Постанова
від 04.07.2011 по справі 7291/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



Харківський окружний адміністративний суд  

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

  04.07.2011 р.                                                                                 № 2а-7291/11/2070  

Харківський окружний адміністративний суд  у складі:

головуючого судді  - Мар'єнко Л.М.   

розглянувши в порядку письмового провадження за позовом Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості до Харківської обласної організації Товариства Червоного Хреста України про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Харківської обласної організації Товариства Червоного Хреста України, в якому просить суд стягнути з відповідача надлишково виплачені кошти в сумі 2603,43 грн., обґрунтовуючи свої вимоги наступним. Згідно п.2 ст. 7 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" - одним із видів соціальних послуг є - фінансування організації оплачуваних громадських робіт для безробітних. Виконавчим комітетом Дзержинської районної ради в м.Харкові прийнято рішення "Про організацію громадських робіт у 2010 році" від 02.02.2010 року за №14/2, у зв'язку з чим між Харківським міським центром зайнятості та Харківською обласною організацією Товариства Червоного Хреста України укладений договір від 15.02.2010 року №203910021500038 на їх проведення. У січні-лютому 2010 року Харківським обласним центром зайнятості проведена перевірка Харківського МЦЗ з питань фінансування організації оплачуваних громадських робіт за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. В ході перевірки встановлено, що в Харківській обласній організації Товариства Червоного Хреста України працювали інваліди - безробітні ОСОБА_1, ОСОБА_2 та ОСОБА_3, нарахування та сплата страхових внесків до Пенсійного фонду із заробітної плати яких здійснювалась у розмірі 33,2 % замість 4%, що встановлено ст.4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування". Таким чином, позивачем було надлишково виплачені кошти в сумі 2603,43 грн., які підлягають відшкодуванню Харківської обласної організації Товариства Червоного Хреста України.

Судом розглянуто справу у письмовому провадженні у відповідності до ч.6 ст.128 КАС України, оскільки відсутні  перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, і прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, та відсутні потреби заслухати свідка чи експерта.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 41 КАС України.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд встановив.

Відповідно до Положення "Про Харківський міський центр зайнятості м.Харкова", затвердженого директором Харківського обласного центру зайнятості - Харківський міський центр зайнятості м.Харкова - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов"язкового державного соціального страхування на випадок безробіття утворюється відповідно до наказу директора Харківського обласного центру зайнятості від 05.11.2008 року №452 шляхом злиття Харківського міськрайонного центру зайнятості, Дзержинського, Ленінського, Орджонікідзевського та Червонозаводського районних центрів зайнятості і є правонаступником їх прав та обов'язків. Центр підпорядковується Харківському обласному центру і забезпечує реалізацію державної політики у сфері зайнятості населення, виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Суд розглядає справу враховуючи вимоги Законів та інших нормативних актів, що діяли на момент виникнення спірних правовідносин.

Згідно п.2 ст.12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладається на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюють оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду в межах затвердженого бюджету, виплачують забезпечення та надають соціальні послуги, передбачені цим Законом.

Згідно ст. 6 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" - право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття та соціальні послуги мають застраховані особи та особи, які вперше шукають роботу, інші не застраховані особи у разі їх реєстрації в установленому порядку як безробітних.

Пунктом 2 статті 7 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" встановлено, що одним із видів соціальних послуг є - фінансування організації оплачуваних громадських робіт для безробітних.

Відповідно п.2 Положення  про порядок організації та проведення оплачуваних громадських робіт затвердженого постановою КМУ від 10.09.2008 року №839 оплачувані громадські роботи - загальнодоступні види некваліфікованих робіт, а також кваліфіковані роботи, які організовуються з метою надання додаткової соціальної підтримки та забезпечення тимчасової зайнятості осіб, які шукають роботу. Право на їх організацію мають місцеві держадміністрації, виконавчі органи місцевих рад та роботодавці незалежно від форми власності за участю державної служби зайнятості та за умови укладення договору про організацію та проведення оплачуваних громадських робіт.

Між Харківським міським центром зайнятості та Харківською обласною організацією Товариства Червоного Хреста України укладений договір від 15.02.2010 року №203910021500038 (а.с.4) про організацію та проведення оплачуваних громадських робіт.

Судом встановлено, що у Харківській обласній організації Товариства Червоного Хреста України працювали інваліди - безробітні ОСОБА_1, ОСОБА_2 та ОСОБА_3 (8-24), нарахування та сплата страхових внесків до Пенсійного фонду із заробітної плати яких здійснювалась у розмірі 33,2 % (а.с.26-31).

Згідно ст.4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" для підприємств, установ і організацій, де працюють інваліди, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування визначається окремо за ставкою 4 % від об'єкта оподаткування для працюючих інвалідів та за ставкою 33,2% від об'єкта оподаткування для інших працівників такого підприємства.

Підставою для застосування ставки у розмірі 4% згідно з пунктом 4.2 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року №21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року №64/8663, - завірена копія виписки з акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності. Отже, нарахування роботодавцем страхових внесків у розмірі 4% від заробітної плати зазначеної категорії працівників здійснюється з моменту встановлення групи інвалідності але не раніше надання працівником підприємству завіреної копії вищезазначеної виписки або копії довідки до акту огляду медико-соціальною експертною комісією.

Згідно п.п. 4.4 договору про організацію та проведення оплачуваних громадських робіт №203910021500038 укладеного між позивачем та відповідачем, у разі нецільового використання коштів Фонду або недостовірності поданих даних роботодавець зобов'язується повернути центру зайнятості в повному обсязі суму профінансованих центром зайнятості витрат, зазначених у кошторисі, з урахуванням індексу зростання цін на споживчі товари, протягом 10 календарних днів з моменту виявлення зазначених порушень.

Згідно листа №7043 від11.05.2011 року встановлено, що у січні-лютому 2010 року Харківським обласним центром зайнятості проведена перевірка Харківського МЦЗ з питань фінансування організації оплачуваних громадських робіт за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. В ході перевірки встановлено, що в Харківській обласній організації Товариства Червоного Хреста України працювали інваліди - безробітні ОСОБА_1, ОСОБА_2 та ОСОБА_3, нарахування та сплата страхових внесків до Пенсійного фонду із заробітної плати яких здійснювалась у розмірі 33,2 % замість 4%.

У зв"язку з тим, що нарахування та сплата страхових внесків до Пенсійного фонду Харківською обласною організацією Товариства Червоного Хреста України здійснювалась у розмірі 33,2%, замість встановлених для інвалідів 4%, Харківським міським центром зайнятості надлишково виплачені кошти в сумі 2603,43 грн., що підтверджується розрахунком (а.с.25).

Відповідно до п.5 порядку використання коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та здійснення контролю під час організації оплачуваних громадських робіт для безробітних, затвердженого Постановою правління Фонду від 16.10.2008 року №69, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.11.2008 року відповідальність за достовірність даних, що є підставою для фінансування Фондом організації оплачуваних громадських робіт, є роботодавці, а саме відповідач.

Харківським міським центром зайнятості відповідачу були направлені листи №2513 від 16.02.2011 року, №4861 від 29.03.2011 року (а.с.34-35) щодо добровільного повернення коштів в сумі 2603,43 грн.

Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача становить 2603,43 грн.

У відповідності з п.2 ч.2 ст.27 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням” №2240 від 18 січня 2001 року, страхувальник зобов'язаний нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Відповідно до абз.1, 2 ч.1 ст.23 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням”  страхувальники-роботодавці сплачують до Фонду різницю між нарахованими для роботодавців і найманих працівників страховими внесками та витратами, пов'язаними з наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам відповідно до цього Закону. Перерахування зазначених сум шляхом безготівкових розрахунків здійснюється страхувальниками-роботодавцями один раз на місяць - у день, встановлений для одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період.

Згідно з ч.1 ст.19  Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням”, джерелами формування коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, є: страхові внески страхувальників-роботодавців і застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених цим Законом; суми не прийнятих до зарахування витрат страхувальника за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, пені, штрафів та інших фінансових санкцій, застосованих до страхувальників та посадових осіб відповідно до цього Закону та інших актів законодавства;  благодійні внески підприємств, установ, організацій та фізичних осіб; асигнування із Державного бюджету України;   прибуток, одержаний від тимчасово вільних коштів Фонду, в тому числі резерву страхових коштів Фонду, на депозитному рахунку;  інші надходження відповідно до законодавства.

Відповідно до п.5.4 Інструкції про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26 червня 2001 року № 16, у разі самостійного виявлення своєчасно не нарахованих і не сплачених сум страхових внесків страхувальники самі зобов’язані донарахувати страхові внески, нарахувати пеню на всю суму недоїмки за весь період прострочки платежу, протягом п’яти робочих днів з дня виявлення прострочки повідомити орган Фонду у письмовій формі особисто або поштовим відправленням та відобразити донараховані страхові внески  в звіті по коштах Фонду Ф4-ФСС з ТВП.

Як вбачається зі змісту положень ст.30 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням”  та Інструкції про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26 червня 2001 року №16, страхувальник-роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців, а також за порушення порядку використання страхових коштів. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальником (у тому числі фізичною особою, яка не має статусу підприємця та використовує найману працю, через ухилення від подання заяви про взяття на облік як платника страхових внесків) або неповної їх сплати страхувальник сплачує суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню та/або відображає суми цих фінансових санкцій у звіті за формою Ф4-ФСС з ТВП.

Таким чином, із врахуванням вищевикладених обставин, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані та з Харківської обласної організації Товариства Червоного Хреста України підлягає стягненню на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості заборгованість в сумі 2603,43 грн.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі вищевикладеного, керуючись  ст.ст. 2, 8-14, 41, 71, 72, 94, 128, 160-163, 167, 186 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості до Харківської обласної організації Товариства Червоного Хреста України про стягнення заборгованості - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Харківської обласної організації Товариства Червоного Хреста України (код 02940345, м.Харків, вул.Новгородська, 4) на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості (61013, м.Харків, вул.Шевченка, 137А, р/р 37177300802007 в ГУ ДКУ у Харківській області, МФО 851011, ОКПО 36224721) надлишково виплачені кошти в сумі 2603.43 грн. (дві тисячі шістсот три гривні 43 копійоки).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя                                                                                      Л.М. Мар'єнко

 

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.07.2011
Оприлюднено08.07.2011
Номер документу16582626
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —7291/11/2070

Ухвала від 15.06.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Постанова від 04.07.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні