Постанова
від 04.07.2011 по справі 2а-11235/10/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   

                                                                                                                                                                                                                                                                     

                                   

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

                              

01 липня 2011 р.  

Справа № 2а-11235/10/0470

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Чорна В.В., одноособово розглянувши в порядку письмового провадження  адміністративну справу за позовом Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Юг-Стекло»про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -

                                                               ВСТАНОВИВ :

          13 вересня 2010 р. Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів  звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із зазначеним адміністративним позовом, в якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Юг-Стекло»адміністративно-господарські санкції в сумі    9 683 грн. 33 коп. за невиконання у 2009 році нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, та пеню в сумі 385 грн. 70 коп. за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій.

          Позовну заяву обґрунтовано тим, що на виконання положень Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», Товариство з обмеженою відповідальністю «Юг-Стекло»повинно було створити у 2009 році  одне робоче місце для працевлаштування інвалідів, при середньообліковій чисельності штатних працівників підприємства - 30 осіб. Відповідач не виконав зазначений норматив, чим порушив вимоги  ст.ст. 18, 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», у зв’язку з чим зобов’язаний сплатити адміністративно-господарські санкції в сумі 9 683 грн. 33 коп., виходячи з розміру середньорічної заробітної плати штатного працівника, та пеню, нараховану на суму заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій, в сумі 385 грн. 70 коп., за несвоєчасну їх сплату. В добровільному порядку відповідач не сплачує суму заборгованості, тому позивач звернувся до суду із зазначеним адміністративним позовом.

          В судове засідання сторони не з’явились.

          Позивач надіслав заяву про розгляд даної справи в порядку письмового провадження, та повідомив суд про підтримання позовних вимог у повному обсязі.

Відповідач, належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, в судове засідання двічі не з’явився, заперечень проти позову не надав, з клопотанням про відкладення розгляду справи не звертався.  

За викладених вище обставин, у відповідності до ч. 6 ст. 128 КАС України, справу розглянуто в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи та чинне законодавство, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.

Статтею 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» встановлено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

          Підбір робочого місця здійснюється переважно на підприємстві, де настала інвалідність, з урахуванням побажань інваліда, наявних у нього професійних навичок і знань, а також рекомендацій медико-соціальної експертизи.

          Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов’язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально –економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 19 вищевказаного Закону,  для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25  осіб -  у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів.

Аналіз вищевказаних норм дає підстави дійти до  висновку, що на підприємства, установи, організації, які використовують найману працю, покладено обов’язок,                        по-перше, виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів;                      по-друге, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації  працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України; по-третє, якщо середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, сплачувати відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції.

          Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Юг-Стекло»перебуває на обліку в Дніпропетровському обласному відділенні фонду соціального захисту інвалідів як підприємство, яке в своїй діяльності використовує найману працю.

          Згідно форми 10 –ПІ «Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів»за 2009 рік, що надавався відповідачем до Дніпропетровського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства у 2009 році становила 30 осіб.

          Отже, чисельність інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до чотирьохвідсоткового нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, встановленого ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», повинна становити 1 особу. Проте, у 2009 р. до середньооблікової чисельності штатних працівників підприємства особи, яким встановлена інвалідність, не входили.

          Таким чином, відповідач не виконав встановлений законом норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, та самостійно розрахував розмір адміністративно-господарських санкцій за невиконання підприємством вказаного нормативу, що відображено у звіті за формою № 10-ПІ.

Згідно довідки Жовтневого районного центру зайнятості м. Дніпропетровська            № 987 від 05.08.2010 р., ТОВ «Юг-Стекло» протягом 2009 року подавало до районного центру зайнятості щомісячну обов’язкову звітність за формою 3-ПН лише в липні, при цьому, потребу у працівниках-інвалідах не заявляло, з проханням направляти для працевлаштування на підприємство осіб, яким встановлена інвалідність, не зверталося.

Таким чином, у 2009 році вимоги ст.ст. 18,19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», відповідачем не виконані.

У відповідності до ч.2 ст. 218 Господарського кодексу України, учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.  Відповідач вказані обставини не довів.

Відповідно до ст.20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадські організації інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж це встановлено нормативом, передбаченим ст. 19 вказаного Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції в сумі, яка визначається в розмірі середньої річної заробітної плати штатного працівника на відповідному підприємстві, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. При цьому, адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами та організаціями  самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого  ч.1 ст.19  вказаного Закону.

Крім того, згідно ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», порушення термінів сплати адміністративно –господарських санкцій тягне за собою нарахування пені.

Оскільки відповідачем в добровільному порядку адміністративно-господарські санкції за невиконання у 2009 р. нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в строки, встановлені законом, не були сплачені, позивач здійснив розрахунок зазначених санкцій за даними наданого відповідачем звіту за формою 10-ПІ від 25.02.2010 року за 2009 рік, виходячи з розміру середньої річної заробітної плати штатного працівника та кількості незайнятих робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, в сумі 9 683 грн. 33 коп.,  а також нарахував пеню за порушення  термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в сумі 385 грн. 70 коп. Загальна сума, яка підлягає стягненню з відповідача, складає, таким чином,  10 069 грн. 03 коп.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог і необхідність їх задоволення внаслідок порушення відповідачем у 2009 р. вимог ст.ст. 18 -20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»(незабезпечення виконання встановленого нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, ненадання необхідної для організації працевлаштування інвалідів інформації у державну службу зайнятості, несплату у встановлені строки адміністративно-господарських санкцій  за невиконання нормативу робочих місць, тощо).

Керуючись ч. 6 ст. 128, ст.ст. 160-162, 167  КАС України,  суд, -

                                               ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів  –задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Юг-Стекло» (код ЄДРПОУ 31793543) на користь Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (р/р 312118230700005, отримувач – Жовтневий район м. Дніпропетровська, банк отримувача – ГУДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, код ОКПО 25005978) адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 р. в сумі 9 683 грн. 33 коп. (дев’ять тисяч шістсот вісімдесят три гривні тридцять три копійки), та пеню за порушення терміну сплати адміністративно-господарських санкцій в сумі 385 грн. 70 коп. (триста вісімдесят п’ять гривень сімдесят копійок).  

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги  через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення постанови. Якщо судом у відповідності до частини 3 статті 160 КАС України  було проголошено вступну та резолютивну частину постанови, а також в разі прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя                                                                                                                    В.В.Чорна

                  

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.07.2011
Оприлюднено07.07.2011
Номер документу16569851
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11235/10/0470

Ухвала від 30.09.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чорна Валерія Вікторовна

Постанова від 04.07.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чорна Валерія Вікторовна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні