ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
10 червня 2011 р.
(16:27) м. Сімферополь Справа №2а-4809/11/0170/3
Окружний адміністративн ий суд АР Крим у складі голову ючого судді Шкляр Т.О., при сек ретарі Желудковій О.О., розгля нувши у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву
за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Кр им-Капітал-Регістр"
до Територіального управ ління Державної комісії з ці нних паперів та фондового ри нку в АР Крим
про скасування постанови т а розпорядження, спонукання до виконання певних дій
за участю представників ст орін:
від позивача - ОСОБА_1, до віреність № 115.00 від 23.05.11 р.,
від відповідача - ОСОБА_2 , довіреність № 06 від 01.06.11 р.
Суть справи:
Товариство з обмеженою від повідальністю "Крим-Капітал- Регістр" звернулось до Окруж ного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Територіального управління Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку в АР Крим про скасува ння постанови № 47-АР від 11.04.2011 р. п ро накладення санкції за пра вопорушення на ринку цінних паперів; скасування розпоряд ження № 46-АР від 11.04.11 р. про усунен ня порушень законодавства пр о цінні папери; зобов'язання Т ериторіального управління Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку в АР Крим у рамках своїх повноваж ень прийняти відповідне розп орядження про анулювання ліц ензії серії АВ
№ 376968 від 12.10.2007 р .
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 28.04.11 р. відкрито провадження в а дміністративній справі, спра ву призначено до судового ро згляду.
08.06.11 р. на адресу Окружного ад міністративного суду АР Крим надійшла заява позивача № 122.00 від 08.06.11 р. про уточнення позовн их вимог, в прохальній частин і якої позивач просить:
- скасувати постанову № 47-АР в ід 12.04.11 р. про накладення санкці ї за правопорушення на ринку цінних паперів;
- скасувати розпорядження № 46-АР від 11.04.11 р. про усунення пору шень законодавства про цінні папери;
- зобов'язати Територіальне управління Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку в АР Крим надіслати м атеріали справи про правопор ушення для розгляду уповнова женого підрозділу центральн ого апарату Комісії для заст осування санкції щодо анулюв ання ліцензії серії АВ № 376968 ві д 12.10.2007 р., виданої ТОВ "Крим-Капіт ал-Регістр" на діяльність з ве дення реєстру власників імен них цінних паперів.
В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на неможливість виконання пост анови відповідача від 24.03.11 р. пр о правопорушення на ринку ці нних паперів, а також розпоря дження відповідача від 11.04.11 р. п ро відновлення необхідної кі лькості сертифікованих фахі вців у зв'язку із тим, що 07.12.2010 р. з агальними зборами учасників ТОВ "Крим-Капітал-Регістр" бул о прийнято рішення про припи нення діяльності шляхом лікв ідації на підставі набуття ч инності з 29.10.10 р. норми Закону Ук раїни "Про цінні папери та фон довий ринок", Закону України "П ро акціонерні товариства" що до виключно бездокументарно ї форми існування акцій, про щ о відповідач був письмово по відомлений позивачем.
Відповідач проти позову за перечував за підстав, вказан их в запереченях на позов, осн овні з яких наступні: ТОВ "Крим -Капітал-Регістр" повинно дот римуватись вимог Ліцензійни х умов провадження професійн ої діяльності на фондовому р инку - депозитарної діяльнос ті, затверджених рішенням ДК ЦПФР від 26.05.2006 р. № 348; в порушення з азначених Ліцензійних умов п озивач у період з 12.11.2010 р. по 01.03.2011 р . мав одного сертифікованого фахівця замість трьох, згідн о вимог п. 2 ст. 15 Закону України "Про національну депозитарн у систему та особливості еле ктронного обігу цінних папер ів в Україні" для здійснення к ожного з видів депозитарної діяльності учасникам Націон альної депозитарної системи видається ліцензія Державно ї комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має відп овідні повноваження щодо її анулювання за заявою ліцензі ата.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив позов за довольнити у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечував, просив від мовити у його задоволенні.
Вивчивши матеріали справи , заслухавши представників с торін, дослідивши надані док ази та оцінивши їх у сукупнос ті, суд
ВСТАНОВИВ:
ТОВ "Крим-Капітал-Регіс тр" (ЄДРПОУ 23891763) зареєстровано 0 5.06.1996 р. виконавчим комітетом Сі мферопольської міської ради АР Крим за адресою місцезнах одження: 95050, АР Крим, м. Сімфероп оль, пров. М.Підпільників, б. 7, п ро що видано свідоцтво про де ржавну реєстрацію серії А00 № 4 31109 (а.с. 17) та підтверджується Ви тягом з ЄДР станом на 01.04.11 р. сер ії АЕ № 164753 (а.с. 16).
12.10.2007 р. ТОВ "Крим-Капітал-Регіс тр" рішенням Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку № 1134 від 05.10.2007 р. отримал о ліцензію серії АВ № 376968 на пра во здійснення діяльності з в едення реєстру власників іме нних цінних паперів строком дії з 13.10.2007 р. по 13.10.2012 р. (а.с. 19).
12.03.2011 р. з боку Територіальног о управління ДКЦПФР в АР Крим у відповідності до ст. 8 Закон у України "Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні" на адресу позивача було надіслано запит щодо на дання інформації про признач ення та звільнення сертифіко ваних фахівців ТОВ "Крим-Капі тал-Регістр" за період з 01.11.10 р. п о 01.03.11 р. (а.с. 6), про що отримана від повідь листом вих.№ 20.00 від 15.03.11 р . (а.с.7). Згідно наданої ТОВ "Крим -Капітал-Регістр" довідки кіл ькість сертифікованих фахів ців зі здійснення професійно ї діяльності на фондовому ри нку за період з 01.11.10 р. по 01.03.11 р. до рівнює 1 спеціалісту (який одн очасно є директором товарист ва) у зв'язку зі звільненням дв ох фахівців наказами № 8-10-К та № 9-10-К від 12.11.2010 р. (а.с. 8).
24.03.11 р. Територіальним управл інням Державної комісії з ці нних паперів та фондового ри нку в АР Крим була прийнята по станова № 02/04/608 про порушення сп рави про правопорушення на р инку цінних паперів стосовно ТОВ "Крим-Капітал-Регістр", як е в порушення п. 4 глави 2 Ліценз ійних умов провадження профе сійної діяльності на фондово му ринку - депозитарної діяль ності, а саме діяльності з вед ення реєстру власників іменн их цінних паперів, затвердже них рішенням ДКЦПФР від 26.05.2006 р. за № 348 має одного сертифікова ного фахівця замість трьох (а .с. 9).
01.04.11 р. ТОВ "Крим-Капітал-Регіс тр" на адресу відповідача бул и надані письмові пояснення щодо постанови про порушення справ про правопорушення на ринку цінних паперів, в яких з азначено про те, що загальним и зборами учасників товарист ва було прийнято рішення про припинення діяльності у зв'я зку із набуттям чинності з 29.10.1 0 р. норм Закону України "Про ці нні папери та фондовий ринок ", Закону України "Про акціонер ні товариства" щодо виключно бездокументарної форми існу вання акцій, про що внесено ві дповідний запис до Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців 31.03.11 р., розпочато процеду ру ліквідації товариства. (а.с . 12).
01.04.11 р. Територіальним управл інням Державної комісії з ці нних паперів та фондового ри нку в АР Крим була винесена по станова про розгляд справи п ро правопорушення ТОВ "Крим-К апітал-Регістр" на ринку цінн их паперів № 02/04/658 та призначенн я розгляду справи (а.с. 10), склад ено акт № 45-АР від 01.04.11 р. (а.с.11).
11.04.11 р. Територіальним управл інням ДКЦПФР було винесено п останову № 47-АР про накладення санкції за правопорушення н а ринку цінних паперів у вигл яді попередження стосовно ТО В "Крим-Капітал-Регістр" за пор ушення вимог чинного законод авства про цінні папери (а.с. 14).
11.04.11 р. Територіальним управл інням ДКЦПФР в АР Крим було ви несено розпорядження № 46-АР пр о усунення порушень законода вства про цінні папери (а.с. 13), щ о було надіслано ліквідатору товариства листом вих.№ 02/03/731, я ким позивачу у термін до 11.05.11 р. на підставі п. 10 ст. 8 Закону Укр аїни "Про державне регулюван ня ринку цінних паперів в Укр аїні" від 30.10.1996 р. № 448, п. 2 розділу 14 П равил розгляду справ про пра вопорушення вимог законодав ства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, зат верджених рішенням ДКЦПФР ві д 11.12.2007 р. № 2272 було приписано усун ути порушення чинного законо давства про цінні папери шля хом виконання умов та вимог п . 4 глави 2 Ліцензійних умов про вадження професійної діяльн ості на фондовому ринку - депо зитарної діяльності, а саме д іяльності з ведення реєстру власників іменних цінних пап ерів, затверджених рішенням ДКЦПФР від 26.05.2006 р. № 348.
Відповідно до ст.ст. 2, 3, 17 КАС У країни, згідно з якими визнач альним критерієм віднесення справи до справ адміністрат ивної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта вл адних повноважень та виконан ня ним у спірних відносинах в ладних управлінських функці й у сфері публічно-правових в ідносин.
Пунктом 7 ч.1 ст.3 КАС України з акріплено поняття суб'єкту в ладних повноважень - це орган державної влади, орган місце вого самоврядування, їхня по садова чи службова особа, інш ий суб'єкт при здійсненні ним и владних управлінських функ цій на основі законодавства України, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.
Відповідно до ст.5 Закону Ук раїни “Про державне регулюва ння ринку цінних паперів в Ук раїні” від 30.10.1996 року № 448/96-ВР держ авне регулювання ринку цінни х паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та ф ондового ринку, яка відповід но до ст. 6 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” є д ержавним органом, підпорядко ваним Президенту України, пі дзвітним Верховній Раді України та Кабінету Міністр ів України. До системи цього о ргану входять Державна коміс ія з цінних паперів та фондов ого ринку, її центральний апа рат і територіальні органи з гідно з ч.1 ст. 6 Закону України “ Про державне регулювання рин ку цінних паперів в Україні” . Державна комісія з цінних па перів та фондового ринку зді йснює повноваження через цен тральний апарат і свої терит оріальні органи (ч.2 ст. 6 Закону України “Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні”).
Згідно з Положенням про Тер иторіальне управління Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку в АР Крим , затвердженим Рішенням Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку № 585 від 14 .10.2005 року, Управління є територ іальним органом Державної ко місії з цінних паперів та фон дового ринку, підпорядковани м та підзвітним їй та реалізу є в АРК завдання, покладені на Державну комісію з цінних па перів та фондового ринку.
Отже, Територіальне управл іння Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку в АР Крим є суб' єктом влад них повноважень, яке у правов ідносинах з фізичними та юри дичними особами реалізує над ані владні управлінські функ ції.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС У країни юрисдикція адміністр ативних судів поширюється на публічно-правові спори, зокр ема спори фізичних чи юридич них осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-прав ових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бе здіяльності.
Відповідно до п. 5 ст. 8 Закону України “Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні” Державна комісія з цінних паперів та фондовог о ринку має право у разі поруш ення законодавства про цінні папери, нормативних актів ДК ЦПФР виносити попередження, зупиняти на термін до одного року розміщення (продаж) та об іг цінних паперів того чи інш ого емітента, дію ліцензій, ви даних ДКЦПФР, анулювати дію т аких ліцензій.
Відповідно до п. 8 ч. 5 Положен ня про Територіальне управлі ння ДКЦПФР управління відпов ідно до покладених на нього з авдань здійснює заходи щодо усунення порушення законода вства про цінні папери, зокре ма шляхом надання особам, які здійснюють професійну діяль ність на ринку цінних папері в, обов'язкові для виконання р озпорядження про усунення по рушень законодавства (п. 4 ч. 6), н акладати адміністративні ст ягнення, штрафи та інші санкц ії в межах наданих повноваже нь (п. 7 ч. 6).
Відповідно до ст.9 Закону Ук раїни “Про державне регулюва ння ринку цінних паперів в Ук раїні” уповноваженими особа ми Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку є: Голова та члени Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку; начальники ві дповідних територіальних ор ганів Державної комісії з ці нних паперів та фондового ри нку; працівники центрального апарату - за письмовим доруче нням Голови або членів Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку; працівн ики відповідних територіаль них органів Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку - за письмовим доруче нням начальника відповідног о територіального органу Ком ісії.
Відповідно до п. 1 розділу 13 П равил розгляду справ про пор ушення вимог законодавства н а ринку цінних паперів та зас тосування санкцій, затвердже них рішенням Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку від 11.12.2007 р. № 2272, зареєст рованим в Міністерстві юстиц ії України 12.02.2008 р. за №120/14811 (далі - Правила № 2272), за розглядом спр ави про правопорушення упов новажена особа приймає рішен ня за справою, яке оформлюєть ся у вигляді постанови.
Відповідно до п. 1, 4 розділу 14 П равил № 2272 розпорядження про у сунення порушень законодавс тва про цінні папери виносит ься уповноваженою особою за наслідками розгляду справи п ро правопорушення одночасно з постановою про накладення санкції за правопорушення н а ринку цінних паперів у разі , якщо на момент розгляду спра ви порушення не усунуто, яке м оже бути винесено в тому числ і начальниками територіальн их органів Комісії відповідн о до наданих їм повноважень.
Постанова Територіального управління ДКЦПФР в АРК від 11 .04.11р. та розпорядження Територ іального управління ДКЦПФР в АРК від 11.04.2011р. з урахуванням їх ненормативного характеру ін дивідуальної дії породжують певні обов'язки ТОВ "Крим-Капі тал-Регістр", зокрема щодо вик онання вимог зазначених пост анов. Отже, зазначені рішення є рішеннями суб' єкта владн их повноважень, на спори стос овно яких поширюється юрисди кція адміністративних судів згідно з п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України .
Дана справа є справою адмін істративною юрисдикції, яку належить розглядати в порядк у адміністративного судочин ства.
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про національну деп озитарну систему та особливо сті електронного обігу цінни х паперів в Україні" № 710 від 10.12.97 р. юридичні особи, які згідно з цим Законом є учасниками Нац іональної депозитарної сист еми, зокрема в даному випадку прямі учасники - реєстратори власників іменних цінних па перів (абз. 32 ст. 1), здійснюють в т ому числі такий вид діяльнос ті як ведення реєстрів власн иків іменних цінних паперів.
Відповідно до ст. 17 Закону Ук раїни "Про національну депоз итарну систему та особливост і електронного обігу цінних паперів в Україні" контроль з а діяльністю Національної де позитарної системи здійснює Державна комісія з цінних па перів та фондового ринку.
Відповідно до ст. 3 Закону Ук раїни “Про державне регулюва ння ринку цінних паперів в Ук раїні” № 448 державне регулюван ня ринку цінних паперів здій снюється у тому числі у формі прийняття актів законодавст ва з питань діяльності учасн иків ринку цінних паперів, ви дачі ліцензій на здійснення професійної діяльності на ри нку цінних паперів та забезп ечення контролю за такою дія льністю (абз. 2, 4 ст. 3).
Відповідно до п. 9 ст. 4 Закону України “Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні” № 448 Державна коміс ія з цінних паперів та фондов ого ринку у встановленому не ю порядку видає ліцензії на п евні види діяльності, в тому ч ислі - діяльність з ведення ре єстру власників іменних цінн их паперів.
Позивач отримав ліцензію Д КЦПФР на ведення депозитарно ї діяльності - ведення реєстр у власників іменних цінних п аперів 12.10.2007 р. (а.с.19).
Згідно п. 2 глави 2 Ліцензійни х умов провадження професійн ої діяльності на фондовому р инку - депозитарної діяльнос ті, а саме діяльності з веденн я реєстру власників іменних цінних паперів, затверджених рішенням ДКЦПФР від 26.05.2006 р. № 348, з ареєстрованим в Міністерств і юстиції України 11.08.2006 р. за № 973/ 12847, діяльність з ведення реєст ру власників іменних цінних паперів для реєстратора є ви ключним видом його діяльност і, який не може поєднуватися з іншими видами діяльності, кр ім депозитарної.
Відповідно до п. 9 глави 5 розд ілу 3 Порядку та умов видачі лі цензій на провадження окреми х видів професійної діяльнос ті на фондовому ринку, переоф ормлення ліцензій, видачі ду бліката та копії ліцензії, за твердженому рішенням Держав ної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.05.2006р. № 345, зареєстрованому в МЮ Украї ни 28.07.2006р.
№ 890, реєстратор мож е здійснювати професійну дія льність за наявністю не менш е ніж трьох сертіфікованих п рацівників.
Відповідно до преамбули По ложення про порядок ведення реєстрів власників іменних ц інних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку від 17.10.2006р. № 1000, зареєстро ваного в МЮ України 22.01.2007р.
№ 49, облік прав власності на іме нні цінні папери здійснюєтьс я реєстратором виключно відн осно цінних паперів випущени х у документарній формі.
Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 6 Зако ну України "Про цінні папери т а фондовий ринок" від 23.02.2006 р. № 3480, ч. 2 ст. 20 Закону України "Про акц іонерні товариства" від 17.09.2008 р. № 514 в редакції згідно із зміна ми та доповненнями, внесеним и Законом України від 11.06.2009 р. № 15 22, що діють з 29.10.2010 р., акції існуют ь виключно в бездокументарні й формі.
07.12.2010 р. рішенням загальних зб орів учасників ТОВ "Крим-Капі тал-Регістр" було вирішено пр ипинити діяльність товарист ва шляхом ліквідації, про що з азначено в протоколі № 02/2010 (а.с. 15); стан припинення товариства відображений у Єдиному держ авному реєстру юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів 31.03.11 р., розпочато процедуру л іквідації товариства. ТОВ "Кр им-Капітал-Регістр" були звіл ьнені 2 сертифікованих фахів ця з зазначеного виду діяльн ості товариства, залишено ли ше керівну особу (а.с. 8).
Відповідно до п. 4) ч. 1 ст.7 Зако ну України “Про державне рег улювання ринку цінних папері в в Україні” до основних завд ань Державної комісії з цінн их паперів та фондового ринк у входить, застосування санк цій за порушення законодавст ва у межах своїх повноважень .
Відповідно до п.14 ст.8 Закону України “Про державне регулю вання ринку цінних паперів в Україні” Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право у разі поруш ення законодавства про цінні папери, нормативних актів ДК ЦПФР виносити попередження, накладати адміністративні с тягнення, штрафні та інші сан кції за порушення чинного за конодавства на юридичних осі б та їх співробітників.
Відповідно до п. 4 розділу 12 П равил № 2272 при накладенні стяг нення враховуються характер учиненого правопорушення, о соба порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставин и, що пом'якшують і обтяжують в ідповідальність.
Відповідно до п. 5 розділу 1 Пр авил № 2272 рішення за справою по винно бути законним та обґру нтованим, ґрунтуватись на вс ебічному, повному й об'єктивн ому з'ясуванні обставин спра ви та наявних доказів.
Рішення суб'єкта владних по вноважень про застосування з аходів відповідальності до п равопорушника відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України повинно бу ти засновано на принципах об ґрунтованості, розсудливост і та пропорційності, тобто де монструвати досягнення стал ого балансу між публічним ін тересом, який наслідує суб'єк т владних повноважень під ча с реалізації владних повнова жень на користь держави, ціля ми, на досягнення яких спрямо ване це рішення, та несприятл ивими наслідками для прав, св обод та інтересів особи, а так ож між цілями та засобами їх д осягнення при застосуванні б удь-яких мір відповідальност і.
Даний критерій у діяльност і суб'єкта владних повноваже нь відображає принцип адеква тності вчиненого правопоруш ення застосованій мірі покар ання (обмеження), що, в свою чер гу, є досить важливим при визн аченні якісного рівня правов ої системи держави та внутрі шнього її функціонування у в игляді, зокрема, дозвільного та обмежувального її характ ерів.
Розділом 17 п. 1 Правил розгляд у справ № 2272 передбачено декіл ька видів санкцій, у тому числ і фінансових та інших, за прав опорушення на ринку цінних п аперів, а також нормативно-пр авових актів Комісії з цінни х паперів та фондового ринку , зокрема п.п.1.16 передбачено ану лювання дії ліцензії, видано ї Комісією.
Згідно п. 1.2. ч. 1 гл. 4 Порядка зуп инення дії та анулювання ліц ензії на окремі види професі йної діяльності на фондовому ринку, затвердженого рішенн ям Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку від 23.06.2006 р. № 432, зареєстрованим в Міністерстві юстиції Україн и 11.08.2006 р. за № 976/12850 (далі - Порядок № 432), підставами для анулюванн я ліцензії є повідомлення ві дповідного державного орган у про внесення до ЄДРПОУ запи су про початок відповідно до законодавства процедури лік відації ліцензіата та/або пр оведення державної реєстрац ії припинення юридичної особ и (ліцензіата) у результаті її ліквідації.
Відповідно до п. 1 глави 1 Поря дку № 432, анулювання ліцензії - п озбавлення ліцензіата (профе сійного учасника фондового р инку, який має ліцензію на зді йснення окремих видів профес ійної діяльності на фондовом у ринку) Комісією права на про вадження окремого виду профе сійної діяльності на фондово му ринку.
Відповідно до п. 2 глави 1 Поря дку № 432 Комісія у разі виявлен ня порушення законодавства з астосовує до ліцензіата санк ції, установлені цим законод авством відповідно до Правил розгляду справ.
З урахуванням викладеного , законодавчих змін щодо існу вання акцій виключно в бездо кументарному вигляді, виключ ного характеру діяльності по зивача щодо ведення реєстру власників іменних цінних пап ерів (у документарному вигля ді), повідомлення про розпоча ту процедуру припинення шлях ом ліквідації внаслідок немо жливості здійснення подальш ої діяльності за отриманою л іцензією, постанова Територі ального управління ДКЦПФР № 47-АР від 11.04.11р. про накладання са нкції за правопорушення на р инку цінних паперів, розпоря дження № 46-АР від 11.04.11р. про усуне ння порушень законодавства п ро цінні папери прийняті від повідачем, не відповідають в имогам, встановленим ст. 2 КАС України, Правилам розгляду с прав № 2272.
Таким чином, позовні вимоги в даній частині підлягають з адоволенню.
Приймаючи до уваги вимоги п . 1 ч. 2 ст. 162 КАС України щодо повн оважень адміністративного с уду, положення ч. 2 ст. 11 КАС Укра їни в частині можливості суд у вийти за межі позовних вимо г в разі необхідності повног о захисту прав, свобод та інте ресів сторін, суд вважає за мо жливе вийти за межі позовних вимог та визнати протиправн ими та скасувати постанову Т ериторіального управління Д КЦПФР № 47-АР від 11.04.11р. про наклад ання санкції за правопорушен ня на ринку цінних паперів, ро зпорядження № 46-АР від 11.04.11 р. про усунення порушень законодав ства про цінні папери.
Відповідно до п. 1 розділу 2 Пр авил № 2272 справи про правопору шення юридичних осіб у межах повноважень розглядаються у повноваженими особами, в том у числі начальниками територ іальних органів Комісії.
Згідно з п. 5 розділу 2 Правил № 2272 Начальник територіальног о органу Комісії розглядає с прави про правопорушення та застосовує санкції до учасни ків ринку цінних паперів, що п ередбачені в підпункті 1.16 роз ділу XVII цих Правил, у межах повн оважень, наданих Комісією.
Положенням про Територіал ьне управління Державної ком ісії з ценних паперів та фонд ового ринку в АР Крим, яке затв ерджене рішенням ДКЦПФР № 585 в ід 14.10.2005р., Територіальному упра влінню не надані повноваженн я для виконання дій щодо анул ювання ліцензій, що підтверд ив в судовому засіданні пред ставник відповідача.
Згідно з п. 7 розділу 2 Правил № 2272 якщо уповноважена особа т ериторіального органу Коміс ії при розгляді справи про пр авопорушення вбачає необхід ність застосувати санкцію, з астосування якої не входить до її компетенції, то вона про тягом трьох днів надсилає ма теріали справи про правопору шення для розгляду до уповно важеного підрозділу централ ьного апарату Комісії. Уповн оважений підрозділ централь ного апарату Комісії протяго м п'яти робочих днів після отр имання матеріалів справи про правопорушення передає їх ч лену Комісії, до компетенції якого відповідно до розподі лу обов'язків та/або письмово го доручення Голови Комісії належить розгляд даної справ и про правопорушення.
Таким чином, позовні вимоги ТОВ "Крим-Капітал-Регістр" в ч астині зобов'язання Територі ального управління ДКЦПФР в АР Крим надіслати матеріали справи про правопорушення дл я розгляду до уповноваженого підрозділу центрального апа рату Комісії для застосуванн я санкції щодо анулювання лі цензії серії АВ № 376968 від 12.10.2007р. н а діяльність з ведення реєст ру власників іменних цінних паперів відповідають чинном у законодавству, підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повнов ажень, суд присуджує всі здій снені нею документально підт верджені судові витрати з Де ржавного бюджету України (аб о відповідного місцевого бюд жету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядува ння, його посадова чи службов а особа).
У судовому засіданні 10.06.11 р. п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови. У по вному обсязі постанову склад ено 15.06.11 р.
Керуючись ст.ст. 94, 158, 160-163, 167 КАС У країни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправною та с касувати постанову № 47-АР від 11.04.2011 р. Територіального управл іння Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку в
АР Крим про накладенн я санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.
3. Визнати протиправним та с касувати розпорядження № 46-АР від 11.04.2011 р. Територіального уп равління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в
АР Крим про усунен ня порушень законодавства пр о цінні папери.
4. Зобов'язати Територіальне управління Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку в АР Крим надіслати м атеріали справи про правопор ушення для розгляду до уповн оваженого підрозділу центра льного апарату Комісії для з астосування санкції щодо ану лювання ліцензії серії АВ № 376 968 від 12.10.2007 р. ТОВ "Крим-Капітал-Ре гістр" на діяльність з веденн я реєстру власників іменних цінних паперів.
5. Стягнути з Державного бюд жету України на користь ТОВ "К рим-Капітал-Регістр" 3,40 грн. суд ових витрат.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Шк ляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2011 |
Оприлюднено | 05.07.2011 |
Номер документу | 16546171 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні