Справа № 2а- 8156/11/2070
Харківський окружний адміністративний суд
УХВАЛА
про відмову у відкритті провадження
30 червня 2011 р. м . Харків
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Шевченко О.В., розглянувши матеріали позовної заяви Ізюмської об'єднаної державної податкової інспекції у Харківській області до громадської організації "Гаражний кооператив "Зарічний" про скасування державної реєстрації,-
ВСТАНОВИВ:
Ізюмська ОДПІ у Харківській області звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд припинити юридичну особу, скасувати державну реєстрацію суб'єкта господарювання - громадської організації "Гаражний кооператив "Зарічний", зареєстровано Ізюмською міською радою Харківської області за адресою: Харківська обл., м. Ізюм, вул. Чайковського 51, код ЄДРПОУ 26525237.
Розглянувши позовну заяву та додані до неї документи, суд приходить до наступного.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Відповідно до ст. 104 КАС України до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушені її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин. Суб’єкт владних повноважень має право звернутися до адміністративного суду у випадках, встановлених законом.
Відповідно ч. 4 ст.50 КАС України громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень: 1) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; 2) про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; 3) про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства з України; 4) про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо); 5) в інших випадках, встановлених законом.
Відповідно до ч.2 ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема: 1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; 2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби; 3) спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень, 4) спори, які виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів; 5) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України; 6) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.
Права органів державної податкової служби визначені ст.20 Податкового кодексу України, зокрема пунктом 20.1.12 передбачене право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особиста підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Відповідно до статей 22, 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців»суд може постановити рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язане з банкрутством юридичної особи.
Пред’являючи позов про припинення громадської організації "Гаражний кооператив "Зарічний", податковий орган фактичною підставою позову зазначив неподання вказаною організацією податкової звітності до органу державної податкової служби з моменту реєстрації, тобто з 19.08.2006року, послався на положення ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців», а саме на таку з передбачених цією правовою нормою підставу постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи, як неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Відповідно до положень ст.3 Закону України «Про об’єднання громадян», громадською організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.
Згідно зі ст.ст.19, 32 зазначеного Закону, ліквідація об’єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду; за поданням легалізуючого органу або прокурора рішенням суду об’єднання громадян примусово розпускається (ліквідується) у випадках: вчинення дій, передбачених статтею 4 цього Закону; систематичного або грубого порушення вимог статті 22 цього Закону; продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим Законом; зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнається як така.
Суд зазначає, що нормами діючого законодавства не передбачені підстави для звернення податкової інспекції до суду з вимогою про припинення громадської організації, яка не є суб’єктом підприємницької діяльності. Таким чином, суд приходить до висновку про відсутність у податкових органів права вимоги про припинення такої особи –громадської організації, оскільки жодним законом не передбачено право звернення органу державної податкової служби з позовом про припинення громадської організації.
Таким чином, із врахуванням вищевикладеного, відповідно до вимог п. 1 ч. 1 ст. 109 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, оскільки зазначену заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
З урахуванням вищенаведеного, керуючись ст.ст. 2, 17, 107, 109, 160, 165, 186 КАС України, суд, –
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом Ізюмської об'єднаної державної податкової інспекції у Харківській області до Громадської організації "Гаражний кооператив "Зарічний" про скасування державної реєстрації.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в п’ятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії ухвали, у разі постановлення ухвали у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує.
Якщо суб’єкта владних повноважень, у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п’ятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги.
Суддя Шевченко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2011 |
Оприлюднено | 08.07.2011 |
Номер документу | 16578282 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шевченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні