Головуючий у 1 інстанції - Наумова К.Г.
Суддя-доповідач - Яковен ко М.М.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 червня 2011 року справа №2а/0 570/663/2011 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевч енка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Яковенк а М.М.
суддів Гайдара А.В. , Ханов ої Р.Ф.
розглянувши в порядку пис ьмового провадження апеляці йну скаргу Державної податко вої інспекції у Ворошиловськ ому районі міста Донецька на постанову Донецького окружн ого адміністративного суду в ід 26 квітня 2011 року по адмініст ративній справі № 2а/0570/663/2011 за по зовом Державної податкової і нспекції у Ворошиловському р айоні м. Донецька до 1) Управлі ння державної реєстрації Дон ецької міської ради, 2) Державн ого реєстратора відділу реєс трації суб'єктів підприємниц ької діяльності держадмініс трації Шевченківського райо ну м.Києва - Дубіної Алли Бор исівни, треті особи - ТОВ «Ох оронне агентство «Дев' ятка », ДПІ у Шевченківському райо ні м. Києва про визнання проти правними дії, визнання непра вомірним запис, зобов' язанн я вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИЛА :
Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 26 квітня 2011 року по адмін істративній справі № 2а/0570/663/2011 по зов Державної податкової інс пекції у Ворошиловському рай оні м.Донецька залишений без задоволення у повному обсяз і (а.с.177, 178-181).
Не погодившись з рішенням с уду першої інстанції, позива ч звернувся з апеляційною ск аргою, пославшись не невірне застосування судом першої і нстанції норми матеріальног о та процесуального права, пр осив постанову суду першої і нстанції скасувати, як незак онну та необґрунтовану, ухва лити нове судове рішення, яки м задовольнити вимоги у повн ому обсязі (а.с.183-185).
Розгляд справи здійснював ся в порядку письмового пров адження, з урахуванням припи сів ст..128 ч.6, п.2 ч.1 ст.197 КАС України .
Представником відповідача - Шевченківської районної у м.Київі державної адмініст рації були подані письмові з аперечення проти апеляційно ї скарги. Просив судове рішен ня залишити без змін, як закон не та обґрунтоване, а апеляці йну скаргу без задоволення.
Представники третьої особ и в судове засідання не з' яв илися. Третя особа ТОВ «Охоро не агентство Дев' ятка», з ур ахуванням приписів ч.4 ст.33, ч.1 с т.35 КАС України повідомлена на лежним чином про час та місце розгляду справи.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, д ослідивши матеріали справи і обговоривши доводи апеляцій ної скарги, перевіривши юрид ичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, д ослідивши правильність заст осування судом першої інстан ції норм матеріального та пр оцесуального права, вважає з а необхідне апеляційну скарг у залишити без задоволення, а постанову суду першої інста нції без змін з наступних під став.
Судами першої та апеляційн ої інстанцій, встановлено, що Товариство з обмеженою відп овідальністю «Охоронне аген тство «Дев»ятка» зареєстров ане як юридична особа Шевчен ківською районною у м. Києві д ержавною адміністрацією 24 лю того 2006 року, номер запису 10741020000028 274, включене до ЄДРПОУ за номер ом 35648251, місцезнаходження: м. Киї в, вул..Павлівська, буд.18, секція 4.
ТОВ «Охоронне агентство «Д ев»ятка» подано реєстраційн у картку на внесення змін до в ідомостей про юридичну особу , які містяться в Єдиному держ авному реєстрі юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів від 01 червня 2009 року, на підст аві якої Державним реєстрато ром відділу реєстрації юриди чних осіб та фізичних осіб-п ідприємців Шевченківської районної в місті Києві дер жавної адміністрації Дубі ною Аллою Борисівною здійс нено державну реєстрацію змі н відомостей про юридичну ос обу стосовно місцезнаходжен ня ТОВ «Охоронне агентство « Дев' ятка» за адресою: 83086, м. До нецьк, пр. Павших комунарів бу д.7.
Відповідно до листа від 10 че рвня 2009 року № 07/35-1430 зазначений д ержавний реєстратор надісла ла до Виконавчого комітету Д онецької міської ради реєстр аційну справу Товариства з о бмеженою відповідальністю « Охоронне агентство «Дев»ятк а» у зв' язку зі зміною місце знаходження юридичної особи за адресою: 83086, м.Донецьк, пр.Пав ших комунарів, буд.7. З обліку в Шевченківській РДА юридичну особу знято 10.06.2009р.
01.06.2009р. Державним реєстраторо м відділу реєстрації юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців Шевченківської райо нної в місті Києві державної адміністрації Дубіною А.Б. в Єдиному державному реєст рі юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців зроблено запис під номером №10741070003028274 - внес ення змін до відомостей про ю ридичну особу, що не пов' яза ні зі змінами в установчих до кументах.
З акту виходу за юридичною а дресою ТОВ «Охоронне агентст во «Дев»ятка» Державної пода ткової інспекції у Ворошилов ському районі м. Донецька від 16 серпня 2010 року № 863/23-2 вбачаєтьс я, що по факту виходу за юридич ною адресою 83086, м.Донецьк, пр. Па вших Комунарів, буд. 7 встановл ено, що підприємство за даною адресою не знаходиться.
12 листопада 2010 року позиваче м до Управління державної ре єстрації Донецької міської р ади надіслано лист про внесе ння змін до відомостей юриди чної особи Товариства з обме женою відповідальністю «Охо ронне агентство «Дев»ятка» т а повернення реєстраційної с прави до Державного реєстрат ора відділу реєстрації суб'є ктів підприємницької діяльн ості держадміністрації Шевч енківського району м.Києва Д убіної Алли Борисівни.
На зазначений лист Управлі ння державної реєстрації Дон ецької міської ради надіслал о відповідь, у якому зазначил о, що порушень Закону про реєс трацію державним реєстратор ом при проведенні дій щодо зм іни місцезнаходження юридич ної особи, зазначеної в цьому листі, не було, тому проведені дії не підлягають скасуванн ю.
Відповідно до статті 2 Закон у України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців” №755 (д алі Закон України №755) відноси ни, які виникають у сфері держ авної реєстрації юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців, регулюються Конституці єю України, цим Законом та нор мативно-правовими актами, пр ийнятими відповідно до цього Закону.
Відповідно до частини 1 стат ті 4 Закону України № 755 державн а реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створенн я або припинення юридичної о соби, засвідчення факту набу ття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєст раційних дій, які передбачен і цим Законом, шляхом внесенн я відповідних записів до Єди ного державного реєстру.
Частиною 3 статті 4 Закону Ук раїни № 755 передбачено, що змін и до установчих документів ю ридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або м ісця проживання фізичної осо би - підприємця підлягають об ов'язковій державній реєстра ції шляхом внесення відповід них змін до записів Єдиного д ержавного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Згідно з частиною 1 статті 16 З акону України № 755 єдиний держ авний реєстр створюється з м етою забезпечення органів де ржавної влади, а також учасни ків цивільного обороту досто вірною інформацією про юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців з Єдиного державно го реєстру. Пунктом 6 статті 16 З акону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” Єдиний державний реєстр є об 'єктом права державної власн ості.
З частини 1 статті 17 Закону Ук раїни № 755 вбачається, що відом ості про юридичну особу або ф ізичну особу - підприємця вкл ючаються до Єдиного державно го реєстру шляхом внесення з аписів на підставі відомосте й з відповідних реєстраційни х карток та відомостей, що над аються юридичними особами де ржавному реєстратору за місц езнаходженням реєстраційно ї справи згідно із законодав ством України.
Відповідно до частини 2 стат ті 17 Закону України № 755 в Єдино му державному реєстрі містят ься такі відомості щодо юрид ичної особи, зокрема, відомос ті щодо місцезнаходження юри дичної особи.
Відповідно до частини 3 стат ті 8 Закону України № 755 установ чі документи (установчий акт , статут або засновницький до говір, положення) юридичної о соби повинні містити відомос ті, передбачені законом. Відп овідальність за відповідніс ть установчих документів зак онодавству несуть засновник и (учасники) юридичної особи.
Відповідно до частини 1 стат ті 29 Закону України № 755 для про ведення державної реєстраці ї змін до установчих докумен тів юридична особа повинна п одати (надіслати рекомендова ним листом з описом вкладенн я) такі документи: заповнену р еєстраційну картку на провед ення державної реєстрації зм ін до установчих документів юридичної особи; примірник о ригіналу або нотаріально зас відчену копію рішення про вн есення змін до установчих до кументів. Документ, що підтве рджує правомочність прийнят тя рішення про внесення змін до установчих документів; ор игінали установчих документ ів юридичної особи з відмітк ою про їх державну реєстраці ю з усіма змінами, чинними на д ату подачі документів, або ко пія опублікованого в спеціал ізованому друкованому засоб і масової інформації повідом лення про втрату всіх або час тини зазначених оригіналів у становчих документів; два пр имірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків аб о два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує вне сення реєстраційного збору з а проведення державної реєст рації змін до установчих док ументів.
Згідно частини 7 статті 29 Зак ону України № 755 державному ре єстратору забороняється вим агати документи для проведен ня державної реєстрації змін до установчих документів юр идичної особи, якщо вони не пе редбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Відповідно до статті 30 Зако ну України № 755 державний реєс тратор відмовляє у проведенн і державної реєстрації змін до установчих документів юри дичної особи за наявності пі дстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
Перелік підстав для відмов и у проведенні державної реє страції юридичної особи визн ачені частиною 1 статті 27 Зако ну України № 755. Відмова у прове денні державної реєстрації ю ридичної особи з інших підст ав не допускається.
Стаття 14 Закону України № 755 р егулює порядок передачі реєс траційних справ, а саме перед ача реєстраційних справ здій снюється в разі, зокрема, змін и місцезнаходження юридично ї особи, зміни місця проживан ня фізичної особи - підприємц я, якщо нове місцезнаходженн я юридичної особи або місце п роживання фізичної особи - пі дприємця розташоване на тери торії іншої адміністративно -територіальної одиниці.
Відповідно до пункту 12 стат ті 19 Закону України № 755 у разі н адходження державному реєст ратору від органу державної податкової служби повідомле ння встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням дер жавний реєстратор зобов'язан ий надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочи х днів з дати надходження заз наченого повідомлення юриди чній особі повідомлення щодо необхідності подання держав ному реєстратору реєстрацій ної картки. Відповідно до пун кту 13 статті 19 Закону України № 755 державний реєстратор залиш ає реєстраційну картку про п ідтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду , про що повідомляє заявника у випадках, передбачених част иною шостою цієї статті, та у п орядку, встановленому частин ою сьомою цієї статті. Згідно з пунктом 14 статті 19 Закону Укр аїни № 755 у разі неподання юрид ичною особою протягом місяця з дати надходження їй відпов ідного повідомлення реєстра ційної картки про підтвердже ння відомостей про юридичну особу державний реєстратор п овинен внести до Єдиного дер жавного реєстру запис про ві дсутність підтвердження заз начених відомостей датою, як а встановлена для чергового подання реєстраційної картк и про підтвердження відомост ей про юридичну особу. Якщо де ржавному реєстратору поверн уто рекомендованого листа, д ержавний реєстратор повинен внести до Єдиного державног о реєстру запис про відсутні сть юридичної особи за її міс цезнаходженням.
Колегія суддів підтримує п озицію суду першої інстанції , що відповідачами при викона нні ним своїх посадових обов ' язків були дотримані вимог и статті 19 Закону України № 755.
Відповідно до частини 2 стат ті 38 Закону України № 755 підстав ами для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов'язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема є: наявність в Єд иному державному реєстрі зап ису про відсутність юридично ї особи за вказаним її місцез находженням.
Пунктом 17 статті 11 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в України” органи дер жавної податкової служби у в ипадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених за конами України, мають право з вертатися у передбачених зак оном випадках до судових орг анів із заявою (позовною заяв ою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприє мницької діяльності.
Колегія суддів зазначає, що відсутність юридичної особи ТОВ «Охоронне агентство «Де в' ятка» за місцезнаходженн ям, не може бути наслідком ска сування або визнання неправо мірним запису в Єдиному держ авному реєстрі стосовно місц езнаходження юридичної особ и, в тому числі і визнання дій відповідачів протиправними , як і сам запис в ЄДР неправом ірними, зобов' язання відпов ідачів скасувати реєстрацій ні дії вчинені 16.09.2009 року, щодо в несення змін до відомостей п ро юридичну особу. Відсутніс ть юридичної особи за місцез находженням є підставою для внесення таких відомостей до Єдиного державного реєстру та постановлення судового рі шення про припинення юридичн ої особи, що не є тотожнім заяв леним вимогам.
Колегія суддів вважає, що по зивачем з урахуванням доводі в викладених в позовній заяв і, апеляційній скарзі, не вірн о обраний спосіб захисту. Про типравності з боку органів р еєстрації - відповідачів від сутні.
Дії державного реєстратор а, щодо внесення даних до ЄДР щ одо зміни місцезнаходження ю ридичної особи, є такими, що ґр унтуються на вимогах закону та відповідають порядку внес ення таких даних.
Колегія суддів погоджуєть ся з висновком суду першої ін станції, що позивач не навів ж одної норми діючого законода вства, яка б свідчила, що держа вні реєстратори повинні були відмовити (залишити без розг ляду) у проведенні державної реєстрації змін щодо адреси юридичної особи, порушили по рядок передачі реєстраційно ї справи, повинні були не прий няти до обліку реєстраційну справу та повернути її у зв'яз ку із встановленням податков им органом фактичної відсутн ості підприємства за юридичн ою адресою, а також визнати не правомірним запис щодо місце знаходження підприємства. Ко жен суб' єкт владних повнова жень повинен діяти суворо до тримуючись норм діючого зако нодавства в межах своїх повн оважень та у спосіб, встановл ений законом. Закон України № 755 не передбачає такого повно важення державного реєстрат ора як перевірка фактичного місцезнаходження юридичної особи за її юридичною адресо ю, так само Закон не передбача є права чи обов'язку державно го реєстратора при встановле нні податковим органом факту незнаходження підприємства за юридичною адресою, відпов ідно при зміні ним адреси, ска совувати попередні реєстрац ійні дії та повертати реєстр аційну справу до державного реєстратора за попередньою а дресою.
Колегія суддів зазначає, що з боку позивача не доведено п еред судом, що на час здійснен ня реєстраційних дій, держав ні реєстратори були обізнані про наявність наданих ним не достовірних даних. Наявність таких даних мають наслідок і нших правовідносин та підста в для припинення юридичної о соби, скасування державної р еєстрації. Змішувати відноси ни державної реєстрації юрид ичних осіб з відносинами под аткового обліку та податково го законодавства з тих обста вин, на підставі яких заявлен і вимоги, в даному випадку на д умку колегії суддів є недоре чними.
Відповідно до ст..200 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу б ез задоволення, а постанову с уду - без змін, якщо визнає, що с уд першої інстанції правильн о встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з д одержанням норм матеріально го і процесуального права. Не може бути скасовано правиль не по суті рішення суду з одни х лише формальних міркувань.
Під час апеляційного прова дження, колегія суду не встан овила таких порушень судом п ершої інстанції норм матеріа льного і процесуального прав а, які б призвели до неправиль ного вирішення справи по сут і, які були предметом розгляд у і заявлені в суді першої інс танції.
Доводи позивача-апелянта н е спростовують правильності прийнятого судом першої інс танції рішення.
Таким чином, судова колегія вважає, що рішення суду першо ї інстанції є обґрунтованим, прийняте на підставі з' ясо ваних та встановлених обстав инах справи, які підтверджую ться доказами, та ухвалив пос танову з додержанням норм ма теріального і процесуальног о права, а тому залишає апеляц ійну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін.
Керуючись статтями 2, 11, 159, 160, 167, 18 4, 195, 1951, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, колегія судів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Державн ої податкової інспекції у Во рошиловському районі міста Д онецька на постанову Донецьк ого окружного адміністратив ного суду від 26 квітня 2011 року п о адміністративній справі № 2а/0570/663/2011 - залишити без задоволе ння.
Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 26 квітня 2011 року по адміні стративній справі № 2а/0570/663/2011 - за лишити без змін.
Ухвала суду апеляційної ін станції за наслідками перегл яду набирає законної сили че рез п'ять днів після направле ння її копій особам, які берут ь участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адмініс тративного суду України прот ягом 20 днів після набрання зак онної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя М.М. Яковенко
Судді Р.Ф.Ханова
А.В. Гайдар
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2011 |
Оприлюднено | 07.07.2011 |
Номер документу | 16574239 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Яковенко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні