Постанова
від 30.06.2011 по справі 2а-1670/4891/11
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 червня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/4891/11

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Гігл ави О.В.,

при секретарі - Дрижирук М .І.,

за участю:

представника позивача - Ф ищука В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом По лтавського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Дочірнього п ідприємства "Аварійна служба " Товариства з обмеженою відп овідальністю "Добробит" про с тягнення адміністративно-го сподарських санкцій та пені, -

В С Т А Н О В И В:

07 червня 2011 року Полтавс ьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалід ів звернулося до Полтавсько го окружного адміністративн ого суду з адміністративним позовом до Дочірнього підпри ємства "Аварійна служба" Това риства з обмеженою відповіда льністю "Добробит" про стягне ння адміністративно-господа рських санкцій та пені у розм ірі 14036,62 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначав, що від повідачем в 2010 році не виконан о норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів , установлений статтею 19 Закон у України "Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні" на 1 робоче місце, в зв 'язку з чим він повинен був згі дно статті 20 даного Закону до 16 квітня 2011 року самостійно спл атити адміністративно-госпо дарські санкції в розмірі по ловини середньорічної зароб ітної плати штатного працівн ика - 13816,33 грн. Оскільки зазначен у суму відповідачем не сплач ено, то на підставі частини 2 с татті 20 Закону України "Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні" на суму заборгованості було нарахов ано пеню в розмірі 219,95 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав та просив його задовольн ити, посилаючись на обставин и, викладені в позовній заяві .

Представник відповідача в судове засідання не з'явився , хоча був належним чином пові домлений про дату, час та місц е розгляду справи. Направив д о суду письмові заперечення, в яких просив суд відмовити в задоволенні позову, обґрунт овуючи свої заперечення тим, що Дочірнім підприємством "А варійна служба" Товариства з обмеженою відповідальністю "Добробит" було створене 1 роб оче місце для працевлаштуван ня інваліда. Крім того, з липн я 2010 року (з моменту реєстрації Дочірнього підприємства "Ав арійна служба" Товариства з о бмеженою відповідальністю "Д обробит") підприємство подав ало звіти до Кременчуцького міськрайонного центру зайня тості із зазначенням вільної вакансії для інваліда в кіль кості одного робочого місця. З огляду на це вважає, що ним б уло вжито усіх передбачених чинним законодавством заход ів по забезпеченню працевлаш тування інвалідів, тому до нь ого не повинна застосовувати сь відповідальність, передба чена статтею 20 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів".

Розглянувши подані сторон ами документи та заслухавши пояснення представника пози вача, всебічно і повно з' ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об' є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд приходить до висновку, що позов не підляга є задоволенню з наступних пі дстав.

Як зазначено у статті 8 Зако ну України "Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 № 875-XII (в редакці ї, чинній на час виникнення сп ірних правовідносин) державн е управління в галузі забезп ечення соціальної захищенос ті інвалідів здійснюється це нтральним органом виконавчо ї влади з питань праці та соці альної політики, Міністерств ом охорони здоров'я України т а органами місцевого самовря дування України.

Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26 вересня 2002 № 1434 (далі - Положення), Фонд є уряд овим органом державного упра вління, який діє у складі Мінп раці та підпорядковується йо му.

Згідно з пунктом 9 цього Пол оження для реалізації поклад ених на Фонд завдань за погод женням з Мінпраці утворюютьс я територіальні відділення Ф онду в межах граничної чисел ьності його працівників. Пол оження про територіальні від ділення затверджує директор Фонду. Керівники територіал ьних відділень Фонду признач аються на посаду та звільняю ться з посади Міністром прац і та соціальної політики.

Згідно з частиною 7 статті 19 З акону України "Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні" порядок реєстра ції у Фонді соціального захи сту інвалідів, його відділен нях, строки подання йому звіт ів про зайнятість та працевл аштування інвалідів, зарахув ання кількості робочих місць для працевлаштування інвалі дів, контролю за виконанням н ормативів робочих місць та п еревірки підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, які використ овують найману працю, щодо їх реєстрації у Фонді соціальн ого захисту інвалідів, його в ідділеннях, подачі щорічного звіту та сплати ними адмініс тративно-господарських санк цій, а також надання державні й службі зайнятості інформац ії, необхідної для організац ії працевлаштування інвалід ів, визначаються Кабінетом М іністрів України.

Постановою Кабінету Мініс трів України "Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" від 31 .01.2007 №70 затверджений, зокрема, П орядок подання підприємства ми, установами, організаціям и та фізичними особами, що вик ористовують найману працю, з вітів про зайнятість і праце влаштування інвалідів та інф ормації, необхідної для орга нізації їх працевлаштування . Вказаний Порядок визначає п роцедуру подання підприємст вами, установами, організаці ями, у тому числі підприємств ами, організаціями громадськ их організацій інвалідів, фі зичними особами, що використ овують найману працю, в яких з а основним місцем роботи пра цює вісім і більше осіб (далі - роботодавці), звітів про зайн ятість і працевлаштування ін валідів відділенням Фонду со ціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) та ін формації про наявність вільн их робочих місць (вакантних п осад) для працевлаштування і нвалідів - центру зайнятості .

Відповідно до абзаців 1, 2 пун кту 2 даного Порядку звіт про з айнятість і працевлаштуванн я інвалідів роботодавці пода ють (надсилають рекомендован им листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вон и зареєстровані, за формою, за твердженою Мінпраці за погод женням з Держкомстатом. Дато ю надходження звіту про зайн ятість і працевлаштування ін валідів вважається дата пода ння роботодавцем звіту до ві дділення Фонду, а у разі надси лання його поштою - дата на пош товому штемпелі.

На підставі вказаних норм, в ідповідачем 15.02.2011 подано до Пол тавського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів звіт про зайняті сть та працевлаштування інва лідів за 2010 рік, що підтверджує ться вхідним штампом з відмі ткою про отримання.

Згідно поданого відповіда чем звіту про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів з а 2010 рік (форма № 10-ПІ, реєстрацій ний номер 53/104/1080), середньооблік ова кількість штатних праців ників облікового складу на п ідприємстві за 2010 рік станови ла 9 осіб, фонд оплати праці шт атних працівників - 248,7 тис. грн ., середньорічна заробітна пл ата штатного працівника - 27633,00 г рн. При цьому у звіті зазначен о, що середньооблікова кільк ість штатних працівників, як им відповідно до чинного зак онодавства встановлена інва лідність (рядок 02) - 0 осіб, кільк ість інвалідів-штатних праці вників, які повинні працюват и на робочих місцях, створени х відповідно до вимог статті 19 Закону України "Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні" (рядок 03) - 1 особа .

Частиною 1 статті 19 Закону Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні" передбачено, що для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, які використовують найм ану працю, установлюється но рматив робочих місць для пра цевлаштування інвалідів у ро змірі чотирьох відсотків сер едньооблікової чисельності штатних працівників обліков ого складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб, - у кількості од ного робочого місця.

Згідно з частинами 2, 3 в казаної статті підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, вст ановленого частиною першою ц ієї статті, і забезпечують пр ацевлаштування інвалідів. Пр и розрахунках кількість робо чих місць округлюється до ці лого значення. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, самостійно здійснюють пр ацевлаштування інвалідів у р ахунок нормативів робочих мі сць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Згідно з частинами 1, 2 статті 20 Закону України "Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні" підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, де середньооблікова чисе льність працюючих інвалідів менша, ніж установлено норма тивом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачую ть відповідним відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-госп одарські санкції, сума яких в изначається в розмірі середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, установі, організації, у том у числі підприємстві, органі зації громадських організац ій інвалідів, фізичної особи , яка використовує найману пр ацю, за кожне робоче місце, при значене для працевлаштуванн я інваліда і не зайняте інвал ідом. Для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, на яких працю є від 8 до 15 осіб, розмір адмініс тративно-господарських санк цій за робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом, в изначається в розмірі полови ни середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, в установі, органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю. Положен ня цієї частини не поширюєть ся на підприємства, установи і організації, що повністю ут римуються за рахунок коштів державного або місцевих бюдж етів. Порушення термінів спл ати адміністративно-господа рських санкцій тягне за собо ю нарахування пені. Пеня обчи слюється виходячи з 120 відсотк ів річних облікової ставки Н аціонального банку України, що діяла на момент сплати, нар ахованої на повну суму недої мки за весь її строк.

Статтею 18 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" пере дбачено, що забезпечення пра в інвалідів на працевлаштува ння та оплачувану роботу, в то му числі з умовою про виконан ня роботи вдома, здійснюєтьс я шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, ус танов, організацій чи до держ авної служби зайнятості. Під приємства, установи, організ ації, фізичні особи, які викор истовують найману працю, зоб ов'язані виділяти та створюв ати робочі місця для працевл аштування інвалідів, у тому ч ислі спеціальні робочі місця , створювати для них умови пра ці з урахуванням індивідуаль них програм реабілітації і з абезпечувати інші соціально -економічні гарантії, передб ачені чинним законодавством , надавати державній службі з айнятості інформацію, необхі дну для організації працевла штування інвалідів, і звітув ати Фонду соціального захист у інвалідів про зайнятість т а працевлаштування інваліді в у порядку, встановленому Ка бінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 18-1 Зако ну України "Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні" інвалід, який не дося г пенсійного віку, не працює, а ле бажає працювати, має право бути зареєстрованим у держа вній службі зайнятості як бе зробітний.

Рішення про визнання інвал іда безробітним і взяття йог о на облік для працевлаштува ння приймається центром зайн ятості за місцем проживання інваліда на підставі поданих ним рекомендацій МСЕК та інш их передбачених законодавст вом документів.

Державна служба зайнятост і здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомен дацій МСЕК, наявних у інвалід а кваліфікації та знань, з ура хуванням його побажань.

Державна служба зайнятост і може за рахунок Фонду соціа льного захисту інвалідів над авати дотацію роботодавцям н а створення спеціальних робо чих місць для інвалідів, заре єстрованих у державній служб і зайнятості, а також проводи ти професійну підготовку, пі двищення кваліфікації і пере підготовку цієї категорії і нвалідів у порядку, встановл еному Кабінетом Міністрів Ук раїни.

Абзацом 3 пункту 2 Порядку по дання підприємствами, устано вами, організаціями та фізич ними особами, що використову ють найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів та інформації, н еобхідної для організації їх працевлаштування встановле но, що інформацію про наявніс ть вільних робочих місць (вак антних посад) для працевлашт ування інвалідів роботодавц і подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як пл атників страхових внесків на загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за по годженням з Держкомстатом.

Згідно поданого відповіда чем звіту, чотирьохвідсотков ий норматив для працевлаштув ання інвалідів для Дочірньог о підприємства "Аварійна слу жба" Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Добробит" с тановить 1 особу, проте фактич но на підприємстві не було за йнято робоче місце, що призна чалося для забезпечення прац евлаштування інваліда.

Позивач розцінив даний фак т як невиконання нормативу т а нарахував відповідачу адмі ністративно-господарські са нкції в сумі 13816,33 грн, а через їх несвоєчасну сплату нарахува в 219,95 грн пені за період простр очення з 16.04.2011 по 07.06.2011 включно.

В ході розгляду справи судо м встановлено, що Дочірнє під приємство "Аварійна служба" Т овариства з обмеженою відпов ідальністю "Добробит" (іденти фікаційний код 37154137) зареєстро ване як юридична особа викон авчим комітетом Кременчуцьк ої міської ради Полтавської області 24.06.2010, номер запису про державну реєстрацію 1 585 102 0000 007301.

До Кременчуцького міськра йонного центру зайнятості ві дповідачем з липня 2010 року (піс ля реєстрації та початку фін ансово-господарської діяльн ості) по грудень 2010 року подава лась інформація про наявніст ь вільних робочих місць (вака нтних посад) шляхом направле ння звітів за формою № 3-ПН, що п ідтверджено копіями даних зв ітів, листом Полтавського об ласного центру зайнятості №0 43-02-2090/0-11 від 07.06.2011, які наявні у мате ріалах справи.

На заявлену відповідачем у звітах за формою 3-ПН вакансію слюсара-сантехніка Кременчу цьким міськрайонним центром зайнятості лише у вересні 2010 р оку направлялася одна особа з обмеженими можливостями, о днак вказана особа працевлаш тована не була у зв' язку із н евідповідністю вимогам.

Судом зазначається, що відп овідно до частини 3 статті 17 За кону України "Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні" відмова в укладен ні трудового договору або в п росуванні по службі, звільне ння за ініціативою адміністр ації, переведення інваліда н а іншу роботу без його згоди з мотивів інвалідності не доп ускається, за винятком випад ків, коли за висновком медико -соціальної експертизи стан його здоров'я перешкоджає ви конанню професійних обов'язк ів, загрожує здоров'ю і безпец і праці інших осіб, або продов ження трудової діяльності чи зміна її характеру та обсягу загрожує погіршенню здоров' я інвалідів.

Разом з тим, докази, які б під тверджували, що Дочірнє підп риємство "Аварійна служба" То вариства з обмеженою відпові дальністю "Добробит" відмови ло у працевлаштуванні особі з обмеженими можливостями, я ка була направлена центром з айнятості, з підстав інвалід ності в матеріалах справи ві дсутні.

Таким чином, відповідачем н е тільки виконано обов'язок щ одо створення робочих місць для інвалідів, а й вжито всіх з алежних від нього заходів що до підшукування таких праців ників з подальшим працевлашт уванням на підприємстві.

При вирішенні питання про п равомірність стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій, суд виходить із загал ьних норм права відносно від повідальності за порушення з обов'язань та встановлення в діях або бездіяльності робо тодавця складу правопорушен ня з метою застосування юрид ичної відповідальності у виг ляді адміністративно-господ арських санкцій, при цьому вр аховує, що елементами правоп орушення є вина та наявність причинного зв'язку між самим порушенням та його наслідка ми.

Оскільки доказів того, що пі дприємство не створило робоч і місця для інвалідів, безпід ставно відмовляло інвалідам у прийнятті на роботу, несвоє часно надавало державній слу жбі зайнятості інформацію що до наявності вакансій, необх ідну для організації працевл аштування інвалідів, або нес воєчасно звітувало Фонду соц іального захисту інвалідів п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів у порядку, вс тановленому Кабінетом Мініс трів України, позивачем не на дано, а тому в останнього не бу ло підстав для застосування до відповідача адміністрати вно-господарських санкцій та пені.

Отже, позовні вимоги Полтав ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів про стягнення адмін істративно-господарських са нкцій та пені задоволенню не підлягають.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адмініс тративного позову Полтавськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів відмовити.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.

Повний текст постан ови виготовлено 04 липня 2011 року .

Суддя О.В. Гіглава

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2011
Оприлюднено07.07.2011
Номер документу16570147
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/4891/11

Постанова від 30.06.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 09.06.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 09.06.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні