Постанова
від 22.06.2011 по справі 2а-5890/11/0170/3
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

 

22 червня 2011 р.  

Справа №2а-5890/11/0170/3

(17:05)                                                                                   м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом   Управління Пенсійного фонду України в м. Євпаторія АР Крим          

до   Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Сервісгаз"  в особі   Автотранспортної філії Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Сервісгаз"         

про стягнення

за участю представників сторін:

від позивача - не з'явився,

від відповідача - не з'явився.

Суть справи:

Управління Пенсійного фонду України в м. Євпаторія АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Сервісгаз" в особі Автотранспортної філії Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Сервісгаз" про стягнення заборгованості по страхових внесках на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за жовтень 2009 р. по лютий 2010 року у сумі 95622,81 грн.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 25.05.2011 р. відкрито провадження у справі, справу призначено до судового розгляду.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог ст. 17 Закону України № 1058 “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, п.п 4.1, 4.4 п. 4 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками і застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, затвердженої Постановою Правління Пенсійного Фонду України № 21-1 від 19.12.03 р., зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16.01.04 р. за № 64/8663, а саме несплату останнім у повному обсязі узгодженої суми внесків у визначений законодавством строк.

Відповідача письмових заперечень проти позову не надав.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином (а.с. 31). Надіслав клопотання про розгляд справи за відсутності представника (а.с. 32).

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином. Клопотань про відкладення розгляду справи або пояснень щодо поважності причин його відсутності у судовому засіданні на адресу суду не надав.

Врахувавши вищезазначені обставини, з урахуванням принципу розумності строку розгляду адміністративних справ за ст. 122 КАС України, керуючись ст. 128 КАС України, суд вирішив розглянути справу за відсутності представників сторін, на підставі наявних доказів.

Вивчивши матеріали справи, уважно дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд

 

ВСТАНОВИВ:

ТОВ "Фірма "Сервісгаз" (ЄДРПОУ 23203562) зареєстровано 11.09.1995 р. виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради АР Крим за адресою місцезнаходження: 97402, АР Крим, м. Євпаторія, вул. Ескадронна, буд. 25, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 442054 (а.с. 12).

Автотранспортна філія ТОВ "Фірма "Сервісгаз" (ЄДРПОУ 34969247) зареєстрована 22.02.2007 р. виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради без права юридичної особи за адресою місцезнаходження: 97400, АР Крим, м. Євпаторія, шосе Чорноморське, 18, про що свідчить довідка статистики № 44-269-60-625 (а.с. 11).

18.11.2009 р. Автотранспортною філією ТОВ "Фірма "Сервісгаз" до Управління Пенсійного фонду в м. Євпаторія АР Крим подано розрахунок суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за жовтень 2009 року, у якому самостійно нарахувало зобов'язання зі сплати страхових внесків у розмірі 27501,69 грн. (а.с. 6).

Згідно розрахунку сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за листопад 2009 року від 11.12.2009 р. заборгованість відповідача становить 37908,05 грн. (а.с. 7).

18.01.2010 р. відповідачем був поданий розрахунок сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за грудень 2009 року із зазначенням суми, що підлягає сплаті, у розмірі 22126,02 грн. (а.с. 8).

Заборгованість відповідача за лютий 2010 року відповідно до даних поданого розрахунку сум страхових внесків від 15.03.2010 р. становить 8087,05 грн. (а.с. 9-10).

Відтак сума заборгованості відповідача з виплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за жовтень, листопад, грудень 2009 року, лютий 2010 року становить 95622,81 грн., яка станом на дату розгляду справи не погашена відповідачем, про що свідчить довідка позивача, наявна в матеріалах справи (а.с. 34).

Згідно частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно частини 3 статті 6 КАС України суб’єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб’єктів владних повноважень, до яких належить орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі, на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб’єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Відповідно до пунктів 1, 3, 4 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, основними завданнями якого є, зокрема,  керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою; забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення і законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум єдиного внеску, страхових внесків та інших платежів; застосовування фінансових санкцій, передбачених законом.

Згідно з пунктом 1.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 № 8-2, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 21.05.2002 р. за № 442/6730, (далі - Положення про Управління Фонду) управління  Пенсійного  фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що разом з цими управліннями утворюють систему органів Фонду.

Відповідно до підпункту 1 пункту 2.2 Положення про Управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань, забезпечує додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення.

Отже, контроль за правильним нарахуванням, своєчасним та повним перерахуванням та надходженням страхових внесків, інших платежів, здійснюється органами Пенсійного фонду.

Таким чином, Управління Пенсійного фонду в м. Євпаторія АР Крим,  реалізуючи свої завдання та функції в правовідносинах з фізичними та юридичними особами, виступає як суб’єкт владних повноважень, який здійснює владну компетенцію.

З зазначених підстав дана справа є справою адміністративної юрисдикції та має розглядатись в порядку адміністративного судочинства.  

Відповідно до частини 1 та 2 статті 5 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" № 1058-ІV від 09.07.2003 року всі відносини, які виникають між суб’єктами системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування регулюються виключно зазначеним законом, яким також визначаються порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками, організація та порядок здійснення управління в системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.

Ст. 17 п. 2 Закону України № 1058 в редакції на час виникнення спірних правовідносин  встановлений обов’язок страхувальника подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом, а також нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Згідно з п.1 частини 1 статті 14 Закону України № 1058 страхувальниками визнаються роботодавці підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру. Частиною 1 статті 15 Закону визначено, що платниками страхових внесків є страхувальники, зазначені у статті 14 Закону.     

Згідно ст. 18 Закону України № 1058 в редакції на час виникнення спірних правовідносин страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом, не включаються до складу податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування.

Законодавством не можуть встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення від їх сплати, про що зазначено в ч.6 ст. 18 Закону України № 1058.

Згідно Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 р. № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663 в редакції на час виникнення спірних правовідносин, яка визначає процедуру добровільної участі осіб у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, стягнення заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а саме п.п.5.3.3 п. 5.3 ст. 5, страхові внески платниками, визначеними підпунктом 2.1.5 пункту 2.1 цієї Інструкції, сплачуються до 1 квітня року, наступного за звітним, на підставі даних річної податкової декларації.

Ст. 106 Закону України № 1058 в редакції на час виникнення спірних правовідносин визначено, що суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у встановлені законом строки, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків, тобто недоїмкою, строк давності щодо стягнення якої не застосовується.

Отже заборгованість відповідача зі сплати страхових внесків на пенсійне страхування, а саме недоїмка за період часу жовтень-грудень 2009 року, лютий 2010 року, що підлягає сплаті, становить 95622,81 грн.

Відповідно до ч. 2 ст. 106 Закону України № 1058, що діяла на час виникнення спірних правовідносин, суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка).

Відповідно до ч. 1 ст. 55 Господарського кодексу України № 436 від 16.01.2003р. суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. Частиною 2 цієї статті встановлено, що суб'єктами господарювання є господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку, а також мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи (ч.5 ст.55), а також несуть відповідальність у разі недотримання вимог законодавства філією, яка входить до їх складу, що підтверджується ст.ст. 55, 216-218 ГК України

З урахуванням достатності у матеріалах справи доказів про наявність заборгованості відповідача по сплаті страхових внесків на загальне державне пенсійне страхування за жовтень-грудень 2009 року та лютий 2010 року у загальній сумі 95622,81 грн., відсутності доказів відповідача в порядку ст. 71 КАС України зі сплати стягуваної заборгованості, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.

Постанова складена у повному обсязі 22.06.2011 р.

Керуючись ст. ст. 94, 158, 160-163, 167 КАС України, суд

 

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з ТОВ "Фірма "Сервісгаз" (ЄДРПОУ 23203562) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Євпаторія АР Крим (ЄДРПОУ 22300412) заборгованість в розмірі 95622,81 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.  

 

Суддя                                                                Шкляр Т.О.

              

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення22.06.2011
Оприлюднено05.07.2011
Номер документу16546190
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5890/11/0170/3

Постанова від 22.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні