Головуючий у 1 інстанції - Тарасенко І. М.
Суддя-доповідач - Гайдар А.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 грудня 2010 року справа №2а-2 4897/10/0570 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевч енка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду в складі
головуючого судді Гайдара А.В.
суддів Ханової Р.Ф.
Яковенка М.М.
при секретарі Касьяновій В.М.
за участю
представника позивача ОСОБА_3 (за довіреністю )
представника відповідача не з' явився
представник третьої особи ОСОБА_4 (за довіреністю)
представник апелянта не з' явився
у відкритому судовому провадженні розглянула апел яційну скаргу Відкритого акціонерного товариства "Ак ціонерно - комерційний банк "К апітал" на постанову Донецьк ого окружного адміністратив ного суду від 12 листопада 2010 р. у справі № 2а-24897/10/0570 (головуючий І інстанції Тарасенко І. М.) за п озовом Товариства з обмежено ю відповідальністю "Автодоро жник - плюс" до Комунального п ідприємства "Бюро технічної інвентаризації м. Донецька", з а участі третьої особи без са мостійних висом на предмет с пору на стороні позивача Ві дкритого акціонерного тов ариства "Петровський машиноб удівний завод" про визнання р ішень про відмову в державні й реєстрації права власності на нерухоме майно незаконни ми та зобов`язання КП "БТІ м. До нецька"вчинити певні дії ,-
В С Т А Н О В И Л А :
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства " Бюро технічної інвентаризац ії м. Донецька", третя особа: Ві дкрите акціонерне товариств о "Петровський машинобудівни й завод" про визнання рішень про відмову в державній реєс трації права власності на не рухоме майно незаконними та зобов`язання КП "БТІ м. Донець ка" вчинити певні дії.
Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 12 листопада 2010 р. у справ і № 2а-24897/10/0570 позов задоволено.
Визнано незаконним та скас овано рішення Державного реє стратора Комунального підпр иємства «Бюро технічної інве нтаризації м. Донецька» від 25 жовтня 2010 року про відмову у ре єстрації права власності на нерухоме майно за товариство м з обмеженою відповідальніс тю «Автодорожник - плюс».
Зобов' язано комунальне п ідприємство «Бюро технічної інвентаризації м. Донецька» зареєструвати право власнос ті товариства з обмеженою ві дповідальністю «Автодорожн ик-плюс» (85630, Донецька область, Маріїнський район, м. Красног орівка, вул. Юго-Восточна, б. 1; к од ЄДРПОУ 36710566) на нерухоме майн о, у відповідності до рішення господарського суду Донецьк ої області від 30.09.2010 року у спра ві № 32/178 пн., а саме:
1) будівлі та споруди, розташ овані за адресою м. Донецьк, Пе тровський район, вул. Чусовсь ка 33, на земельній ділянці заг альною площею 4,4106 га (ділянка № 1 - кадастровий номер 1410138000:00:037:0008 , площею 0,6257 га, та ділянка № 2 - к адастровий номер 1410138000:00:045:0009, площ ею 3,7849 га), а саме: будівля механі чного цеху (літ. А1-2), площею 3369,0 м2 (за бухгалтерським обліком б удівля механічного цеху, інв . № 33, 1981 р.); будівля лазні заводсь кий, їдальні (літ. Б-2), площею 741, 6 м2 (за бухгалтерським обліко м лазня заводська, їдальня, інв. № 12, 1964 р.); будівля ковальськ ого цеху (літ. В-1,3) площею 941,6 м2 (за бухгалтерським обліком буді вля ковальського цеху, інв. № 5 , 1945 р.); будівля складу матеріа лів № 2 (літ. Д-1), площею 742,8 м2 (за бухгалтерським обліком скл ад матеріалів (будівля комор и № 2), інв. № 11, 1966 р.); будівля електр оремонтного цеху (літ. Е-1), пло щею 1234,6 м2 (за бухгалтерським о бліком будівля електроремон тного цеху, інв. № 3, 1959 р.); будівл я контори (літ. З-1), площею 671,2 м2 (з а бухгалтерським обліком б удівля контори, інв. № 9, 1956 р.); пр охідна (літ. К), об' ємом 37 м3, (за бухгалтерським обліком прох ідна будка, інв. № 52, 1994 р.); будівл я ливарного цеху (літ. Л-1), площе ю 4370,4 м2 (за бухгалтерським облі ком будівля ливарного цеху, і нв. № 1, 1965 р.); будівля механічної майстерні (літ. М-1), площею 758,8 м2 (за бухгалтерським обліком б удівля механічних майстерен ь, інв. № 6, 1960 р.); будівля механіч ної майстерні (літ. М1-1), площею 2357,5 м2 (за бухгалтерським облік ом будівля механічних майсте рень, інв. № 4, 1964 р.); будівля компр есорної (літ. Р-1), площею 105,0 м2 (за бухгалтерським обліком буді вля компресорної, інв. № 7, 1967 р.); будівля складу матеріалів (л іт. С-1), площею 84,8 м2 (за бухгалтер ським обліком склад матеріал ів (будівля комори № 1)), інв. № 10, 196 6 р.); будівля хімічної лаборат орії (літ. Т-1), площею 142,5 м2 (за бух галтерським обліком будівл я хімічної лабораторії, інв . № 14, 1958 р.); ПММ з майданчиком (літ . О), (за бухгалтерським обліко м будівля ПММ з майданчиком і нв. № 57, 1980 р.); відкритий склад мет алу (літ. П), об' ємом 16746 м3 (за бу хгалтерським обліком відкри тий склад металу інв. № 58, 1988 р.); ог орожа (літ. № 1 - 8) (за бухгалте рським обліком : огорожа, інв . № 15163, 1994 р.; паркан гаражу, інв. № 15173, 2003 р.; ворота металеві, інв. № 27688, 1991 р.; ворота бар' єрні, інв. № 27868, 2006 р.); замощення (літ. I), площе ю 6968,6 м2 (за бухгалтерським облі ком: проммайданчик асфальто ваний, інв. № 15150, 1981 р.; проммайда нчик асфальтований, інв. № 15001, 1961 р.; проммайданчик асфальто ваний, інв. № 15165, 1994 р.); проммайдан чик для автомобілів (літ. II), пл ощею 1976,1 м2 (за бухгалтерським о бліком майданчик для автом обілів, інв. № 15170, 1995 р.); труба д имова, заввишки 35 м. (за бухгал терським обліком труба димов а, інв. № 15004, 1962 р.); дорога асфальт ована (за бухгалтерським обл іком дорога асфальтована, ін в. № 15003, 1961 р.); резервуар протипож ежний (за бухгалтерським обл іком резервуар протипожежн ий, інв. № 15148, 1981 р.); бензоколонка з ємкостями (за бухгалтерськи м обліком бензоколонка, інв. № 27351, 1988 р.); місце зберігання газо вих балонів (за бухгалтерсь ким обліком місце зберіган ня газових балонів, інв. № 151 55, 1994 р.); естакада металева (за б ухгалтерським обліком еста када металева, інв. № 27689, 1991 р.); колектор стічних вод (за бу хгалтерським обліком колек тор стічних вод, інв. № 20608, 1964 р .); трубопровід тепловий (за б ухгалтерським обліком труб опровід тепловий, інв. № 20609, 199 1 р.); тупик залізничний (за бухг алтерським обліком тупик зал ізничний, інв. № 15000, 1970 р.); резерву ар протипожежний (за бухгалт ерським обліком резервуар пр отипожежний, інв. № 15002, 1954 р.); міс т похилий (за бухгалтерським обліком міст похилий, інв. № 15 149, 1981 р.); місце зберігання газов их балонів (за бухгалтерськи м обліком місце зберігання г азових балонів, інв. № 15164, 1994 р.); г радирня (за бухгалтерським о бліком градирня, інв. № 15174, 2008 р.); с кульптура (за бухгалтерським обліком скульптура, інв. № 15006, 1969 р.); фонтан (за бухгалтерськи м обліком фонтан, інв. № 15175, 2009 р.).
2) Будівлі, розташовані за ад ресою м. Донецьк, Петровський район, вул. Анохіна 20, а саме: б удівля дитячого садка (літ. А-1 ), площею 270,6 м2 (за бухгалтерськи м обліком будівля дитячого с адка, інв. № 25, 1933 р.).
3) Будівлі та споруди, розташ овані за адресою м. Донецьк, Пе тровський район, вул. Анохіна 18, на земельної ділянки загал ьною площею 0,2584 га (кадастровий номер 1410138000:00:037:0012), а саме: будівля дитячого садка (літ. А-1), площе ю 357,8 м2; будівля пральні (літ. Б- 1), площею 68,9 м2; будівля котельн ої (літ Г-1), площею 56,2 м2; вбиральн я (літ. Д), сарай (літ. Е); огорож а (№ 1 - 4, а саме ворота № 1, хві ртка № 2, паркан № 3, паркан № 4); з амощення (літ. I), площею 909,0 м2, (з а бухгалтерським обліком б удівля дитячого садка, інв. № 27, 1980 р.); будівля кухні (літ. В -1), площею 87,9 м2 (за бухгалтерсь ким обліком будівля літньої кухні, інв. № 26, 1946 р.).
4) Будівлі, розташовані за ад ресою м. Донецьк, Петровський район, вул. Лациса 1, на земельн ої ділянки загальною площею 0,2547 га (кадастровий номер 1410138000:00:027 :0093), а саме: будівля клубу (літ . А-1-2), площею 984,5 м2 с замощенням площею 924,0 м2 (за бухгалтерськ им обліком будівля клубу (БК ), інв. № 34, 1988 р.) (далі-нерухоме ма йно).
Не погодившись з таким ріше нням, ВАТ “Акціонерно-комерц ійний банк “Капітал”, вважаю чи, що рішення суду порушує йо го права, як інша особа в розум інні частини першої статті 185 КАС України подав апеляційну скаргу, в якій просить постан ову суду скасувати, посилаюч ись на порушення норм публіч ного права (права застави май на), норм Конституції України , ряду статей Закону України “Про державну реєстрацію реч ових прав на нерухоме майно т а їх обмежень ”, ряду статей Ц ивільного кодексу України та ряду статей Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни та прийняти нову постано ву, а у позовних вимогах відмо вити.
В обґрунтування апеляційн ої скарги зазначено, що судом не в повній мірі з' ясовані о бставини справи, що згідно зі ст. 202 КАС України тягне скасув ання постанови суду першої і нстанції.
В судовому засіданні предс тавник позивача просив відмо вити у задоволені апеляційно ї скарги та рішення першої ін станції залишити без змін.
Представник третьої особи також просив відмовити в зад оволені апеляційної скарги, та просив рішення першої інс танції залишити без змін.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, до суду надійшла письмова заява про розгляд справи без його участі.
Представник апелянта в суд ове засідання не з' явився, б ув належним чином повідомлен ий про час та дату судового за сідання
Заслухавши доповідь судді -доповідача, перевіривши мат еріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, д умку представників позивача та третьої особи, колегія су ддів встановила наступне.
Позивач - товариство з обм еженою відповідальністю «Ав тодорожник-плюс» звернувся до суду із позовом про визнан ня недійсним та скасування р ішення державного реєстрато ра комунального підприємств а «Бюро технічної інвентариз ації м. Донецька» щодо відмов и у реєстрації права власнос ті на нерухоме майно за ТОВ «А втодорожник-плюс» від 25.10.2010 р., з обов' язання зареєструвати право власності на нерухоме майно.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, суд встано вив наступне.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Автодорожни к-плюс» (85630, Донецька область, М ар' їнський район, м. Красног орівка, вул. Юго-восточна, б. 1; к од за ЄДРПОУ 36710566) є юридичною ос обою за законодавством Украї ни, діє на підставі статуту та свідоцтва про державну реєс трацію юридичної особи.
Рішенням господарського с уду Донецької області у спра ві № 32/178пн від 30.09.2010 року визнано з а ТОВ «Автодорожник-плюс» пр аво власності на будівлі та с поруди, розташовані за адрес ою: у м. Донецьку: вул. Чусовськ а, 1; вул. Анохіна, 12 та 16; вул. Лацис а, 5а (а.с. 12-15).
Наведене вище рішення набр ало законної сили 11.10.2010 року, що підтверджується листом госп одарського суду Донецької об ласті від 13.10.2010 року № 32/178пн. (а.с. 16).
У жовтні 2010 року позивач звер нувся до відповідача із заяв ою про реєстрацію права влас ності на нерухоме майно, що ви значене у наведеному вище рі шенні Господарського суду До нецької області. Проте рішен нями КП «БТІ м. Донецька» від 2 5 жовтня 2010 року у реєстрації п озивачеві відмовлено з огляд у на те, що на дане нерухоме ма йно ухвалою Мар' їнського ра йонного суду Донецької облас ті від 19.10.2009 року у справі № 2-1976-09 на кладений арешт на нерухоме м айно за адресами: у м. Донецьк у: вул. Чусовська, 1; вул. Анохіна , 12 та 16; вул. Лациса, 5а, що на думку відповідача є підставою для відмови у реєстрації права в ласності (а.с. 80).
З ухвали Мар' їнського рай онного суду Донецької област і від 19.10.2009 року у справі № 2-1976-09 щод о накладення арешту на нерух оме майно за вищенаведеними адресами вбачається, що взаг алі не перелічено майно, на як е саме накладено арешт.
За таких обставин, коли у за бороні, на яку посилається ві дповідач, не визначено конкр етне майно, суд вважає, що у ві дповідача були відсутні підс тави для відмови позивачеві у реєстрації права власності на спірне Нерухоме майно.
1. Щодо позовної вимоги стос овно визнання незаконним та скасування рішень реєстрато ра, суд зазначає наступне.
Відносини, пов' язані з виз наченням правових, економічн их, організаційних засад про ведення державної реєстраці ї речових та інших прав, які пі длягають реєстрації, та їх об тяжень, забезпеченням визнан ня та захисту державою цих пр ав, створення умов для функці онування ринку нерухомого ма йна, регулюванням правовідно син, пов' язаних із державно ю реєстрацією прав на нерухо ме майно та їх обтяжень, регул юються нормами Закону Україн и «Про державну реєстрацію р ечових прав на нерухоме майн о та їх обмежень» (надалі за те кстом - Закон про реєстраці ю прав), що визначено преамбул ою та ст. 1 цього Закону.
Державною реєстрацією реч ових прав на нерухоме майно, у розумінні приписів ст. 2 вказа ного Закону, є офіційне визна ння і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерух оме майно, обтяження таких пр ав шляхом внесення відповідн ого запису до Державного реє стру речових прав на нерухом е майно; а нерухомим майном - земельні ділянки, а також об' єкти, розташовані на земельн ій ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення.
Відповідно до п. 1 ст. 4 Закону , обов' язковій державній ре єстрації підлягають речові п рава та обтяження на нерухом е майно, розміщене на територ ії України, що належить фізич ним та юридичним особам, держ аві в особі органів, уповнова жених управляти державним ма йном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юри дичним особам, міжнародним о рганізаціям, іноземним держа вам, а також територіальним г ромадам в особі органів місц евого самоврядування, зокрем а право власності на нерухом е майно.
Систему органів державної реєстрації прав становить с пеціально уповноважений цен тральний орган виконавчої вл ади з питань державної реєст рації прав - Міністерство юст иції України, що забезпечує р еалізацію державної політик и у сфері державної реєстрац ії прав, та його територіальн і органи, які є органами держа вної реєстрації прав (ст. 6 Зак ону про реєстрацію прав).
Згідно ст. 8 Закону про реєст рацію орган державної реєстр ації прав: 1) проводить державн у реєстрацію прав та їх обтяж ень або відмовляє у їх реєстр ації; 2) забезпечує ведення Дер жавного реєстру прав; 3) надає інформацію про зареєстрован і права та їх обтяження в поря дку, встановленому цим Закон ом; 4) забезпечує облік безхазя йного нерухомого майна; 5) здій снює інші повноваження, пере дбачені цим Законом та іншим и нормативно-правовими актам и.
За нормами ст. 9 цього ж Закон у Державний реєстратор: 1) вста новлює відповідність заявле них прав і поданих документі в вимогам законодавства, а та кож відсутність суперечност ей між заявленими та вже заре єстрованими правами на нерух оме майно, зокрема: відповідн ість обов' язкового дотрима ння письмової форми правочин у та його нотаріального посв ідчення (у випадках, встановл ених законом); відповідність повноважень особи, яка подає документи на державну реєст рацію, та сторін (сторони) прав очину, згідно з яким відбуває ться державна реєстрація вин икнення, переходу, припиненн я прав на нерухоме майно або о бтяження таких прав; відпові дність відомостей про нерухо ме майно, наявних у Державном у реєстрі прав та поданих док ументах; відповідність даних про наявність (або відсутніс ть) інформації та/або відпові дних документів, що свідчать про накладення (зняття) забор они (арешту) або інших обтяжен ь, що перешкоджають державні й реєстрації прав, у тому числ і відсутність встановлених з аконом заборон на відчуження нерухомого майна; наявність факту виконання умов правоч ину, з якими закон та/або догов ір (угода) пов' язує можливіс ть проведення державної реєс трації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких пр ав; 2) приймає рішення про держ авну реєстрацію прав, відмов у в такій реєстрації, її зупин ення, про державну реєстраці ю обтяжень, про скасування за пису, погашення запису та вне сення змін до записів у Держа вному реєстрі прав; 3) відкрива є і закриває розділи Державн ого реєстру прав, вносить до н их відповідні записи; 4) веде р еєстраційні справи щодо об' єктів нерухомого майна; 5) прис воює реєстраційний номер об' єкту нерухомого майна під ча с проведення державної реєст рації; 6) видає свідоцтво про п раво власності на нерухоме м айно у випадках, встановлени х статтею 18 цього Закону; 7) нада є витяги з Державного реєстр у прав або відмовляє у їх нада нні у випадках, передбачених цим Законом; 8) у разі потреби в имагає подання передбачених законодавством додаткових д окументів, необхідних для де ржавної реєстрації прав та ї х обтяжень; 9) здійснює інші по вноваження, передбачені цим Законом та іншими нормативно -правовими актами.
Державний реєстратор само стійно приймає рішення про д ержавну реєстрацію прав або відмову в такій реєстрації.
Порядок державної реєстра ції прав встановлений ст. 15 За кону про реєстрацію прав та п олягає у:
1) прийнятті і перевірці док ументів, що подаються для дер жавної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви;
2) встановленні факту відсут ності підстав для відмови в д ержавній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгл яду заяви про державну реєст рацію прав та/або їх обтяжень ;
3) прийнятті рішення про дер жавну реєстрацію прав та їх о бтяжень, відмову в ній або зуп инення державної реєстрації ;
4) внесенні записів до Держа вного реєстру прав;
5) видачі свідоцтва про прав о власності на нерухоме майн о;
6) наданні витягів з Державн ого реєстру прав про зареєст ровані права та/або їх обтяже ння.
Державній реєстрації підл ягають виключно заявлені пра ва за умови їх відповідності законодавству і поданим док ументам.
Перелік правовстановлювал ьних документів, на підставі яких проводиться державна р еєстрація прав встановлений ст. 19 вказаного Закону, якими з окрема є рішення судів, що наб рали законної сили.
Наведена норма також корес пондується із приписами пунк ту 10 Додатка 1 до пункту 2.1 Тимча сового положення про порядок реєстрації прав власності н а нерухоме майно, затверджен ого наказом Міністерства юст иції України 07.02.2002 року № 7/5 (далі - Тимчасове положення № 7/5), за якими рішення судів про визн ання права власності є право встановлювальним документо м, на підставі якого провадит ься реєстрація права власнос ті на нерухоме майно.
Отже, надане позивачем відп овідачу рішення господарськ ого суду, що набрало законної сили, у розумінні ст. 19 Закону п ро реєстрацію прав, та п. 10 Дода тка 1 до п. 2.1 Тимчасового положе ння про порядок реєстрації п рав власності на нерухоме ма йно є правовстановлюючим док ументом, що є підставою для ре єстрації права власності на Нерухомість.
Крім того, в судовому засіда нні встановлено, що відповід но до Витягів з Єдиного реєст ру заборон відчуження об' єк тів нерухомого майна та Витя гів з Державного реєстру іпо тек, стосовно об' єктів, розт ашованих за адресами: Донець ка область, м. Донецьк, вулиця Анохіна, 18, Донецька область, м . Донецьк, вулиця Анохіна, 20, Дон ецька область, м. Донецьк, вули ця Чусовська, 33, Донецька обла сть, м. Донецьк, вулиця Лаціса, 1 інформація щодо заборони ві дчуження об' єктів нерухомо го майна відсутня (а.с. 57-64).
У відповідності до ст. 24 Зако ну про реєстрацію прав, у держ авній реєстрації прав та їх о бтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: 1) заявлене право, обтяження не підлягає держав ній реєстрації відповідно до цього Закону; 2) об' єкт нерух омого майна або більша його ч астина розміщені на територі ї іншого органу державної ре єстрації прав; 3) із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася нена лежна особа; 4) подані документ и не відповідають вимогам, вс тановленим цим Законом, або н е дають змоги встановити від повідність заявлених прав до кументам, що їх посвідчують; 5) заяву про державну реєстрац ію прав, пов'язаних з відчужен ням нерухомого майна, подано після державної реєстрації обтяжень, встановлених щодо цього майна; 6) заявлене право вже зареєстровано.
За приписами п.п. 3.5 розділу І ІІ Тимчасового положення № 7/5 реєстратор БТІ відмовляє у п роведенні державної реєстра ції прав у тому числі якщо пра во власності та інші речові п рава на нерухоме майно виник ли на підставі правочинів за наявності в Єдиному реєстрі заборон відчуження об'єктів нерухомого майна відомостей про накладення заборони та/а бо арешту нерухомого майна, щ о підтверджується відповідн им витягом (п.п. 3.5.7).
Правочином, у розумінні ст. 202 Цивільного кодексу України , є дія особи, спрямована на на буття, зміну або припинення ц ивільних прав та обов' язків . Правочини можуть бути однос торонніми та дво чи багатост оронніми (договори). До правов ідносин, які виникли з одност оронніх правочинів, застосов уються загальні положення пр о зобов' язання та про догов ори, якщо це не суперечить акт ам цивільного законодавства або суті одностороннього пр авочину.
З урахуванням вказаних нор м, судом не приймаються довод и представника відповідача в ідносно неможливості реєстр ації заявленого позивачем пр ава власності з огляду на ная вність рішення місцевого суд у про арешт, оскільки право вл асності у позивача на нерухо ме майно виникло на підставі рішення господарського суду , а не правочину, які (рішення с уду та правочин) за своєю прав овою природою є різними прав овими явищами. До того ж нерух оме майно, за реєстрацією пра ва на яке звертався позивач, р озташоване за іншими адресам и ніж та нерухомість, що визна чена у рішенні Мар' їнського районного суду Донецької об ласті.
Крім того, як встановлено ко легією суддів, арешт, накладе ний згідно ухвали Мар' їнськ ого районного суду Донецької області від 19.10.2009 року на нерух оме майно, розташоване за адр есами: м.Донецьк, вул..Чусовськ а,1; м.Донецьк, вул..Анохіна, 12; м.Д онецьк, вул.Анохіна, 16; м.Донець к, вул..Лациса, 12, скасований на підставі ухвали Мар' їнсько го районного суду Донецької області від 03.12.2010 року по справі №2-239-10, що доводить відсутність обмежень відносно реєстраці ї нерухомого майна.
Також у апелянта Відкрит ого акціонерного товарист ва "Акціонерно - комерційний б анк "Капітал" відсутнє право в имагати та отримувати грошов і кошти за кредитними догово рами, укладеними із Відкрит им акціонерним товариство м "Петровський машинобудівни й завод"; а також визнано відсу тнім право утримувати під об тяженнями та обмеженнями май но ВАТ «Петровський машинобу дівний завод», передане в іпо теку та заставу за договором іпотеки від 20.04.2006 р. та договоро м застави №109-3 від 07.09.2004 р., яке під тверджене рішенням господар ського суду Донецької област і від 07.09.2010 р., залишеним без змін постановою Донецького апеля ційного господарського суду від 03.11.2010 р. та постановою Вищог о господарського суду Україн и від 01.12.2019 р. Зазначене спросто вує наявність у заявника апе ляційної скарги стверджуват и про те, що рішенням суду перш ої інстанції яке переглядаєт ься у даному апеляційному пр оваджені вирішенні питання п ро будь-які його права. Відсут ність об' єкту судового захи сту доводить безпідставніст ь доводів апеляційної скарги .
Отже, виходячи з наведених п равових норм, що регулюють сп ірні правовідносини та надан их в судовому засіданні дока зів, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстан ції, що спірні рішення держав ного реєстратора від 25 жовтня 2010 року прийняті останнім нео бґрунтовано, з порушенням ді ючого законодавства, та не ві дповідають обставинам справ и і правильному застосуванню норм матеріального права, а т ому підлягають скасуванню як незаконні.
У частині позовних вимог з п риводу зобов' язання зареєс трувати право власності, суд виходить з наступного.
Нормами ст. 8 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни (надалі - КАС України) су д при вирішенні справи керує ться принципом верховенства права, та застосовує його з ур ахуванням судової практики Є вропейського Суду з прав люд ини.
При здійсненні судочинств а суди застосовують Конвенці ю про захист прав людини і осн овоположних свобод від 04.11.1950 ро ку № ETS N 005 (далі - Конвенція) та п рактику Європейського суду з прав людини як джерело права (ст. 17 Закону України «Про вико нання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини»). У відповіднос ті до приписів ст. 6 Конвенції кожен має право на справедли вий і публічний розгляд його справи упродовж розумного с троку незалежним і безсторон нім судом, встановленим зако ном, який вирішить спір щодо й ого прав та обов'язків цивіль ного характеру.
Відповідно до ст. 13 Конвенці ї кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефекти вний засіб юридичного захист у в національному органі, нав іть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійсню вали свої офіційні повноваже ння.
При цьому Європейський суд з прав людини у рішенні від 29 ч ервня 2006 року у справі «Пантел еєнко проти України» зазначи в, що засіб юридичного захист у має бути ефективним, як на пр актиці, так і за законом.
Крім того, Конституційний С уд України у п. 9 мотивувальної частини рішення від 30 січня 2003 року № 3-рп/2003 у справі № 1-12/2003 наго лошує на тому, що правосуддя з а своєю суттю визнається так им лише за умови, що воно відпо відає вимогам справедливост і і забезпечує ефективне пон овлення в правах.
Приймаючи до уваги, що єдино ю підставою для відмови у реє страції права власності вист упила наявність ухвали район ного суду щодо забезпечення позову, суд, в цілях забезпече ння ефективного захисту та п оновлення порушених прав поз ивача, який не є суб'єктом влад них повноважень, виходячи із цілей та завдань адміністра тивного судочинства, визначе них ст. 2 Кодексу адміністрати вного судочинства України, в важає обґрунтованим та необх ідним зобов' язати відповід ача зареєструвати за позивач ем право власності на Нерухо ме майно.
Також, суд відзначає, що Кри мінальним Кодексом України п ередбачена кримінальна відп овідальність за умисне невик онання судового рішення, що н абрало законної сили, або пер ешкоджання його виконання.
За нормами приписів ст. 6 Кон венції про захист прав людин и і основоположних свобод ві д 04.11.1950 року № ETS N 005 кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродов ж розумного строку незалежни м і безстороннім судом, встан овленим законом, який виріши ть спір щодо його прав та обов 'язків цивільного характеру. Згідно приписів ст. 1 Протокол у 1 до Конвенції про захист пр ав людини і основоположних с вобод від 20.03.1952 р. № ETS N 009 кожна фізи чна або юридична особа має пр аво мирно володіти своїм май ном. Ніхто не може бути позбав лений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених зако ном і загальними принципами міжнародного права. Проте по передні положення жодним чин ом не обмежують право держав и вводити в дію такі закони, як і вона вважає за необхідне, що б здійснювати контроль за ко ристуванням майном відповід но до загальних інтересів.
Приписами ч. 3 ст. 2 Кодексу ад міністративного судочинств а України визначено, що у спра вах щодо оскарження рішень, д ій чи бездіяльності суб'єкті в владних повноважень адміні стративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни; з використанням повнова ження з метою, з якою це повнов аження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії); безсторонньо (неупередже но); добросовісно; розсудливо ; з дотриманням принципу рівн ості перед законом, запобіга ючи несправедливій дискримі нації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного бал ансу між будь-якими несприят ливими наслідками для прав, с вобод та інтересів особи і ці лями, на досягнення яких спря моване це рішення (дія); з урах уванням права особи на участ ь у процесі прийняття рішенн я; своєчасно, тобто протягом р озумного строку.
Колегія суддів дійшла висн овку, що суд першої інстанції правильно встановив обстави ни справи та ухвалив судове р ішення з додержанням норм ма теріального та процесуально го права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висн овків суду першої інстанції .
На підставі викладеного, ке руючись ст. 195-196, п.3 ч.1 ст. 199, ч.4 ст. 202, п .3 ч.1 ст. 205, ст. 206 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Відкритого акціонерного т овариства "Акціонерно - комер ційний банк "Капітал" на поста нову Донецького окружного ад міністративного суду від 12 ли стопада 2010 р. у справі № 2а-24897/10/0570 - залишити без задоволення.
Постанову Донецьког о окружного адміністративно го суду від 12 листопада 2010 р. у с праві № 2а-24897/10/0570 за позовом Тов ариства з обмеженою відповід альністю "Автодорожник - плюс " до Комунального підприємст ва "Бюро технічної інвентари зації м. Донецька", за участі т ретьої особи без самостійних висом на предмет спору на сто роні позивача Відкритого акціонерного товариства "Пе тровський машинобудівний за вод" про визнання рішень про відмову в державній реєстрац ії права власності на нерухо ме майно незаконними та зобо в`язання КП "БТІ м. Донецька"вч инити певні дії - залишити б ез змін.
В повному обсязі ухва ла виготовлена та підписана 22 грудня 2010 року.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення і м оже бути оскаржена безпосере дньо до Вищого адміністратив ного суду України протягом д вадцяти днів з дня складення в повному обсязі.
Головуючий: А.В. Гайдар
Судді: Р.Ф. Ханова
М.М . Яковенко
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2010 |
Оприлюднено | 06.07.2011 |
Номер документу | 16548176 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні