Категорія №14
ПОСТАНОВА
Іменем України
30 червня 2011 року Справа № 2а-4908/11/1270
Луганський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
головуючого судді: Ципко О.В .
при секретарі: Соколовій О.В .,
за участю прокурора-заявни ка: Петрової Г.В.,
представників позивача: Новікова І.О.,
представника відповідача: не з' явився,
розглянувши у відкрито му судовому засіданні позовн у заяву прокурора міста Луга нська в інтересах держави в о собі Луганського територіал ьного управління державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку до відкритого акціонерного товариства "Зах ист хліба" про стягнення суми штрафних санкцій, -
ВСТАНОВИВ
09 червня 2011 до суду звернувся прокурор міста Луганська в і нтересах держави в особі Луг анського територіального уп равління державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціоне рного товариства "Захист хлі ба" про стягнення суми штрафн их санкцій у прибуток держав и в розмірі 17 000 грн.
В обґрунтування позову прокурор зазначив, що відкри те акціонерне товариство "За хист хліба" в порушення вимог Положення «Про розкриття ін формації емітентами цінних п аперів» затвердженого рішен ням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006 року не р озкрило регулярну квартальн у інформацію за ІV квартал 2010 ро ку шляхом її розміщення в заг альнодоступній інформаційн ій базі даних Комісії.
У зв' язку з чим, 30.03.11р. у в ідношенні відкритого акціон ерного товариства "Захист хл іба" була винесена постанова № 11-ЛУ про накладення санкцій за правопорушення на ринку ц інних паперів у розмірі 17 000,00 гр н.
Доказів, що підтверджую ть виконання постанови, відс утні. Таке ухилення відповід ача від виконання постанови Луганського територіальног о управління Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку порушує Закон Укра їни "Про державне регулюванн я ринку цінних паперів в Укра їні", оскільки суму заборгова ності необхідно було сплатит и протягом 15 днів з дня отрима ння постанов та копії платіж них документів направити поз ивачу.
Добровільно відповіда чем штрафна санкція не сплач ена. Тому прокурор просив стя гнути з відповідача штрафну санкцію в розмірі 17000,00 грн. в дох ід держави.
Також прокурор зазначи в, що ЛГУ ДКЦПФР звернулося до прокуратури за здійсненням представництва їх інтересів в суді, оскільки позивач не зв ільнений від сплати судового збору та немає можливості сп лати ці витрат у зв' язку з ти м, що вони не передбачені кошт орисом позивача.
В судовому засіданні п редставник прокуратури позо вні вимоги підтримав, дав поя снення по суті позову та прос ив суд його задовольнити в по вному обсязі.
Представник позивача також в судовому засіданні д ав пояснення по суті адмініс тративного позову, підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити у повному обся зі.
Представник відповіда ча в судове засідання не з' я вився про дату, час та місце ро згляду справи був повідомлен ий належним чином, причини не явки суду не відомі.
Відповідно до ч. 4. ст. 128 КА С України у разі неприбуття в ідповідача - суб'єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без пові домлення ним про причини неп рибуття розгляд справи не ві дкладається і справу може бу ти вирішено на підставі наяв них у ній доказів. Ці ж наслідк и застосовуються у разі повт орного неприбуття за таких с амих умов відповідача, який н е є суб'єктом владних повнова жень. Тому, суд вважає за можли ве розглянути справу за відс утності відповідача, на підс таві наявних матеріалів.
Заслухавши пояснення прокурора та представника по зивача, вивчивши матеріали с прави, суд вважає, що позов під лягає задоволенню з наступни х підстав.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судовчинства в становлено, що завданням адм іністративного судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.
Статтею 36-1 Закону України «П ро прокуратуру» передбачено , що підставою представництв а у суді інтересів держави є н аявність порушень або загроз и порушень економічних, полі тичних та інших державних ін тересів внаслідок протиправ них дій (бездіяльності) фізич них або юридичних осіб, що вчи няються у відносинах між ним и або з державою.
Відповідно до статті 121 Конс титуції України, на органи пр окуратури покладається, зокр ема, представництво інтересі в громадянина або держави в с уді у випадках, визначених за коном.
Статтею 60 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачено порушення адмі ністративним судом справ за позовними заявами прокурорі в та їх заступників, які зверт аються до суду в інтересах де ржави.
Судом встановлено, що відп овідно до п. 1 Положення про Де ржавну комісію з цінних папе рів та фондового ринку, затве рдженого Указом Президента У країни від 25.09.02р. № 861/2002, Державна комісія з цінних паперів та ф ондового ринку є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, підпо рядкованим Президентові Укр аїни і підзвітним Верховні й Раді України.
Відповідно до Закону У країни "Про державне регулюв ання ринку цінних паперів в У країні" № 448/96-ВР від 30.10.96 р. та Прав ил розгляду справ про поруше ння вимог законодавства на р инку цінних паперів та засто сування санкцій, затверджени х Наказом ДКЦПФР № 2 від 09.01.97 р., Лу ганське територіальне управ ління Державної комісії з ці нних паперів та фондового ри нку здійснює державний контр оль за дотриманням вимог зак онодавства на ринку цінних п аперів. При виявленні фактів порушень законодавства про цінні папери уповноважені ос оби ЛТУ ДКЦПФР складають акт и про правопорушення на ринк у цінних паперів, які у подаль шому є підставою для винесен ня постанов про накладання ш трафних санкцій.
18.03.2011 року ЛГУ ДКЦПФР склало а кт № 11-ЛУ про правопорушення н а ринку цінних паперів, в яком у вказано, що відповідачем бу ло порушено вимоги чинного з аконодавства про цінні папер и, а саме: товариство в термін до 20.02.2011 року не розкрило регуля рну квартальну інформації за ІV квартал 2010 року шляхом її ро зміщення в загальнодоступні й інформаційній базі даних К омісії. 10.12.2010 року у відношенні відповідача було винесено по станову про накладення санкц ій № 475-ЛУ у зв' язку з не розкри ттям регулярної квартальної інформації за ІІІ квартал 2010 р оку шляхом розміщення у зага льнодоступній інформаційні й базі даних Комісії. (а.с.7).
Відповідно до п.1 та п.3 г лави 3 розділу ІV Положення «Пр о розкриття інформації еміте нтами цінних паперів» затвер дженого рішенням ДКЦПФР № 1591 в ід 19.12.2006 року встановлений поря док розкриття квартальної інформації на фондовому ри нку, а саме:
- розкриття квартальної ін формації на фондовому ринку здійснюється шляхом її роз міщення в загальнодоступн ій інформаційній базі даних Комісії та подання до Комісі ї;
- особи, зобов'язані розкрит и квартальну інформацію у ст рок не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварт алом, квартальну інформацію за четвертий квартал - не пізн іше 20 лютого року, наступного за звітним роком.
Тому, керуючись статтями 9, 11, 12 Закону України «Про держав не регулювання ринку цінних паперів в Україні» 30.03.2011 року на чальником Луганського терит оріального управління Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку у віднош енні відповідача була винесе на постанова № 11-ЛУ про наклад ання санкції за правопорушен ня на ринку цінних паперів у р озмірі 17 000,00 грн. Зазначену суму необхідно було перерахувати в дохід Державного бюджету У країни на розрахунковий раху нок ГУ ДКУ в Луганській облас ті протягом 15 днів з дня отрим ання постанови, а копії платі жних документів направити до Луганського територіальног о управління Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку (а.с.11).
Постанова № 11-ЛУ від 30.03.2011 року про накладання санкції за пр авопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00 грн. у вс тановленому законодавством порядку не оскаржувалась.
Оскільки копій платіжних д окументів, що підтверджують виконання постанови не надхо дило, тому це свідчить про нес плату суми штрафу відкритого акціонерного товариства "За хист хліба".
За таких обставин, факт вчин ення зазначеного правопоруш ення та вина відкритого акці онерного товариства "Захист хліба" в ненаданні інформаці ї є такими, що підтверджені ма теріалами справи.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки пр окурор звільнений від їх спл ати у встановленому порядку, ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан ому випадку.
Керуючись Законом України «Про державне регулювання р инку цінних паперів в Україн і», ст. ст. 17, 18, 87, 94, 158-163 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни суд,-
ПОСТАНОВИВ
Позовні вимоги проку рора міста Луганська в інтер есах держави в особі Лугансь кого територіального управл іння державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку до відкритого акціонерног о товариства "Захист хліба" пр о стягнення суми штрафних са нкцій задовольнити повністю .
Стягнути з відкритого акці онерного товариства "Захист хліба" (код ЄДРПОУ 00958565, адреса: 910 00, м. Луганськ, вул. Лутугінська , 111) в дохід Державного бюджету України - р/р 31118106700003 в ГУ ДКУ в Л уганській області, МФО 804013, код 24046582, код бюджетної класифікац ії 21081100 суму штрафної санкції в розмірі 17000,00 грн. (сімнадцять ти сяч грн. 00 коп.).
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга пода ється до Донецького апеляцій ного адміністративного суду через Луганський окружний а дміністративний суд. Копія а пеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її п одає, до суду апеляційної інс танції.
Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У р азі застосування судом части ни третьої статті 160 КАС Украї ни, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.
Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку подання апеляційної ск арги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скарг у не було подано.
У разі подання апеляцій ної скарги судове рішення, як що його не скасовано, набирає законної сили після поверне ння апеляційної скарги, відм ови у відкритті апеляційного провадження або набрання за конної сили рішенням за насл ідками апеляційного провадж ення.
Постанову складено у по вному обсязі та підписано 05.07.20 11 року.
Суддя О.В. Ципко
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2011 |
Оприлюднено | 11.07.2011 |
Номер документу | 16581762 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Ципко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні