Постанова
від 29.06.2011 по справі 2а/0370/1456/11
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

  

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 червня 2011 року    

Справа № 2а/0370/1456/11

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого –судді Волдінера Ф.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Луцьку в адміністративну справу за позовом Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасовою втратою працездатності  до комунального підприємства «Промбуд-5» про стягнення заборгованості,  

ВСТАНОВИВ:

Волинське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасовою втратою працездатності звернулося з адміністративним позовом до комунального підприємства «Промбуд-5» (надалі – КП «Промбуд-5») про стягнення заборгованості по страхових внесках на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним. В порушення вимог Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» КП «Промбуд-5» має перед Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованість по страхових внесках в розмірі, а саме по страховим внескам (відрахуванням на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням), фінансовим (штрафним) санкціям та пені за несвоєчасну сплату страхових внесків. Оскільки, несвоєчасна сплата страхових коштів завдає збитків Фонду, що перешкоджає здійсненню належним чином соціальних виплат та послуг, а тому просить стягнути з відповідача на користь Луцької міської виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованість по страхових коштах в розмірі 2494, 70 грн.

Відповідач в судове засідання не прибув повторно, хоча належним чином був повідомлений про дату, час і місце судового розгляду, причини неприбуття до суду не повідомив, клопотання про розгляд справи за його відсутності не заявив. Пред’явлені позовні вимоги не оспорив, заперечення на адміністративний позов не подав. Таким чином, перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні, передбачені статтею 128 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.

Відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи суд здійснює в порядку письмового провадження.

Дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення повністю з таких підстав.

Судом встановлено, що відповідач зареєстрований як суб’єкт підприємницької діяльності та є платником страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Згідно статті 1 Закону України від 18.01.2001р. № 2240-III «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» (надалі - Закон України № 2240-III), загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.

Страхові кошти – це акумульовані страхові внески, суми від фінансових санкцій та інші надходження відповідно до законодавства для здійснення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг за цим Законом (пункт 11 статті 2 Закону України № 2240-III).

Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України № 2240-III, Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.

Як вбачається з матеріалів справи, 15.03.2011 року Волинським обласним відділенням Фонду проведено перевірку КП «Промбуд-5» на предмет достовірності нарахування, витрачання та своєчасності сплати страхових внесків в підприємстві за період з 01.01.2009 року по 31.12.2010 року. Зокрема, за результатами перевірки станом виявлені порушення при розрахунку допомоги з тимчасової непрацездатності, невірно визначена середньоденна заробітна плата, путівка на санаторно-курортне лікування поділена з незастрахованою особою.

Відповідно до пункту 6 частини статті 28 Закону України № 2240-III страховик має право накладати фінансової санкції та адміністративні штрафи, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.

Страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 % такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10% несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 % зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу (частина 1 статті 30 Закону України № 2240-III ).

Таким чином, 18.03.2011 року Волинським обласним відділенням Фонду на підставі акту перевірки, частини 1 статті 30, пункту 6 частини 1 статті 28 Закону України № 2240-III, рішенням про застосування та зарахування до бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, відображення у звіті сум фінансах санкцій, неправомірних витрат, донарахованих сум внесків та пені за порушення законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування № 315/07000, КП «Промбуд-5» були нараховані фінансові (штрафні) санкції та пені на загальну суму  828 грн. та неприйняті до заліку витрати в сумі 1656, 70 грн.

Як встановлено судом, відповідач не оскаржував рішення Волинського обласного відділення Фонду від 18.03.2011 року № 315/07000, проте в добровільному порядку фінансові (штрафні) санкції та пені на загальну суму 828 грн. не сплатило.

Згідно пункту 4 частини 2 статті 28 Закону України № 2240-III страхувальник зобов'язаний вести облік коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, і своєчасно надавати органам Фонду встановлену звітність щодо цих коштів.

Згідно частини 1 статті 19 Закону України № 2240-III, джерелами формування коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, є:  страхові внески страхувальників-роботодавців і застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених законом; та суми не прийнятих до зарахування витрат страхувальника за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, пені, штрафів та інших фінансових санкцій, застосованих до страхувальників та посадових осіб відповідно до цього Закону та інших актів законодавства.

Таким чином, своєчасно не сплачені та не відшкодовані страхові кошти відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону і фінансові санкції, передбачені частиною першою цієї статті, стягуються із страхувальника, іншого отримувача коштів Фонду у дохід Фонду в порядку, встановленому законом (частина 3 статті 30 Закону України № 2240-III).

Отже, на підставі викладеного суд приходить до висновку, що заборгованість комунального підприємства «Промбуд-5» по страхових внесках в розмірі 2494, 70 грн.  підлягає стягненню в судовому порядку на користь Луцької міської виконавчої дирекції Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Керуючись ст. 160,163  КАС України, на підставі на підставі  Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими похованням», суд  

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з комунального підприємства «Промбуд-5» на користь Луцької виконавчої дирекцію Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованість в сумі 2494 (дві тисячі чотириста дев’яносто чотири) гривні 70 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя                                                                                                    Ф.А Волдінер

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.06.2011
Оприлюднено07.07.2011
Номер документу16569780
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0370/1456/11

Ухвала від 13.06.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 16.05.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 26.05.2011

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Постанова від 29.06.2011

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 26.05.2011

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні