ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 червня 2011 р. Справа № 9339/11
Колегія суддів Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду в складі:
головуючого судді Ніколіна В.В.,
суддів Заверухи О.Б., Ст арунського Д.М.,
розглянувши у порядку пис ьмового провадження в м. Льво ві апеляційну скаргу Державн ої податкової інспекції в Га лицькому районі м. Львова на п останову Львівського окружн ого адміністративного суду в ід 01.02.2011 року у справі за позово м Товариства з обмеженою від повідальністю «Компанія-Інт ергал» до Державної податков ої інспекції в Галицькому ра йоні м. Львова про визнання н ечинним податкового повідом лення-рішення, -
ВСТАНОВИЛА :
В листопаді 2010 року ТзОВ «Ко мпанія-Інтергал» звернулась до суду з адміністративним п озовом до Державної податков ої інспекції в Галицькому ра йоні м. Львова про визнання н ечинним податкове повідомле ння-рішення ДПІ в Галицькому районі м. Львова від 11 листопа да 2010 року № 0000642341/0, яким ТзОВ "Комп анія-Інтергал" визначено сум у податкового зобов'язання (з урахуванням штрафних (фінан сових) санкцій) з податку на до дану вартість в розмірі 582813.00 гр н.
В позові Товариство з обмеж еною відповідальністю «Комп анія-Інтергал» покликаєтьс я на те, що останньою було укла дено зовнішньоекономічний к онтракт № FIS-INТ-20/05/10 від 20.05.2010 року з компанією Фістал Трейдінг Лі мітед, С.А. (Республіка Панам а) щодо придбання нафтопрод уктів. Вказаний контракт бул о укладено за безпосередньої участі ТОВ „Сонекс-Лтд", як ко мерційного агента на виконан ня останнім Договору комерці йного посередництва № 15-07/10 від 17 травня 2010 з ТОВ «Компанія-Інт ергал». Виконання вказаного Договору комерційного посер едництва було підтверджено „ Компанія-Інтергал" в повному обсязі. На момент проведення перевірки та видачі спірног о податкового повідомлення-р ішення вказані Договори є чи нними і в установленому зако нодавством порядку судом нед ійсними не визнавалися, так с амо як і податкова накладна, в иписана ТОВ „Сонекс-Лтд" по ре альній господарській операц ії, що відбулася між позиваче м та ТОВ „Сонекс-Лтд". Відтак, п озивачем при формуванні пода ткового кредиту не допущено порушень вимог п. 1.7 ст. 1, пп. 7.4.1, пп . 7.4.4 п. 7.4 ст. 7. пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону Ук раїни "Про податок на додану в артість", а тому нарахування в ідповідачем позивачу податк ового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 582813,00 грн. (в тому числі 416 295.00 грн. - о сновний платіж, 166 518,00 грн. - штраф ні (фінансові) санкції) є непра вомірним.
Оскаржуваною постановою Л ьвівського окружного адміні стративного суду від 01.02.2011 року позов Товариства з обмежено ю відповідальністю «Компані я-Інтергал» до Державної под аткової інспекції в Галицько му районі м. Львова про визна ння нечинним податкового пов ідомлення-рішення задоволен о, а саме скасоване податкове повідомлення рішення від 11 ли стопада 2010 року № 0000642341/0, прийняте Державною податковою інспек цією у Галицькому районі м. Ль вова.
У поданій апеляційній скар зі відповідач просить зазнач ену постанову скасувати та п рийняти нову, якою відмовити в позові в повному обсязі, пок ликаючись на порушення судом першої інстанції норм матер іального права. Вимоги за апе ляційною скаргою обґрунтову є тим, що на момент складання а кта перевірки, неможливо дос лідити ланцюг продажу та під твердити достовірність нара хування податкового кредиту ТзОВ „Компанія Інтергал", оск ільки встановлено ненадходж ення податку на додану варті сть до бюджету, а саме: у відпо відному податковому періоді суми податку на додану варті сть підприємством-постачаль ником ТзОВ „Сонекс-Лтд" в пода тковій декларації з податку на додану вартість не відобр ажені, а відповідно, податков е зобов'язання з податку до Де ржавного бюджету України не сплачено.
Відповідно до підпункту 7.7.1 п ункту 7.7 статті 7 Закону Україн и від 03.04.97 №168/97-ВР „Про податок на додану вартість" (із змінами т а доповненнями, далі - Закон №1 68) сума податку, що підлягають сплаті до бюджету або відшко дуванню з бюджету, визначают ься як різниця між загальною сумою податкових зобов'язан ь, що виникли у зв'язку з будь-я ким продажем товарів (робіт, п ослуг) протягом звітного пер іоду, та сумою податкового кр едиту такого звітного період у.
Згідно з пунктом 1.7 статті 1 З акону №168 податковий кредит - ц е сума, на яку платник податку має право зменшити податков е зобов'язання звітного пері оду, визначена згідно з цим За коном.
Порядок формування податк ового кредиту платниками под атку на додану вартість визн ачено статтею 7 Закону № 168.
Згідно із загальним правил ом формування податкового кр едиту, встановленим підпункт ом 7.4.1 пункту 7.4. статті 7 Закону № 168, податковий кредит звітног о періоду визначається виход ячи із договірної (контрактн ої) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних ц ін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги), та ск ладається із сум податків, на рахованих (сплачених) платни ком податку за ставкою, встан овленою пунктом 6.1 статті 6 цьо го Закону, протягом такого зв ітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;
придбанням (будівництвом, с порудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числ і інших необоротних матеріал ьних активів та незавершених капітальних інвестицій в не оборотні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використан ня у виробництві та/або поста вці товарів (послуг) для опода тковуваних операцій у межах господарської діяльності пл атника податку.
Відповідно до пп. 7.4.4. п. 7.4 ст.7 ві д 03.04.1997р. №168/97-ВР «Про податок на д одану вартість» із змінами т а доповненнями - якщо платник податку придбаває (виготовл яє) матеріальні та нематеріа льні активи (послуги), які не п ризначаються для їх використ ання в господарській діяльно сті такого платника, то сума п одатку, сплаченого у зв'язку з таким придбанням (виготовле нням), не включається до склад у податкового кредиту.
Визначення об'єкту оподатк ування ПДВ (тобто оподаткову ваних операцій) наведено в ст атті 3 Закону № 168. В підпункті 3.1. 1 пункту 3.1. статті 3 вказаного З акону зазначено, що об'єктом о податкування є, зокрема, опер ації платників податку з пос тавки товарів та послуг, місц е надання яких знаходиться н а митній території України. Т аким чином, економічний зміс т податку на додану вартість полягає в тому, що ПДВ - це непр ямий податок на споживання т а є загальнодержавним податк ом, тобто оподаткуванню підл ягають товари (роботи, послуг и) незалежно від того, хто їх с поживає (держава - за рахунок б юджету, підприємство - за раху нок прибутку, населення - за ра хунок власних коштів).
Пунктом 1.3 статті 1 Закону № 168 визначено, що платник податк у - це особа, яка згідно з цим За коном зобов'язана здійснюват и утримання та внесення до бю джету податку, що сплачуєтьс я покупцем, або особа, яка імпо ртує товари на митну територ ію України.
У будь-яких випадках, коли п латник податків згідно із за конами з питань оподаткуванн я уповноважений утримувати п одаток, збір (обов'язковий пла тіж), якими оподатковуються і нші особи, у тому числі податк и на доходи фізичних осіб, див іденди, репатріацію, додану в артість, акцизні збори, а тако ж будь-які інші податки, що утр имуються з джерела виплати, с ума таких податків, зборів (об ов'язкових платежів) вважаєт ься бюджетним фондом, який на лежить державі або територіа льній громаді та створюється від їх імені (підпункт 3.2.1 пунк ту 3.2 статті 3 Закону України ві д 21.12.00 № 2181-III „Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жаними цільовими фондами", із змінами та доповненнями , дал і - Закон № 2181.)
Таким чином, фактом включен ня суми ПДВ до складу податко вого кредиту в податковій де кларації, платник заявляє пр о повернення цієї суми ПДВ, сп лаченої (нарахованої) постач альнику у складі ціни придба ного товару (вартості робіт, п ослуг) з бюджетного фонду шля хом зобов'язання з ПДВ звітно го періоду.
Податкова декларація, розр ахунок - документ, що подаєтьс я платником податків до конт ролюючого органу у строки, вс тановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата по датку, збору (обов'язкових пла тежів) (пункт 1.11 статті 1 Закону № 2181).
Порядок заповнення та пода ння податкової декларації з податку на додану вартість з атверджено наказом ДПА Украї ни від 30.05.97 № 166 (далі - Порядок № 166) П ідпунктом 5.7. пункту 5 Розділ II „ Податковий кредит" Порядку № 166 визначено, що до розділу II „П одатковий кредит" (рядки 10-15 дек ларації) включаються обсяги придбання (виготовлення, спо рудження, будівництва) з пода тком на додану вартість або б ез податку на додану вартіст ь товарів (послуг), основних фо ндів на митній території Укр аїни, імпортованих товарів, о триманих на митній території України від нерезидента пос луг з метою їх подальшого вик ористання у межах господарсь кої діяльності платника пода тку, а також тих, які не призна чаються для їх використання у господарській діяльності, або придбані з метою їх викор истання для поставки послуг за межами митної території У країни, місце поставки яких в изначається відповідно до пу нкту 6.5 статті 6 Закону №168, окрем о за цілями використання (зді йснення операцій, які підляг ають оподаткуванню, звільнен ні від оподаткування, не є об'є ктом оподаткування).
Декларація - документ, що по дається до відповідного держ авного органу, із зазначення м відомостей, на підставі яки х він виконує дії (операції, пр оцедури, функції), що належать до його компетенції.
Згідно з нормами статті 10 За кону № 168 платники податку від повідають за дотримання дост овірності та своєчасності ви значення сум податку, а також за повноту та своєчасність й ого внесення до бюджету відп овідно до закону.
Відповідно до пункту 7.1 стат ті 7 Закону № 168 поставка товарі в (робіт, послуг) здійснюється за договірними (контрактним и) цінами з додатковим нараху ванням податку на додану вар тість. Тобто, враховуючи непр ямий характер податку, нарах ування ПДВ здійснюється саме постачальником товарів (пос луг) відповідно до законодав чо визначеної дати виникненн я податкових зобов'язань утр имується та вноситься до бюд жету на підставі попередньог о декларування шляхом наданн я до податкового органу пода ткової звітності.
За комплексним аналізом на ведених норм та економічним змістом Закону № 168 дозволений податковий кредит звітного періоду у покупця складаєтьс я з сум ПДВ нарахованих поста чальником або сплачених на й ого користь безпосередньо у цьому ж періоді та які шляхом надання податкової звітност і задекларовані останнім як бюджетний фонд, що належить Д ержаві.
Таким чином, зменшувати под аткове зобов'язання звітного періоду на суму податкового кредиту звітного періоду пл атник податку має право викл ючно з урахуванням того, що по датковий кредит повинен скла датися із сум податків, сплач ених (нарахованих) на користь постачальника товарів (посл уг) безпосередньо у цьому ж пе ріоді та які шляхом надання п одаткової звітності задекла ровані постачальником як бюд жетний фонд, що належить Держ аві.
Сторони по справі належним чином судом були повідомлен і, однак з невідомих для суду п ричин не з'явилися в зал судов ого засідання, а тому відпові дно до ч. 1 ст. 197 КАС України суд а пеляційної інстанції може ро зглянути справу в порядку пи сьмового провадження за наяв ними у справі матеріалами, як що справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказ ів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у спра ві, у судове засідання, хоча во ни були належним чином повід омлені про дату, час і місце су дового засідання.
Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги у їх сукупності, колегі я суддів приходить до переко нання, що подана скарга не пі длягає задоволенню з наступн их мотивів.
Задовольняючи позов Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Компанія-Інтергал» с уд першої інстанції виходив з того, що в матеріалах справи наявна копія податкової нак ладної, поданої ТОВ "Сонекс-Лт д" до органів податкової служ би, що підтверджується відпо відним штампом з вхідним ном ером та датою подання - 19.08.2010 рок у. З розшифровки податкових з обов'язань та податкового кр едиту в розрізі контрагентів вбачається, що ТОВ "Сонекс-Лтд " зазначило суму поставки пос луг ТОВ "Компанія-Інтергал" бе з ПДВ в сумі 5154895,22 грн., ПДВ-1030979,04 грн .
Також судом надано належну правову оцінку поясненням п редставника відповідача про неможливість проведення пер евірки ТОВ "Сонекс-Лтд" з питан ь взаємовідносин з позивачем з підстав неможливості вста новити місцезнаходження. В м атеріалах справи наявна копі я акту № 5401/23-11/36844141 від 27.09.2010 року про неможливість проведення пер евірки. З даного акту вбачаєт ься, що згідно АІС "РПП" юридич ною та фактичною адресою ТОВ "Сонекс-Лтд" є м. Київ. вул. Лейп цігська, 5/0. Також з даного акту вбачається, що ТОВ "Сонекс-Лтд " не є платником ПДВ. натомість матеріали адміністративної справи це спростовують.
Такі висновки суду першої і нстанції, на думку колегії су ддів, відповідають нормам ма теріального права.
У судовому засіданні встан овлено, що 03 листопада 2010 року Д ПІ у Галицькому районі м. Льво ва було проведено позапланов у виїзну перевірку ТОВ "Компа нія-"Інтергал", ЄДРПОУ 35286991, з пит ань підтвердження відомосте й отриманих від особи, яка мал а правові відносини з платни ком податків ТОВ „Сонекс - Лтд ", код ЄДРПОУ 36844141, за період липе нь 2010 року, оформлену Актом від 03.11.2010р. № 5782/23-409/35286991.
Перевіркою встановлено, що в порушення п. 1.7 ст. 1, пп. 7.4.1, пп. 7.4.4 п . 7.4 ст. 7, пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону Украї ни "Про податок на додану варт ість" ТОВ «Компанія-Інтергал » у періоді, що перевірявся, вк лючило до податкового кредит у в липні 2010 року суму податку н а додану вартість 1030979,04 грн. згі дно податкової накладної ТОВ „Сонекс-Лтд" № 31071063 від 31.07.2010 року
На підставі акту перевірки відповідачем прийнято подат кове повідомлення-рішення ві д 11 листопада 2010 року № 0000642341/0, яким визначено ТОВ "Компанія-Інте ргал" суму податкового зобов 'язання з податку на додану ва ртість в розмірі 582813,00 грн. (в том у числі 416295,00 грн. - основний плат іж, 166518,00 грн. - штрафні (фінансові ) санкції).
Відповідно до п. 1.7 ст. 1 Закону України "Про податок на додан у вартість" № 168/97-ВР від 03.07.1997 року , з наступними змінами та допо вненнями (надалі - Закон № 168), по датковий кредит - це сума, на я ку платник податку має право зменшити податкове зобов'яз ання звітного періоду, визна чена згідно з цим Законом.
Згідно з пп. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону № 168, податковий кредит звітног о періоду складається із сум податків, сплачених (нарахов аних) платником податку у зві тному періоді у зв'язку із при дбанням товарів (робіт, послу г), вартість яких відноситься до складу валових витрат вир обництва (обігу).
Відповідно до пп. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 За кону № 168, датою виникнення пра ва платника податку на подат ковий кредит вважається дата здійснення першої з подій:
-або дата списання коштів з банківського рахунку платни ка податку в оплату товарів (р обіт, послуг), дата виписки від повідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з ви користанням кредитних дебет ових карток або комерційних чеків;
- або дата отримання податко вої накладної, що засвідчує ф акт придбання платником пода тку товарів (робіт, послуг).
Як було встановлено колегі єю суддів, ТОВ „Компанія-Інте ргал" (Довіритель) 17 травня 2010 ро ку уклала Договір комерційно го посередництва № 15-07/10 з ТОВ „С онекс-Лтд" (Комерційний агент ), відповідно до п.1.1 якого, ТОВ « Сонекс - Лтд» зобов'язувався н адавати ТОВ «Компанія-Інтерг ал» послуги при здійсненні о станнім господарської діяль ності шляхом посередництва в ід імені, в інтересах, під конт ролем і за рахунок Довірител я.
Відповідно до п. 1.2 вказаного Договору визначено характер посередницьких послуг, що на даються, а саме: Комерційний а гент здійснює всі необхідні заходи щодо пошуку продавців нафтопродуктів (надалі Това ру), а також сприяє Довірителю в укладенні з продавцями від повідних договорів та додатк ових угод до нього на поставк у партій товару; використову ючи свій досвід і ділову репу тацію. Комерційний агент заб езпечує практичну допомогу Д овірителю в укладенні господ арських договорів з продавця ми на умовах, максимально виг ідних для Довірителя.
Розмір комісійної винагор оди та найменування нафтопро дуктів визначались додатков ими угодами від 01.07.2010 року, 11.07.2010 ро ку та від 12.07.2010 року.
За участі ТОВ «Сонекс - Лтд» підприємством ТОВ „Компанія -Інтергал" було укладено зовн ішньоекономічний контракт № FIS-INТ-20/05/10 від 20.05.2010 року укладений з компанією Фістал Трейдінг Л імітед, С.А. (Республіка Пана ма) щодо придбання нафтопро дуктів.
Виконання Договору комерц ійного посередництва № 15-07/10 ТО В „Сонекс-Лтд" було підтвердж ено ТОВ «Компанія-Інгергал» шляхом підписання Акта надан ня послуг комерційного посер едництва № 2 від 31.07.2010 року, відпо відно до п.1 якого сторони визн ають, що Комерційний агент на лежним чином та в повному обс язі вчинив необхідні дії виз начені Договором комерційно го посередництва (надав посл уги), а Довіритель, відповідно , прийняв такі надані послуги : знайшов продавця товару (наф топродуктів) за рекомендован ою ціною, а саме: Компанія «Фіс тал Трейдінг Лімітед, С.А." Ре спубліка Панама. Пунктом 3 А кту встановлено розмір коміс ійної винагороди - 545,00 грн. за 1т з ПДВ. Вартість послуг згідно даного Акта без ПДВ склала 515489 5,22 грн., ПДВ - 1030979,04 грн. Фактичне на дання цієї послуги підтвердж ується наявними в матеріалах справи копіями податкової н акладної № 31071063 від 31.07.2010 року, вип исаної ТОВ „Сонекс-Лтд" на заг альну суму 6185874,26 грн., в тому числ і ПДВ 1030979.04 грн. та платіжних дор учень № 175 від 25.08.2010 року, №150 від 17.08.2 010 року. № 144 від 16.08.2010 року, № 140 від 13.08 .2010 року, №124 від 10.08.2010 року.
Відтак, колегією суддів вст ановлено, що ТОВ ,,Сонекс-Лтд" с вої обов'язки за договором ко мерційного посередництва № 1 5-07/10, укладеного з ТОВ „Компані я Інтергал", виконало повніст ю, знайшовши продавця товару (нафтопродуктів) за рекоменд ованою ціною, а саме: Компанія „Фістал Трейдінг Лімітед. С.А ." Республіка Панама. Варт ість послуг ТОВ «Сонекс ЛТД» без ПДВ склала 5154895.22 грн., ПДВ - 1030979 ,04 грн.
Зазначена сума податку на д одану вартість по податковій накладній № 31071063 від 31.07.2010 року, ви писаної ТОВ „Сонекс-Лтд" на за гальну суму 6185874,26 грн., включена позивачем до податкових зоб ов'язань відповідного період у, та відповідають даним пода ткової декларації з ПДВ пози вача за липень 2010 року.
Відповідно до пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 За кону України "Про податок на д одану вартість" не дозволяєт ься включення до податкового кредиту будь-яких витрат по с платі податку, що не підтверд жені податковими накладними чи митними деклараціями, а пр и імпорті робіт (послуг) - акто м прийняття робіт (послуг) чи б анківським документом, який засвідчує перерахування кош тів в оплату вартості таких р обіт (послуг). У разі коли на мо мент перевірки платника пода тку податковим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового креди ту, залишаються непідтвердже ними зазначеними цим підпунк том документами, платник под атку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавство м, нарахованих на суму податк ового кредиту, непідтверджен у зазначеними цим підпунктом документами.
Пунктом 7.2.1 Закону України "П ро податок на додану вартіст ь" передбачено, що платник под атку зобов'язаний надати пок упцю податкову накладну, що м ає містити зазначені окремим и рядками:
а) порядковий номер по даткової накладної;
б) дату виписування по даткової накладної;
в) назву юридичної осо би або прізвище, ім'я та по бат ькові фізичної особи, зареєс трованої, як платник податку на додану вартість;
г) податковий номер пл атника податку (продавця та п окупця);
д) місце розташуванн я юридичної особи або міс це податкової адреси фізи чної особи, зареєстрованої я к платник податку на додану в артість;
є) опис (номенклатуру) товар ів (робіт, послуг) та їх кількі сть (обсяг, об'єм); є) повну назву отримувача;
ж) ціну продажу без вра хування податку;
з) ставку податку та ві дповідну суму податку у цифр овому значенні;
и) загальн у суму коштів, що підлягають с платі з урахуванням податку.
Видана ТОВ «Сонекс-Лтд» под аткова накладна № 31071063 від 31.07.2010 р оку на загальну суму 6185874.26 грн. в тому числі ПДВ 1030979,04 грн., повніс тю відповідає вимогам пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про пода ток на додану вартість". Крім т ого, представник ДПІ в Галиць кому районі м. Львова в судово му не заперечував факту нале жного оформлення податкової накладної.
Згідно пп. 7.2.4 п. 7 ст.7 Закону № 168. право на нарахування податк у та складання податкових на кладних надається виключно о собам, зареєстрованим як пла тники податку у порядку, пере дбаченому статтею 9 цього Зак ону.
Відповідно до п. 9.8 ст. 9 Закону України "Про податок на додан у вартість" реєстрація осіб я к платників податку на додан у вартість діє до дати її анул ювання.
Колегією суддів встановле но, що ТОВ "Сонекс-Лтд" узяте на облік в органах ДПС 02.12.2009 року, с відоцтво платника ПДВ отрима ло 09.12.2009 року. Станом на дату вид ачі податкової накладної ТОВ "Компанія-Інтергал" - 31.07.2010 року - було платником податку на до дану вартість.
Таким чином, на момент склад ання податкової накладної №3 1071063 від 31.07.2010 року ТОВ "Сонекс-Лтд " було зареєстровано як платн ик податку на додану вартіст ь і, тому, відповідно до вимог п.п. 7.2.4 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Пр о податок на додану вартість ", мало право на нарахування по датку на додану вартість та с кладання податкових накладн их.
З аналізу норм Закону Украї ни "Про податок на додану варт ість" вбачається, що Закон виз начає лише один випадок не вк лючення до складу податковог о кредиту витрат по сплаті по датку - відсутність податков ої накладної, згідно з абзацо м 2 п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону № 168 підст авою для відповідальності пл атника податку є не підтверд ження сум податку, включеног о до податкового кредиту, на м омент перевірки платника под атку. Інших підстав для не вкл ючення до складу податкового кредиту витрат по сплаті под атку зазначений Закон не пер едбачає. Якщо контрагент не в иконав свого зобов'язання по сплаті податку до бюджету, то це тягне відповідальність т а негативні наслідки саме що до цієї особи. Зазначена обст авина не є підставою для позб авлення платника податку пра ва на відшкодування податку на додану вартість у разі, якщ о останній виконав усі перед бачені законом умови щодо от римання такого відшкодуванн я та мас всі документальні пі дтвердження розміру свого по даткового кредиту.
Аналогічна позиція виклад ена в ухвалах Верховного Суд у України від 26.12.2006 року, 21.11.2006 року тощо.
Окрім того, органи державно ї податкової служби згідно ч инного законодавства не наді лені правом самостійно визна вати недійсними податкові на кладні та визначати підстави не включення будь-яких сум до податкового кредиту.
З огляду на викладене, вищез азначені доводи відповідача , а також посилання на нікчемн ість договору комерційного п осередництва № 15-07/10 від 17 травня 2010 року, укладеного між ТОВ „Ко мпанія-Інтергал" та ТОВ „Соне кс-Лтд", є безпідставними і кол егією суддів до уваги не прий маються. Виконання цього дог овору ТОВ «Сонекс-Лтд» схвал ено з боку ТОВ «Компанія-Інте ргал» шляхом підписання Акту надання послуг комерційного посередництва № 2 від 31.07.2 010року. на момент розгляду спр ави договір № 15-07/10 від 17 травня 201 0 року є чинним і в установлено му законодавством порядку су дом недійсним не визнавався; податкова накладна, виписан а ТОВ «Сонекс-Лтд " по реальній господарській операції, що в ідбулася між позивачем та ТОВ «Сонекс-Лтд", оформлена відповідно до вимог Зак ону № 168, в установленому за конодавством порядку недійс ною не визнана, є чинною на мом ент розгляду справи.
В сукупності докази у справ і дають колегії суддів підст ави для висновку про достові рність та фактичність здійсн ення господарської операції , сплати податку на додану вар тість ТОВ "Компанія-Інтергал " у вартості отриманих від ТОВ "Сонекс-Лтд" послуг, а, відтак, п озивачем правомірно сформов ано податковий кредит за лип ень 2010 року.
Колегією суддів не берутьс я до уваги твердження предст авника відповідача про те, що , оскільки ТОВ "Сонекс-Лтд" не п одана декларація з податку д одану вартість за липень 2010 ро ку, то і у позивача відсутнє пр аво формування податкового к редиту з урахування сум згід но виписаних в його адресу по даткових накладних. В матері алах справи наявна копія под аткової накладної, поданої Т ОВ "Сонекс-Лтд" до органів пода ткової служби, що підтверджу ється відповідним штампом з вхідним номером та датою под ання - 19.08.2010 року. З розшифровки п одаткових зобов'язань та под аткового кредиту в розрізі к онтрагентів вбачається, що Т ОВ "Сонекс-Лтд" зазначило суму поставки послуг ТОВ "Компані я-Інтергал" без ПДВ в сумі 5154895,22 г рн., ПДВ-1030979,04 грн.
Також колегією суддів нада но належну правову оцінку по ясненням представника відпо відача про неможливість пров едення перевірки ТОВ "Сонекс -Лтд" з питань взаємовідносин з позивачем з підстав неможл ивості встановити місцезнах одження. В матеріалах справи наявна копія акту № 5401/23-11/36844141 від 27.09.2010 року про неможливість про ведення перевірки. З даного а кту вбачається, що згідно АІС "РПП" юридичною та фактичною а дресою ТОВ "Сонекс-Лтд" є м. Киї в. вуя. Лейпцігська, 5/0. Також з д аного акту вбачається, що ТОВ "Сонекс-Лтд" не є платником ПД В. натомість матеріали адмін істративної справи це спрост овують.
Що стосується тверджень пр едставника відповідача про т е, що послуги, отримані від ТОВ "Сонекс-Лтд", не використовува лись у власній господарській діяльності підприємства, то такі не відповідають дійсно сті. Відповідно до наявної в м атеріалах справи довідки є Є ДРПОУ від 28.12.2009 року, одним з вид ів діяльності за КВЕД ТОВ "Ком панія-Інтергал" є оптова торг івля паливом. Відтак, придбан і послуги були використані у власній господарській діяль ності позивача.
Частиною 2 ст. 19 Конституції У країни передбачено, що орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування. їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.
Колегією суддів також прий мається до уваги, що згідно з ч . 3 ст. 2 КАС України у справах що до оскарження рішень, дій чи б ездіяльності суб'єктів владн их повноважень адміністрати вні суди перевіряють, чи прий няті (вчинені) вони: 1) на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваженн я надано; 3) обґрунтовано, тобт о з урахуванням усіх обстави н, що мають значення для прийн яття рішення (вчинення дії); 4) б езсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівнос ті перед законом, запобігаюч и несправедливій дискриміна ції; 8) пропорційно, зокрема з д отриманням необхідного бала нсу між будь-якими несприятл ивими наслідками для прав, св обод та інтересів особи і ціл ями, на досягнення яких спрям оване це рішення (дія); 9) з ураху ванням права особи на участь у процесі прийняття рішення ; 10) своєчасно, тобто протягом р озумного строку.
Всупереч наведеним вимога м відповідач як суб'єкт владн их повноважень не надав коле гії суддів достатніх та безз аперечних доказів в обґрунту вання обставин, на яких ґрунт уються його апеляційна скарг а, і не довів правомірності ви значення суми податкового зо бов'язання з податку на додан у вартість. А. відтак, і відсут ні підстави для застосування штрафних (фінансових) санкці й на підставі пп. 17.1.3 Закону «Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» №2181-111 від 21.12.2000 ро ку.
А тому висновки суду першої інстанції відповідають норм ам матеріального та процесуа льного права.
На підставі наведеного кол егія судів прийшла до виснов ку, що судом першої інстанції , при винесені оскаржуваної п останови вірно дано правову оцінку обставинам справі та ухвалено судове рішення з до держанням норм матеріальног о і процесуального права, що з гідно ст. 200 КАС України є підст авою для залишення апеляційн ої скарги без задоволення, а п останови суду першої інстанц ії без змін.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Державн ої податкової інспекції в Га лицькому районі м. Львова - залишити без задоволення.
Постанову Львівського окр ужного адміністративного су ду від 01.02.2011 року у справі № 2а-10747/10 - залишити без змін.
Ухвала може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду у порядку адміністрати вного судочинства протягом д вадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосере дньо до суду касаційної інст анції.
Головуючий В.В. Н іколін
Судді О.Б. Заверуха
Д .М. Старунський
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2011 |
Оприлюднено | 04.07.2011 |
Номер документу | 16538049 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ніколін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні