Постанова
від 24.06.2011 по справі 2а/0270/2546/11
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 червня 2011 р. Справа № 2а/0270/2546/11 м. Вінн иця

Вінницький окружний ад міністративний суд в складі

Головуючого судді Чудак Ол есі Миколаївни,

при секретарі судового зас ідання Оніщенку Петрі Анатол ійовичу,

за участю представника поз ивача : Радзіковської Інни Тимофіївни,

у відсутність відповідача ,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи

за позовом: Державної по даткової інспекції у м. Вінни ці

до: Товариства з обмеже ною відповідальністю «Юрекс -В»

про: стягнення податков ої заборгованості

ВСТАНОВИВ :

27 травня 2011 року Державна податкова інспекції у м. Вінн иці (далі - позивач, ДПІ у м. Ві нниці) звернулася в суд з адмі ністративним позовом до Това риства з обмеженою відповіда льністю «Юрекс-В» (далі - від повідач, ТОВ «Юрекс-В») про пог ашення суми податкового борг у за рахунок майна платника п одатків, що перебуває в подат ковій заставі.

Позовні вимоги мотивовано , зокрема, тим, що за відповіда чем рахується борг перед бюд жетом, який виник у зв'язку з н еповною сплатою податку з вл асників транспортних засобі в, податку на додану вартість та комунального податку.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала в повному обся зі, просила їх задовольнити, п осилаючись на обставини, вик ладені у позовній заяві. Разо м із тим уточнила прохальну ч астину позовної заяви, а саме , просила стягнути податкови й борг в сумі 5899,9 грн. з рахунків у банках обслуговуючих плат ника податків.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився, хоча про суд ове засідання повідомлявся з авчасно та належним чином, шл яхом направлення ухвали про відкриття провадження у спра ві та судової повістки на адр есу, внесену до Єдиного держа вного реєстру підприємств та організацій України.

В силу частини 8 статті 35 КАС України вважається, що повіс тку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адре сою, внесеною до відповідног о державного реєстру.

Крім того, відповідно до пол ожень частини 1 статті 18 Закон у України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців” якщ о відомості, які підлягають в несенню до Єдиного державног о реєстру, були внесені до ньо го, то такі відомості вважают ься достовірними і можуть бу ти використані в спорі з трет ьою особою, доки до них не внес ено відповідних змін.

А тому, суд вважає, що вжив вс і залежні від нього заходи дл я повідомлення відповідача н алежним чином про час і місце розгляду судової справи з йо го участю для реалізації ним права судового захисту свої х прав та інтересів.

Згідно з частиною 4 статті 128 КАС України у разі неприбутт я відповідача - суб' єкта вла дних повноважень, належним ч ином повідомленого про дату, час та місце судового розгля ду, без поважних причин або бе з повідомлення ним про причи ни неприбуття розгляд справи не відкладається і справу мо же бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Ці ж на слідки застосовуються у разі повторного неприбуття за та ких умов відповідача, який не є суб' єктом владних повнов ажень.

За таких обставин, враховую чи, що відповідач двічі не при був в судове засідання, не по відомив про поважність причи н неявки, суд вважає за можлив е розглянути справу без учас ті останнього відповідно до положень статті 128 КАС України .

Дослідивши матеріали спра ви, вислухавши пояснення поз ивача та розглянувши докази в їх сукупності, суд встанови в наступне.

Відповідно до даних з Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб - п ідприємців, юридична особа Т ОВ «Юрекс-В» зареєстрована в иконавчим комітетом Вінниц ької міської ради 23.09.2009 року за номером 11741200000007155. Разом із тим, з о бставин справи встановлено, що відповідач перебуває на п одатковому обліку в ДПІ у м. Ві нниці.

Визначаючись щодо позовни х вимог, суд виходить з того, щ о згідно з пунктом 3 частини пе ршої статті 9 Закону України “ Про систему оподаткування” в ід 25 червня 1991 року №1251-ХІІ (ч инного на момент виникнення спірних правовідносин) платн ики податків і зборів (обов' язкових платежів) зобов' яза ні сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов' язко вих платежів) у встановлені з аконами терміни.

Згідно з визначенням, даним у пункті 1.3 Закону України “Пр о порядок погашення зобов' я зань перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” (ч инного на момент виникнення спірних правовідносин), пода тковий борг - це податкове зоб ов' язання, самостійно узгод жене платником податків або узгоджене в адміністративно му чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений стр ок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зоб ов' язання.

В свою чергу податкове зобо в' язання - це зобов' язанн я платника податків сплатити до бюджетів або державних ці льових фондів відповідну сум у коштів у порядку та у строки , визначені законом (п. 1.2 ст. 1 Зак он №2181).

Підпунктом 5.4.1 пункту 5.4 статт і 5 вищевказаного Закону вста новлено, що узгоджена сума по даткового зобов' язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією стат тею, визнається сумою податк ового боргу платника податкі в.

Відповідно до статті 4 Закон у №2181, платник податків самост ійно обчислює суму податково го зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Платники податків подають податкові декларації з пода тку за базовий податковий (зв ітний) період, що дорівнює, зок рема, календарному місяцю, - пр отягом 20 календарних днів, нас тупних за останнім календарн им днем звітного (податковог о) місяця (п.п.4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону №2 181). Відтак, податкове зобов' я зання, самостійно визначене платником податків у податко вій декларації, вважається у згодженим з дня подання тако ї податкової декларації (п. 5.1 с т. 5 Закон №2181).

Згідно з підпунктом 5.3.1 пункт у 5.3 статті 5 Закону України “Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами”, платник по датків зобов' язаний самост ійно сплатити суму податково го зобов' язання, зазначену у поданій ним податковій дек ларації, протягом десяти кал ендарних днів, наступних за о станнім днем відповідного гр аничного строку.

Підпунктом 17.1.7 пункту 17.1 стат ті 17 цього ж Закону встановлен о, що у разі коли платник подат ків не сплачує узгоджену сум у податкового зобов'язання п ротягом граничних строків, т акий платник податку зобов'я заний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 ка лендарних днів, наступних за останнім днем граничного ст року сплати узгодженої суми податкового зобов' язання, - у розмірі десяти відсотків п огашеної суми податкового бо ргу; при затримці від 31 до 90 кал ендарних днів включно, насту пних за останнім днем гранич ного строку сплати узгоджено ї суми податкового зобов' яз ання, - у розмірі двадцяти відс отків погашеної суми податко вого боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, на ступних за останнім днем гра ничного строку сплати узгодж еної суми податкового зобов' язання, - у розмірі п' ятдесят и відсотків погашеної суми п одаткового боргу.

Як встановлено з матеріалі в адміністративної справи у ТОВ «Юрекс-В» існує заборгов аність по податку з власникі в транспортних засобів, по по датку на додану вартість та к омунальному податку в загаль ній сумі 5899,9 грн., з яких:

- 5617,65 грн по податку на додану вартість;

- 82,5 грн по комунальному пода тку;

- 199,75 грн по податку з власникі в транспортних засобів.

Загальний розмір вказаної заборгованості підтверджує ться деклараціями по податку на додану вартість від 07.09.2010 №1825 14 та від 19.08.2009 року №162693 (а.с. 6-9); подат ковими повідомленнями-рішен нями від 19.10.2010 року №0008171600/0 та від 14. 01.2010 року №0000121530/0 (а.с. 12, 14); розрахунка ми суми податку з власників т ранспортних засобів та інших самохідних машин і механізм ів №11266 від 26.02.2009 року (а.с. 10-11).

Статтею 7 Закону України «Пр о податок на додану вартість » (чинного на момент спірних п равовідносин) визначено поря док обчислення та сплати вка заного податку.

Згідно із статтею 1 Закону У країни “Про податок з власни ків транспортних засобів та інших самохідних машин і мех анізмів” від 11 грудня 1991 року № 1963-XII (Закон №1963) (чинного на момен т спірних правовідносин) пла тниками податку з власників транспортних засобів та інши х самохідних машин і механіз мів є підприємства, установи та організації, які є юридичн ими особами, іноземні юридич ні особи, а також громадяни Ук раїни, іноземні громадяни та особи без громадянства, які з дійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереє страцію транспортних засобі в та/або мають зареєстровані в Україні згідно з чинним зак онодавством власні транспор тні засоби, які відповідно до статті 2 цього Закону є об'єкт ами оподаткування.

Що стосується строків спла ти податку, то статтею 5 Закону №1963 встановлено, що податок з в ласників транспортних засоб ів сплачується юридичними ос обами - щоквартально рівними частинами до 15 числа місяця, щ о настає за звітним квартало м.

За придбані протягом року ю ридичними особами транспорт ні засоби, крім тих, що вперше реєструються в Україні, пода ток сплачується перед їх реє страцією за місяці, які залиш илися до кінця року, починаюч и з місяця, в якому проведено р еєстрацію транспортного зас обу. За транспортні засоби, як і вперше реєструються в Укра їні, податок сплачується пер ед їх першою реєстрацією. Роз рахунок суми податку за такі транспортні засоби в 10-денний термін після їх реєстрації п одається до відповідного под аткового органу.

За транспортні засоби, знят і юридичними особами протяго м року з реєстрації (перереєс тровані), здійснюється перер ахунок розміру податку, крім податку, сплаченого при перш ій реєстрації в Україні. Розм ір податку перераховується п еред зняттям їх з реєстрації (перереєстрацією) за місяці, я кі залишилися до кінця року, п очинаючи з місяця, наступног о за тим, в якому транспортний засіб знято з реєстрації (пер ереєстровано).

Обчислення податку юридич ними особами здійснюється на підставі звітних даних про к ількість транспортних засоб ів та інших самохідних машин і механізмів станом на 1 січня поточного року. Обчислення п одатку з власників наземних транспортних засобів провад иться виходячи з об'єму цилін дрів або потужності двигуна кожного виду і марки транспо ртних засобів, а податку з вла сників водних транспортних з асобів - виходячи з довжини тр анспортного засобу за ставка ми, зазначеними у статті 3 цьог о Закону.

Юридичні особи на основі бу хгалтерського звіту (балансу ) у строки, визначені законом д ля річного звітного періоду, подають відповідному органу державної податкової служби за місцем реєстрації транс портних засобів розрахунок с уми податку з власників тран спортних засобів та інших са мохідних машин і механізмів на поточний рік за формою, зат вердженою центральним пода тковим органом України (ст. 6 З акону №1963).

Що ж стосується комунально го податку, то статтею 16 Декре ту Кабінету Міністрів Україн и “Про місцеві податки і збор и” від 20 травня 1993 року №56-93 (чинно го на момент виникнення спір них правовідносин), визначен о, що комунальний податок спр авляється з юридичних осіб, к рім бюджетних установ, орган ізацій, планово-дотаційних т а сільськогосподарських під приємств. Його граничний роз мір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду опл ати праці, обчисленого виход ячи з розміру неоподатковува ного мінімуму доходів громад ян.

Відповідно до пунктів 23, 22 вк азаного Декрету, податки і зб ори, передбачені статтями 8, 13, 1 4, 15, 16 і 17 Декрету, сплачуються юр идичними особами за рахунок доходу (прибутку), що залишаєт ься в їх розпорядженні, але не більше 10 відсотків оподатков аного доходу (прибутку).

Таким чином, у Товариства на момент розгляду справи існу є податковий борг по податку з власників транспортних за собів, по податку на додану ва ртість та по комунальному по датку в загальній сумі 5899,9 грн.

При цьому, варто зазначити, що в межах даного позову прав омірність прийнятих податко вих повідомлень-рішень суд н е оцінює, оскільки це б свідчи ло про вихід за межі заявлени х ДПІ у м. Вінниці вимог. Як вба чається із матеріалів справи , рішення ДПІ у м. Вінниці отри мані і ні в адміністративном у, ні в судовому порядку не оск аржені.

Крім того, слід зазначити і про те, що ДПІ у м. Вінниці вжив алися заходи до погашення по даткового боргу і направляли ся на адресу відповідача дві податкові вимоги (а.с. 16, 18), які н а час розгляду справи також з алишаються чинними і свідчат ь про наявність боргу.

Статтею 20 Закону України “П ро систему оподаткування” (ч инного на момент виникнення спірних правовідносин) встан овлено, що контроль за правил ьністю та своєчасністю справ ляння податків і зборів (обов ' язкових платежів) здійснює ться державними податковими органами та іншими органами в межах повноважень, визначе них законом.

Стаття 67 Конституції Україн и передбачає обов' язок плат ників податків в повній мірі та у встановлений строк спла чувати податки та збори до Де ржавного бюджету України, а т акож місцевих бюджетів.

Оскільки, в добровільному п орядку податкову заборгован ість Товариство не сплачує, щ о тягне за собою ненадходжен ня коштів до бюджету та суттє во порушує інтереси держави, то чинне законодавство упов новажує ДПІ у м. Вінниці зверн утися до суду.

Разом із тим, підпунктом 14.1.175. пункту 14.1. статті 14 Податковог о кодексу України вiд 02.12.2010 року № 2755-VI встановлено, що податков ий борг - сума грошового зобов 'язання (з урахуванням штрафн их санкцій за їх наявності ), самостійно узгодженого п латником податків або узг одженого в порядку оскаржен ня, але не сплаченого у встано влений цим Кодексом строк, а т акож пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язан ня

Відповідно до положень пп. 4 9.18.2. п.49.18. ст.49 Податкового кодекс у України, податкові деклара ції, крім випадків, передбаче них цим Кодексом, подаються з а базовий звітний (податкови й) період, що дорівнює календа рному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних аванс ових внесків) - протягом 20 кале ндарних днів, що настають за о станнім календарним днем зві тного (податкового) місяця.

Відповідно до п.54.1. статті 54 По даткового кодексу України, к рім випадків, передбачених п одатковим законодавством, пл атник податків самостійно об числює суму податкового та/а бо грошового зобов'язання та /або пені, яку зазначає у подат ковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що п одається контролюючому орга ну у строки, встановлені цим К одексом.

Згідно з п. 57.1. ст. 57 вказаного Кодексу, платник податків зо бов'язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов'яз ання, зазначену у поданій ним податковій декларації, прот ягом 10 календарних днів, що на стають за останнім днем відп овідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом д ля подання податкової деклар ації, крім випадків, встановл ених цим Кодексом.

Крім того, абз.1 п.95.3 ст.95 Податк ового кодексу України передб ачено, що стягнення коштів з р ахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснює ться за рішенням суду, яке нап равляється до виконання орга нам державної податкової слу жби, у розмірі суми податково го боргу або його частини.

Статтею 20 Податкового кодек су України встановлено, що ор гани державної податкової сл ужби мають право застосовува ти до платників податків фін ансові (штрафні) санкції, стяг увати до бюджетів та державн их цільових фондів суми грош ових зобов' язань та/або под аткового боргу, звертатися д о суду щодо стягнення коштів платника податків.

Відповідно до статей 11, 86, 71 КА С України, кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я ких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює док ази, які є у справі, за своїм вн утрішнім переконанням, що ґр унтується на їх безпосереднь ому, всебічному, повному та об ' єктивному дослідженні.

Таким чином, враховуючи те, що вимоги ДПІ у м. Вінниці є об ґрунтованими, відповідають д ійсним обставинам та знайшли своє підтвердження в матері алах справи, а також те, що ДПІ у м. Вінниці має право звернут ися до суду про стягнення бор гу, а суд наділений повноваже ннями на таке стягнення, суд в важає за доцільне позов задо вольнити.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повно важень, пов' язаних із залуч енням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

адміністративний позо в задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "Юре кс-В" (вул. Литвиненко, 31/ 33, м. Вінн иця, 21000, код ЄДРПОУ 32833450, р/р 26001017412876, МФ О 302429) до Державного бюджету Ук раїни податковий борг в сумі 5899 грн. 90 коп. (п' ять тисяч вісі мсот дев' яносто дев' ять гр ивень дев' яносто копійок) з рахунків у банках, обслугову ючих такого платника податкі в.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному с т. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС Укра їни, апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 цього Коде ксу, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.

Суддя Чудак Олеся Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2011
Оприлюднено04.07.2011
Номер документу16546222
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/2546/11

Ухвала від 30.05.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

Ухвала від 30.05.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

Постанова від 24.06.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні