ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 квітня 2011 р. Справа № 2-а-471/10/2170
Категорія:8.1.3 Головуючий в 1 інстанції: Хо м'якова В.В.
Судова колегія Одеськог о апеляційного адміністрати вного суду у складі:
головуючого - Мило сердного М.М.,
суддів - Біт ова А.І. та Ступакової І.Г.,
при секретарі - Гуп аловій Н.П.,
за участю: особи, які беруть участь у справі, у судо ве засідання не прибули,
розглянувши в порядку пись мового провадження в місті О десі апеляційну скаргу сільс ькогосподарського товарист ва з обмеженою відповідальні стю "СКАД" на постанову Херсон ського окружного адміністра тивного суду від 01 лютого 2010 ро ку по справі за заявою Держав ної податкової інспекції у м . Херсоні до сільськогоспода рського товариства з обмежен ою відповідальністю "СКАД" пр о продовження терміну застос ування адміністративного ар ешту активів,
В С Т А Н О В И Л А :
У січні 2010 року до суду зве рнулась Державна податкова і нспекція (далі ДПІ) у м. Херсон і з заявою про продовження те рміну застосування адмініст ративного арешту активів сіл ьськогосподарського товари ства з обмеженою відповідаль ністю (далі СТОВ) "СКАД".
В обґрунтування поданої за яви зазначалося, що звільнен ня активів з-під адміністрат ивного арешту може загрожува ти їх зникненню або знищенню .
Постановою Херсонського о кружного адміністративного суду від 01 лютого 2010 року заяву задоволено.
Судом застосовано арешт ак тивів у вигляді зупинення оп ерацій на рахунках СТОВ "СКАД " (код 31048042) а саме: рахунку 2600432788401 в " Банк Петрокомерц Україна " МФО 300120, рахунку 26002000090181 (гривневи й, доларовий) ПуАТ "СЕБ Банк " МФО 300175, рахунку 2600135307358 "Діамант Б анк" МФО 320854, рахунках 26006301751847, 26040301751847 ф ілія ПАТ ПІБ в м. Херсоні МФО 3522 86, рахунках 26006029801308 (гривн.), 26009028401308 (до лар.) Херсонська ФВАТ "Кредит п ромбанк" Херсон МФО 352651 на терм ін до допуску до проведення п еревірки).
Не погоджуючись з постанов ою суду, СТОВ "СКАД" подана апе ляційна скарга, в якій зазнач ається, що вказана постанова ухвалена з порушенням норм м атеріального та процесуальн ого права, без врахування всі х обставин, що мають значення для справи, а тому підлягає ск асуванню з ухваленням нового рішення про відмову у задово ленні позову.
Заслухавши суддю - доповіда ча, розглянувши матеріали сп рави та перевіривши законніс ть і обґрунтованість судовог о рішення в межах доводів апе ляційної скарги, колегія суд дів вважає, що апеляційна ска рга СТОВ "СКАД" підлягає задов оленню з таких підстав.
Судом першої інстанції вст ановлено, що ДПІ у м. Херсоні п рийнято рішення № 36 від 25 січня 2010 року про застосування повн ого адміністративного арешт у активів платника податків СТОВ "СКАД" у зв'язку з відмово ю платника податків від допу ску посадових осіб податково го органу до проведення поза планової виїзної документал ьної перевірки з питань дотр имання вимог податкового вал ютного та іншого законодавст ва за юридичною адресою.
28 січня 2010 року начальник ДПІ у м. Херсоні звернувся до суду з поданням про продовження т ерміну застосування повного адміністративного арешту та із заявою про арешт активів у вигляді зупинення операцій на рахунку платника податків на строк до допуску до провед ення перевірки, мотивуючи ти м, що звільнення активів з-під адміністративного арешту мо же загрожувати їх зникненню або знищенню.
Вирішуючи спірне питання т а задовольняючи позовні вимо ги, суд першої інстанції вихо див з того, що СТОВ "СКАД" трива лий період відмовлялось від проведення документальної п еревірки за наявності законн их підстав для її проведення , а звільнення активів товари ства з-під адміністративного арешту може загрожувати їх з никненням або знищенням.
Колегія суддів не може пого дитися з такими висновками с уду та вважає їх помилковими з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Згідно з пп. 9.1.1 п. 9.1 ст. 9 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" № 218 1-III від 21.12.2000 р. (далі Закон України № 2181-III) адміністративний арешт активів платника податків є виключним способом забезпеч ення можливості погашення йо го податкового боргу.
З аналізу наведеної норми в бачається, що адміністративн ий арешт може бути накладено на активи платника податків виключно у випадку наявност і податкового боргу у такого платника. Проте, позивачем вз агалі не було обґрунтовано с вої вимоги існуванням у відп овідача податкового боргу, щ о виключає наявність правови х підстав для задоволення йо го подання шляхом арешту акт ивів відповідача.
Крім того, відповідно до пол ожень пп. 9.3.3 п. 9.3 ст. 9 Закону Укра їни № 2181-III арешт може бути накла дено на активи строком до 96 го дин від години підписання ві дповідного рішення керівник ом податкового органу (його з аступником). Зазначений стро к не може бути продовжений в а дміністративному порядку, у тому числі за рішенням інших державних органів, за винятк ом випадків, коли власника за арештованих активів не встан овлено (не виявлено), - у цьому в ипадку такі активи перебуваю ть під режимом адміністратив ного арешту протягом строку, визначеного законодавством для визнання їх безхазяйним и, або у разі коли такі активи є такими, що швидко псуються, - протягом граничного строку, визначеного законодавством , після якого вони підлягають продажу за процедурою, встан овленою статтею 10 цього Закон у.
Керівник відповідного под аткового органу (його заступ ник) має право звернутися до с уду з поданням про продовжен ня строку арешту активів пла тника податків за наявності достатніх підстав вважати, щ о звільнення активів з-під ад міністративного арешту може загрожувати їх зникненням а бо знищенням, а суд повинен пр ийняти відповідне рішення пр отягом 48 годин від моменту отр имання зазначеного зверненн я.
Тобто норми Закону України № 2181-III визначають обов'язковою умовою для прийняття судом р ішення про продовження строк у умовного адміністративног о арешту - доведення податков им органом наявності підстав про те, що звільнення з-під ад міністративного арешту акти вів платника податків може з агрожувати їх зникненню або знищенню, однак доказів на пі дтвердження зазначеного поз ивачем надано не було.
Посилання позивача на абз. " г" пп. 9.1.2 п. 9.1 ст. 9 Закону України № 2181-III не може бути визнане аргум ентованим з огляду на те, що за значеною нормою передбачено лише підставу за наявності я кої може бути застосовано ар ешт активів платника податкі в, вказане не виключає обов'яз ку податкового органу довест и факт того, що звільнення з-пі д адміністративного арешту а ктивів платника податків мож е загрожувати їх зникненню а бо знищенню.
Окрім того, судом першої інс танції не надано належної оц інки листу в.о. начальника ГВП М ДПІ у м. Херсоні від 15 травня 2 009 року №1553/26-502 з якого вбачається , що СТОВ "СКАД" за юридичної а дресою не знаходиться, а за та ких підстав зазначена обстав ина, яку ДПІ у м. Херсоні тракт ує як відмову підприємства в ід проведення перевірки, і з ч им погодився суд першої інст анції, є помилковою.
Таким чином, колегія суддів , виходячи із зазначених вище підстав, надходить висновку про відмову заявнику у задов оленні заяви про арешт актив ів у вигляді зупинення опера цій на рахунках СТОВ "СКАД".
Тому, враховуючи викладене , колегія судів вважає, що висн овки суду першої інстанції н е відповідають обставинам сп рави, при розгляді справи пор ушено норми матеріального пр ава, що призвело до її неправи льного вирішення, за таких об ставин, судове рішення відпо відно до вимог п.4 ч.1 ст.202 КАС Укр аїни, підлягає скасуванню з п рийняттям по справі нової по станови про відмову в задово ленні заяви.
Керуючись ст. ст. 195, 196, 197, 198, 202, 205, 207, 25 4 КАС України, судова колегія,
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу сільс ькогосподарського товарист ва з обмеженою відповідальні стю "СКАД" - задовольнити.
Постанову Херсонського ок ружного адміністративного с уду від 01 лютого 2010 року - скас увати, та прийняти по справі н ову постанову, якою у задовол енні заяви Державної податко вої інспекції у м. Херсоні про застосування адміністратив ного арешту активів у вигляд і зупинення операцій на раху нку платника податків, сільс ькогосподарського товарист ва з обмеженою відповідальні стю "СКАД" - відмовити.
Постанова апеляційного су ду набирає чинності негайно, але може бути оскаржена в кас аційному порядку до Вищого а дміністративного суду Украї ни в порядку, встановленому К АС України.
Головуючий:
Судді:
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2011 |
Оприлюднено | 06.07.2011 |
Номер документу | 16566936 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Милосердний М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні