Ухвала
від 21.06.2011 по справі 2а-18426/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-18426/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Качур І.А.

Суддя-доповідач: Василе нко Я.М

У Х В А Л А

Іменем України

"21" червня 2011 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у скла ді колегії суддів:

головуючого Василенка Я.М.,

суддів Кузьменка В.В., Шурка О.І. ,

при секретарі Гоцику О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляцій ну скаргу Державної податков ої інспекції у Голосіївськом у районі м. Києва на постанову Окружного адміністративног о суду міста Києва від 16.02.2011 у сп раві за адміністративним поз овом товариства з обмеженою відповідальністю «Терра-Цен тр»до Державної податкової і нспекції у Голосіївському ра йоні м. Києва про визнання неч инним та скасування податков их повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

15.12.2010 позивач звернувся до Окружного адміністративног о суду міста Києва із позовом , в якому з урахуванням подаль ших доповнень просив про виз нання недійсними та скасуван ня податкових повідомлень-р ішень № 0000432306/0 від 11.05.2006, № 0000412202/0 від 11.05 .2010, № 0000442306/0 від 11.05.2010, № 0000412202/1 від 21.07.2010, № 00 00432306/1 від 22.07.10, № 0000442306/1 від 22.07.2010, № 0000412202/2 ві д 05.10.10, № 0000432306/2 від 08.10.2010, № 0000442306/2 від 08.10.2010, № 0000412202/3 від 17.12.2010.

Постановою Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 16.02.2011 позовні вимоги задо волено.

Не погоджуючись з прийняти м рішенням, відповідачем под ано апеляційну скаргу, в якій він просить оскаржувану пос танову скасувати, як таку, що п рийнята з порушенням норм ма теріального та процесуально го права, та прийняти нову, яко ю відмовити у задоволенні по зовних вимог.

Заслухавши суддю-доповіда ча, пояснення сторін, перевір ивши матеріали справи та дов оди апеляційної скарги, коле гія суддів вважає, що апеляці йна скарга не підлягає задов оленню, виходячи з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, між позивачем та ТОВ «Аметт»укладено договір від 01.09.2008 № 140, відповідно до умов яко го ТОВ «Аметт», зобов'язуєтьс я поставити позивачу - покупц еві товар (товари для дому в ас ортименті), на що виписано (офо рмлено) видаткову накладну № 8635 від 30.07.2009 та податкову наклад ну № 8635 від 30.07.2009. Перерахування к оштів за товар здійснювалось відповідно до платіжних дор учень. Обсяг отриманого това ру за 3 кв. 2009 р. склав 2748938,58 грн., які були віднесені до складу вал ових витрат в декларації з по датку на прибуток за 3 кв. 2009 р.

Також, між позивачем та ТОВ «Мирканто»(код за ЄДРПОУ 35830190) , ТОВ «Ласторія»(код за ЄДРПОУ 35310023) укладені договори від 10.03.09 № 10/03-09 та від 09.06.08 №09/06-08 на транспортн о-експедиційне обслуговуван ня для організації внутрішні х перевезень вантажів на зам овлення замовника. По даним в заємовідносинам встановлен о факт неправомірного включе ння до податкового кредиту с уму ПДВ в розмірі 233332,75 грн., які в ході перевірки виключені зі складу валових витрат, так як не призначені для використа ння в господарській діяльнос ті, а саме у зв' язку із придб анням транспортно-експедиці йних послуг, які надавались п озивачу ТОВ «Мирканто»і ТОВ «Ласторія».

Крім того, між позивачем та фірмою A/S»було укладено дистр иб' ютерська угода концесія (франчайзинг) з ексклюзивним и правами на основі роялті ві д 01.11.2005 про надання за винагоро ду права на розповсюдження п родукції компанії A/S»на терит орії України з використанням пп. b) ст. 12 «Роялті»Конвенції м іж Урядом України та Урядом Королівства Данії про уник нення подвійного оподаткува ння та попередження податков их ухилень стосовно податків на доходи і майно.

Державною податковою інсп екцією у Голосіївському рай оні м. Києва проведено планов у виїзну перевірку Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Терра-Центр»(далі - позива ч) з питань дотримання вимог податкового законодавства з а період з 01.04.2008 по 30.06.2009, валютного та іншого законодавства за п еріод з 01.01.2009 по 30.06.2010.

За результатами перевірки складено акт від 26.04.2010р. №420/1-23-60-32798799 , яким встановлено наступні п орушення:

- п. 5.1. ст. 5, пп. 5.3.9. п. 5.3. ст. 5 Закону У країни «Про оподаткування пр ибутку підприємств»від 28.12.94 р. №334/94, що призвело до заниження позивачем податку на прибут ок всього на суму 993016,00 грн., в т.ч. за ІІ квартал 2008 р. - 35167,00 грн., за ІІІ квартал 2008 р. - 67797,00грн., за ІV к вартал 2008 р. - 76162,00грн., за І кварт ал 2009 р. - 19015,00грн., за ІІ квартал 20 09 р. - 63115,00грн., за ІІ квартал 2009 р. - 731364,00 грн.;

- пп. 7.4., пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість», що призвело до заниж ення позивачем податку на до дану вартість всього на суму 783120,50 грн., в т.ч. в травні 2008 р. - 6408,33 г рн., в червні 2008 р. - 16741,65 грн., в лип ні 2008 р. - 14921,66 грн., в серпні 2008 р. - 17050,84 грн., в вересні 2008 р. - 15635,00 грн., в жовтні 2008 р. - 9423,00 грн., в листоп аді 2008 р. - 25358,33 грн., в грудні 2008 р. - 22096,67 грн., в січні 2009 р. - 13901,65 грн., в б ерезні 2009 р. - 5882,5 грн., в квітні 2009 р. - 11914,16 грн., в травні 2009 р. - 14226,14 г рн., в червні 2009 р. - 36930,00 грн., в лип ні 2009 р. - 559251,05 грн., в вересні 2009 р. - 13379,16 грн.;

- п. 13.2 ст. 13 у урахуванням вимог п. 16.13 ст. 16 Закону України «Про о податкування прибутку підпр иємств»в частині встановлен ня неутримання та несплати п озивачем податку з іноземних юридичних осіб всього у сумі 1184390,00 грн., у тому числі: за ІІІ кв артал 2008 р . - 102120, 00 грн., за IV кварта л 2008 р. - 112990,00 грн., за І квартал 2009 р . - 3030498 грн., за ІІ квартал - 2009 р. - 623611 грн.

На підставі виявлених пору шень відповідачем прийнято п одаткові повідомлення-рішен ня №№ 0000432306/0 від 11.05.2006, 0000412202/0 від 11.05.2010, 000044 2306/0 від 11.05.2010, 0000412202/1 від 21.07.2010, 0000432306/1 від 22.0 7.10, 0000442306/1 від 22.07.2010, 0000412202/2 від 05.10.10, 0000432306/2 ві д 08.10.2010, 0000442306/2 від 08.10.2010.

Задовольняючи позовні вим оги суд першої інстанції вих оди в з того, що відповідач при винесенні оскаржуваних пода ткових повідомлень-рішень в порушення вимог ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни діяв не на підставі, не в межах повноважень та не у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.

Колегія суддів погоджуєть ся з такими висновками суду п ершої інстанції, враховуючи наступне.

Так, згідно з висновками спе ціаліста від 12.04.2010 № 428 та від 26.04.2010 № 532, за наслідками проведення п очеркознавчих досліджень до говору № 140 купівлі-продажу ві д видаткової накладної № 8635 ві д 30.07.2009 та податкової накладної № 8635 від 30.07.2010, встановлено, що пі дписи від імені ОСОБА_3, в п редставлених на дослідження документах виконані не ним, а іншою особою.

Однак, відповідно до статті 207 ГК України господарське зо бов' язання, що не відповіда є вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо супереч ить інтересам держави і сусп ільства, або укладено учасни ками господарських відносин з порушенням хоча б одним з ни х господарської компетенції (спеціальної правосуб' єктн ості), може бути на вимогу одні єї із сторін, або відповідног о органу державної влади виз нано судом недійсним повніст ю або в частині.

Наведену норму слід застос овувати з урахуванням того, щ о відповідно до ст. 228 ЦК Україн и правочин, учинений з метою, я ка завідомо суперечить інтер есам держави і суспільства, в одночас є таким, що порушує пу блічний порядок, а отже, - нік чемним.

Санкції застосовуються за вчинення правочину з метою, я ка завідомо суперечить інтер есам держави і суспільства. Р азом із тим, за змістом частин и 1 статті 208 ГК України застосу вання цих санкцій можливе не за сам факт укладення зазнач еної угоди, а лише в разі викон ання правочину хоча б однією стороною.

Санкції, встановлені части ною 1 статті 208 ГК України, не мо жуть застосовуватися за сам факт несплати податків (збор ів, інших обов' язкових плат ежів), зокрема однією зі сторі н договору, що є самостійним п равопорушенням. Для застосув ання санкцій, передбачених ч астиною 1 статті 208 цього Кодек су, необхідним є умисел на укл адення угоди з метою, яка заві домо суперечить інтересам де ржави і суспільства.

Виходячи із вищезазначени х обставин справи, а також з то го, що санкції є похідними від учинення нікчемного правочи ну, у даному випадку вони не мо жуть бути застосовані через недоведеність направленост і оскаржуваного договору на досягнення мети, що суперечи ть інтересам держави та сусп ільства, що не було враховано апелянтом.

З огляду на зазначене, колег ія суддів погоджується з вис новками суду першої інстанці ї про те, що доводи відповідач а щодо заниження позивачем п одатку на прибуток та податк у на додану вартість не ґрунт ується на чинному законодавс тві України.

Стосовно ж встановлення ві дповідачем по договорам від 10.03.09 № 10/03-09 та від 09.06.08 № 09/06-08 фактів не правомірного включення до по даткового кредиту суму ПДВ в розмірі 233332,75 грн., які в ході пер евірки виключені зі складу в алових витрат, так як не призн ачені для використання в гос подарській діяльності, а сам е у зв' язку із придбанням тр анспортно-експедиційних пос луг, які надавались позивачу ТОВ «Мирканто»і ТОВ «Ластор ія», колегія суддів звертає у вагу на наступне.

Відповідно до зазначених д оговорів експедитор та замов ник виступають від свого іме ні за дорученням організаці ї, з якими мають прямі договор и. Всі перевезення здійснюва лись найманим транспортними засобами експедитором, що ві дповідає законодавству та ум овам договору. Крім того, зазн ачена діяльність - транспор тно-експедиційне обслуговув ання, яка була предметом зазн ачених договорів, не підляга є ліцензуванню.

Законом України «Про ліцен зування певних видів господа рської діяльності»встановл ено, що такий вид діяльності я к транспортно-експедиційне о бслуговування не підлягає лі цензуванню.

Отже, відповідачем в даному випадку при перевірці здійс нено невірне трактування дог овору транспортно-експедиці йне обслуговування.

Так, згідно до договору тран спортного експедирування од на сторона (експедитор) зобов 'язується за плату і за рахуно к другої сторони (клієнта) вик онати або організувати викон ання визначених договором по слуг, пов'язаних з перевезенн ям вантажу. Договором трансп ортного експедирування може бути встановлений обов'язок експедитора організувати пе ревезення вантажу транспорт ом і за маршрутом, вибраним ек спедитором або клієнтом, укл адати від свого імені або від імені клієнта договір перев езення вантажу, забезпечуват и відправку і одержання вант ажу, а також виконання інших з обов'язань, пов'язаних із пере везенням. Договором транспор тного експедирування може бу ти передбачено надання додат кових послуг, необхідних для доставки вантажу (перевірка кількості та стану вантажу, й ого завантаження та вивантаж ення, сплата мита, зборів і вит рат, покладених на клієнта, зб ерігання вантажу до його оде ржання у пункті призначення, одержання необхідних для ек спорту та імпорту документів , виконання митних формально стей тощо).

Зазначені висновки суду пе ршої інстанції апелянтом не спростовані.

Стосовно ж взаємовідносин позивача з фірмою A/S», то відпо відачем встановлено неутрим ання та несплата позивачем п одатку з іноземних юридичних осіб всього у сумі 184390,00 грн., в зв ' язку з ненаданням документ ів, що підтверджують правомі рність використання пп. b) ст. 12 «Роялті»Конвенції між Урядо м України та Урядом Королів ства Данії про уникнення по двійного оподаткування та по передження податкових ухиле нь стосовно податків на дохо ди і майно.

Так, акт містить висновок пр о необхідність утримати та с платити податок на доходи з і ноземних юридичних осіб у ро змірі 10 % від суми виплаченого доходу у вигляді роялті. На пі дставі зазначеного порушенн я відповідачем прийнято пода ткове повідомлення-рішення я ким визначено позивачу суму податкового зобов' язання за основним платежем в розмі рі 1184390 грн., та штрафними (фінанс овими) санкціями в розмірі 2368780 грн.

Відповідно до пунктів 13.1. 13.2. с т. 13 та п. 18.1 ст. 18 Закону України « Про оподаткування прибутку п ідприємств»резидент, що здій снює на користь нерезидента будь-яку виплату з доходу з дж ерелом його походження з Укр аїни, повинен утримувати під час виплати такого доходу та додатково сплатити податок в розмірі 15 % від суми такого до ходу, якщо інше не передбачен о нормами міжнародних угод, я кі набрали чинності.

Згідно ст.12 Конвенції між Ур ядом України та Урядом Коро лівства Данії про уникненн я подвійного оподаткування т а попередження податкових у хилень стосовно податків на доходи і майно, яка підписана 05.03.1996, дата набуття 21.08.1996, дата рат ифікації 12.07.1996 роялті, які виник ають у Договірній Державі і с плачуються резиденту другої Договірної Держави, можуть о податковуватись у цій другій Державі.

У відповідності з Порядком звільнення (зменшення) від оп одаткування доходів з джерел ом їх походження з України, за твердженим Постановою Кабін ету Міністрів України від 06.05.20 01 № 470, підставою для звільнення (зменшення) від оподаткуванн я є довідка, яка підтверджує, щ о нерезидент є резидентом кр аїни, з якою укладено міжнаро дний договір.

Згідно із положеннями стат ей 10, 11 і 12 Конвенції та чинного з аконодавства України щодо оп одаткування пасивних прибу тків резидентів Данії, як і не здійснюють діяльність в Україні через постійне пред ставництво, при їх репатріац ії за межі України встановле но такі ставки: стосовно роял ті: звільнення від оподаткув ання платежів будь-якого вид у, що одержуються як відшкоду вання за користування або за надання права на використан ня будь-яких авторських прав на секретну формулу або проц ес або за інформацією, що стос ується промислового, комерці йного або наукового досвіду, які виникають в Україні і спл ачуються резиденту Данії , який є їх фактичним власнико м.

Отже, суд першої інстанції в ірно вважав, що донарахуванн я податку на прибуток інозем них юридичних осіб на підста ві виплат роялті відповідно до дистриб' ютерської угоди з фірмою A/S»є неправомірним, щ о не спростовано апелянтом.

Враховуючи вищезазначене, в порушення вимог частини 2 ст атті 71 КАС України відповідач ем не спростовано правомірно сті позовних вимог, що вірно б уло враховано судом першої і нстанції.

Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 200 КАС Укра їни залишити апеляційну скар гу без задоволення, а постано ву суду - без змін, з урахуван ням того, що суд першої інстан ції правильно встановив обст авини справи та ухвалив судо ве рішення з додержанням нор м матеріального та процесуал ьного права.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 К АС України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Держа вної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Киє ва - залишити без задоволенн я, а постанову Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 16.02.2011 - без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення, пр оте може бути оскаржена до Ви щого адміністративного суду України в порядку та строки, в становлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинс тва України.

Головуючий:

Судді:

Повний текст ух вали виготовлено 24.06.2011.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2011
Оприлюднено06.07.2011
Номер документу16560163
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-18426/10/2670

Ухвала від 13.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 20.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

Ухвала від 10.12.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 21.06.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М

Постанова від 16.02.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні