12.04.2011р., відповідно до якого прийнято рішення про припинення діяльності юридичної особи шляхом ліквідації та призначення ліквідаційної комісії, голова якої звернувся до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство ДКП „Красноокнянський водоканал” за спрощеною процедурою банкрутства, здійснюючи провадження з особливостями, передбаченими статтею 51 Закону (№2343-ХІІ), оскільки боржник неспроможний виконати свої грошові зобов'язання перед кредиторами на загальну суму 485107 грн. 83 коп. після настання встановленого строку їх сплати, у зв'язку з відсутністю грошових коштів та інших майнових активів для задоволення вимог кредиторів.
Заява голови ліквідаційної комісії про порушення провадження справи про банкрутство Обслуговуючого кооперативу ДКП „Красноокнянський водоканал” у порядку ст. 51 Закону (№2343-ХІІ) підлягає поверненню з наступних підстав:
Відповідно до ст.4-1 ГПК України та п. 1 ст. 5 Закону (№2343-ХІІ) господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом.
Статтею 9 Закону (№2343-ХІІ), передбачено, що суддя повертає заяву про порушення провадження у справі про банкрутство з підстав, передбачених статтею 63 Господарського процесуального кодексу України, з урахуванням вимог цього Закону.
Статтею 63 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що підставою для повернення заяви і доданих до неї документів без розгляду, є не подання доказів на яких ґрунтується заява.
Згідно з преамбулою Закону (№2343-ХІІ) цей Закон встановлює умови та порядок відновлення платоспроможності суб'єкта підприємницької діяльності –боржника або визнання його банкрутом та застосування ліквідаційної процедури, повного або часткового задоволення вимог кредиторів.
Статтею 51 Закону (№2343-ХІІ) передбачено, що якщо вартості майна боржника –юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлених зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарській суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Відповідно до вимог ч.4 ст.105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації , в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.
Комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи.
Статтею 112 ЦК України та ст. 61 ГК України передбачений порядок розгляду претензій кредиторів, порядок розрахунків з кредиторами та черговість задоволення вимог кредиторів.
Статтею 6 ГПК України передбачений порядок пред'явлення письмової претензії до боржника, яка повинна відповідати вимогам зазначеної статті.
За приписами частини 1 статті 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду.
Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Відповідно до вимог ч.1 ст.110 ЦК України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
Згідно з вимогами ч.3 ст.110 ЦК України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому законом про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.
Відповідно до вимог ч. 1 ст.111 ЦК України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
За змістом частини 5 статті 60 Господарського кодексу України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, вбачається, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.
Отже, враховуючи вищезазначені вимоги закону, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 51 Закону (№ 2343-ХІІ) є: прийняття рішення власником майна (або органом, уповноваженим управляти майном) боржника про звернення боржника до господарського суду із заявою; проведення аналізу активів боржника у вигляді проведення інвентаризації наявного майна (у тому числі заставленого майна), його належної оцінки та оцінки грошових коштів на рахунках боржника; аналіз пасивів боржника шляхом публікації оголошення згідно з вимогами статті 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості; проведення аналізу активів та пасивів боржника є підставою складення проміжного ліквідаційного балансу, який додається до заяви боржника відповідно до п. 3 ст. 7 Закону (№ 2343-ХІІ); повідомлення державного реєстратора та органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства. Крім того, звернення до суду з такою заявою можливо лише після закінчення строку, передбаченого статтею 105 ЦК України.
Дотримання визначених вимог та сукупність вказаних дій із доданням доказів їх проведення є підставою для звернення ліквідатора (ліквідаційної комісії) із заявою про порушення справи про банкрутство в порядку ст. 51 Закону (№ 2343-ХІІ).
Крім того, звернення до суду з такою заявою можливо лише при виявлені кредиторів, розгляду грошових вимог кредиторів, розрахунку з кредиторами, складання проміжного ліквідаційного балансу з урахуванням грошових вимог кредиторів.
Відповідної правової позиції дотримується Верховний Суд України, зокрема в постанові від 10.06.2008 р. у справі № 15/682-б.
З заяви голови ліквідаційної комісії ДКП „Красноокнянський водоканал” та доданих матеріалів вбачається, що на підставі рішення Красноокнянської селищної ради №81 від 12.04.2011р відповідно до якого прийнято рішення про припинення юридичної особи шляхом ліквідації, призначення ліквідаційної комісії та призначення голову ліквідаційної комісії Бесераба В.В., який звернувся до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство ДКП „Красноокнянський водоканал”.
У заяві голови ліквідаційної комісії ДКП „Красноокнянський водоканал” та доданих матеріалах зазначено, що комунальне підприємство має кредиторську заборгованість перед Котовською Об'єднаною державною податковою інспекцією Одеської області в сумі 485107 грн. 83 коп., яка виникла на підставі Постанов Одеського окружного адміністративного суду, але головою ліквідаційної комісії не надано належних доказів повідомлення кредиторів про припинення юридичної особи та доказів публікації оголошення в офіційних друкованих органах згідно з вимогами статті 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості.
Крім того, головою ліквідаційної комісії ДКП „Красноокнянський водоканал” не надано обґрунтований розрахунок кредиторської заборгованості, окремо не зазначено основну суму боргу та неустойку (штраф, пеню), не надано матеріали виконавчого провадження по виконанню Постанов Одеського окружного адміністративного суду.
Публікація оголошення про ліквідацію в газеті „Красноокнянський вісник” №16 від 15.04.2011р. в якому зазначено, що претензії кредиторів приймаються протягом місяця з дня оголошення, не відповідає вимогам п. 4 ст. 105 ЦК України, відповідно до якого: „ Комісія з припинення юридичної особи поміщує в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторських вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи”.
Аналіз вищевказаних норм дає підстави стверджувати про необхідні передумови для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 51 Закону (№ 2343-ХІІ) є: виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості. Тільки після виявлення кредиторів, розгляду їх претензій, проведення аналізу активів та пасивів боржника є підставою складення проміжного ліквідаційного балансу, який додається до заяви боржника.
Відповідно до заяви голови ліквідаційної комісії ДКП „Красноокнянський водоканал” та доданих до заяви матеріалів вбачається, що в період ліквідаційної процедури кредитори не висунули грошових вимог до боржника.
Таким чином, головою ліквідаційної комісії ДКП „Красноокнянський водоканал” не надано доказів проведення відповідних дій, як передумови для звернення ліквідатора (ліквідаційної комісії) із заявою про порушення справи про банкрутство в порядку ст. 51 Закону (№ 2343-ХІІ), а саме: відсутні відомості та до матеріалів заяви не додано доказів щодо належної публікації оголошення в офіційних друкованих органах згідно з вимогами статті 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості; ліквідаційною комісією не вжиті заходи щодо виявлення кредиторів, розгляду грошових вимог кредиторів, розрахунків з кредиторами та черговість задоволення вимог кредиторів, ліквідаційної комісії боржника не проведено аналізу активів боржника у вигляді проведення інвентаризації наявного майна (у тому числі заставленого майна), його належної оцінки та оцінки грошових коштів на рахунках боржника; не подано проміжного ліквідаційного балансу, який повинен містити відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Головою ліквідаційної комісії боржника не надано доказів повідомлення державного реєстратора та органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства; не подано доказів сплати державного мита у встановленому порядку та розміру, не подано доказів сплати витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Стаття 51 Закону (№ 2343-ХІІ) не передбачає звернення до господарського суду із заявою про порушення у справі про банкрутство із застосуванням до боржника спрощеної процедури без виявлених кредиторів та пред'явлених грошових вимог до боржника у ліквідаційній процедурі.
Відповідної правової позиції дотримується Вищий господарський суд України, зокрема в постанові від 13.10.2010р. у справі № 21/771-10.
Разом з цим, головою ліквідаційної комісії ДКП „Красноокнянський водоканал” не надано доказів статусу юридичної особи ТОВ „Юг Стар Плюс”, а саме: довідку облстатуправління про включення боржника до ЄДРПОУ, відомості державного реєстратора, статутні та установчі документи.
Відсутність установчих та статутних документів позбавляє господарський суд проаналізувати статутний фонд ДКП „Красноокнянський водоканал” його організаційно правову форму, засновників, види діяльності та оцінити фінансовий, майновий стан підприємства.
Таким чином, головою ліквідаційної комісії ДКП „Красноокнянський водоканал”не надано доказів проведення відповідних дій, як передумови для звернення ліквідатора (ліквідаційної комісії) із заявою про порушення справи про банкрутство відповідно до ст.ст. 105,110,111 ЦК України, ст. 60 ГК України та ст. 51 Закону (№ 2343-ХІІ), а тому заява голови ліквідаційної комісії ДКП „Красноокнянський водоканал” підлягає поверненню без розгляду на підставі ст. 9 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” та п. п. 3,4,10 ст. 63 ГПК України.
Керуючись п.п. 3,4,10 ст. 63 Господарського процесуального кодексу України та ст. ст. 9, 51 Закону України “Про відновлення неплатоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, суддя, -
У Х В А Л И В:
1. Заяву голови ліквідаційної комісії Державного комунального підприємства „Красноокнянський водоканал” (67900, Одеська область, Красноокнянський район, смт Красні Окни, вул. Горького, 8 код ЄДРПОУ 31672233) про визнання банкрутом у порядку ст. 51 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” - повернути без розгляду.
2. Заяву про порушення справи про банкрутство надіслати Заявнику.
3. Матеріали заяви про порушення провадження у справі про банкрутство на 69 аркушах.
Суддя Зеленов Г.М.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2011 |
Оприлюднено | 30.06.2011 |
Номер документу | 16494501 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Зеленов Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні