Постанова
від 27.04.2011 по справі 2а-3351/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 квітня 2011 року Справа № 2а-3351/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

судді: Горпенюк О.А.,

при секретарі: С іряцький А.С.,

за участю представників

позивача: ОСОБА_1 (дов. № 1/4 від 15.04.20 01)

ОСОБА_2 (дов. № 2/4 від 15.04.2011)

відповідача: ОСОБА_3 (дов. № 1/10 ві д 04.01.2011)

розглянувши у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу за позово м Товариства з обмеженою від повідальністю «ІНВЕСТИЦІЙН О - ПРОМИСЛОВА ГРУПА «ТР АНСМАШХОЛДИНГ» до Ленінсько ї міжрайонної державної пода ткової інспекції у м. Лугансь ку про визнання протиправним и дій, скасування Рішення від 11.04.2011 № 146 та зобов' язання вчини ти певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

19 квітня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов Товариства з об меженою відповідальністю «І НВЕСТИЦІЙНО - ПРОМИСЛОВА ГРУПА «ТРАНСМАШХОЛДИНГ» д о Ленінської міжрайонної дер жавної податкової інспекції у м. Луганську про визнання пр отиправними дій та скасуванн я Рішення від 11.04.2011 № 146.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив наступ не.

15.04.2011 Ленінською МДПІ у м. Луга нську на адресу ТОВ «ІПГ «ТРА НСМАШХОЛДИНГ» поштою був над ісланий лист від 14.04.2011 № 15411/16, в яко му знаходилось Рішення № 146 ві д 11.04.2011 про анулювання реєстрац ії платника податку на додан у вартість ТОВ «ІПГ «ТРАНСМА ШХОЛДИНГ», код ЄДРПОУ 33765937.

Рішення складене на основі висновку комісії, створеною відповідно до розпорядження Ленінської МДПІ у м. Луганськ у від 08.05.2008 № 403 (зі змінами та допо вненнями). Комісією було вста новлено, що ТОВ «ІПГ «ТРАНСМА ШХОЛДИНГ» подає податкові де кларації з податку на додану вартість протягом періоду з 02.11.2005 по 08.04.2011, у тому числі протяг ом 12 послідовних податкових м ісяців з показниками, які сві дчать про відсутність постач ання/придбання товарів, здій сненних з метою формування п одаткового зобов' язання чи податкового кредиту, та має р озміри податкової заборгова ності з податку на додану вар тість на дату складення ріше ння 0,00 гривень.

Позивач вважає, що відповід ач не мав жодних законних під став для анулювання реєстрац ії платника податку.

Позивач просив суд:

1. Визнати протиправними дії Ленінської МДПІ у м. Луганськ у, щодо анулювання реєстраці ї платника податку на додану вартість ТОВ «ІПГ ТРАНСМАШХ ОЛДИНГ», код ЄДРПОУ 33765937.

2. Скасувати Рішення Ленінсь кої МДПІ у м. Луганську № 146 від 11.04.2011 про анулювання реєстраці ї платника податку на додану вартість ТОВ «ІПГ ТРАНСМАШХ ОЛДИНГ», код ЄДРПОУ 33765937.

Представники позивач а в судовому засіданні позов ні вимоги підтримали, надали пояснення аналогічні виклад еним в позовній заяві. Також п редставники позивача надали заяву про уточнення позовни х вимог, в якій зазначили наст упне.

Положення «Про реєст рацію платників податку на д одану вартість», затверджене Наказом ДПА України № 978 від 22.12. 2010, зареєстроване в Міністерс тві юстиції України від 29.12.2010 за № 1400/18695, (надалі - Положення № 978) регулює порядок реєстрація п латників податку на додану в артість, зняття з реєстрації платників податку на додану вартість, формування та веде ння Реєстру платників податк у на додану вартість та ін. Поз ивач зазначив, що виходячи з в имог Положення Ленінська МДП І у м. Луганську зобов' язана внести до Реєстру платників ПДВ відомості про анулюванн я реєстрації платника податк ів та відновлювання ТОВ «ІПГ «ТРАНСМАШХОЛДИНГ» в Реєстру платників податку на додану вартість ідентифікаційних д аних свідоцтва про реєстраці ю платника податку на додану вартість серії НБ № 392757 від 11.10.2005 року № 17327596, індивідуальний под атковий номер: 33769312366.

В заяві про уточнення позов них вимог позивач просив:

1. Визнати протиправними ді ї Ленінської МДПІ у м. Лугансь ку та скасувати Рішення Лені нської МДПІ у м. Луганську № 146 в ід 11.04.2011 про анулювання реєстра ції платника податку на дода ну вартість ТОВ «ІПГ ТРАНСМА ШХОЛДИНГ», код ЄДРПОУ 33765937.

2. Зобов' язати Ленінську мі жрайонну державну податкову інспекцію у м. Луганську вчин ити дії по внесенню до Реєстр у платників податку на додан у вартість запису про відмін у анулювання реєстрації плат ника податку Товариства з об меженою відповідальністю «І НВЕСТИЦІЙНО - ПРОМИСЛОВА ГРУПА «ТРАНСМАШХОЛДИНГ», к од ЄДРПОУ 33765937, індивідуальний податковий номер 337659312366, свідоц тво про реєстрацію платника податку на додану вартість № 17327596, що відбулось за ініціатив ою податкового органу згідно рішення № 146 від 11.04.2011 року.

3. Зобов' язати Ленінську мі жрайонну державну податкову інспекцію у м. Луганську вчин ити дії з відновлюванням з 11.04.2 011 року в Реєстрі платників по датку на додану вартість іде нтифікаційних даних свідоцт ва про реєстрацію платника п одатку на додану вартість се рії НБ № 392757 від 11 жовтня 2005 року № 17327596, яке видано Товариству з об меженою відповідальністю «І НВЕСТИЦІЙНО - ПРОМИСЛОВА ГРУПА «ТРАНСМАШХОЛДИНГ», к од ЄДРПОУ 33765937.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав поясн ення аналогічні викладеним у запереченнях, просив відмов ити у задоволені позову.

В заперечені на адміністра тивний позов відповідач зазн ачив наступне.

Платник податків на додану вартість ТОВ «ІПГ «ТРАНСМАШ ХОЛДИНГ» протягом періоду з 02.11.2005 по 08.04.2011 у тому числі протяго м 12 послідовних податкових мі сяців платник подавав податк ові декларації, які свідчать про відсутність постачання (придбання) товарів, здійснен них з метою формування подат кових зобов' язань чи податк ового кредиту, що підтвердже но довідкою № 495/16/33765937 від 11.04.2011 про результати документальної н евиїзної (камеральної) перев ірки достовірності повноти з аявлених обсягів реалізації платникам ПДВ. Згідно акту № 1 70/23-33765937 від 28.03.2011 ТОВ «ІПГ «ТРАНСМА ШХОЛДИНГ» з питань правомірн ості нарахування податкових зобов' язань та податкового кредиту декларацій з ПДВ за п еріод січень 2011 року, встановл ено відсутність необхідних у мов для досягнення результат ів відповідної підприємниць кої, економічної діяльності в силу відсутності управлінс ького або технічного персона лу, оборотних коштів, виробни чих активів, складських прим іщень, транспортних засобів при значних обсягах реалізац ії товарів (робіт, послуг), під приємство не знаходиться за юридичною адресою. Саме ці фа кти стали підставою для вине сення Рішення № 146 про анулюва ння реєстрації платника ТОВ «ІПГ «ТРАНСМАШХОЛДИНГ» від 1 1.04.2011.

В доповненні до запереченн я на адміністративний позов відповідач зазначив наступн е.

Анулювання реєстрації пла тника податку ТОВ «ІПГ «ТРАН СМАШХОЛДИНГ» передбачено п.п . «г» п. 184.2 ст. 184 Податкового Коде ксу України.

Угоди позивача з контраген тами за період січень 2011 року м ають ознаки нікчемності (под аткові зобов' язання у сумі 305821,0 грн., податковий кредит у су мі 290529,0 грн.) До Ленінської МДПІ у м. Луганську надійшли акти з інших ДПІ по контрагентам - постачальникам, згідно яких операції купівлі - продажу не спричиняють реального на стання правових наслідків. З гідно даних податкової звітн ості, наданої підприємством, загальна чисельність працюю чих на підприємстві за 4 кварт ал 2010 року становить 2 особи. За результатами аналізу автома тизованої інформаційної сис теми «АІС РПП» та АРМ «Бест Зв іт»не встановлено у підприєм ства позивача власних, склад ських, торгівельних, виробни чих та інших приміщень, які су б' єкт господарювання міг би використовувати при здійсне нні фінансово - господарсько ї діяльності. У підприємства відсутній штат кваліфікован их кадрів, транспортні засоб и для доставки товару та нада ння послу, а також складські п риміщення, підприємство факт ично не могло виконувати та з дійснювати фінансово - госп одарську діяльність, направл ену на отримання прибутку. Са ме це стало підставою для вин есення Рішення № 146 про анулюв ання реєстрації платника ТОВ «ІПГ «ТРАНСМАШХОЛДИНГ» від 11.04.2011.

Заслухавши пояснення стор ін, перевіривши матеріали сп рави, суд прийшов до наступно го.

Частиною 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинс тва встановлено, що завдання м адміністративного судочин ства є захист прав, свобод та і нтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових ві дносин від порушень з боку ор ганів державної влади, орган ів місцевого самоврядування , їхніх посадових і службових осіб, інших суб' єктів при зд ійсненні ними владних управл інських функцій на основі за конодавства, в тому числі на в иконання делегованих повнов ажень.

Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єктів владних повноважень адміністративні суду переві ряють, чи прийняті вони на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и;з використанням повноважен ня з метою, з якою це повноваже ння надано; обґрунтовано, тоб то з урахуванням усіх обстав ин, що мають значення для прий няття рішення (вчинення дії); б езсторонньо (неупереджено); д обросовісно; розсудливо; з до триманням принципу рівності перед законом, запобігаючи н есправедливій дискримінаці ї;пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія); з урахуван ням права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; сво єчасно, тобто протягом розум ного строку.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що прав овий порядок в Україні ґрунт ується на засадах, відповідн о до яких ніхто не може бути пр имушений робити те, що не пере дбачено законодавством. Орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов' язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до вимог К одексу адміністративного су дочинства України суд при ви рішенні справи керується при нципом законності, відповідн о до якого вирішує справи від повідно до Конституції та за конів України, а також міжнар одних договорів, згода на обо в' язковість яких надана Вер ховною Радою України та заст осовує інші нормативно-право ві акти, прийняті відповідни м органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, пере дбачені Конституцією та зако нами України та принципом рі вності усіх учасників адміні стративного процесу перед за коном і судом, відповідно до я кого усі учасники адміністра тивного процесу є рівними пе ред законом і судом.

Згідно із ч.1 ст.71 КАС Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених ст.72 цього Кодексу.

В адміністративних с правах про протиправність рі шень, дій чи бездіяльності су б' єкта владних повноважень обов' язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності відпов ідно до ч.2 ст.71 КАС України покл адається на відповідача, якщ о він заперечує проти адміні стративного позову.

Відповідно до п.1 ч.4 ст.1 05 КАС України адміністративн ий позов може містити вимоги про скасування або визнання нечинним рішення відповідач а - суб' єкта владних повнова жень повністю чи окремих йог о положень.

У справах щодо оскарж ення рішень суб' єкта владни х повноважень суд перевіряє, зокрема законність таких рі шень, за результатом чого, згі дно з п.1 ч.2 ст.162 КАС України, у ра зі задоволення адміністрати вного позову може прийняти п останову про визнання протип равним рішення суб' єкта вла дних повноважень і про скасу вання або визнання його нечи нним.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених поз овних вимог, оцінюючи обґрун тованість заперечень відпов ідача, суд виходить з такого.

ТОВ «ІПГ «ТРАНСМАШХОЛДИНГ » зареєстровано як суб' єкт господарювання - юридична о соба виконавчим комітетом Лу ганської міської ради 16.09.2005, реє страційний запис №13821020000005756, код Є ДРПОУ 33765937, про що видано свідоц тво про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 487133 (а .с. 7).

ТОВ «ІПГ «ТРАНСМАШХОЛДИНГ » є платником податків і збор ів та перебуває на обліку в Ле нінській МДПІ у м. Луганську з 29.09.2005, р. № 1402, що підтверджується довідкою про взяття на облік за формою № 4-ОПП (а.с. 10)

ТОВ «ІПГ «ТРАНСМАШХОЛДИНГ » є платником податку на дода ну вартість, про що Ленінсько ю МДПІ в м. Луганську видано св ідоцтво про реєстрацію платн ика податку на додану вартіс ть серії НБ № 392757 від 11 жовтня 2005 р оку № 17327596, індивідуальний пода тковий номер 3376598312366 (а.с. 8)

28.03.2011 Ленінською МДПІ у м. Луга нську складено акт № 170/23/33765937 про неможливість проведення поз апланової невиїзної докумен тальної перевірки ТОВ «ІПГ « ТРАНСМАШХОЛДИНГ» з питань пр авомірності нарахування под аткових зобов' язань та пода ткового кредиту декларацій з податку на додану вартість з а січень 2011 року. В акті вказано , що перевірки провести не мож ливо у зв' язку з тим, що підпр иємство не знаходиться за юр идичною особою. Згідно висно вку акту від 28.03.2011 №170/23/33765937 у ТОВ «І ПГ «ТРАНСМАШХОЛДИНГ» відсут ні необхідні умови для веден ня господарської діяльності , технічний персонал, виробни чі потужності, власні складс ькі, торгівельні, виробничі т а інші приміщення, підприємс тво не знаходиться за юридич ною адресою.

11.04.2011 Ленінською МДПІ у м. Луга нську складено довідку № 495/16/33765 937 про результати документаль ної невиїзної (камеральної) п еревірки достовірності повн оти заявлених обсягів реаліз ації платникам податку на до дану вартість. Згідно виснов ку довідки від 11.04.2011 № 495/16/33765937 при п роведені документальної нев иїзної (камеральної) перевір ки було встановлено, що ТОВ «І ПГ «ТРАНСМАШХОЛДИНГ» протяг ом 12 послідовних податкових м ісяців подавало податкові де кларації, які свідчать про ві дсутність постачання (придба ння) товарів (послуг, здійснен них з метою формуванні подат кових зобов' язань та податк ового кредиту.

14.04.2011 Ленінською МДПІ у м. Луга нську винесено Рішення № 146 пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть ТОВ «ІПГ «ТРАНСМАШХОЛДИН Г», код ЄДРПОУ 33765937 (а.с. 12). Згідно в исновку комісії: анулюється реєстрація платника податку на додану вартість згідно п.п . «г» п. 184.1 ст. 184 Податкового Коде ксу України у зв' язку з тим, щ о протягом 12 послідовних пода ткових місяців платник не по дає органу державної податко вої служби декларації з пода тку на додану вартість або по дає таку декларацію, яка свід чить про відсутність постача ння (придбання) товарів, здійс ненних з метою формування по даткових зобов' язань чи под аткового кредиту, що підтвер джено довідкою від 11.04.2011 року № 495/16/33765937 про результати документ альної невиїзної (камерально ї) перевірки достовірності п овноти заявлених обсягів реа лізації платникам податку на додану вартість.

15.04.2011 Ленінською МДПІ надісла но на адресу ТОВ «ІПГ «ТРАНСМ АШХОЛДИНГ» Рішення № 146 Ленінс ькою МДПІ у м. Луганську від 14.04 .2011 про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість ТОВ «ІПГ «ТРАНСМАШХО ЛДИНГ», код ЄДРПОУ 33765937, про свід чить штамп почтового відділе ння на конверті (а.с. 13). Рішення № 146 від 14.04.2011 Ленінської МДПІ у м . Луганську було надіслано ві дповідачем за адресою: м. Луга нськ, вул. Луначарського, б. 34/30 т а отримано позивачем, що спро стовує ствердження податков ої про відсутність ТОВ «ІПГ « ТРАНСМАШХОЛДИНГ» за місцем р еєстрації та підтверджує фа5 т знаходження підприємства п озивача за вказаною адресою.

Згідно Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» завданням ор ганів державної податкової с лужби є здійснення контролю за додержанням податкового з аконодавства, правильністю о бчислення, повнотою і своєча сністю сплати до бюджетів, де ржавних цільових фондів пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів), а також неподаткових доходів, установлених закон одавством.

Відповідно до п. 75.1. ст. 75 ПК Укр аїни органи державної податк ової служби мають право пров одити камеральні, документал ьні (планові або позапланові ; виїзні або невиїзні) та факти чні перевірки.

Камеральні та докуме нтальні перевірки проводять ся органами державної податк ової служби в межах їх повнов ажень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим К одексом, а фактичні перевірк и - цим Кодексом та іншими зако нами України, контроль за дот риманням яких покладено на о ргани державної податкової с лужби.

Згідно п.п. 75.1.1. п. 75.1 ст. 75 Податко вого Кодексу України камерал ьною вважається перевірка, я ка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податков их деклараціях (розрахунках) платника податків.

Відповідно до п. 186.2. ст. 1 86 ПК України за результатами к амеральної перевірки у разі встановлення порушень склад ається акт у двох примірника х, який підписується посадов ими особами такого органу, як і проводили перевірку, і післ я реєстрації в органі держав ної податкової служби вручає ться або надсилається для пі дписання протягом трьох робо чих днів платнику податків у порядку, визначеному статте ю 42 цього Кодексу.

Порядок реєстрації о сіб як платників податку на д одану вартість та її анулюва ння врегульовано Податкови м кодексом України.

Пунктом 180.1 статті 180 Под аткового кодексу України виз начено, що для цілей оподатку вання платником податку є:

1) будь-яка особа, що провадит ь господарську діяльність і реєструється за своїм добров ільним рішенням як платник п одатку у порядку, визначеном у статтею 183 цього розділу;

2) будь-яка особа, що зареєстр ована або підлягає реєстраці ї як платник податку;

3) будь-яка особа, що ввозить т овари на митну територію Укр аїни в обсягах, які підлягают ь оподаткуванню, та на яку пок ладається відповідальність за сплату податків у разі пер еміщення товарів через митни й кордон України відповідно до Митного кодексу України, а також:

особа, на яку покладається д отримання вимог митних режим ів, які передбачають повне аб о часткове умовне звільнення від оподаткування, у разі пор ушення таких митних режимів, встановлених митним законод авством;

особа, яка використовує, у т ому числі при ввезенні товар ів на митну територію Україн и, податкову пільгу не за ціль овим призначенням та/або всу переч умовам чи цілям її нада ння згідно із цим Кодексом, а т акож будь-які інші особи, що ви користовують податкову піль гу, яку для них не призначено.

Норми цього пункту не застосовуються до операцій з ввезення на митну територі ю України фізичними особами (громадянами) чи суб'єктами пі дприємницької діяльності, як і не є платниками податку, кул ьтурних цінностей, зазначени х у пункті 197.7 статті 197 цього Код ексу;

4) особа, що веде облік резуль татів діяльності за договоро м про спільну діяльність без утворення юридичної особи;

5) особа - управитель майна, як а веде окремий податковий об лік з податку на додану варті сть щодо господарських опера цій, пов'язаних з використанн ям майна, що отримане в управл іння за договорами управлінн я майном.

Для цілей оподаткува ння господарські відносини м іж управителем майна з власн ої господарської діяльності та його діяльності з управлі ння майном прирівнюються до відносин на основі окремих ц ивільно-правових договорів;

6) особа, що проводить операц ії з постачання конфісковано го майна, знахідок, скарбів, ма йна, визнаного безхазяйним, м айна, за яким не звернувся вла сник до кінця строку зберіга ння, та майна, що за правом усп адкування чи на інших законн их підставах переходить у вл асність держави (у тому числі майна, визначеного у статті 17 2 Митного кодексу України), нез алежно від того, чи досягає во на загальної суми операцій і з постачання товарів/послуг, визначеної пунктом 181.1 статті 181 цього Кодексу, а також незал ежно від того, який режим опод аткування використовує така особа згідно із законодавст вом;

7) особа, що уповноваже на вносити податок з об'єктів оподаткування, що виникають внаслідок поставки послуг п ідприємствами залізничного транспорту з їх основної дія льності, що перебувають у під порядкуванні платника подат ку в порядку, встановленому К абінетом Міністрів України.

Ст. 184 Податкового Коде ксу України містить вичерпни й перелік підстав для анулюв ання реєстрації платника под атку.

Згідно п. 1 ст. 184 реєстра ція діє до дати анулювання ре єстрації платника податку, я ка проводиться шляхом виключ ення з реєстру платників под атку і відбувається у разі як що:

а) будь-яка особа, заре єстрована як платник податку протягом попередніх 12 місяці в, подала заяву про анулюванн я реєстрації, якщо загальна в артість оподатковуваних тов арів/послуг, що надаються так ою особою, за останні 12 календ арних місяців була меншою ві д суми, визначеної статтею 181 ц ього Кодексу, за умови сплати суми податкових зобов'язань у випадках, визначених цим ро зділом;

б) будь-яка особа, заре єстрована як платник податку , прийняла рішення про припин ення та затвердила ліквідаці йний або передавальний балан с щодо своєї діяльності відп овідно до законодавства за у мови сплати суми податкових зобов'язань із податку у випа дках, визначених цим розділо м;

в) будь-яка особа, заре єстрована як платник податку , реєструється як платник єди ного податку, умова сплати як ого не передбачає сплати под атку на додану вартість;

г) особа, зареєстрован а як платник податку, протяго м 12 послідовних податкових мі сяців не подає органу держав ної податкової служби деклар ації з податку на додану варт ість та/або подає таку деклар ацію (податковий розрахунок) , яка (який) свідчить про відсу тність постачання/придбання товарів, здійснених з метою ф ормування податкового зобов 'язання чи податкового креди ту;

ґ) установчі документ и будь-якої особи, зареєстров аної як платник податку, визн ані рішенням суду недійсними ;

д) господарським судо м винесено ухвалу про ліквід ацію юридичної особи - банкру та;

е) платник податку лік відується за рішенням суду (ф ізична особа позбувається ст атусу суб'єкта господарюванн я) або особу звільнено від спл ати податку чи її податкову р еєстрацію анульовано (скасов ано, визнано недійсною) за ріш енням суду;

є) фізична особа, зареє стрована як платник податку, померла, її оголошено померл ою, визнано недієздатною або безвісно відсутньою, обмеже но її цивільну дієздатність;

ж) в Єдиному державном у реєстрі юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців на явний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженн ям (місцем проживання) або зап ис про відсутність підтвердж ення відомостей про юридичну особу;

з) закінчився строк ді ї свідоцтва про реєстрацію о соби як платника податку на д одану вартість;

и) обсяг постачання то варів/послуг платниками пода тку, зареєстрованими доброві льно, іншим платникам податк у за останні 12 календарних міс яців сукупно становить менше 50 відсотків загального обсяг у постачання.

Як зазначено у п.п «г» п.184.1 ст.184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєст рації платника податку, яка п роводиться шляхом виключенн я з реєстру платників податк у і відбувається у разі якщо о соба, зареєстрована як платн ик податку, протягом 12 послідо вних податкових місяців не п одає органу державної податк ової служби декларації з под атку на додану вартість та/аб о подає таку декларацію (пода тковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність пос тачання/придбання товарів, з дійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.

Анулювання реєстраці ї на підставах, визначених у п ідпунктах «б» - «и» пункту 184.1 ц ієї статті, може здійснювати ся за заявою платника податк у або за самостійним рішення м відповідного органу держав ної податкової служби. Свідо цтво про реєстрацію платника податку вважається анульова ним з дати анулювання реєстр ації платника податку.

Згідно довідки від 11.04.2011 № 495/16/3376 5937 та Рішення № 146 від 14.04.2011 Ленінс ької МДПІ у м. Луганську підпр иємство позивача підлягає ан улюванню реєстрації платник а податку з підстав п.п. «г» п. 18 4.1 ст. 184 Податкового Кодексу Ук раїни. Посилання відповідача на п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 Податковог о Кодексу України є необґрун тованим, так як в матеріалах с прави є копії податкових дек ларацій ТОВ «ІПГ «ТРАНСМАШХО ЛДИНГ» з податку на додану ва ртість за березень 2010 року - л ютий 2011 року, які були подані до Ленінської МДПІ у м. Луганськ , по що свідчить штамп податко вої, в яких відображена госпо дарська діяльність підприєм ства та вказані податкові зо бов' язання. Податкові декла рації оглянуті в судовому за сіданні сторонами та предста вник відповідача підтвердив факт відображення в них госп одарської діяльності та сум податкових зобов' язань. Пре дставник відповідача підтве рдив факт отримання та прийн яття декларацій ТОВ «ІПГ «ТР АНСМАШХОЛДИНГ» з податку на додану вартість за березень 2010 року - лютий 2011 року. Позива чем вчасно були сплачені всі податки і збори про свідчить довідка про відсутність заб оргованості з податків і збо рів (а.с. 14) та копії платіжних д оручень.

Представником позивача в с удовому засіданні до матеріа лів справи були долучені коп ії платіжних доручень за пер іод з квітня 2010 по березень 2011 ро ку, що підтверджують факт спл ати підприємством позивача п одатку на додану вартість до бюджету.

Пояснення представника ві дповідача, що свідоцтво про р еєстрацію платника податку п ро додану вартість ТОВ «ІПГ « ТРАНСМАШХОЛДИНГ» підлягає а нулюванню на підставі відсут ності необхідних умов для до сягнення результатів відпов ідної підприємницької, еконо мічної діяльності в силу від сутності управлінського або технічного персоналу, оборо тних коштів, виробничих акти вів, складських приміщень, тр анспортних засобів при значн их обсягах реалізації товарі в (робіт, послуг) є необґрунтов аним, так як ці підстави не міс титься в п. 184.1 ст. 184 Податкового Кодексу України. Перелік під став для анулювання реєстрац ії платника податку, зазначе ний в ст.184 ПК України є вичерпн им.

Відповідно до ст. 1 Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців» Єд иний державний реєстр юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців (далі - Єдиний держав ний реєстр) - автоматизована с истема збирання, накопичення , захисту, обліку та надання ін формації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців.

Частиною 1 статті 16 цьо го Закону визначено, що Єдини й державний реєстр створюєть ся з метою забезпечення орга нів державної влади, а також у часників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців з Єдиного де ржавного реєстру.

Відповідно до ч.1 ст.18 За кону України «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», якщо відомості, які підлягаю ть внесенню до Єдиного держа вного реєстру, були внесені д о нього, то такі відомості вва жаються достовірними і можут ь бути використані в спорі з т ретьою особою, доки до них не в несено відповідних змін.

Відповідно до розділ у 5 ПК України та ст.2 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» наказом ДП А України № 978 від 22.12.2010 затвердже но Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, зареєстроване в Мі ністерстві юстиції України 2 9.12.2010 за № 1400/18695.

Згідно п.5.2 вищевказан ого Положення, рішення про ан улювання реєстрації за ініці ативою податкового органу пр иймається за наявності відпо відних підтвердних документ ів (відомостей), якими є повідо млення державного реєстрато ра, відомості з Єдиного держа вного реєстру щодо наявності запису про відсутність юрид ичної особи або фізичної осо би - підприємця за місцезна ходженням (місцем проживання ) або запису про відсутність п ідтвердження відомостей про юридичну особу.

Відповідно до п. 1 розд ілу ІІ Положення «Про реєстр ацію платників податків на д одану вартість» від 22.12.2010 № 978 Реє стр - це автоматизований ба нк даних, створений для забез печення реєстрації та єдиног о обліку платників ПДВ; єдини х принципів ідентифікації пл атників ПДВ; контролю за спра влянням податку на додану ва ртість; організації суцільно го й вибіркового аналізу.

Відповідно до п. 3 розд ілу ІІ Положення № 978 формуван ня та ведення Реєстру здійсн ює центральний орган державн ої податкової служби.

Відповідно до п. 1 розд ілу V Положення № 978 реєстрація діє до дати анулювання, яке ві дбувається у випадках, визна чених пунктом 184.1 статті 184 розд ілу V Податкового Кодексу Укр аїни.

Відповідно до п.п. 5.4. ро зділу V Положення № 978 рішення п ро анулювання реєстрації пла тника ПДВ за ініціативою под аткового органу оформляєтьс я за формою N 6-РПДВ. Таке рішенн я складається у двох примірн иках комісією, утвореною від повідно до розпорядження под аткового органу, та підписує ться керівником податкового органу. У рішенні про анулюва ння реєстрації платника ПДВ обов'язково вказується підст ава для такого анулювання з п осиланням на відповідні норм и Кодексу.

Відповідно до п.п. 5.4.1 ро зділу V Положення № 978 дата підп исання рішення про анулюванн я реєстрації платника ПДВ ув ажається днем прийняття тако го рішення. Рішення про анулю вання реєстрації платників П ДВ у день підписання реєстру ються у журналі обліку рішен ь про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою N 6-РЖ. Н омер рішення відповідає поря дковому номеру запису в цьом у журналі.

Відповідно до п.п. 5.4.3. ро зділу V Положення № 978 протягом трьох робочих днів після дня анулювання один примірник р ішення про анулювання реєстр ації платника ПДВ надсилаєть ся податковим органом особі, реєстрацію якої анульовано, за місцезнаходженням або мі сцем проживання такої особи, вказаним у Свідоцтві.

Відповідно до п.п. 6.2. ро зділу V Положення № 978 підставо ю для внесення до Реєстру зап ису про відміну анулювання р еєстрації, що відбулась за ін іціативою податкового орган у, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення по даткового органу про відміну анулювання реєстрації та ск асування свого рішення про а нулювання реєстрації платни ка ПДВ. Рішення із копіями від повідних документів направл яються до центрального орган у державної податкової служб и для розгляду та внесення ві дповідних змін до Реєстру.

Рішення податкового органу про відміну анулюванн я реєстрації та скасування р ішення про анулювання реєстр ації платника ПДВ викладаєть ся з описом ситуації, посилан ням на Кодекс, зазначенням мо тивів та обґрунтувань прийня ття такого рішення, оформляє ться на бланку та підписуєть ся керівником такого органу чи особою, яка виконує його об ов'язки.

На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судов ому засіданні 27 квітня 2011 року проголошено вступну та резо лютивну частини постанови. С кладення постанови у повному обсязі відкладено, про що згі дно вимог частини 4 статті 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України повідомлен о після проголошення вступно ї та резолютивної частин пос танови у судовому засіданні.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 2, 11, 17, 18, 71, 158-163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальніст ю «ІНВЕСТИЦІЙНО - ПРОМИСЛ ОВА ГРУПА «ТРАНСМАШХОЛДИН Г» до Ленінської міжрайонної державної податкової інспек ції у м. Луганську про визнанн я протиправними дій, скасува ння Рішення від 11.04.2011 № 146 та зобо в' язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Ленінської міжрайонної держ авної податкової інспекції у м. Луганську, щодо анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «ІНВЕСТИЦІЙНО - ПРОМИ СЛОВА ГРУПА «ТРАНСМАШХОЛД ИНГ» та скасувати Рішення Ле нінської міжрайонної держав ної податкової інспекції у м . Луганську № 146 від 11.04.2011 року про анулювання реєстрації платн ика податку на додану вартіс ть Товариства з обмеженою ві дповідальністю «ІНВЕСТИЦІЙ НО - ПРОМИСЛОВА ГРУПА «Т РАНСМАШХОЛДИНГ», код ЄДРПОУ 33765937.

Зобов' язати Ленінську мі жрайонну державну податкову інспекцію у м. Луганську вирі шити питання щодо внесення д о Реєстру платників податку на додану вартість запису пр о відміну анулювання реєстра ції платника податку Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «ІНВЕСТИЦІЙНО - ПРОМ ИСЛОВА ГРУПА «ТРАНСМАШХОЛ ДИНГ», код ЄДРПОУ 33765937, індивіду альний податковий номер 337659312366, свідоцтво про реєстрацію пл атника податку на додану вар тість № 17327596, що відбулось за іні ціативою податкового органу згідно рішення № 146 від 11.04.2011 рок у.

Зобов' язати Ленінську мі жрайонну державну податкову інспекцію у м. Луганську вирі шити питання щодо відновленн я з 11.04.2011 року в Реєстрі платник ів податку на додану вартіст ь ідентифікаційних даних сві доцтва про реєстрацію платни ка податку на додану вартіст ь серії НБ № 392757 від 11 жовтня 2005 ро ку № 17327596, яке видано Товариству з обмеженою відповідальніст ю «ІНВЕСТИЦІЙНО - ПРОМИСЛ ОВА ГРУПА «ТРАНСМАШХОЛДИН Г», код ЄДРПОУ 33765937.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не буде подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Повний текст постанови ск ладено та підписано 29 квітня 2 011 року.

Суддя О.А. Горпенюк

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.04.2011
Оприлюднено05.07.2011
Номер документу16546780
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3351/11/1270

Постанова від 27.04.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.А. Горпенюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні