ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 липня 2011 р. Справа № 2а/0470/5881/11
Дніпропетровський окружний адміністративний с уд у складі:
головуючого судді - Ю ркова Е.О.
при секретарі - Кисельові К. П.
за участю: предста вника відповідача - Не ділько Д.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су ду в м. Дніпропетровську адмі ністративну справу за позово м Дніпропетровського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів до Ко мунального підприємства «Кр иворізький міський театр лял ьок» про стягнення адміністр ативно-господарський санкці й та пені, -
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського о кружного адміністративного суду надійшов позов Дніпроп етровського обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів до Комунальног о підприємства «Криворізьки й міський театр ляльок» з вим огами: стягнути з Комунально го підприємства «Криворізьк ий міський театр ляльок» на к ористь Дніпропетровського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів адміністративно-господарсь кі санкції у розмірі 18104,76 грн. та пеню за порушення термінів с плати адміністративно-госпо дарських санкцій у розмірі 1922 ,22 грн.
В обґрунтування позову поз ивач зазначив, що відповідач не забезпечив працевлаштува ння інвалідів у відповідній кількості та не сплатив вчас но адміністративно-господар ські санкції за не здійсненн я працевлаштування інваліді в, в результаті чого завдано значної шкоди державним інте ресам.
Позивач в судове засідання не з' явився, подав до суду пи сьмову заяву з проханням роз глянути справу без участі пр едставника позивача, позовні вимоги підтримав у повному о бсязі.
Представник відповідача п одав письмові заперечення на позов в яких зазначив, що норм ами чинного законодавства що до соціальної захищеності ін валідів в Україні на підприє мства покладено обов'язок по забезпеченню певної кількос ті робочих місць для працевл аштування інвалідів, а не обо в'язок їх працевлаштування.
Позивачем окрім звіту не на дано доказів того, що підприє мство уникало виконанню обов 'язку щодо інформування держ авної служби зайнятості про наявність вакантних місць дл я працевлаштування інваліді в та відмовляло у працевлашт уванні інвалідів. Таким чино м позовні вимоги є безпідста вні та необгрунтовані.
Також, КП «Криворізький міс ький театр ляльок» звернулос ь з письмовим запитом до Цент ру зайнятості у Саксагансько му районі м. Кривого Рогу щодо отримання довідки, щодо наяв ності відмов у працевлаштува нні та інформуванні про вака нтні місця для інвалідів. Алє на час розгляду справи відпо відь ще не отримана.
Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував та просив в ідмовити у задоволенні позов у в повному обсязі.
Дослідивши матеріали спра ви суд доходить висновку, що п озов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, матеріа лами справи підтверджено, що відповідно до Порядку подан ня підприємствами, установам и, організаціями та фізичним и особами, що використовують найману працю, звітів про зай нятість і працевлаштування і нвалідів та інформації, необ хідної для організації їх пр ацевлаштування затверджени м Постановою Кабінету Мініс трів України N 70 від 31.01.2007р. на КП « Криворізький міський театр л яльок» покладається обов' я зок щорічно до 1 лютого року, щ о настає за звітним, подавати відділенням Фонду соціально го захисту інвалідів відомос ті про середню річну заробіт ну плату на підприємстві, сер едньооблікову чисельність ш татних працівників обліково го складу та про кількість пр ацюючих інвалідів.
06.07.2009р. КП «Криворізький місь кий театр ляльок» подали до Д ніпропетровського обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів звіт пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів за 2008 рік (форма 10-ПІ) у якому самостійно зазна чили, що середньооблікова чи сельність штатних працівник ів КП «Криворізький міський театр ляльок» становить 42 осо би з них середньооблікова кі лькість штатних працівників , яким відповідно до чинного з аконодавства встановлена ін валідність та які повинні пр ацювати на підприємстві стан овить 2 особи, а працевлаштова но лише 1 особа інвалід.
Середньорічна заробітна п лата штатного працівника ста новить 18105 грн. до Фонду оплати праці штатних працівників за значено суму 760,4 грн.
У зв' язку з чим сума адміні стративно-господарських сан кцій, яку відповідач повинен перерахувати до Державного бюджету було встановлено поз ивачем в розмірі 18104,76 грн. та пен я в розмірі 1922,22 грн.
Проаналізувавши матеріали справи судом встановлено, що у 2009 році КП «Криворізький міс ький театр ляльок» було ство рене 2 робочих місця для праце влаштування інвалідів, проте працевлаштовано лише одне р обоче місце.
Отже, підприємством відпов ідача не було виконано вимог у ст.19 Закону України
«Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » щодо створення робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у кількості чотирьох в ідсотків середньооблікової чисельності штатних працівн иків облікового складу за рі к.
Таким чином, за 1 робоче місц е, призначене для працевлашт ування інвалідів і не зайнят е інвалідом, відповідач до 16.04.2 010 року повинен був самостійно сплатити адміністративно го сподарські санкції у розмірі 18104,76 грн.
Дана сума заборгованості п о адміністративно господарс ьких санкціях підтверджуєть ся документом - звіт за формою 10-ПІ від 06.07.2009р. за 2009 рік, розрахун ком заборгованості по сплаті адміністративно-господарсь ких санкцій та Актом №132 від 14.03.2 011р. по результатам невиїзної перевірки стану виконання ст .19 та ст.20 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні».
Розмір пені у сумі 1922,22 грн. пі дтверджується Розрахунком п ені на суму заборгованості п о сплаті адміністративно-гос подарських санкцій.
Оскільки вищезазначені су ми відповідачем не сплачено, утворилася заборгованість у розмірі 20026,98 грн.
Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, устан ови і організації за рахунок коштів Фонду соціального за хисту інвалідів або за рішен ням місцевої ради за рахунок власних коштів, у разі необхі дності, створюють спеціальні робочі місця для працевлашт ування інвалідів, здійснюючи для цього адаптацію основно го і додаткового обладнання, технічного оснащення і прис тосування тощо з урахуванням обмежених можливостей інвал іда.
Згідно до ст. 20 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні », підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, де середн ьооблікова чисельність прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, передб аченим статтею 19 цього Закону , щороку сплачують відповідн им відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів адмін істративно-господарські сан кції, сума яких визначається в розмірі середньої річної з аробітної плати на відповідн ому підприємстві, установі, о рганізації, у тому числі підп риємстві, організації громад ських організацій інвалідів , фізичної особи, яка використ овує найману працю, за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом. Для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, на яких працює від 8 до 15 ос іб, розмір адміністративно-г осподарських санкцій за робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте інвалідом, визначаєть ся в розмірі половини середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації.
Відповідно до п. 1 Порядку по дання підприємствами, устано вами, організаціями та фізич ними особами, що використову ють найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів та інформації, н еобхідної для організації їх працевлаштування, затвердже ного Постановою Кабінету Мін істрів України від 31.01.2007 року № 70 «Про реалізацію статей 19 і 20 З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні»» - зазначено, що цей Порядок визначає процед уру подання підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, о рганізаціями громадських ор ганізацій інвалідів, фізични ми особами, що використовуют ь найману працю, в яких за осно вним місцем роботи працює ві сім і більше осіб (далі - робот одавці), звітів про зайнятіст ь і працевлаштування інвалід ів відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) та інформа ції про наявність вільних ро бочих місць (вакантних посад ) для працевлаштування інвал ідів - центру зайнятості.
Пунктом 2 Порядку визначено , що інформацію про наявність вільних робочих місць (вакан тних посад) для працевлаштув ання інвалідів роботодавці п одають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як плат ників страхових внесків на з агальнообов'язкове державне соціальне страхування на ви падок безробіття за формою, з атвердженою Мінпраці за пого дженням з Держкомстатом.
Підставою господарсько-пр авової відповідальності уча сника господарських відноси н, стаття 218 Господарського ко дексу України, є вчинене ним п равопорушення у сфері господ арювання.
Відтак, при вирішенні питан ня про правомірність стягнен ня адміністративно-господар ських санкцій слід виходити із загальних норм права відн осно відповідальності за пор ушення зобов'язань та встано влення в діях або бездіяльно сті роботодавця складу право порушення з метою застосуван ня юридичної відповідальнос ті у вигляді адміністративно -господарських санкцій.
Елементами правопорушення є вина та наявність причинно го зв'язку між самим порушенн ям та його наслідками.
Так, згідно до статті 18 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» забезпечення прав інвалідів на працевлаштуван ня та оплачувану роботу, в том у числі з умовою про виконанн я роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього з вернення до підприємств, уст анов, організацій чи до держа вної служби зайнятості.
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гаранти, пе редбачені чинним законодавс твом, надавати державній слу жбі зайнятості інформацію, н еобхідну для організації пра цевлаштування інвалідів, і з вітувати Фонду соціального з ахисту інвалідів про зайняті сть та працевлаштування інва лідів у порядку, встановлено му Кабінетом Міністрів Украї ни.
Згідно з ч.3 ст. 18 цього Закону , державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої р оботи відповідно до рекоменд ацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урах уванням його побажань.
Аналіз норм чинного законо давства України щодо соціаль ної захищеності інвалідів св ідчить про те, що на підприємс тва покладено обов'язок по за безпеченню певної кількості робочих місць для працевлаш тування інвалідів та повідом лення центру зайнятості про наявність вакантних робочих місць для інвалідів.
Посилання представника ві дповідача на те, що позивачем окрім звіту не надано доказі в того, що підприємство уника ло виконанню обов'язку щодо і нформування державної служб и зайнятості про наявність в акантних місць для працевлаш тування інвалідів та відмовл яло у працевлаштуванні інвал ідів суд розцінює критично, т ому що відповідач в судовому засіданні не зміг пояснити, я кі саме заходи щодо інформув ання центру зайнятості щодо наявної у підприємства вакан сії на працевлаштування інва ліда ними були зроблені на пр отязі 2009-2010 років, а саме звернен ня до Центру зайнятості у Сак саганському районі м. Кривог о Рогу відповідачем було зро блено лише під час розгляду с удової справи в червні 2011 року .
На підставі викладеного су д доходить висновку, що відпо відачем не виконані всі вимо ги чинного законодавства щод о організації працевлаштува ння інвалідів на підприємств і.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 2, 9, 11, 70-71, 86, 160-163, 167, 186, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Дніпропетровського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів до Ком унального підприємства «Кри ворізький міський театр ляль ок» про стягнення адміністра тивно-господарський санкцій та пені - задовольнити.
Стягнути з Комунального пі дприємства «Криворізький мі ський театр ляльок» (ЄДРПОУ 054 64617) на користь Дніпропетровсь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів адміністративно-госпо дарські санкції у розмірі 18104,76 грн.
Стягнути з Комунального пі дприємства «Криворізький мі ський театр ляльок» (ЄДРПОУ 054 64617) на користь Дніпропетровсь кого обласного відділення Фо н соціального захисту інвалі дів пеню за порушення термін ів сплати адміністративно-го сподарських санкцій у розмір і 1922,22 грн.
Копію постанови направити сторонам по справі.
Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Дніпропетр овський окружний адміністра тивний суд в порядку та в стро ки, встановленні статтею 186 Ко дексу адміністративного суд очинства України.
Повний текст постанови вик ладений 06.07.2011 року.
Суддя
Е.О. Юрков
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2011 |
Оприлюднено | 08.07.2011 |
Номер документу | 16577516 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні