Постанова
від 30.06.2011 по справі 2а/0470/2388/11
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 червня 2011 р. Справа № 2а/0470/2388/11

Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:

головуючого судді Барановського Р. А.

розглянувши у письмовом у провадженні у місті Дніпро петровську адміністративну справу за адміністративним позовом Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до Фермерського господарс тва "Олла" про стягнення забо ргованості (вх.№10756 від 23.02.11), -

ВСТАНОВИВ:

Дніпропетровське обл асне відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів звер нулось до суду із адміністра тивним позовом до Фермерсько го господарства "Олла" з проха нням: стягнути з Фермерськог о господарства "Олла" на корис ть Дніпропетровського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів пеню за порушення термінів сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій у розмірі 444,26 грн.

Дослідивши матеріали спра ви судом встановлено наступн е.

Частиною 3 ст. 18 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні »№ 875-XII від 21.03.1991 р. передбачено, що підприємства, установи, орга нізації, фізичні особи, які ви користовують найману працю, зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Статтею 19 Закону встановлен о, що для підприємств, установ , організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кі лькості одного робочого місц я.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у.

Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Статтею 1 Закону України "Пр о реабілітацію інвалідів в У країні" від 06.10.2005 № 2961-IV (набрав чин ності з 01.01.2006), визначено що:

робоче місце інваліда - це м ісце або виробнича ділянка п остійного або тимчасового зн аходження особи у процесі тр удової діяльності на підприє мствах, в установах і організ аціях;

спеціальне робоче місце ін валіда - це окреме робоче місц е або ділянка виробничої пло щі, яка потребує додаткових з аходів з організації праці о соби з урахуванням її індиві дуальних функціональних мож ливостей, обумовлених інвалі дністю, шляхом пристосування основного і додаткового уст аткування, технічного обладн ання тощо.

Таким чином, робоче місце є створеним, якщо воно введено в дію шляхом працевлаштуван ня інваліда, а не утворено фіз ично.

Адміністративно-господарс ька відповідальність, передб ачена статтею 20 Закону, за сво єю правовою природою є госпо дарсько-правовою відповідал ьністю.

Відповідно до частини перш ої статті 218 Господарського ко дексу України підставою для застосування такої відповід альності учасника господарс ьких відносин є вчинене робо тодавцем правопорушення в сф ері господарювання. Відповід но до частини другої зазначе ної статті учасник господарс ьких відносин відповідає за невиконання або неналежне ви конання господарського зобо в'язання чи порушення правил здійснення господарської ді яльності, якщо не доведе, що ни м вжито усіх залежних від ньо го заходів для недопущення г осподарського правопорушен ня.

03 грудня 2009 року відповідач п одав до Дніпропетровського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та праце влаштування інвалідів за 2008 р ік, згідно з яким кількість ін валідів - штатних працівник ів, які повинні працювати на р обочих місцях, створених від повідно до вимог статті 19 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні», становить 1 особу, а фактично серед штатних пра цівників облікового складу н е налічується інвалідів.

Таким чином, норматив робоч их місць створених відповідн о до вимог статті 19 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні» відповідачем виконано н е було, що відповідачем не осп орюється.

Із змісту статті 18 Закону «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» вб ачається, що законодавцем пе редбачено три обов' язки під приємства яке використовує н айману працю, а саме: звітуват и Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Каб інетом Міністрів України, на давати державній службі зайн ятості інформацію, необхідну для організації працевлашту вання інвалідів, крім того, са мостійно здійснювати заходи по працевлаштуванню інвалід ів.

Стаття 20 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» пер едбачає, що підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом .

Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Наці онального банку України, що д іяла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки за весь її строк.

Таким чином, за робочі місця , що призначені для працевлаш тування на підприємство інва лідів і не зайнятих ними, відп овідач до 16.04.2009 року повинен був сплатити адміністративно-го сподарські санкції в розмірі 6473,75 грн.

Дана сума заборгованості п о адміністративно господарс ьких санкціях підтверджуєть ся документом - звіт за форм ою 10-ПІ №8382 від 27.11.2009 року за 2008 рік.

Розмір пені у сумі 444,26 грн. під тверджується Розрахунком пе ні на суму заборгованості ро змірі: 6473,75 грн.

Оскільки вищевказана сума відповідачем була сплачена з простроченням у кількості 229 днів, утворилася заборгован ість по сплаті пені у розмірі 444, 26 грн.

На підставі викладеного су д доходить висновку, що позив ачем не добросовісно виконан і всі вимоги чинного законод авства щодо осплати адмініст ративно-господарських санкц ій. Тому пеня за порушення тер мінів сплати адміністративн о-господарських санкцій у ро змірі 444,26 грн. нарахована позив ачем правомірно, у зв' язку з чим позов підлягає задоволе нню.

Керуючись ст.ст. 11, 50, 70, 71, 72, 86, 159-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний поз ов задовольнити повністю.

Стягнути з Фермерського го сподарства "Олла" (ЄДРПОУ 21913503) н а користь Дніпропетровськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів (р\р31214230700117, одержувач ГУДКУ у Д ніпропетровській області, МФ О 805012, ЄДРПОУ 25005978) заборгованіст ь зі сплати пені за порушення термінів сплати адміністрат ивно-господарських санкцій у сумі 444 (чотириста сорок чотир и) грн. 26 коп.

Копію постанови направити сторонам у справі.

Постанова набирає законно ї сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеля ційного адміністративного с уду у порядок і строки передб ачені статтями 186 і 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.

Суддя (підпис)

Постанова не набрала зако нної сили 29.06.11

Суддя Р.А. Барановський

Р.А. Барановський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2011
Оприлюднено04.07.2011
Номер документу16533157
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/2388/11

Ухвала від 24.02.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Постанова від 30.06.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні