Ухвала
від 08.06.2011 по справі 2-а-3962/10/1570
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 червня 2011 р. Справа № 2-а-3962/10/1570

Категорія:12.3 Головуючий в 1 інстанції: Ка таєва Е.В.

Судова колегія Одесько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:

головуючого - Джа бурія О.В.

суддів - Крус яна А.В.

- Шл яхтицького О.І.

розглянувши в порядку пи сьмового провадження адміні стративну справу за апеляцій ною скаргою ОСОБА_2 на пос танову Одеського окружного а дміністративного суду від 31 с ічня 2011 року у справі за позово м ОСОБА_2 до Головного упр авління Міністерства внутрі шніх справ України в Одеські й області, Малиновського рай онного відділу Одеського міс ького управління Головного у правління Міністерства внут рішніх справ України в Одесь кій області, Комінтернівсько го районного відділу Головно го управління Міністерства в нутрішніх справ України в Од еській області, третя особа Павлов Кирило Вальдемарович , про скасування наказу про звільнення, поновлення на сл ужбі, виплати грошового забе зпечення за час вимушеного п рогулу,

В С Т А Н О В И Л А :

12.04.2010 року ОСОБА_2 зве рнувся до суду з позовом, який , на час розгляду справи, допов нювався ним, та зазначив, що ві н проходив службу в ОВС на пос аді оперуповноваженого відд ілення кримінальної міліції у справах дітей Хмельницько го ВМ Малиновського РВ ОМУ ГУ МВС України в Одеській облас ті. Наказом №501/ос від 19.11.2009 року Г оловного управління МВС Укра їни в Одеській області звіль нений з ОВС у відставку за п. 64 « д»(за службову невідповідаль ність) Положення про проходж ення служби рядовим і началь ницьким складом органів внут рішніх справ.

Позивач просив визнати про типравним та скасувати зазна чений наказ, оскільки він є не законним, необґрунтованим та винесеним під час перебуван ня позивача у відпустці. Пози вач вважає його звільнення д исциплінарним стягненням, пр оте, зазначає, що була порушен а ст. 14 Дисциплінарного статут у, оскільки у нього не бралось письмове пояснення, він не бу в присутнім при проведенні а тестації, так як знаходився в лікарняній відпустці. Крім т ого, позивач вважає, що такий в ид дисциплінарного стягненн я як звільнення є крайнім зах одом дисциплінарного стягне ння, яке, на його думку, не могл о бути застосовано до нього. П озивач також зазначав, що йог о звільнили за невиконання н ормативу по бігу, по вогневій підготовці та по рукопашном у бою, що входить в професійну підготовку, проте відповіда чем така підготовка не прово дилась.

Представник відповідача Г УМВС України в Одеській обла сті заперечував проти задово лення позову та вважав, що при звільненні позивача порушен ь закону допущено не було. Крі м того, представник відповід ача ГУМВС просив відмовити в задоволенні позову також у з в' язку з пропуском строку з вернення до суду, який для спо рів щодо поновлення на публі чній службі, з врахуванням по ложень постанови Пленуму ВАС У складає місячний строк з дн я, коли особа дізналась або по винна була дізнатися про пор ушення свого права. Позивач б ув одразу повідомлений про н аказ щодо його звільнення та необхідність отримати трудо ву книжку, яку він отримав 23.03.2010 року. Представник відповіда ча також вказував на те, що з 08.1 1.2009 року позивач у відпустці не знаходився, рапорт про надан ня йому відпустки до ГУМВС Ук раїни та Малиновського РВ не подавав.

Постановою Одеського окру жного адміністративного суд у від 31 січня 2011 року в задоволе нні адміністративного позов у ОСОБА_2 відмовлено.

Позивач, не погодившись з за значеним рішенням, звернувся з апеляційною скаргою. Апеля нт просить оскаржувану поста нову скасувати та ухвалити н ове рішення, яким задовольни ти його позовні вимоги.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши доповідача, д оводи апеляційної скарги, пе ревіривши законність і обґру нтованість судового рішення , судова колегія вважає, що апе ляційна скарга не підлягає з адоволенню з таких підстав.

Колегією суддів встановле но, що з 17.03.2006 р. ОСОБА_2 проход ив службу в органах внутрішн іх справ, з 14.10.2008 року на посаді о перуповноваженого відділен ня кримінальної міліції у сп равах дітей Хмельницького ВМ Малиновського РВ ОМУ ГУМВС У країни в Одеській області. 21.10.2 009 року проведено засідання ат естаційної комісії ГУМВС щод о проведення атестації служб ового складу, у тому числі поз ивача. Відповідно до рішення атестаційної комісії ГУМВС, викладеного у протоколі від 21.10.2009 року, ОСОБА_2 займаній посаді не відповідає, підляг ає звільненню з ОВС. До управл іння кадрового забезпечення ГУМВС було направлено подан ня начальника Малиновського РВ ГУМВС України в Одеській о бласті М.Г. Піщанського ві д 04.11.2009 року про звільнення з ОВ С у запас Збройних Сил за п.64 «д »(через службову невідповіда льність) Положення про прохо дження служби рядовим і нача льницьким складом органів вн утрішніх справ, затвердженог о Постановою Кабінету Мініст рів Української РСР від 29.07.1991 №1 14 (далі Положення) про звільне ння лейтенанта міліції ОСО БА_2, оперуповноваженого ві дділення кримінальної міліц ії у справах дітей Хмельниць кого ВМ Малиновського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській обл асті. 19.11.2009 року, на підставі про токолу атестаційної комісії ГУМВС України в області від 28 .10.2009 року, виданий Наказ №501о/с, ві дповідно до якого, лейтенант а міліції ОСОБА_2, оперупо вноваженого відділення крим інальної міліції у справах д ітей Хмельницького ВМ Малино вського РВ ОМУ ГУМВС України в Одеській області звільнен о з ОВС за п.64«д»(через службов у невідповідальність) Положе ння 25 грудня 2009 року.

З'ясувавши обставини справ и, дослідивши докази на їх під твердження, суд першої інста нції дійшов до висновку про н еобхідність відмови у задово ленні позову.

Відповідно до вимог ч. 3 ст. 2 К АС України у справах щодо оск арження рішень, дій, чи бездія льності суб' єктів владних п овноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийнят і (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України; з вико ристанням повноваження з мет ою, з якою це повноваження над ано; обґрунтовано, тобто з ура хуванням усіх обставин, що ма ють значення для прийняття р ішення (вчинення дії); безстор онньо (неупереджено); добросо вісно; розсудливо; з дотриман ням принципу рівності перед Законом, запобігаючи несправ едливій дискримінації; пропо рційно, зокрема з дотримання м необхідного балансу між бу дь-якими несприятливими насл ідками для прав, свобод та інт ересів особи і цілями, на дося гнення яких спрямоване це рі шення (дія); з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; своєчасно, т обто протягом розумного стро ку.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 2 К АС України передбачено, що за вданням адміністративного с удочинства є захист прав, сво бод та інтересів фізичних ос іб, прав та інтересів юридичн их осіб у сфері публічно-прав ових відносин від порушень з боку органів державної влад и, органів місцевого самовря дування, їхніх посадових і сл ужбових осіб, інших суб' єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

Згідно з вимогами ч. 2 ст. 2 КАС України, до адміністративни х судів можуть бути оскаржен і будь-які рішення, дії чи безд іяльність суб' єктів владни х повноважень, крім випадків , коли щодо таких рішень, дій ч и бездіяльності Конституціє ю чи законами України встано влено інший порядок судового провадження.

Керуючись положеннями вищ евказаних законів, Кодексом та контекстом Конституції Ук раїни можна зробити висновок , що однією з найважливіших те нденцій розвитку сучасного з аконодавства України є розши рення сфери судового захисту , у тому числі судового контро лю за правомірністю і обґрун тованістю рішень, дій чи безд іяльності суб' єктів владни х повноважень.

Статтями 2 та 3 Закону Україн и «Про міліцію»ВР-№565-Х-ІІ від 20 .12.1990 року встановлені основні завдання та принципи діяльно сті міліції. Відповідносто д о статті 18 цього Закону, поряд ок та умови проходження служ би в міліції регламентуються Положенням про проходження служби особовим складом орга нів внутрішніх справ, затвер дженим Кабінетом Міністрів У країни. Згідно з пунктом 64«д»П оложення, особи середнього, с таршого і начальницького скл аду звільняються зі служби ч ерез службову невідповідаль ність. Пунктом 48 Положення виз начено, що атестація осіб сер еднього, старшого і вищого на чальницького складу проводи ться на кожній із займаних по сад через чотири роки, а також при призначені на вищу посад у, переміщені на нижчу посаду і звільненні з органів внутр ішніх справ, якщо переміщенн я по службі або звільнення пр овадиться по закінченню року з дня останньої атестації, а у окремих випадках незалежно від цього строку.

Судова колегія погоджуєть ся з висновком суду першої ін станції про те, що Наказ ГУМВС України в Одеській області № 501о/с від 19.11.2009 року відносно пози вача виданий у відповідності до чинного законодавства.

Відповідно до вимог п. 47 Поло ження, атестація проводиться з метою вдосконалення діяль ності органів внутрішніх спр ав, підвищення ефективності їх роботи, поліпшення добору , розстановки і виховання кад рів, стимулювання підвищення кваліфікації, ініціативност і, творчої активності та відп овідальності працівників за доручену справу проводиться атестація осіб рядового і на чальницького складу. При цьо му, всебічно оцінюються їх ді лові, професійні, моральні та особисті якості, рівень куль тури і здатність працювати з людьми, робляться висновки п ро відповідальність займані й посаді і даються рекоменда ції щодо подальшої служби.

Порядок проведення атеста ції, встановлений Інструкціє ю про порядок проведення ате стування особового складу ор ганів внутрішніх справ Украї ни, затвердженою Наказом МВС України №181 від 22.03.2005 року, пункт ом 1.2 якої визначено, що головн им завданням атестування є о цінка ділових, професійних, о собистих якостей особового с кладу органів та підрозділів внутрішніх справ, їх освітнь ого та кваліфікаційного рівн я, фізичної підготовки на під ставі глибокого і всебічного вивчення, визначення відпов ідності посадам, які вони обі ймають, стимулювання їх твор чої активності та відповідал ьності за стан боротьби зі зл очинністю, зміцнення правопо рядку, визначення перспектив їх службової кар'єри, запобіг ання вчиненню працівниками о рганів внутрішніх справ Укра їни протиправних дій, а також виявлення таких працівників , які не спроможні виконувати покладені на них завдання.

Пунктом 4.11 Інструкції встан овлено, що на підставі всебіч ного розгляду показників роб оти, професійної компетенції працівника і його ділових та особистих якостей, комісія, ш ляхом відкритого голосуванн я, приймає один з таких виснов ків: займаній посаді відпові дає; займаній посаді не відпо відає. Одночасно комісія мож е приймати одну з рекомендац ій, у тому числі: підлягає звіл ьненню з ОВС (через службову н евідповідальність, за віком чи з інших причин).

Судова колегія погоджуєть ся з висновком суду першої ін станції про те, що такими що не відповідають займаним посад ам, визнаються працівники, як і мають хоча б один з таких нед оліків: низькі показники опе ративно-службової діяльност і; не забезпечують належним ч ином доручену ділянку роботи ; не приділяють уваги підвище нню знань та професійної май стерності, бойової та фізичн ої підготовки; склали заліки зі службової та бойової підг отовки на оцінку «незадовіль но»; порушують порядок і прав ила, встановлені чинним зако нодавством України, присягою , статутами, нормативно-право вими актами МВС України і нак азами начальників ОВС, що вид аються в межах їх повноважен ь. Відповідно до постанови з о рганізації професійної підг отовки осіб рядового і начал ьницького складу органів вну трішніх справ України, що зат верджена наказом МВС України №693 від 11 липня 2006 року, підсумко ві перевірки стану професійн ої підготовки кадрів проводя ться після закінчення кожног о навчального року в червні. П еревірці підлягають усі служ би, органи, підрозділи ВС. На п ідсумкових перевірках рядов ий і начальницький склад орг анів внутрішніх справ звітує про засвоєння навчальної пр ограми шляхом складання залі ків (тестів) за встановленими нормативами і критеріями оц інки. Працівники, які отримал и незадовільну оцінку з одно го з видів службової підгото вки, підлягають позачерговом у атестуванню для вирішення питання про доцільність їх п еребування на займаних посад ах та на службі в ОВС України.

Під час підсумкової переві рки Суворовського РВ за 2007-2008 на вчальний рік (відомість від 19. 06.2008р.), позивач був відсутній у з в'язку з сесією, а, відповідно до відомості повторних залік ів (від 31.07.2008р.), був відсутній без поважних причин. Під час підс умкової перевірки Хмельниць кого ВМ за 2008-2009 навчальний рік ( від 11.06.2009р.) позивач отримав нез адовільну загальну оцінку, п овторні заліки не складав. За значені обставини стали, від повідно до наказу МВС Україн и №693 від 11.07.2006 року, підставою дл я проведення атестування поз ивача для вирішення питання про доцільність його перебув ання на займаній посаді та на службі в ОВС України.

Судова колегія встановила , що згідно з атестаційним лис том та подання позивач, за пер іод служби на займаній посад і, зарекомендував себе з нега тивної сторони, мав низькі по казники в оперативно-службов ій діяльності, не забезпечув ав належним чином доручену д ілянку роботи. Склав заліки з і службової та бойової підго товки на оцінку незадовільно . З урахуванням змісту атеста ційного листа, атестаційна к омісія ГУМВС 21.10.2009 року прийнял а обґрунтоване рішення про н е відповідність ОСОБА_2 за йманій посаді та необхідност і його звільнення з ОВС.

Відповідно до вимог п.4.7 Інст рукції, атестаційний лист ро зглядається комісією у прису тності працівника та може бу ти розглянутий у відсутності його лише, якщо така особа не з'явилась на засідання без по важних причин. Згідно з вимог ами п.4.14, 4.15 Інструкції результа ти атестації оголошуються за місцем служби особам, які ате стувались. Особа, яка атестув алася, ознайомившись із висн овком атестаційної комісії, ставить під ним свій підпис і дату. З рішенням атестаційно ї комісії позивач був ознайо млений 03.11.2009 року, оскільки ним був зроблений запис в атеста ційному листі про не згоду з р ішенням атестаційної комісі ї, проте правом на подачу моти вованого рапорту щодо не зго ди з висновками атестації по зивач не скористався. На засі данні комісії ОСОБА_2 не б ув присутній, проте позиваче м не доведено, що він повідомл яв комісію про поважність пр ичини неявки на засідання. В п ереліку наданих ним на служб і лікарняних листів не значи ться лікарняна відпустка на період проведення атестуван ня.

Судом першої інстанції вір но не прийнято до уваги довод и позивача про те, що він був з вільнений під час відпустки, в якій він знаходився з 08.11.2009 ро ку, оскільки достовірно вста новлено, що відпустка йому не надавалась, відповідний нак аз не видавався.

Судова колегія вважає наве дені висновки суду першої ін станції правильними і такими , що відповідають вимогам ст.с т. 2, 7, 10, 11, 70, 71 КАС України та не прий має доводи, наведені в апеляц ійній скарзі про те, що постан ова підлягає скасуванню.

Відповідно до вимог ст. 71 КАС України кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення, а в адміністрати вних справах про протиправні сть рішень обов'язок щодо док азування правомірності свог о рішення та надання відпові дних доказів покладається на відповідача, якщо він запере чує проти адміністративного позову. Відповідач, який є суб ' єктом владних повноважень , свою позицію суду доказав та обґрунтував її.

Враховуючи вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції порушень н орм матеріального і процесуа льного права при вирішенні с прави не допустив, а наведені в апеляційній скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обс тавин, апеляційна скарга зад оволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 195; 197; 198; 200; 205; 206; 254 К АС України, судова колегія, -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу О СОБА_2 залишити без задовол ення, а постанову Одеського о кружного адміністративного суду від 31 січня 2011 року без змі н.

Ухвала апеляційного суду н абирає чинності негайно післ я її проголошення, але може бу ти оскаржена в касаційному п орядку до Вищого Адміністрат ивного Суду України протягом 20 днів.

Головуючий: О.В .Джабурія

Суддя: А.В.Крусян

Суддя: О.І.Шляхти цький

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.06.2011
Оприлюднено06.07.2011
Номер документу16566994
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-3962/10/1570

Ухвала від 08.06.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 08.06.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні