Головуючий у 1 інстанції - Широка К.Ю.
Суддя-доповідач - Старос уд М.І.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 січня 2011 року справа №2а-7811/ 10/1270
приміщення суду за адресою :83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Старосу да М.І.
суддів: Юрченко В.П., Чебанов а О.О.,
розглянувши у порядку пись мового провадження апеляцій ну скаргу товариства з обмеж еною відповідальністю «Техн аука»
на постанову Луганського о кружного адміністративного суду
від 11 листопада 2010 року
по адміністративній справ і № 2а-7811/10/1270
за позовом Луганського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів
до товариства з обмеженою в ідповідальністю «Технаука»
про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій т а пені за невиконання нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів у 2009 роц і, -
ВСТАНОВИЛА:
14 жовтня 2010 року Луганське об ласне відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів зве рнулось до Луганського окруж ного адміністративного суду з позовом про стягнення з тов ариства з обмеженою відповід альністю „Технаука" за невик онання у 2009 році нормативу роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів адміністратив но-господарських санкцій у р озмірі 12 740,00 грн. та 695,24 грн. пені з а порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій.
В обґрунтування позовних в имог позивач послався на те, щ о згідно із ст. 19 Закону Україн и від 21 березня 1991 року № 875-ХІІ «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» дл я підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, які використовуют ь найману працю, установлюєт ься норматив робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів у розмірі чотирьох відсот ків середньооблікової чисел ьності штатних працівників о блікового складу за рік, а якщ о працює від 8 до 25 осіб, - у кільк ості одного робочого місця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у (ч. З ст. 19 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-ХІІ «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні»).
В порушення вимог статті 19 З акону України від 21 березня 1991 року № 875-ХІІ «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні» у 2009 році на ТОВ „Те хнаука" замість 1 інваліда не п рацювало жодного. Таким чино м, відповідач до 15.04.2010 повинен б ув самостійно сплатити адмін істративно-господарські сан кції у розмірі 12 740,00 грн. за 1 робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте інвалідом. Оскільки с ума адміністративно-господа рських санкцій у встановлени й законом строк відповідачем не сплачена, позивач просить стягнути її з відповідача ра зом із нарахованою пенею в су мі 695,24 грн. за порушення термін ів сплати адміністративно-го сподарських санкцій.
Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 11 листопада 2010 року у сп раві № 2а-7811/10/1270 позов задоволено , стягнуто з товариства з обме женою відповідальністю „Тех наука" на користь Луганськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів за невиконання у 2009 році но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів ад міністративно-господарські санкції у розмірі 12740,00 грн. (два надцять тисяч сімсот сорок г ривень 00 коп.) та пеню за поруше ння термінів сплати адмініст ративно-господарських санкц ій у розмірі 695,24 грн.
Відповідачем подана апеля ційна скарга, в якій він проси ть скасувати постанову суду та прийняти нове рішення, яки м відмовити в задоволені поз овних вимог в повному обсязі .
Доводи апеляційної с карги відповідач обґрунтову є невірним застосуванням нор м процесуального та матеріал ьного права.
Зазначає, що єдиним до казом, що був наданий позивач ем у судове засідання, є склад ений позивачем акт позаплано вої виїзної перевірки № 152 від 09.09.2010 року. На думку скаржника, п ідстави для проведення позап ланової перевірки, зазначені у ч.1 ст. 6 Закону України «Про о сновні засади державного наг ляду (контролю) у сфері господ арської діяльності», на моме нт перевірки були відсутні. Я к зазначено у частині 2 цієї ст атті, проведення позапланови х заходів з інших підстав, крі м передбачених цією статтею, забороняється, якщо інше не п ередбачається законом або мі жнародним договором України , згода на обов' язковість як ого надана Верховною Радою У країни. Таким чином, позивач н е мав права проводити переві рку відповідача, на підставі якої був складений акт № 152 від 09.09.2010 року, тому зазначений док умент є таким, що отриманий з п орушенням закону. Згідно вим ог ч.3 ст. 70 КАС України, докази, о держані з порушенням закону, судом при вирішенні справи н е беруться до уваги. Розгляда ючи справу, суд повинен був ви значити наявність підстав дл я проведення позивачем перев ірки відповідача, а також дод ержання встановленого закон одавством порядку проведенн я такої перевірки, що зроблен о не було.
Колегія суддів, заслу хавши доповідь судді-доповід ача, перевіривши матеріали с прави і обговоривши доводи а пеляційної скарги, встановил а наступне.
Актом № 152 від 09.09.2010 року про про ведення виїзної позапланово ї перевірки щодо дотримання вимог ст. 19 і 20 Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні» в ід 21.03.1992 № 875 - XII (зі змінами та допов неннями) у 2009 році товариства з обмеженою відповідальністю «Технаука» ЄДРПОУ 21818271 встано влено:
1) Підприємством 4% норматив д ля працевлаштування інвалід ів не виконано, чим порушено с т. 19 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні».
2) В порушення п. 2 «Порядку по дання підприємствами, устано вами, організаціями та фізич ними особами, що використову ють найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів та інформації, н еобхідної для організації їх працевлаштування», затвердж еного постановою КМУ № 70 від 31.0 1.2007 р. (зі змінами та доповнення ми) та ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні», звіт про зайнятість і працевлашт ування інвалідів не надано.
3) Підприємство у відділенні Фонду не зареєстровано, чим п орушено вимоги п. 2 «Порядку ре єстрації підприємств, устано в, організацій та фізичних ос іб, що використовують найман у працю», затвердженого Пост ановою КМУ № 70 від 31.01.2007 р. (із змін ами та доповненнями).
4) У 2009 році у товариства з обме женою відповідальністю „Тех наука" середньооблікова кіль кість штатних працівників об лікового складу - 20 осіб, фонд о плати праці штатних працівни ків - 254,8 тис. грн. Кількість інва лідів - штатних працівників, я кі повинні працювати на робо чих місцях, створених відпов ідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні» - 1, з них середньооблі кова кількість штатних праці вників, яким відповідно до чи нного законодавства встанов лена інвалідність - 0 осіб, фак тично на підприємстві відпов ідача у 2009 році замість 1 інвалі да не працювало жодного.
Згідно розрахунку позивач а, відповідач повинен був пер ерахувати адміністративно-г осподарські санкції за неств орені робочі місця для праце влаштування інвалідів в 2009 ро ці в сумі 12740,00 грн. (одне незайня те інвалідом робоче місце х 127 40,00 грн. - середня річна заробіт на плата штатного працівника ).
Станом на 09.09.2010 року сума адмі ністративно-господарських с анкцій у розмірі 12 740,00 грн. підпр иємством самостійно не сплач ено, чим порушено вимоги ст. 20 З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні».
Колегія суддів вважа є апеляційну скаргу такою, що не підлягає задоволенню, вих одячи з наступного.
Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданн ям адміністративного судочи нства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно-правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб'єктів при зді йсненні ними владних управлі нських функцій на основі зак онодавства, в тому числі на ви конання делегованих повнова жень, шляхом справедливого, н еупередженого та своєчасног о розгляду адміністративних справ.
Згідно статті 19 Консти туції України правовий поряд ок в Україні ґрунтується на з асадах, відповідно до яких ні хто не може бути примушений р обити те, що не передбачено за конодавством. Органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Закон України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в України» зобов' язує відповідача відповідно до 4-відсоткового нормативу с творити робочі місця для пра ці інвалідів і інформувати ц ентри зайнятості про вільні робочі місця для інвалідів, з вітувати перед відділеннями Фонду соціального захисту і нвалідів про їх працевлаштув ання - підібрати робоче міс це і працевлаштувати інвалід а.
Наказом Міністерства праці та соціальної політик и України від 19.12.2005 року № 420, заре єстрованим в Міністерстві юс тиції України 21.12.2005 за № 1534/11814, затв ерджена та погоджена з Держк омстатом України форма звітн ості № 3-ПН "Звіт про наявність вакансій" (місячна). Зазначена форма використовується для інформування населення про н аявність вакансій, сприяння працевлаштуванню громадян, з ареєстрованих у центрах зайн ятості як такі, що шукають роб оту, для підбору персоналу на замовлення роботодавців, дл я оцінки поточної потреби в к адрах та організації професі йної підготовки населення ві дповідно до потреб ринку пра ці.
Тобто, на підприємство покл адається обов' язок створюв ати та належним чином атесту вати робочі місця для працев лаштування інвалідів та інфо рмувати про таку кількість с творених робочих місць орган и працевлаштування інваліда .
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом міністрів Укр аїни.
Згідно п. 2 Порядку подання п ідприємствами, установами, о рганізаціями та фізичними ос обами, що використовують най ману працю, звітів про зайнят ість і працевлаштування інва лідів та інформації, необхід ної для організації їх праце влаштування, затвердженого П остановою КМ України від 31.01.2007 р оку № 70 “Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні ” звіт про за йнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подаю ть (надсилають рекомендовани м листом) щороку до 1 березня в ідділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, зат вердженою Мінпраці за погодж енням з Держкомстатом.
Інформацію про наявність в ільних робочих місць (вакант них посад) для працевлаштува ння інвалідів роботодавці по дають центру зайнятості за м ісцем їх реєстрації як платн иків страхових внесків на за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття за формою, зат вердженою Мінпраці за погодж енням з Держкомстатом.
Як вбачається з матеріалів справи, на виконання нормати ву створення робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів відповідачем жодних заход ів не вживалося. Відповідач н е звітував перед центром зай нятості про наявність ваканс ій, не направляв листи з проха нням направити на підприємст во осіб, яким встановлена інв алідність для працевлаштува ння.
З огляду на викладене, колег ія суддів не приймає до уваги посилання відповідача на те , що суд першої інстанції не пе ревірив наявність підстав дл я проведення позивачем перев ірки відповідача, а також не п еревірив додержання позивач ем встановленого законодавс твом порядку проведення тако ї перевірки, оскільки відпов ідач, в порушення вимог статт і 19 Закону України від 21 березн я 1991 року № 875-ХІІ «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні», у 2009 році не ство рив робочого місця для праце влаштування інваліда.
За таких обставин, колегія с уддів дійшла висновку, що суд ом першої інстанції спір по с уті вирішений вірно, доводи а пеляційної скарги не спросто вують висновків суду першої інстанції, підстави для задо волення апеляційної скарги т а зміни або скасування поста нови суду першої інстанції в ідсутні.
Керуючись статтями 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, ко легія суддів, -
УХВАЛИЛА :
Апеляційну скаргу то вариства з обмеженою відпові дальністю «Технаука» на пост анову Луганського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2010 року у справі № 2а -7811/10/1270 залишити без задоволенн я.
Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 11 листопада 2010 року у спр аві № 2а-7811/10/1270 залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної ін станції за наслідками перегл яду набирає законної сили че рез п'ять днів після направле ння її копій особам, які берут ь участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адмініс тративного суду України прот ягом двадцяти днів після наб рання законної сили судовим рішенням суду апеляційної ін станції.
Головуючий М.І. Старосуд
Судді В.П. Ю рченко
О.О. Че банов
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2011 |
Оприлюднено | 06.07.2011 |
Номер документу | 16548358 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Старосуд М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні