Постанова
від 22.06.2011 по справі 2а-169/10/2470
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



П О С Т А Н О В А

Іменем України

22 червня 2011 р. м. Чернівці Справа № 2а-169/10/2470

12 год. 20 хв.

Чернівецький окружний а дміністративний суд в складі головуючого судді Огородник а А.П., при секретарі судового засідання Якименку О.В. розгл янув у відкритому судовому з асіданні адміністративну сп раву

за позовом Державної податкової інспекції у Вижн ицькому районі Чернівецької області

до Приватного підприє мця ОСОБА_1

про стягнення заборгов аності по сплаті штрафних (фі нансових) санкцій в розмірі 246 8,25 грн.

За участю:

представника позивача: Бойчук І.Я.

представникавідповідач а - ОСОБА_3

На підставі ч.3 ст.160 КАС Ук раїни в судовому засіданні 22.0 6.2011р. проголошено вступну та ре золютивну частини постанови . Про час складення постанови у повному обсязі повідомлен о після проголошення вступно ї та резолютивної частини по станови в судовому засіданні з урахуванням вимог ст. 167 КАС У країни.

Обставини справи:

Державна податкова інс пекція у Вижницькому районі Чернівецької області зверну лась до суду з адміністрати вним позовом до відповідача про стягнення заборгованост і по сплаті штрафних (фінансо вих) санкцій в розмірі 2468,25 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач має неспла чену заборгованість по штраф них (фінансових) санкціях, зас тосованих відповідно до Зако ну України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг” № 265/95-ВР від 06.07.1995р. (далі - Зако н №265).

За клопотанням відповідач а провадження у справі зупин ялось до набрання законної с или судовим рішенням в справ і №10/38. До суду 30.05.2011 року позивач надіcлав копію рішення суду апеляційної інстанції по спр аві №10/38 від 14.03.2011р., яке вступило в законну силу.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і.

Представник відповідача з приводу позову не заперечив , просив рішення приймати у ме жах позовних вимог.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення учасників судового засідання, суд,-

встановив:

Приватний підприємец ь ОСОБА_1 зареєстрований я к суб"єкт господарювання Виж ницькою районною державною а дміністрацією Чернівецької області 03.10.06р. свідоцтво НОМ ЕР_3 за місцем знаходження: АДРЕСА_1, 59215 ідентифікаційни й код суб'єкта підприємницьк ої діяльності в ЄДР юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців НОМЕР_1.

Заборгованість відповіда ча виникла на підставі рішен ня ДПІ про застосування штра фних санкцій за порушення За кону України "Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг" від 6 липня 1995 року N 265/95-В Р (далі - Закон №265) від 09.01.2009р. № 0000 022300 на суму 2468,25 грн. Вказане ріш ення вручене відповідачу 09.01.200 9р. про що свідчить копія пошто вого повідомлення (а.с.5)

Як встановлено судом, за рез ультатом розгляду справи, за значене рішення відповідаче м не оскаржено, суми визначен их штрафних санкцій у встано влені строки останнім також не сплачено. Доводів протиле жного відповідачем не наведе но.

Суд застосовує до спірних п равовідносин законодавство , що діяло на момент їх виникне ння.

Аналізуючи викладені вище обставини в їх сукупності, су д дійшов висновку про обґрун тованість позовних вимог, вв ажає їх такими, що підлягають задоволенню в повному обсяз і з урахуванням наступного.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов' яза ний сплачувати податки і збо ри в порядку і розмірах, встан овлених законом.

Відповідно до ч.1 ст.9 Закону У країни “Про систему оподатку вання”, платники податків зо бов' язані, зокрема, сплачув ати належні суми податків і з борів (обов'язкових платежів ) у встановлені законами терм іни. Ненарахування та неспла та податків з коштів (доходів ), отриманих від здійснення го сподарської діяльності, є по рушенням інтересів держави т а суспільства.

Закон України "Про державну податкову службу в Україні" в ід 4 грудня 1990 року № 509-XII (далі - За кон №509) визначає статус держа вної податкової служби в Укр аїні, її функції та правові ос нови діяльності.

Згідно ст. 2 Закону № 509, завдан нями органів державної подат кової служби, зокрема, є здійс нення контролю за додержання м податкового законодавства , правильністю обчислення, по внотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільо вих фондів податків і зборів (обов' язкових платежів), а та кож неподаткових доходів, ус тановлених законодавством.

Відповідно до положень ста тті 10 Закону № 509 державні подат кові інспекції в районах, міс тах без районного поділу, рай онах у містах, міжрайонні та о б'єднані державні податкові інспекції забезпечують заст осування та своєчасне стягне ння сум фінансових санкцій, п ередбачених цим Законом та і ншими законодавчими актами У країни за порушення податков ого законодавства, а також ст ягнення адміністративних шт рафів за порушення податково го законодавства, допущені п осадовими особами підприємс тв, установ, організацій та гр омадянами.

Закон №265 визначає правові з асади застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг.

Частиною 1 ст. 15. Закону № 265 пер едбачено, що контроль за доде ржанням суб'єктами підприємн ицької діяльності порядку пр оведення розрахунків за това ри (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи де ржавної податкової служби Ук раїни шляхом проведення план ових або позапланових переві рок згідно із законодавством України.

Відповідно до положень ста тті 3 Закону № 265 для суб'єктів п ідприємницької діяльності, я кі здійснюють розрахункові о перації в готівковій та/або в безготівковій формі (із заст осуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощ о), при продажу товарів (наданн і послуг) у сфері торгівлі, гро мадського харчування визнач ений вичерпний перелік обов" язків.

При цьому, відповідно до нор м ст. 17 Закону № 265 за порушення в имог цього Закону до суб'єкті в підприємницької діяльност і, які здійснюють розрахунко ві операції за товари (послуг и), за рішенням відповідних ор ганів державної податкової с лужби України застосовуютьс я фінансові санкції.

Статтею 25 Закону № 265 передба чено, що суми фінансових санк цій, які визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають пе рерахуванню суб'єктами підпр иємницької діяльності до Дер жавного бюджету України в де сятиденний термін з дня прий няття органами державної под аткової служби України рішен ня про застосування таких фі нансових санкцій.

Згідно із ст. 10 Закону №509 держ авні податкові інспекції в р айонах, містах без районного поділу, районах у містах, міжр айонні та об`єднані державні податкові інспекції виконую ть, зокрема, такі функції:

- здійснюють у межах своїх п овноважень контроль за закон ністю валютних операцій, дод ержанням порядку проведення готівкових розрахунків за т овари (послуги) у встановлено му законом порядку, за наявні стю свідоцтв про державну ре єстрацію суб'єктів підприємн ицької діяльності, ліцензій на провадження видів господа рської діяльності, що підляг ають ліцензуванню відповідн о до закону, з наступною перед ачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видают ь ці документи, за наявністю т оргових патентів;

- забезпечують застосуванн я та своєчасне стягнення с ум фінансових санкцій, перед бачених цим Законом та іншим и законодавчими актами Украї ни за порушення податкового законодавства, а також стягн ення адміністративних штраф ів за порушення податкового законодавства, допущені поса довими особами підприємств, установ, організацій та гром адянами;

Таким чином, суд дійшов висн овку, що визначення відповід ачеві фінансових санкцій про ведено податковим органом пр авомірно і в межах компетенц ії контролюючого органу, вст ановленої законами України, в т. ч. спеціальним законодавс твом, зокрема Закону України “Про патентування деяких ви дів підприємницької діяльно сті”.

Відповідно до п. 11 статті 10 За кону № 509 державні податкові і нспекції подають до судів по зови до підприємств, установ , організацій та громадян про визнання угод недійсними і с тягнення в доход держави кош тів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - к оштів, одержаних без установ лених законом підстав, а тако ж про стягнення заборгованос ті перед бюджетом і державни ми цільовими фондами за раху нок їх майна.

Аналізуючи вказані вище об ставини, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовни х вимог, вважає їх такими, що п ідлягають задоволенню.

При цьому суд зазначає, що с уми визначених штрафних (фін ансових) санкцій у розмірі 2468,25 грн. відповідачем оскаржувал ись. По результатах розгляду справи про визнання протипр авними та скасування акту пе ревірки, рішень про застосув ання штрафних санкцій постан овою господарського суду Чер нівецької області по справі №10/38/09/5027, яка залишена без змін Ль вівським апеляційним адміні стративним судом, ОСОБА_1 відмовлено в задоволенні по зовних вимог.

Враховуючи такі обставини , заявлена сума штрафних санк цій у розмірі 2468,25грн. підлягає стягненню в судовому порядк у.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених cтаттею 72 цього Кодекс у.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Виходячи з меж заявлених по зовних вимог, системного ана лізу положень чинного законо давства України та матеріалі в справи, суд дійшов висновку , що викладені в позовній заяв і докази Позивача є обґрунто ваними, та відповідно такими , що підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

На підставі викладеного к еруючись Законами України “П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг”, "Про де ржавну податкову службу в Ук раїні", ст. 124 Конституції Украї ни, ст.ст. 69-72, 94, 86, 158-163, 254 КАС України , суд,-

постановив:

1. Позов задовольнити пов ністю.

2. Стягнути з приватного під приємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1 ,59215, код НОМЕР_1, рахунок НОМЕР_2 в ЧФ Приватбанк) на к ористь державного бюджету Ук раїни (р.31118104700007 в УДК у Вижницько му районі,МФО 856135, код 23246100), стягув ач - Державна податкова інспе кція у Вижницькому районі Че рнівецької області (вул. Буко винська, 14, м.Вижниця, Чернівец ька область,59200, код 21424394 ) заборго ваність по сплаті штрафних (ф інансових) санкцій, згідно рі шення №0000022300 від 09.01.2009р. у розмірі 2 468,25 грн.

У разі подання апеляційно ї скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пр овадження або набрання закон ної сили рішенням за наслідк ами апеляційного провадженн я

Відповідно до частини перш ої статті 185 КАС України сторо ни та інші особи, які беруть уч асть у справі, а також особи, я кі не брали участі у справі, як що суд вирішив питання про їх ні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскарж ити в апеляційному порядку п останови суду першої інстанц ії повністю або частково, крі м випадків, встановлених КАС України.

Відповідно до статті 186 КАС У країни Апеляційна скарга под ається до Вінницького апеляц ійного адміністративного су ду через Чернівецький окружн ий адміністративний суд. Коп ія апеляційної скарги одноча сно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарг а на постанову суду першої ін станції подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння. У разі застосування судо м частини третьої статті 160 КА С України, а також прийняття п останови у письмовому провад женні апеляційна скарга пода ється протягом десяти днів з дня отримання копії постано ви.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова складена у пов ному обсязі 24 червня 2011 р.

Суддя А.П.Огородник

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2011
Оприлюднено05.07.2011
Номер документу16522162
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-169/10/2470

Постанова від 22.06.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Огородник Анатолій Петрович

Ухвала від 06.06.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Огородник Анатолій Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні