Постанова
від 20.06.2011 по справі 2а-0870/3767/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 червня 2011 року Справа № 2а-0870/3767/11

За позовом: Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів

до: товариства з обмеженою в ідповідальністю «Компанія У кргазводбуд»

про: стягнення 6566,30 грн., -

У складі голову ючого судді Нечипуренко О.М.

при секретар і судового засідання Бриль А .В.

за участі представників ст орін:

від позивача - ОСОБА_1 (до віреність № 07-17/2882 від 17.09.2010)

від відповідача - не прибу в

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду наді йшла позовна заява Запорізьк ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів до товариства з обмежен ою відповідальністю «Компан ія Укргазводбуд» про стягнен ня суми адміністративно-госп одарських санкцій та пені за невиконання нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів у 2010 році у розмірі 6566,3 грн.

Ухвалою суду від 20.05.2011, в поряд ку ст. ст. 104-107 КАС України, відкр ито провадження у адміністра тивній справі № 2а-0870/3767/11 та призн ачено до судового розгляду н а 20.06.2011.

Представник позивача підт римав заявлені вимоги та, з пі дстав, викладених у позовній заяві, просить задовольнити їх у повному обсязі. В обґрунт ування заявлених вимог зазн ачив, що відповідно до припис ів Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні», середньоо блікова кількість інвалідів на підприємстві відповідача повинна складати 1 особу. Але, згідно відомостей, наданих в ідповідачем, середньообліко ва кількість інвалідів на пі дприємстві у 2010р. складала 0 осі б, що є менше, ніж установлено нормативом. Таким чином, до ві дповідача застосовані адмін істративно-господарські сан кції за невиконання норматив у робочих для працевлаштуван ня інвалідів у 2010р. у розмірі 6500г рн. Крім того, згідно ч. 2 ст. 20 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні» порушення термі нів сплати адміністративно-г осподарських санкцій тягне з а собою нарахування пені. Пен я обчислюється виходячи з 120 в ідсотків річних облікової ст авки Національного банку Укр аїни, що діяла на момент сплат и, нараховану на повну суму не доїмки за весь її строк.

Відповідач, належним чином повідомлений про день і час р озгляду справи, до суду не при був, про причини неявки суд не повідомив. Копія ухвали про в ідкриття провадження у справ і та повістки про виклик до су ду, направлені позивачу за вк азаною у позові адресою та ад ресою згідно довідки з ЄДР, по вернулись до суду. Разом з тим , суд приймає до уваги те, що За коном України «Про судоустрі й і статус суддів» від 07.07.2010 № 2453-VI , який набрав чинності 30.07.2010, з дн я його опублікування у Офіці йному віснику України №55/1, бул и внесені зміни до Кодексу ад міністративного судочинств а України.

Згідно з ч. 2 ст. 5 КАС України п ровадження в адміністративн их справах здійснюється відп овідно до закону, чинного на ч ас вчинення окремої процесуа льної дії, розгляду і вирішен ня справи.

Враховуючи, що згідно ст. 35 КА С України (у новій редакції), у разі повернення поштового в ідправлення із повісткою, як а не вручена адресату з незал ежних від суду причин, вважає ться, що така повістка вручен а належним чином, суд вважає в ідповідача повідомленим нал ежним чином про дату час та м ісце судового розгляду.

Крім того, за приписами ст.128 КАС України, неприбуття в суд ове засідання без поважних п ричин представника сторони а бо неповідомлення ним про пр ичини неприбуття не є перешк одою для розгляду справи.

У відповідності до ст.41 КАС У країни під час судового розг ляду адміністративної справ и здійснювалось повне фіксув ання судового засідання за д опомогою технічних засобів, а саме: комплексом «Камертон ».

У засіданні 20.06.2011, судом, відпо відно до ст.160 КАС України, прог олошено вступну та резолютив ну частини постанови. Судом о голошено про час виготовленн я постанови у повному обсязі .

Дослідивши матеріали позо ву, з' ясувавши обставини сп рави та перевіривши їх доказ ами, суд приходить до наступн их висновків.

Відповідач надав позивачу Звіт про зайнятість і пра цевлаштування інвалідів за 2 010 рік - форма №10-ПІ (далі - Звіт ), у якому відображено:

середньооблікова кількіст ь штатних працівників, що пра цювали у відповідача у 2010 році - 16 осіб (рядок 01);

середньооблікова кількіст ь штатних працівників, яким в ідповідно до чинного законод авства встановлена інвалідн ість - не зазначена осіб (ряд ок 02);

кількість інвалідів-штатн их працівників, які повинні п рацювати у відповідача на ро бочих місцях, створених відп овідно до вимог ст. 19 Закону Ук раїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні”- не зазначено (рядок 03);

розмір суми адміністратив но-господарських санкцій за невиконання нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів відповідачем у з віті - 6500 (рядок 06).

Протягом 2010 року відповідач ем місця для працевлаштуванн я інвалідів не виділялись та не створювались.

Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задово ленню у повному обсязі з наст упних підстав.

Основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні і га рантії їм рівних з усіма інши ми громадянами можливостей д ля участі в економічній, полі тичній і соціальній сферах ж иття суспільства, створення необхідних умов, які дають мо жливість інвалідам вести пов ноцінний спосіб життя з інди відуальними здібностями та і нтересами визначаються Зако ном України “Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні”від 21.03.1991 № 875-ХІІ (дал і - Закон №875-ХІІ).

Відповідно до вимог ст. 17 Зак ону №875-ХІІ з метою реалізації творчих і виробничих здібно стей інвалідів їм забезпечує ться право працювати на підп риємствах (об' єднаннях), в ус тановах і організаціях із зв ичайними умовами праці, в цех ах і на дільницях де застосов ується праця інвалідів, а так ож займатись індивідуальною та іншою трудовою діяльніст ю, яка не заборонена законом.

Статтею 18 Закону №875-ХІІ визн ачено, що забезпечення прав і нвалідів на працевлаштуванн я та оплачувану роботу здійс нюється шляхом їх безпосеред нього звернення до підприємс тв, установ, організацій чи до державної служби зайнятості . Підприємства, установи, орга нізації, фізичні особи, які ви користовують найману працю, зобов' язані виділяти та ств орювати робочі місця для пра цевлаштування інвалідів, у т .ч. спеціальні робочі місця ст ворювати для них умови праці з урахуванням індивідуальни х програм реабілітації і заб езпечувати інші соціально-ек ономічні гарантії, передбаче ні чинним законодавством, на давати державній службі зайн ятості інформацію, необхідну для організації працевлашту вання інвалідів, звітувати Ф онду соціального захисту інв алідів про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів у по рядку, встановленому Кабінет ом Міністрів України.

Із змісту вищевикладених н орм вбачається, що відповіда ч зобов' язаний виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів , незалежно від того, звертали ся вони до нього щодо працевл аштування чи ні. Проте, в поруш ення приписів ст. 18 Закону №875-Х ІІ, відповідач не створив у 2010 р оці робочі місця для працевл аштування інвалідів, що саме ним не заперечується.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону №875-ХІІ для підприємств, устан ов, організацій, у тому числі підприємств, організацій гро мадських організацій інвалі дів, фізичних осіб, які викори стовують найману працю, уста новлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньообліково ї чисельності штатних праців ників облікового складу за р ік, а якщо працює від 8 до 25 осіб , - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самості йно розраховують кількість робочих місць для працевл аштування інвалідів відпов ідно до нормативу, встановле ного частиною першою цієї ст атті, і забезпечують працев лаштування інвалідів. При ро зрахунках кількість робоч их місць округлюється до ц ілого значення (ч.2 ст.19 Закону № 875-ХІІ).

Із змісту Звіту вбачаєт ься, що відповідачем відобра жена середньооблікова кільк ість штатних працівників у 2010 році у кількості 16 осіб, а том у згідно з приписами ч.1 ст. 19 За кону №875-ХІІ, середньооблікова кількість інвалідів на підп риємстві відповідача у 2010 роц і повинна складати 1 особу. Про те, середньооблікова кількіс ть інвалідів працевлаштован их відповідачем у 2010 році скл ала 0 осіб, що підтверджується наданим ним Звітом.

Згідно ст. 20 Закону №875-ХІІ під приємства, установи, організ ації, у тому числі підприємст ва, організації громадських організацій інвалідів, фіз ичні особи, які використовую ть найману працю, де середньо облікова чисельність працюю чих інвалідів менша, ніж уста новлено нормативом, передбач еним ст.19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відді ленням Фонду соціального зах исту інвалідів адміністрати вно-господарські санкції. Дл я підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадськи х організацій інвалідів, фіз ичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністрат ивно-господарських санкцій з а робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визна чається в розмірі половини с ередньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використову є найману працю.

Із матеріалів справи вбача ється, що середньорічна заро бітна плата штатного працівн ика, які працювали у відповід ача у 2010 році складає 6500 грн., а то му сума адміністративно-госп одарських санкцій за невикон ання нормативу з працевлашту вання інвалідів у 2010 році скла дає 6500 грн.

Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, установами, організаціями , у тому числі підприємствами , організаціями громадських організацій інвалідів, фізи чними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, с амостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в я кому відбулося порушення н ормативу, встановленого част иною першою ст.19 цього Закону (ч.4 ст.20 Закону №875-ХІІ).

Згідно ч. 2 ст. 20 Закону №875-ХІІ п орушення термінів сплати адм іністративно-господарських санкцій тягне за собою нарах ування пені. Пеня обчислюєть ся виходячи з 120 відсотків річ них облікової ставки Націона льного банку України, що діял а на момент сплати, нарахован у на повну суму недоїмки за ве сь її строк.

Відповідно до наданого поз ивачем розрахунку, сума за од ин день прострочення сплати відповідачем суми адміністр ативно-господарський санкці й складає 1,95 грн. Сума пені скла дає 66,3 грн.

Аналізуючи вище викладені норми, суд вважає, що відповід ачем не виконані вимоги прип исів Закону №875-ХІІ та не створ ені робочі місця для працевл аштування інвалідів, а тому п озовні вимоги є доведеними т а обґрунтованими.

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України - органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов' язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб , що передба чені Конституцією та законам и України.

Частиною 1 ст. 11 КАС України в становлено, що розгляд і вирі шення справ в адміністративн их судах здійснюються на зас адах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду с воїх доказів і у доведенні пе ред судом їх переконливості.

Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС України , кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння.

З урахуванням вище викладе ного суд дійшов висновку, що п озивачем доведена правомірн ість застосування до відпові дача суми адміністративно-го сподарських та пені, у зв' яз ку із чим позовні вимоги є так ими, що підлягають задоволен ню.

Відповідно до приписів п. 4 с т. 94 КАС України, у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, а відповіда чем - фізична чи юридична особ а, судові витрати, здійснені п озивачем, з відповідача не ст ягуються.

Керуючись ст. ст. 94, 158, 160, 162, 163, 167,263 К АС України, суд

ПОСТ АНОВИВ:

1. Позов Запорізького обласн ого відділення Фонду соціаль ного страхування з тимчасово ї втрати працездатності до т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Компанія Укргаз водбуд» про стягнення заборг ованості у розмірі 6566,30 грн., зад овольнити.

2. Стягнути з товариства з об меженою відповідальністю «К омпанія Укргазводбуд» (код Є ДРПОУ 33869996) суму адміністратив но-господарських санкцій та пені за невиконання норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів у 2010 році у розмірі 6566 (шість тисяч п' ятс от шістдесят шість) грн. 30 коп. н а користь Запорізького облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів (на р /р № 3120230700006, в ГУДКУ в Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 34677103, одержувач - Держбюджет Ленін ського району, код класифіка ції 50070000 «Надходження до Фонду соціального захисту інвалід ів за 2010 рік»).

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційн ої скарги, відмови у відкритт і апеляційного провадження а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України - з дня складення її в повному обсязі, апеляцій ної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 1 60 КАС України оформлена і підп исана 30.06.2011.

Суддя (підпис) О.М. Нечипуренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2011
Оприлюднено04.07.2011
Номер документу16533734
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/3767/11

Ухвала від 16.01.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Кисіль Роман Валерійович

Постанова від 20.06.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 20.05.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні