КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-1041/10/0270 Головуючий у 1-й ін станції:
Суддя-доповідач: Петрик І.Й.
У Х В А Л А
Іменем України
"22" червня 2011 р. м. Київ
Київський апеляційни й адміністративний суд у скл аді колегії суддів:
Головуючого судді: Петри ка І.Й.,
Суддів: Грищенко Т.М.,
Лічевецьк ого І.О.,
розглянувши в порядку пис ьмового провадження адмініс тративну справу за апеляційн ою скаргою Державної податко вої інспекції у м. Вінниці на постанову Вінницького окруж ного адміністративного суду від 30 березня 2010 року у справі з а позовом Державної податков ої інспекції у м. Вінниці до ко оперативу «Вектор»про припи нення (скасування) юридичної особи (суб' єкта господарюв ання), -
ВСТАНОВИВ:
Позивач (Державна под аткова інспекція у м. Вінниці ) звернулася до суду з адмініс тративним позовом до коопера тиву «Вектор»про припинення (скасування) юридичної особи (суб' єкта господарювання).
Постановою Вінницького ок ружного адміністративного с уду від 30 березня 2010 року позов ні вимоги задоволено у повно му обсязі.
Не погоджуючись з зазначен им судовим рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в як ій просить скасувати частков о постанову суду першої інст анції в частині зобов' язанн я ДПІ м. Вінниці створити лікв ідаційну комісію та провести процедуру ліквідації коопер ативу «Вектор».
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 КАС У країни, суд апеляційної інст анції може розглянути справу в порядку письмового провад ження за наявними у справі ма теріалами, якщо справу може б ути вирішено на основі наявн их в ній доказів, у разі неприб уття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засі дання.
Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга підляг ає залишенню без задоволення , а постанова суду - без змін з таких підстав.
Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 198, 200 КАС Укр аїни, суд апеляційної інстан ції залишає скаргу без задов олення, а постанову або ухвал у суду - без змін, якщо визнає , що суд першої інстанції прав ильно встановив обставини сп рави та ухвалив судове рішен ня з додержанням норм матері ального і процесуального пра ва.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при виріше нні справи керується принцип ом законності, відповідно до якого органи державної влад и, органи місцевого самовряд ування, їхні посадові і служб ові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Як вбачається із матеріалі в справи та правомірно встан овлено судом першої інстанці ї кооператив «Вектор»зареєс трований Виконавчим комітет ом Ленінської районної ради народних депутатів у м. Вінни ці 06.03.1995 року що стверджується с відоцтвом про державну реєст рацію суб' єкта підприємниц ької діяльності НОМЕР_1 (а .с.6).
Згідно довідки Вінницьког о обласного управління стати стики №13/4/633від 23.03.2009 року, коопера тив «Вектор»включений до ЄДР ПОУ, ідентифікаційний код - 20110386, керівник - Пономаренко Євген Борисович, місцезнах одження вул. Козицького, 15, м. Ві нниця, 21022 (а.с.4).
Задовольняючи позовні вим оги, суд першої інстанції вих одив із того що відповідно до частини першої ст. 216 Господар ського кодексу України (далі - ГК України) учасники госпо дарських відносин несуть гос подарсько-правову відповіда льність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушн иків господарських санкцій н а підставах і в порядку, перед бачених цим Кодексом, іншими законами та договором.
Відповідно до ст. 218 ГК Україн и підставою господарсько-пра вової відповідальності учас ника господарських відносин є вчинене ним правопорушенн я у сфері господарювання. Уча сник господарських відносин відповідає за невиконання а бо неналежне виконання госпо дарського зобов' язання чи п орушення правил здійснення г осподарської діяльності, якщ о не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів д ля недопущення господарсько го правопорушення.
Частиною першою ст. 238 ГК Укра їни передбачено, що за поруше ння встановлених законодавч ими актами правил здійснення господарської діяльності до суб' єктів господарювання м ожуть бути застосовані уповн оваженими органами державно ї влади або органами місцево го самоврядування адміністр ативно-господарські санкції , тобто заходи організаційно -правового або майнового хар актеру, спрямовані на припин ення правопорушення суб' єк та господарювання та ліквіда цію його наслідків.
А згідно з частиною першою с т. 247 ГК України у разі здійснен ня суб' єктом господарюванн я діяльності, що суперечить з акону чи установчим документ ам, до нього може бути застосо вано адміністративно-господ арську санкцію у вигляді ска сування державної реєстраці ї цього суб' єкта та його лік відації.
Відповідно до частини друг ої ст. 38 Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців»від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон) підставою для постано влення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутст вом юридичної особи, зокрема є неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону.
Як вбачається із матеріалі в справи, зокрема із довідки Д ПІ у м. Вінниці відповідач н е звітує до ДПІ у м. Вінниці з м оменту реєстрації. Також, від повідно до даної довідки заб оргованість беред бюджетом у відповідача відсутня.
Таким чином, враховуючи заз начене, та беручи до уваги те, що відповідач не звітує у вст ановленому законодавством п орядку більш ніж на протязі р оку, суд першої інстанції дій шов висновку, що позовні вимо ги підлягають задоволенню та є всі підстави для скасуванн я (припинення) державної реєс трації юридичної особи - коо перативу «Вектор».
Колегія суддів із таким вис новком суду першої інстанції погоджується із огляду на на ступне.
Відповідно до підпункту 8.6 п ункту 8 Інструкції про порядо к обліку платників податків, затвердженої наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19.02.98 р. № 80 та зареєс трованої в Міністерстві юсти ції України 16.03.98 р. за № 172/2612, якщо п латник податків не має забор гованості перед бюджетом, та в разі неподання протягом од ного року в органи державної податкової служби податкови х декларацій, документів бух галтерської звітності, керів ник державної податкової слу жби приймає рішення про звер нення до господарського суду із позовною заявою про скасу вання державної реєстрації с уб' єкта підприємницької ді яльності.
Відповідно до Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні» (п. 17, ч. 1 ст. 11) ор гани державної податкової сл ужби у випадках, в межах компе тенції та у порядку, встановл ених законами України, мають право звертатися у передбач ених законом випадках до суд ових органів із заявою (позов ною заявою) про скасування де ржавної реєстрації суб' єкт а підприємницької діяльност і.
Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування»пер едбачені обов' язки платни ків податків і зборів (обов' язкових платежів), а саме: вест и бухгалтерський облік, скла дати звітність про фінансово -господарську діяльність і з абезпечувати її зберігання у терміни, встановлені закона ми; подавати до державних под аткових органів та інших дер жавних органів відповідно до законів декларації, бухгалт ерську звітність та інші док ументи і відомості, пов' яза ні з обчисленням і сплатою по датків і зборів (обов' язков их платежів); сплачувати нале жні суми податків і зборів (об ов' язкових платежів) у вста новлені законами терміни.
Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами»п одаткові декларації подають ся за базовий податковий (зві тний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протяг ом 20 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем звітного (податкового) мі сяця;
б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календа рних днів, наступних за остан нім календарним днем звітног о (податкового) кварталу (півр іччя);
в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом «г»підпункту 4.1.4 цього пу нкту, - протягом 60 календарни х днів за останнім календарн им днем звітного (податковог о) року.
Відповідно до частини друг ої ст. 38 Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців»від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон) підставою для постано влення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутст вом юридичної особи, зокрема є неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону.
Щодо зобов' язання ДПІ м. Ві нниці створити ліквідаційну комісію та провести процеду ру ліквідації кооперативу «В ектор»колегія суддів зазнач ає наступне.
Відповідно до частини перш ої ст. 105 Цивільного кодексу Ук раїни від 16.01.2003 р. № 435-IV (далі - ЦК У країни) учасники юридичної о соби, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юрид ичної особи, зобов' язані не гайно письмово повідомити пр о це орган, що здійснює держав ну реєстрацію, який вносить д о Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі пр ипинення. А абзацом другим ча стини другої цієї статті пер едбачено, що виконання функц ій комісії з припинення юрид ичної особи (ліквідаційну ко місію, ліквідатора тощо) може бути покладено на орган упра вління юридичної особи.
Відповідно до частини п' я тої ст. 38 Закону суд призначає в рішенні щодо припинення юр идичної особи у зв' язку з її ліквідацією комісію з припи нення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її робот и. Державний реєстратор внос ить до Єдиного державного ре єстру запис про призначення комісії з припинення (ліквід аційної комісії) не пізніше н аступного робочого дня з дат и надходження відповідного р ішення.
А частиною сьомою цієї стат ті передбачено, що державний реєстратор не пізніше насту пного робочого дня з дати вне сення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керів ник органу управління або за сновник (учасник) юридичної о соби вказаний як голова комі сії з припинення (ліквідацій ної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати тако му керівнику органу управлін ня або засновнику (учаснику) ю ридичної особи, а також суду, я кий постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв' язку з її ліквідацією, ві дповідне повідомлення.
Відповідно до частини четв ертої ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особ и поміщає в друкованих засоб ах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичн ої особи, що припиняється, пов ідомлення про припинення юри дичної особи.
Згідно з частиною першою ст . 36 Закону для проведення держ авної реєстрації припинення юридичної особи в результат і її ліквідації голова лікві даційної комісії або уповнов ажена ним особа після закінч ення процедури ліквідації, я ка передбачена законом, але н е раніше двох місяців з дати п ублікації повідомлення у спе ціалізованому друкованому з асобі масової інформації, по винен подати (надіслати реко мендованим листом з описом в кладення) державному реєстра тору документи, передбачені цією частиною та частиною др угою цієї статті.
Відповідно до частини деся тої ст. 38, частини 8 ст. 36 Закону з а відсутності підстав для за лишення документів, які пода ні для проведення державної реєстрації припинення юриди чної особи в результаті її лі квідації, без розгляду держа вний реєстратор повинен внес ти до Єдиного державного реє стру запис про проведення де ржавної реєстрації припинен ня юридичної особи.
Згідно з частиною дев' ято ю ст. 36 Закону строк державної реєстрації припинення юриди чної особи в результаті її лі квідації не повинен перевищу вати три робочих дні з дати на дходження документів для про ведення державної реєстраці ї припинення юридичної особи .
Проаналізувавши чинне зак онодавство, пов' язане з при пиненням підприємницької ді яльності юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців з а рішенням суду, що не пов' яз ане з банкрутством, можна дій ти висновку, що склад комісії з припинення та порядок її ро боти в даній категорії справ законодавством прямо не пер едбачені. Разом з тим, ч. 7 ст. 9 КА С України передбачено можлив ість застосування аналогії з акону (закону, що регулює поді бні правовідносини) та анало гії права (конституційних пр инципів і загальних засад пр ава).
Враховуючи вищезазначене, колегія суддів погоджується із позицією суду першої інст анції про необхідність зобов ' язання ДПІ у м. Вінниці ство рити ліквідаційну комісію та провести процедуру ліквідац ії юридичної особи - коопера тиву «Віктор».
Частиною 2 статті 19 Конститу ції України передбачено, що о ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов' я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Згідно із ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.
Таким чином, колегія суддів , ретельно дослідивши матері али справи, приходить до висн овку, що позивач - ДПІ у м. Він ниці звернувшись до суду із п озовом про припинення (скасу вання) юридичної особи Коопе ративу «Вектор» діяла у спос іб передбачений ст. 19 Конститу ції України та Законами Укра їни та довела суду правомірн ість своїх дій.
З огляду на викладене, колег ія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було вірно встановлено фактичні обставини справи, надано нал ежну оцінку дослідженим док азам та прийнято законне та о бґрунтоване рішення у відпов ідності з вимогами матеріаль ного та процесуального права . В зв' язку з цим колегія суд дів вважає необхідним апеляц ійну скаргу Державної пода ткової інспекції у м. Вінниці залишити - залишити без за доволення, а постанову Вінн ицького окружного адміністр ативного суду від 30 березня 2010 року - без змін.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 160, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КА С України, суд,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Дер жавної податкової інспекції у м. Вінниці залишити без зад оволення, а постанову Вінниц ького окружного адміністрат ивного суду від 30 березня 2010 ро ку - без змін.
Рішення набирає законно ї сили з моменту проголошенн я, а якщо його було прийнято за наслідками розгляду у пи сьмовому провадженні, - через п' ять днів після направлен ня копій особам, які беруть у часть у справі (ч. 5 статті 254 КА С України). Касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до суду касац ійної інстанції протягом дв адцяти днів після набрання з аконної сили судовим рішення м суду апеляційної інстанці ї, крім випадків, передбачени х цим Кодексом, а в разі склад ення постанови в повному обс язі відповідно до статті 160 ц ього Кодексу - з дня складе ння постанови в повному обся зі (стаття 212 КАС України).
Головуючий суддя: І.Й. Петрик
Судді: Т.М. Грищенко
І.О. Лічевец ький
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2011 |
Оприлюднено | 08.07.2011 |
Номер документу | 16579306 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Петрик І.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні