Ухвала
від 02.06.2011 по справі к-32463/10-с
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

  

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

"02" червня 2011 р.                               м. Київ                                        К-32463/10

          

          Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

головуючого: судді –доповідача Бим М.Є.

суддів: Гончар Л.Я., Конюшка К.В., Леонтович К.Г., Харченка В.В.

розглянувши в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами адміністративну справу за касаційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю “Марс Беверіджес” на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 26 липня 2010 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 21 вересня 2010 року у справі №2а-3383/10/1270 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю “Марс Беверіджес” до Державної інспекції з контролю за цінами в Луганській області про визнання рішення нечинним, -

В С Т А Н О В И Л А :

У квітні 2010 року товариство з обмеженою відповідальністю «Марс Беверіджес»звернулось до суду з позовом до Державної інспекції з контролю за цінами в Луганській області про визнати протиправними та скасування рішення від 08.04.2010 №13 та припису від 08.04.2010 № 128.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що відповідачем з 01.04.2010 по 07.04.2010 проводилась перевірка з питань дотримання мінімальних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва» та Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» за період з 22.12.2009 по 31.03.2010. Результати перевірки викладено в акті від 07.04.2010 № 197, на підставі якого прийнято рішення від 08.04.2010 №13 про застосування до Товариства фінансових санкцій, а також винесено припис про усунення виявлених порушень. Позивач вважає вказані рішення та припис незаконними, так як підставою для їх прийняття є висновок відповідача про необґрунтовано отриману виручку, хоча цей висновок, на думку позивача, не відповідає дійсності.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 26 липня 2010 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 21 вересня 2010 року, в задоволенні позову відмовлено.

В касаційній скарзі позивач просить скасувати зазначені вищі судові рішення як такі, що ухвалено з порушенням норм матеріального та процесуального права, та ухвалити нове рішення про задоволення позовних вимог.

Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судами попередніх інстанцій  норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Марс Беверіджес» є юридичною особою, зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради 28.02.2001 за номером 13821050004005554, ідентифікаційний код 31375820.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Марс Беверіджес»має право на здійснення оптової торгівлі алкогольними напоями на підставі ліцензії серії АГ № 152040 від 14.12.2009.

Судом встановлено, що посадовими особами Державної інспекції з контролю за цінами в Луганській області на підставі посвідчення від 01.04.2010 №197 проведено перевірку ТОВ «Марс Беверіджес» з питань дотримання мінімальних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва»та Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

Результати перевірки викладено в акті № 197 від 07.04.2010, в якому зазначено, що у період з 22.12.2009 по 24.02.2010 Товариством здійснювалась реалізація алкогольних напоїв вітчизняного виробництва –горілки «Люботин»пшеничної за цінами, нижче встановлених мінімальних цін, відповідно до вимог  Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 957, а саме реалізовувалась горілка, придбана у ТОВ «Торгівельний дім «Марс» за накладною С/РН –145170 від 22.12.2009 за ціною 11,86 грн./шт., за ціною 11,87 грн./шт., яка є нижчою за мінімальну оптово-відпускну ціну 13,61 грн./шт. Кількість пляшок в партії –1792.

На підставі акту перевірки від 07.04.2010 №197 Державною інспекцією з контролю за цінами в Луганській області внесено позивачу припис від 08.04.2010 №128, яким зобов’язано товариство з обмеженою відповідальністю «Марс Беверіджес»усунути встановлені перевіркою порушення чинного законодавства щодо реалізації алкогольних напоїв вітчизняного виробництва –горілки «Люботин»пшеничної за цінами, нижче встановлених мінімальних цін, відповідно до вимог  Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва», а також прийнято рішення  від 08.04.2010 №13 про застосування фінансових (штрафних) санкцій на суму 24389,12 грн. за реалізацію горілки «Люботин»пшеничної вітчизняного виробника ємкістю 0,5л міцністю 40% за роздрібною ціною, сформованою на рівні 11,87 грн. за пляшку, що нижче за мінімальну законодавчо встановлену роздрібну ціну –13,61 грн.

Статтею 6 Закону України "Про ціни та ціноутворення" встановлено, що в народному господарстві застосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи.

Згідно ст. 4 Закону України "Про ціни і ціноутворення" Кабінет Міністрів України: визначає перелік продукції, товарів і послуг, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи на які затверджуються відповідними органами державного управління, крім сфери телекомунікацій; визначає повноваження органів державного управління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).

Згідно з ч. 2 і ч. 3 ст. 13 Закону України "Про ціни і ціноутворення" контроль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом України.; державні органи, що здійснюють контроль за цінами, та їх посадові особи мають права, виконують обов'язки і несуть відповідальність, передбачені Законом України "Про державну податкову службу в Україні", крім повноважень, передбачених пунктами 6 - 9 статті 11 вказаного Закону.

Статтею 14 Закону України "Про ціни і ціноутворення" передбачена відповідальність за порушення державної дисципліни цін: вилучення в доход відповідного бюджету суми необґрунтовано одержаної виручки та стягнення штрафу.

Повноваження та компетенція відповідача визначена постановою Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2000 року № 1819, якою затверджено Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами. Відповідно до цього Положення Державна інспекція з контролю за цінами є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінекономіки і підпорядковується йому; Держцінінспекція має серед інших право: проводити в органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, підприємствах, установах та організаціях незалежно від форми власності перевірки бухгалтерських документів, книг, звітів, калькуляцій та інших документів, пов'язаних з формуванням, встановленням і застосуванням цін і тарифів; у межах своєї компетенції вимагати від керівників та інших посадових осіб органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які перевіряються, усунення виявлених порушень порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів; приймати рішення про вилучення до відповідного бюджету сум всієї необґрунтовано одержаної підприємством, установою, організацією виручки у результаті порушення державної дисципліни цін та штрафу у двократному її розмірі, а також звертатись з позовами до судів про стягнення з підприємств, установ та організацій зазначених сум у разі невиконання ними рішень державних інспекцій з контролю за цінами.

Держцінінспекціям, відповідно до Положення про Міністерство економіки України, затвердженого Указом Президента України від 23 жовтня 2000 року № 1159/2000, надано право застосовувати відповідно до законодавства України до суб'єктів підприємництва економічні (фінансові) санкції.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва»встановлено мінімальну оптово-відпускну ціну на горілку та лікеро-горільчани вироби вітчизняного виробництва на рівні 68,05 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту, що у перерахунку становить 13,61 грн. за пляшку ємністю 0,5 літра міцністю 40%.

Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» до  суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової або роздрібної  торгівлі  коньяком,  алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими  за  встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни  на  такі  напої  -  100  відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або

роздрібних  цін, але не менше 1000 гривень.

Отримана партія горілки «Люботин»пшенична 0,5 л становить 1792 пляшки, мінімальна оптово-відпускна ціна на горілку відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 957 становить 13,61 грн.

Таким чином, суди дійшли правильного висновку про те, що позивачем порушено вимоги чинного законодавства з питань цін та ціноутворення, а тому підставно відмовили в задоволенні позовних вимог.

Доводи касаційної скарги зазначених висновків суду не спростовують і  не дають підстав для висновку, що судами при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права чи порушено норми процесуального права.

Згідно ч.1 ст. 224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись ст.ст. 222, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства  України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю “Марс Беверіджес” –залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 26 липня 2010 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 21 вересня 2010 року – залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, встановленими статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення02.06.2011
Оприлюднено02.07.2011
Номер документу16527703
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —к-32463/10-с

Ухвала від 02.06.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бим М.Є.

Ухвала від 26.05.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бим М.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні