Харківський окружний адмі ністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"17" червня 2011 р. Справа № 2а-14/11/2070
Харківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі
головуючого судді - Мельник ова Р.В.
за участю: секретаря судово го засідання - Вороніної І.О.,
представника позивача - Г уйвіна О.В.,
представника відповідача - Бабенко А.О.,
представника відповідача - Датової В.Ф.,
розглянувши у відкр итому судовому засіданні у п риміщенні Харківського окру жного адміністративного суд у адміністративну справу за позовом товариства з обмежен ою відповідальністю "Автомоб или России" до Державної пода ткової інспекції у Комінтерн івському районі м.Харкова пр о визнання протиправними та скасування податкових повід омлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Автомобил и России" (далі - позивач або ТОВ "Автомобили России") зверн увся до Харківського окружно го адміністративного суду з позовом до Державної податко вої інспекції у Комінтернівс ькому районі м.Харкова (далі - відповідач або ДПІ у Комінте рнівському районі м.Харкова) , в якому просить суд визнати п ротиправними та скасувати по даткові повідомлення - рішен ня від 21 травня 2010 №0001811730/0 та від 16 ч ервня 2010 №0001811730/1, а також скасуват и податкову заставу (реєстра ційні номери 10576882, 10576751), в яку пере дані активи позивача.
В обґрунтування позовних в имог ТОВ "Автомобили России" з азначає, що вважає оскаржува не податкове повідомлення-рі шення незаконним. На думку по зивача, відповідачем неправи льно віднесено автомобілі дл я вивезення сміття та відход ів до товарної позиції 8704, в той час як вказані автомобілі на лежать до товарної позиції 8705 «Автомобілі спеціального пр изначення, крім призначених головним чином для перевезен ня людей або вантажів» УКТЗЕ Д.
У поданих представником ві дповідача до суду запереченн ях проти позову (а.с.94) зазначен о, що відповідач вважає оскар жувані податкові повідомлен ня - рішення такими, які прий нято правомірно, з дотриманн ям вимог чинного законодавст ва. Також представник ДПІ у Ко мінтернівському районі м.Хар кова зазначає, що суми податк ового зобов'язання з податку з власників наземних трансп ортних засобів та інших само хідних машин і механізмів, ви значені у податкових повідом леннях - рішеннях від 21 травня 2010 №0001811730/0 та від 16 червня 2010 №0001811730/1, є обґрунтованими.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і та просив їх задовольнити. П редставники відповідача про ти позову заперечували, прос или у задоволенні позовних в имог відмовити у повному обс язі.
Суд, заслухавши представни ків сторін, дослідивши матер іали справи, оцінивши докази у їх сукупності, встановив на ступне.
Фахівцями ДПІ у Комінтерні вському районі м.Харкова про ведено документальну невиїз ну (камеральну) перевірку роз рахунку сум податку з власни ків транспортних засобів на 2010 рік ТОВ "Автомобили России".
Перевіркою встановлено, що ТОВ "Автомобили России" при за повненні податкового розрах унку використано ставку пода тку за автомобіль-сміттєвоз, як для автомобілів спеціаль ного призначення. Автомобілі спеціального призначення, к рім тих, що використовуються для перевезення пасажирів і вантажів, належать до коду 8705 У КТ ЗЕД. Згідно з роз'ясненням Д ержавної митної служби Украї ни (лист №11/3-3273) до товарної пози ції 8705 - „Автомобілі спеціальн ого призначення, крім тих, що в икористовуються для перевез ення пасажирів або вантажів" включається ряд типів машин , вироблених або пристосован их, обладнаних різними прист роями, що дають їм можливість виконувати визначені нетран спортні функції, тобто основ ною метою транспортного засо бу з цієї позиції не є перевез ення людей або вантажів.
Враховуючи вищевикладене, податкова інспекція вважає, що автомобілі-сміттєвози не залежно від того, обладнані в они навантажувальними, трамб увальними, демфіруючими та і ншими пристроями чи ні, належ ать до товарної позиції 8704 „Ав томобілі вантажні" та повинн і оподатковуватись за ставка ми, визначеними ст.3 Закону "Пр о податок з власників трансп ортних засобів" від 11 грудня 1991 року №1963-XII.
Таким чином, перевіркою вст ановлено, що ТОВ "Автомобили Р оссии" при складанні податко вого розрахунку на 2010 рік не ві дображені транспортні засоб и, які зареєстровані за підпр иємством, та невірно вказана ставка податку за автомобіл ь-сміттєвоз, що призвело до за ниження податкового зобов' язання з податку з власників транспортних засобів на заг альну суму 12387,00грн., чим порушен о ст.ст.3, 6 Закону "Про податок з власників транспортних засо бів".
Вказане відображено в акті про результати перевірки ві д 23.04.2010 №1007/17-304/30657083 (а.с.7-11).
На підставі акта від 23.04.2010 №1007/17 -304/30657083 ДПІ у Комінтернівському районі м.Харкова прийнято по даткові повідомлення - рішен ня від 21 травня 2010 №0001811730/0 та від 16 ч ервня 2010 №0001811730/1 (а.с.12, 15), якими визн ачено податкове зобов' язан ня ТОВ "Автомобили России" з по датку з власників транспортн их засобів та інших самохідн их машин і механізмів у сумі 12 696,68грн., у тому числі: за основни м платежем - 12387грн., за штрафн ими (фінансовими) санкціями - 309,68грн.
При вирішенні даного спору суд бере до уваги наступне.
Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни «Про податок з власник ів транспортних засобів та і нших самохідних машин і меха нізмів» (тут і далі нормативн о-правові акти в редакції, чин ній на час виникнення відпов ідних правовідносин,), платни ками податку з власників тра нспортних засобів та інших с амохідних машин і механізмів є підприємства, установи та о рганізації, які є юридичними особами, іноземні юридичні о соби (далі - юридичні особи), а т акож громадяни України, іноз емні громадяни та особи без г ромадянства (далі - фізичні ос оби), які здійснюють першу реє страцію в Україні, реєстраці ю, перереєстрацію транспортн их засобів та/або мають зареє стровані в Україні згідно з ч инним законодавством власні транспортні засоби, які відп овідно до статті 2 цього Закон у є об'єктами оподаткування.
Статтею 2 Закону України «Пр о податок з власників трансп ортних засобів та інших само хідних машин і механізмів» в изначено транспортні засоби , які є об'єктами оподаткуванн я. До таких транспортних засо бів віднесено, зокрема, тракт ори (колісні) - код за Українсь кою класифікацією товарів зо внішньоекономічної діяльно сті (далі - код) - 8701, крім гусенич них; тільки сідельні тягачі - к од 8701 20; автомобілі, призначені для перевезення не менше 10 ос іб, включаючи водія, - код 8702; авт омобілі легкові - код 8703; автомо білі вантажні - код 8704; автомобі лі спеціального призначення , крім тих, що використовуютьс я для перевезення пасажирів і вантажів, - код 8705 (крім пожежн их і швидкої допомоги).
Згідно зі ст.6 Закону Україн и «Про податок з власників тр анспортних засобів та інших самохідних машин і механізмі в», податок з власників транс портних засобів та інших сам охідних машин і механізмів о бчислюється юридичними особ ами на підставі звітних дани х про кількість транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів станом на 1 січня поточного року. Обчисл ення податку з власників наз емних транспортних засобів п ровадиться виходячи з об'єму циліндрів або потужності дв игуна кожного виду і марки тр анспортних засобів, а податк у з власників водних транспо ртних засобів - виходячи з дов жини транспортного засобу за ставками, зазначеними у стат ті 3 цього Закону. Юридичні осо би на основі бухгалтерського звіту (балансу) у строки, визн ачені законом для річного зв ітного періоду, подають відп овідному органу державної по даткової служби за місцем ре єстрації транспортних засоб ів розрахунок суми податку з власників транспортних засо бів та інших самохідних маши н і механізмів на поточний рі к за формою, затвердженою цен тральним податковим органом України.
Статтею 7 Закону України «Пр о податок з власників трансп ортних засобів та інших само хідних машин і механізмів» п ередбачено, що в разі прихову вання (заниження) об'єктів опо даткування з власників транс портних засобів стягуються с ума несплаченого податку, а т акож пеня або штраф у порядку , передбаченому законом.
Судом встановлено, що до роз рахунку податку з власників транспортних засобів на 2010 рі к ТОВ "Автомобили России" відн есено чотири транспортні зас оби: 2 вантажні самоскиди ЗИЛ 4 33102, вантажний сміттєвоз МАЗ 53371, Т156.
До розрахунку не внесено 12 т ранспортних засобів, що відо бражено у зведеному розрахун ку сум податку з власників тр анспортних засобів за даними платника та за результатами перевірки - таблиця №1 акта п еревірки (а.с.8-9) (далі - зведен ий розрахунок).
У судовому засіданні предс тавник позивача повідомив, щ о вказані 12 транспортних засо бів не відображені у розраху нку, оскільки техніка є неспр авною. Також зазначив, що пові домляв про це ДПІ у Комінтерн івському районі м.Харкова.
Суд критично ставиться до т аких доводів представника по зивача, оскільки ст.1 Закону Ук раїни "Про податок з власникі в транспортних засобів та ін ших самохідних машин і механ ізмів" пов'язує обов'язок юрид ичних осіб сплачувати подато к з власників транспортних з асобів та інших самохідних м ашин і механізмів з наявніст ю у них зареєстрованих в Укра їні згідно з чинним законода вством власних транспортних засобів, які відповідно до ст .2 цього Закону є об'єктами опо даткування.
Наведені представником по зивача обставини не передбач ені Законом України "Про пода ток з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" як підста ва для звільнення від сплати податку з власників транспо ртних засобів та інших самох ідних машин і механізмів.
Невнесені до розрахунку тр анспортні засоби зареєстров ані за ТОВ "Автомобили России ", що підтверджується інформа цією відділення ДАІ з обслуг овування Комінтернівського району м.Харкова та АТІ ГУМ ВС України в Харківській об ласті (а.с.101-104).
На думку відповідача, ТОВ "А втомобили России" невірно вк азана ставка податку за авто мобіль-сміттєвоз як за автом обіль спеціального призначе ння (код 8705 УКТ ЗЕД).
ДПІ у Комінтернівському ра йоні м.Харкова вважає, що авто мобілі-сміттєвози належать д о товарної позиції 8704 „Автомо білі вантажні" та повинні опо датковуватись за ставками, в изначеними ст.3 Закону "Про под аток з власників транспортни х засобів" для такої товарної позиції.
Суд зазначає, що згідно з Ук раїнською класифікацією тов арів зовнішньоекономічної д іяльності в товарній позиції 8704 "моторні транспортні засоб и для перевезення вантажів" н е передбачено автомобіля ван тажного, спеціально обладнан ого для транспортування сміт тя чи інших відходів, у той час як в позиції 8705 "моторні трансп ортні засоби спеціального пр изначення, крім призначених головним чином для перевезен ня людей або вантажів" наведе но невичерпний перелік транс портних засобів даної катего рії, передбачено позицію «ін ші».
За визначенням ст.1 Закону У країни «Про автомобільний тр анспорт», автомобіль вантажн ий - автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення вантажів;
транспортний засіб загаль ного призначення - транспорт ний засіб, не обладнаний спец іальним устаткуванням і приз начений для перевезення паса жирів або вантажів (автобус, л егковий автомобіль, вантажни й автомобіль, причіп, напівпр ичіп з бортовою платформою в ідкритого або закритого типу );
транспортний засіб спеціа льного призначення - транспо ртний засіб, призначений для виконання спеціальних робоч их функцій (для аварійного ре монту, автокран, пожежний, авт обетономішалка, вишка розвід увальна чи бурова на автомоб ілі, для транспортування смі ття та інших відходів, техніч на допомога, автомобіль приб иральний, автомобіль-майстер ня, радіологічна майстерня, а втомобіль для пересувних тел евізійних і звукових станцій тощо).
Таким чином, статтею 1 Закон у України «Про автомобільний транспорт» автомобіль для т ранспортування сміття та інш их відходів віднесено до тра нспортних засобів спеціальн ого призначення (код 8705).
Тому суд вважає безпідстав ним віднесення ДПІ у Комінте рнівському районі м.Харкова автомобілів-сміттєвозів до к атегорії «автомобілі вантаж ні» (код 8704).
Відповідач неправомірно в акті перевірки вказав код ав томобілів 8704, а не 8705, оскільки й ого висновки побудовані на п озиції Державної митної служ би України, що викладена в лис ті від 11.04.2000 №11/3-3273, який не можна вв ажати нормативним актом, оск ільки він не зареєстрований в Міністерстві юстиції Украї ни.
Таким чином, судом встановл ено, що ТОВ "Автомобили России " за 2010 рік повинно сплачувати п одаток з власників транспорт них засобів та інших самохід них машин і механізмів за 16 тр анспортних засобів. Однак, у р озрахунку податку з власникі в транспортних засобів на 2010 р ік ТОВ "Автомобили России" вка зано тільки 4 транспортні зас оби.
Ставка податку з власників транспортних засобів та інш их самохідних машин і механі змів за автомобілі-сміттєвоз и повинна визначатись на під ставі ст.3 Закону України «Про податок з власників транспо ртних засобів та інших самох ідних машин і механізмів» та виходячи з того, що такі автом обілі є автомобілями спеціал ьного призначення (код 8705).
З урахуванням положень ст.3 Закону України «Про податок з власників транспортних зас обів та інших самохідних маш ин і механізмів» та зведеног о розрахунку, сума податку з в ласників транспортних засоб ів та інших самохідних машин і механізмів, яку ТОВ "Автомоб или России" повинно сплатити за 2010 рік, складає 7604грн. (за 12 тра нспортних засобів, не внесен их до розрахунку).
Відповідно до п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми», у разі коли контролюючий орган самостійно донарахову є суму податкового зобов'яза ння платника податків за під ставами, викладеними у підпу нкті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 с татті 4 цього Закону, такий пла тник податків зобов'язаний с платити штраф у розмірі деся ти відсотків від суми недопл ати (заниження суми податков ого зобов'язання) за кожний з п одаткових періодів, установл ених для такого податку, збор у (обов'язкового платежу), почи наючи з податкового періоду, на який припадає така недопл ата, та закінчуючи податкови м періодом, на який припадає о тримання таким платником под атків податкового повідомле ння від контролюючого органу , але не більше п'ятдесяти відс отків такої суми та не менше д есяти неоподатковуваних мін імумів доходів громадян суку пно за весь строк недоплати, н езалежно від кількості подат кових періодів, що минули.
Таким чином, сума штрафу, як а підлягає застосуванню до Т ОВ "Автомобили России", склада є 190,10грн.
Враховуючи наведене, суд вв ажає правомірними податкові повідомлення - рішення від 21 т равня 2010 №0001811730/0 та від 16 червня 2010 № 0001811730/1 в частині визначення под аткового зобов' язання ТОВ " Автомобили России" з податку з власників транспортних за собів та інших самохідних ма шин і механізмів у сумі 7794,10грн ., у тому числі: за основним пла тежем - 7604грн., за штрафними (ф інансовими) санкціями - 190,10гр н.
Тому суд прийшов до висновк у про відмову у задоволенні п озовних вимог про скасування податкових повідомлень - ріш ень від 21 травня 2010 №0001811730/0 та від 16 червня 2010 №0001811730/1 у зазначеній ча стині у зв' язку з необґрунт ованістю таких позовних вимо г.
Як зазначалось раніше, пози вачем безпідставно віднесен о автомобілі-сміттєвози до к атегорії «автомобілі вантаж ні» (код 8704).
З урахуванням положень ст.3 Закону України «Про податок з власників транспортних зас обів та інших самохідних маш ин і механізмів» (код 8705), п.п.17.1.3 п .17.1 ст.17 Закону України «Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами», зведеного розрах унку, ДПІ у Комінтернівськом у районі м.Харкова неправомі рно визначено податкове зобо в' язання ТОВ "Автомобили Ро ссии" з податку з власників тр анспортних засобів та інших самохідних машин і механізмі в у сумі 4902,58грн., у тому числі: за основним платежем - 4783грн., за штрафними (фінансовими) санк ціями - 119,58грн.
Враховуючи наведене, суд вв ажає обґрунтованими та таким и, що підлягають задоволенню , позовні вимоги про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - ріш ень від 21 травня 2010 №0001811730/0 та від 16 червня 2010 №0001811730/1 у вказаній част ині.
За визначенням п.1.17 ст.1 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами », податкова застава - це спосі б забезпечення податкового з обов'язання платника податкі в, не погашеного у строк. Подат кова застава виникає в силу з акону. У силу податкової заст ави орган стягнення має прав о в разі невиконання забезпе ченого податковою заставою п одаткового зобов'язання одер жати задоволення з вартості заставленого майна переважн о перед іншими кредиторами у порядку, встановленому зако ном. Пріоритет заставодержат еля на задоволення вимог із з аставленого майна встановлю ється відповідно до закону.
Пунктом 8.1 ст.8 Закону України «Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами» визначен о зміст податкової застави: з метою захисту інтересів бюд жетних споживачів активи пла тника податків, що має податк овий борг, передаються у пода ткову заставу. Право податко вої застави виникає згідно і з законом та не потребує пись мового оформлення.
Відповідно до п.п.8.2.1 п.8.2 ст.8 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми», право податкової застав и виникає у разі: неподання аб о несвоєчасного подання плат ником податків податкової де кларації - з першого робочого дня, наступного за останнім д нем строку, встановленого за коном про відповідний подато к, збір (обов'язковий платіж) д ля подання такої податкової декларації; несплати у строк и, встановлені цим Законом, су ми податкового зобов'язання, самостійно визначеної платн иком податків у податковій д екларації, - з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, вст ановлені цим Законом, суми по даткового зобов'язання, визн аченої контролюючим органом , - з дня, наступного за останні м днем граничного строку так ого погашення, визначеного у податковому повідомленні.
Згідно з п.п.8.2.2 п.8.2 ст.8 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», з урахуванням положень цієї с татті право податкової заста ви поширюється на будь-які ви ди активів платника податків , які перебували в його власно сті (повному господарському віданні) у день виникнення та кого права, а також на будь-які інші активи, на які платник по датків набуде прав власності у майбутньому, до моменту пог ашення його податкових зобов 'язань або податкового боргу .
У позовних вимогах позивач просить суд скасувати подат кову заставу (реєстраційні н омери 10576882, 10576751), в яку передані ак тиви позивача.
Згідно з витягом про реєстр ацію в Державному реєстрі об тяжень рухомого майна від 06.12.20 10, реєстраційний номер 10576751, (а.с.5 1), активи ТОВ "Автомобили Росс ии" на суму 24555,24грн. передано у п одаткову заставу.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС Укр аїни, кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Позивачем не спростовано і снування у нього податкового боргу (зі сплати податків, збо рів, фінансових санкцій, вста новлених законодавством Укр аїни), який згідно з п.8.1 ст.8 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» є підставою для передання активів платника податків у податкову заставу.
Також суд звертає увагу, що у витязі про реєстрацію в Дер жавному реєстрі обтяжень рух омого майна від 06.12.2010, реєстраці йний номер 10576882, (а.с.52) у графі «бо ржник» зазначено ТОВ «Промсв ет», код 34956183.
Таким чином, суд прийшов до висновку про відмову у задов оленні позовних вимог про ск асування податкової застави (реєстраційні номери 10576882, 10576751) у зв' язку з їх необґрунтован істю.
Суд вважає необхідним розп оділити судові витрати відпо відно до вимог ст.94 КАС Україн и.
Керуючись ст.ст.2, 11, 71, 86, 94, 159-163, 186, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відп овідальністю "Автомобили Рос сии" до Державної податкової інспекції у Комінтернівсько му районі м.Харкова про визна ння протиправними та скасува ння податкових повідомлень-р ішень - задовольнити частков о.
Визнати протиправними та с касувати податкові повідомл ення - рішення від 21 травня 2010 №00 01811730/0 та від 16 червня 2010 року №0001811730/1 в частині визначення податко вого зобов'язання товариства з обмеженою відповідальніст ю "Автомобили России" з податк у з власників наземних транс портних засобів та інших сам охідних машин і механізмів в сумі 4902,58грн., в тому числі: за ос новним платежем - 4783грн., за штр афними (фінансовими) санкція ми - 119,58грн.
Відмовити у визнанні проти правними та скасуванні подат кових повідомлень - рішень ві д 21 травня 2010 №0001811730/0 та від 16 червн я 2010 року №0001811730/1 в частині визнач ення податкового зобов'язанн я товариства з обмеженою від повідальністю "Автомобили Ро ссии" з податку з власників на земних транспортних засобів та інших самохідних машин і м еханізмів в сумі 7794,10грн., в тому числі: за основним платежем - 7604грн., за штрафними (фінансови ми) санкціями - 190,10грн. Відмовит и у скасуванні податкової за стави (реєстраційні номери 1057 6882, 10576751), в яку передані активи то вариства з обмеженою відпові дальністю "Автомобили России ", у повному обсязі.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Автомобили России" (ід ент. код 30657083) частину витрат, сп лачених позивачем при зверне нні з даним позовом до суду, в сумі 01,70грн. (одна гривня сімдес ят копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Харківського апеляц ійного адміністративного су ду через Харківський окружни й адміністративний суд шляхо м подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня от римання копії постанови. Коп ія апеляційної скарги одноча сно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строків для подачі апеляцій ної скарги. У разі подання апе ляційної скарги постанова, я кщо її не скасовано, набирає з аконної сили після поверненн я апеляційної скарги, відмов и у відкритті апеляційного п ровадження або набрання зако нної сили рішенням за наслід ками апеляційного проваджен ня.
У повному обсязі постано ву складено 25 червня 2011 року.
Суддя Р.В. Мельников
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2011 |
Оприлюднено | 07.07.2011 |
Номер документу | 16570477 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мельников Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні