КОПІЯ
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 червня 2011 р. Справа № 2a-1870/2238/11
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Кравченка Є.Д.,
розглянувши в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Конотопської міжрайонної державної податкової інспекції Сумської області до Землянської сільської ради про стягнення податкового боргу,-
В С Т А Н О В И В:
Конотопська міжрайонна державна податкова інспекція Сумської області (далі – позивач) звернулася до суду з позовом до Землянської сільської ради (далі – відповідач), в якому просить стягнути податковий борг з податку на прибуток у розмірі 2 210, 00 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач, відповідно до вимог Закону України "Про систему оподаткування" № 1251-ХІІ від 25.06.1991 року (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин), є платником податків, зборів та інших обов’язкових платежів. Згідно ст. 9 вищевказаного Закону до обов’язків платників податків входить сплата належних сум податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законом терміни. Внаслідок не подання податкової декларації у відповідача утворився податковий борг перед бюджетом, який складає 2 210, 00 грн. За таких обставин, позивач просить суд стягнути з відповідача зазначену суму боргу.
У судове засідання представник позивача не прибув, 02.06.2011 подав до суду заяву, відповідно до якої позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить розглянути справу без його участі (а.с. 29).
Представник відповідача в судове засідання повторно не прибув, був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду справи, про що свідчать розписки про отримання ним повістки про виклик до суду (а.с. 28, 33), клопотання про відкладення розгляду справи або про розгляд справи без участі його представника до суду не подав. Тому, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності осіб, які беруть участь у справі за наявними у ній доказами.
Відповідно до вимог ч.6 ст.12 та ч.1 ст.41 КАС України під час судового розгляду справи в судовому засіданні забезпечується повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, крім випадків неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження).
Таким чином, фіксування судового засідання по справі не здійснюється.
Суд, вивчивши матеріали справи, вважає, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного.
Рішенням Землянської сільської ради від 06.01.2006 було утворено Землянську сільську виборчу комісію (а.с. 10, зворотній бік). Згідно реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи засновником Землянської сільської виборчої комісії є Землянська сільська рада (а.с. 7-8).
Землянська сільська виборча комісія Конотопського району Сумської області зареєстрована як юридична особа 27.01.2006 Конотопською районною державною адміністрацією Сумської області, включена до ЄДРПОУ, взята на облік платників податків, що підтверджується копією Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серія А00 № 451284, копією довідки з ЄДРПОУ серія АБ № 283452, копією довідки про взяття на облік платника податків від 30.09.2010 № 3747 (а.с. 5-6).
Землянська сільська рада зареєстрована як юридична особа 21.05.1997 Конотопською районною державною адміністрацією Сумської області, включена до ЄДРПОУ, взята на облік платників податків, що підтверджується копією Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серія А00 № 451243, копією довідки з ЄДРПОУ серія АБ № 108005, копією довідки про взяття на облік платника податків від 24.07.2008 № 3551 (а.с. 16-17).
14.10.2010 посадовою особою позивача була проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності подання Землянською сільською виборчою комісією податкової звітності, про що складено акт про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності від 14.10.2010 № 000104/1511/3407226 (а.с. 11). В ході перевірки встановлено порушення Землянською сільською виборчою комісією вимог п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 № 2181 "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими" (далі – Закон № 2181) (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) та п. 16.4 ст. 16 Закону України від 22.05.1997 № 283/97 "Про оподаткування прибутку підприємств" (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин в повному обсязі), а саме встановлено, що відповідач несвоєчасно подав податкову звітність по податку на прибуток за: 1 півр. 2007 року; 9 місяців 2007 року; 2007 рік; 1 квартал 2008 року; 1 півріччя 2008 року; 9 місяців 2008 року; 2008 рік; 1 квартал 2009 року; 1 півріччя 2009 року; 9 місяців 2009 року; 2009 рік; 1 квартал 2010 року; 1 півріччя 2010 року.
На підставі вищевказаного акту перевірки, позивачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 15.10.2010 № 0001111511/0, яким Землянській сільській виборчій комісії визначено суму податкового зобов’язання за штрафними (фінансовими) санкціями за платежем податок на прибуток комунальної власності у розмірі 2 210, 00 грн.
Дане податкове повідомлення-рішення було отримано головою Землянської сільської виборчої комісії Конотопського району Сумської області, про що свідчить його підпис у відповідній графі корінця податкового повідомлення-рішення (а.с. 10).
Відповідно до п.п. "а" п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону № 2181 контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі, якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію.
Згідно з п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 вищевказаного Закону, у разі коли платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Відповідно до п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181 податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків повідомлення-рішення, окрім випадку коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив податкове зобов’язання та на протязі десяти днів звертається до такого органу зі скаргою про перегляд відповідного рішення.
Згідно з п.п. 5.4.1. п.5.4. ст. 5 Закону № 2181 узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 вищевказаного Закону у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податкові вимоги.
На виконання вказаних норм закону та з метою погашення податкового боргу, позивачем було надіслано відповідачу першу податкову вимогу від 05.11.2010 № 229 та другу податкову вимогу від 15.12.2010 № 251, які були отримані Землянською сільською виборчою комісією Конотопського району Сумської області, про що свідчать копії поштових повідомлень про вручення вимог (а.с. 12, зворотній бік а.с. 12).
Однак, передбачені Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин) заходи не привели до погашення податкового боргу за узгодженим податковим зобов’язанням і сума податкового боргу відповідача складає 2 210, 00 грн.
Згідно п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг – сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 96.1 Податкового кодексу України у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Згідно п. 96.3 Податкового кодексу України відповідь щодо такого рішення надсилається органу державної податкової служби протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення. У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.
Згідно реєстраційних даних Землянська сільська рада є засновником Землянської сільської виборчої комісії Конотопського району Сумської області. Враховуючи вимоги частини 5 ст. 20 та частини 1 ст. 61 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" вiд 10.07.2010 № 2487 територіальна виборча комісія є юридичною особою, здійснює фінансове забезпечення підготовки і проведення чергових місцевих виборів за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України, та є розпорядником цих коштів. Пунктом 5 Порядку фінансового забезпечення підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів за рахунок коштів місцевих бюджетів, отриманих як субвенція з державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.09.2010 № 839 встановлено що територіальна виборча комісія як розпорядник коштів місцевого бюджету для здійснення заходів з підготовки та проведення місцевих виборів підзвітна та підконтрольна місцевій раді.
Керуючись положеннями п. 96.3 Податкового кодексу України позивачем до відповідача було направлено лист від 28.02.2011 № 3027/10/24-10 щодо розгляду питання стосовно виділення коштів для погашення заборгованості перед бюджетом, яка рахується за Землянською сільською виборчою комісією у розмірі 2210 грн. 00 коп (а.с. 9).
З огляду на відсутність відповіді відповідача на зазначений лист у встановлений законом строк, позивач звернувся до суду із зазначеним позовом.
За таких обставин суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Ураховуючи, що спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача – суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 112, 158-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, –
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Конотопської міжрайонної державної податкової інспекції Сумської області до Землянської сільської ради про стягнення податкового боргу – задовольнити.
Стягнути з Землянської сільської ради (вул. Центральна, 58, с. Землянка, Конотопський район, Сумська область, 41653, ідентифікаційний код 23294240) податковий борг у розмірі 2 210 (дві тисячі двісті десять) грн. 00 коп. на розподільчий рахунок по м. Конотоп р/р 34123999700008, код 23635072, Конотопське УДК ГУДКУ у Сумській області, МФО 837013.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) Є.Д. Кравченко
З оригіналом згідно
Суддя Є.Д. Кравченко
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2011 |
Оприлюднено | 05.07.2011 |
Номер документу | 16521747 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Є.Д. Кравченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні