ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
——————————————————————
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 червня 2011 р.
Справа № 2-а-11399/09/1570
Категорія:8.1.5
Головуючий в 1 інстанції: Єфіменко К.С.
Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду
у складі: судді доповідача - головуючого - Шляхтицького О.І.,
суддів: Джабурія О.В., Крусяна А.В.,
при секретарі – Ханділян Г.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційну скаргу Комунального підприємства "Гармонія" на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2010 року у справі за адміністративним позовом Роздільнянської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області до Комунального підприємства «Гармонія» про стягнення штрафних (фінансових) санкцій в сумі 10581,50 грн., –
ВСТАНОВИЛА:
У вересні 2009 року Роздільнянська міжрайонна державна податкова інспекція Одеської області звернулась з вищевказаним адміністративним позовом.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2010 року позовні вимоги були задоволені.
Стягнуто із Комунального підприємства «Гармонія» на користь Державного бюджету України заборгованість по сплаті штрафних санкцій в сумі 10581,50 грн.
Не погоджуючись з даною постановою суду КП "Гармонія" подало апеляційну скаргу, в якій зазначило, що рішення суду першої інстанції ухвалене з порушенням норм процесуального права та судом не повно з'ясовані обставини справи, що мають значення для справи, у зв’язку з чим просить його скасувати та ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.
Розглянувши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для її задоволення.
Судом першої інстанції встановлено, що позивач на підставі ст.1 Закону України «Про державну податкову службу» є місцевим підрозділом центрального органу державної виконавчої влади та згідно ст.7,10,11 цього ж Закону здійснює повноваження щодо встановлення порушень податкового законодавства, нарахування стягнення заборгованості з податків та зборів, штрафних санкцій у тому числі й в судовому порядку.
Відповідач –Комунальне підприємство «Гармонія» зареєстровано Роздільнянською районною державною адміністрацією Одеської області 11.03.2003 року, за ідентифікаційним номером – 32300227 та взято на облік платника податків у Роздільнянську міжрайонну ДПІ від 07.04.2003 року. Комунальне підприємство «Гармонія», станом на 11.09.2008 року відкритих розрахункових рахунків не має.
07.07.2009 року працівниками ДПА в Одеській області була проведена перевірка щодо дотримання суб’єктом господарювання порядку проведення розрахункових операцій із застосування реєстратора розрахункових операцій Комунального підприємства «Гармонія», розташованої по вулиці Одеська, б/н в селі Кучурган, Роздільнянського району, Одеської області.
Згідно акту перевірки за дотриманням суб’єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій №1314/15/24/23/32300227 під час проведення перевірки проведено розрахункову операцію без застосування реєстратора розрахункових операцій на загальну суму 50 грн. було встановлено порушення норм Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» №1776-III від 01.06.2000 року зі змінами та доповненнями та Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності»від 23.03.1996 року №98/96-ВР зі змінами та доповненнями, а саме: порушення п.1 ст.3 розділу IV Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» №265/95 –ВР від 06.07.1995 року із змінами та доповненнями, розрахункова операція на суму 50,00 грн. не проведена через РРО, чек не наданий; порушення п.13 ст.3 Закону України «Про РРО», не забезпечено відповідність готівкових коштів на місці проведення розрахунків суми коштів, яка зазначена в денному звіті РРО на загальну суму 2066,30 грн., що є порушенням п.13 ст..3 розділу IV Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» №265/95 –ВР від 06.07.1995 року.
Акт перевірки був підписаний бухгалтером-касиром КП «Гармонія» ОСОБА_1 без будь-яких заперечень та зауважень.
На підставі вказаного акту перевірки до відповідача було застосовано штрафні (фінансові) санкції за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг та рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 14.07.2009 року за №0000602300 (а.с.21) на загальну суму 10581,50 грн.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що рішення органу ДПС України було направлено відповідачеві та у встановлений законом 10-денний термін, штраф не сплачений в добровільному порядку, а тому, згідно Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку податків і зборів (обов`язкових платежів) до бюджету та державних цільових фондів, затвердженою наказом ДПА України від 02.04.1999 року №174, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.05.1999 року за №304/3597 заборгованість станом на 14.09.2009 року відображена в розрахунку заборгованості відповідача, картки платника податків та підлягає стягненню в судовому порядку..
Колегія суддів вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 7, 10, 11, 70, 71 КАС України, Закону України " Про державну податкову службу", Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
Крім того, колегія суддів акцентує увагу на наступному.
Відповідно до п. 11 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу» від 04.12.1990 року № 509-XII Державні податкові інспекції мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
Відповідно до п. 1.3 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податковий борг (недоїмка) – податкове зобов'язання з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності, узгоджене платником податків або встановлене судом, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання. Рішення про застосування штрафних санкцій відповідач не оскаржив ні в адміністративному, ані в судовому порядку, тому вони є обов'язковими до виконання. Заперечень проти правомірності прийняття податкових повідомлень-рішень відповідач в судовому засіданні не навів. Доказів сплати штрафних санкцій відповідач не надав.
Відповідно до п. п. 3.1.1. п. 3.1. ст. 3 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” активи платника податків можуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Припис пункту 5.4.1. вказаного Закону передбачає, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у встановлені строки, визнається сумою податкового боргу платника податків і податковий орган має право звернутись до суду з позовом про її стягнення.
Суд апеляційної інстанції не сприймає доводи апелянта стосовно грошових коштів, які знаходились в касі підприємства, оскільки в разі незгоди з сумою штрафних санкцій платник податків має право оскаржити відповідне рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій в суді у встановленому законом порядку.
Інші доводи апеляційної скарги колегія суддів вважає не суттєвими та такими, що висновків суду першої інстанції не спростовують.
За таких обставин, суд першої інстанції правильно дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Керуючись ч. 1 ст. 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. 206, ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів, –
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Роздільнянської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2010 року у справі № 2-а-11399/09/1570 – залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складення постанови у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Дата складення та підписання рішення суду в повному обсязі – 13 червня 2011 року.
Головуючий: О.І. Шляхтицький
Суддя: О.В. Джабурія
Суддя: А.В. Крусян
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2011 |
Оприлюднено | 06.07.2011 |
Номер документу | 16566878 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Шляхтицький О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні