Постанова
від 14.03.2011 по справі 2-а-/08/470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ц

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14березня 2011 року Справа № 2-а - /08/470

Дніпропетровський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:

головуючого судді Баранов ського Р. А.

при секретарі судового зас ідання Бринза О.В.

за участю:

прокурора Денисенко Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративний справу за позовом п рокурора Саксаганського рай ону м. Кривого Рогу Дніпропет ровської області в інтересах держави в особі Центральної державної податкової інспек ції у м. Кривому Розі Дніпропе тровської області до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю Алкомаріпро стягнення б оргу з штрафних (фінансових) с анкцій,-

ВСТАНОВИВ:

В листопаді 2008 року прокуро р Саксаганського району м. Кр ивого Рогу Дніпропетровсько ї області в інтересах держав и в особі Центральної держав ної податкової інспекції у м . Кривому Розі Дніпропетровс ької області звернувся до су ду з адміністративним позово м до Товариства з обмеженою в ідповідальністю Алкомаріпр о стягнення боргу з штрафних (фінансових) санкцій.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за думкою прокурора Са ксаганського району м. Криво го Рогу Дніпропетровської об ласті, ТОВ Алкомарів даному в ипадку не дотримується вимог матеріального права та не ви конує обов' язок в частині с плати штрафних (фінансових) с анкцій, що є порушенням ст. 67 Ко нституції України, яка встан овлює, що кожен зобов' язани й неухильно додержуватися Ко нституції України, законів У країни.

Позивач, у своєї позовної за яві, підкреслює той факт, що бе здіяльність ТОВ Алкомарів ча стині погашення боргу з штра фних (фінансових) санкцій є по рушенням інтересів держави.

У судове засідання з' яви вся представник позивача, як а надав пояснення аналогічні доводам, що викладені у позов ній заяві та просив задоволь нити позовні вимоги в повном у обсязі.

Відповідач у судове засід ання не прибув, про час та місц е було повідомлено належним чином, заперечення на адміні стративний позов прокурора С аксаганського району м. Крив ого Рогу Дніпропетровської о бласті в інтересах держави в особі Центральної державної податкової інспекції у м. Кри вому Розі Дніпропетровської області до Товариства з обме женою відповідальністю Алко маріпро стягнення боргу з шт рафних (фінансових) санкцій, с уду не надав.

Заслухавши пояснення пре дставника позивача, дослідив ши матеріали та наявні у спра ві докази, оцінивши їх у сукуп ності, суд вважає, що позов слі д задовольнити у повному обс язі із наступних підстав.

Судом встановлено та мате ріалами справи підтверджено наступне.

За матеріалами перевірки щодо контролю за додержання м суб' єктами господарюванн я порядку проведення розраху нків за товари (послуги), наявн істю торгових патентів та лі цензій за порушення вимог За кону України Про застосуванн я РРО в сфері торговлі, громад ського харчування та послуг№ 265/95-ВР від 06.07.1995 р., Закону України Про державне регулювання ви робництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячними і плодо вими, алкогольними напоями т а тютюновими виробами№481/95-ВР в ід 19.12.1995 р., застосовані штрафні (фінансові) санкції.

18.03.2008 р. та 20.08.2008 р. працівниками п одаткового органу проведені перевірки щодо контролю за з дійсненням розрахункових оп ерацій у сфері готівкового т а безготівкового обігу ТОВ А лкомарі, в ході яких встановл енні порушення Закону Україн и Про застосування РРО в сфер і торговлі, громадського хар чування та послуг№265/95-ВР від 06.07 .1995 р., Закону України Про держа вне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим , коньячними і плодовими, алко гольними напоями та тютюнови ми виробами№481/95-ВР від 19.12.1995 р. Дан і порушення підтверджуються поясненнями винних осіб.

Товариство з обмеженою від повідальністю Алкомарі, код ЄДРПОУ 35459280, на момент розгляду судом цієї справи, мало борг ш трафних (фінансових) санкцій , на загальну суму 1765,0 грн., що ви ник в результаті не сплати за стосованих штрафних (фінансо вих) санкцій:

· рішення №0009222304 від 20.03.2008 р . на суму 425,0 грн., прийнятого на п ідставі акту №048100852304 від 18.03.2008 р.;

· рішення №0009232304 від 20.03.2008 р. на суму 1000,0 грн., прийнятого н а підставі акту №048100852304 від 18.03.2008 р .;

· рішення №0012012304 від 04.09.2008 р. на суму 340,0 грн., прийнятого на під ставі акту №048102412304 від 20.08.2008 р.

Товариство з обмежен ою відповідальністю Алкомар іоскаржило вищевказані ріше ння про застосування штрафни х (фінансових) санкцій в адмін істративному порядку первин но до Центральної державної податкової інспекції у м. Кри вому Розі Дніпропетровської області, а потім до Державної податкової адміністрації у Дніпропетровської області т а Державної податкової адмін істрації України.

Центральна державна подат кова інспекція у м. Кривому Ро зі Дніпропетровської област і, Державна податкова адміні страція у Дніпропетровської області, Державна податкова адміністрація України відмо вили в задоволення скарг у зв ' язку з тим, що скарги подава лись з порушеннями Наказу ДП А України №82 від 02.03.2001 р. та не під лягали розгляду по суті.

Стягнення сум боргу в тому ч ислі штрафних (фінансових) са нкцій до державного бюджету законодавством України покл адено на податкові органи.

У зв' язку із неможливістю стягнення боргу із штрафних (фінансових) санкцій з ТОВ Алк омарі, прокурор Саксагансько го району м. Кривого Рогу Дні пропетровської області в інт ересах держави в особі Центр альної державної податкової інспекції у м. Кривому Розі Дн іпропетровської області зве рнувся до суду з метою виріше ння спору, реалізації прав, як і надані чинним законодавств ом, в частині уникнення поруш ення інтересів держави з бок у ТОВ Алкомарі.

При здійсненні контролю за додержанням порядку проведе ння готівкових розрахунків з а товари (послуги), органи держ авної податкової служби керу ються вимогами Закону Україн и Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послугвід 06.07.95 № 265, яким контроль за проведен ням готівкових розрахунків п окладено на органи державної податкової служби, статтею 11- 2 Закону України Про державну податкову службу в Українів ід 04.12.90 № 509, в частині дотримання умов допуску посадових осіб органів державної податково ї служби до проведення плано вих та позапланових перевіро к та чинними наказами Держав ної податкової адміністраці ї України.

Відповідно до ст. 11-2 Закону У країни Про державну податков у службу в Українівід 04.12.90 № 509, по садові особи органу державно ї податкової служби вправі п риступити до проведення план ової або позапланової переві рки за умови надання платник у податків під розписку:

1) направлення на перевірку, в якому зазначаються дата йо го видачі, назва органу держа вної податкової служби, мета , вид (планова або позапланова ), підстави, дата початку та да та закінчення перевірки, пос ади, звання та прізвища посад ових осіб органу державної п одаткової служби, які провод итимуть перевірку. Направлен ня на перевірку є дійсним за у мови наявності підпису керів ника органу державної податк ової служби, скріпленого печ аткою органу державної подат кової служби;

2) копії наказу керівника по даткового органу про проведе ння позапланової виїзної пер евірки, в якому зазначаються підстави проведення позапла нової виїзної перевірки, дат а її початку та дата закінчен ня.

Як зазначено у пункті 2 стат ті 11 Закону України Про держав ну податкову службу в Україн івід 04.12.90 № 509, органи податкової служби мають право: здійснюв ати контроль за: додержа нням порядку проведення готі вкових розрахунків за т овари (послуги) у встановлено му законом порядку; наяв ністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльнос ті, ліцензій на провадження в идів господарської діял ьності, що підлягають ліценз уванню відповідно до за кону, з наступною передачею м атеріалів про виявлені поруш ення органам, які видали ці документи, торгових патен тів; додержанням з метою перевірки дотримання податк ового законодавства про працю суб'єктами господ арювання незалежно від форми власності.

Згідно підпунктів 2.6. - 2.10. чинних на момент перевірки М етодичних рекомендацій щодо порядку складання плану-гра фіка перевірок суб'єктів гос подарювання та взаємодії між структурними підрозділами п ри їх проведенні, затверджен их наказом ДПА України від 11 ж овтня 2005 року № 441, перевірки кон тролю за здійсненням суб'єкт ами господарювання розрахун кових операцій у сфері готів кового обігу проводяться за окремими планами органів дер жавної податкової служби. З м етою підвищення контролю за здійсненням розрахункових о перацій та запобігання дублю ванню перевірок у ДПІ в міста х і районах формується та зат верджується щомісячний план проведення зазначених перев ірок.

Перевірки проводяться гру пою у складі не менше двох пос адових осіб за наявності у ни х службових посвідчень та на правлення на перевірку.

За результатами проведено ї перевірки щодо контролю за здійсненням суб'єктами госп одарювання розрахункових оп ерацій у сфері готівкового о бігу складається типовий акт .

Згідно до статті 50 КАС Украї ни: у випадках, встановлених з аконом, Уповноважений Верхов ної Ради України з прав людини, прокурор, органи д ержавної влади, органи м ісцевого самоврядування, фіз ичні та юридичні особи м ожуть звертатися до адм іністративного суду із адмін істративними позовами п ро захист прав, свобод та інте ресів інших осіб і брати учас ть у цих справах; прокуро р з дійснює в суді пр едставництво інтересів громадянина або держави в по рядку, встановленому ци м Кодексом та іншими зак онами, і може здійснювати пре дставництво на будь-які й стадії адміністративн ого процесу; органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування можуть бу ти залучені судом до уча сті у справі як законні п редставники або вступити у с праву за своєю ініціативою з метою виконання по кладених на них повноважень.

Відповідно до пункту 11 стат ті 10 Закону України Про держав ну податкову службу в Україн івід 04.12.90 № 509, державні податков і інспекції в районах, містах без районного поділу, ра йонах у містах, міжрайон ні та об`єднані державні податкові інспекції викону ють такі функції: подают ь до судів позови до підп риємств, установ, органі зацій та громадян про визнан ня угод недійсними і стягнен ня в доход держави кошті в, одержаних ними за такими уг одами, а в інших випа дках - коштів, одержани х без установлених законом п ідстав, а також про с тягнення заборгованості пер ед бюджетом і державними цільовими фондами за рахуно к їх майна.

Стаття 67 Конституції Україн и визначає, що усі громадяни щ орічно подають до податкових інспекцій за місце м проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку , встановленому законом.

Згідно зі статтею 121 Констит уції України, прокуратура Ук раїни становить єдину систем у, на яку покладаються:

1) підтримання державно го обвинувачення в суді;

2) представництво інтересів громадянина або держави в су ді у випадках, визначени х законом;

3) нагляд за додержанням зак онів органами, які проводять оперативно-розшукову д іяльність, дізнання, досудов е слідство;

4) нагляд за додержанням зак онів при виконанні судових р ішень у кримінальних сп равах, а також при застос уванні інших заходів пр имусового характеру, пов'яза них з обмеженням особистої с вободи громадян.

Бездіяльність Товариства з обмеженою відповідальніст ю Алкомарів частині непогаше ння боргу з штрафних (фінансо вих) санкцій є порушенням інт ересів держави.

Ретельно вивчивши надані с уду документи сторонами по с праві, суд дійшов висновку, що позов прокурора Саксаганськ ого району м. Кривого Рогу Дні пропетровської області в інт ересах держави в особі Центр альної державної податкової інспекції у м. Кривому Розі Дн іпропетровської області до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю Алкомаріпро стяг нення боргу з штрафних (фінан сових) санкцій, підлягає задо воленню.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 72, 86, 159-163 КАС Ук раїни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов прокурора Саксаганського ра йону м. Кривого Рогу Дніпропе тровської області в інтереса х держави в особі Центрально ї державної податкової інспе кції у м. Кривому Розі Дніпроп етровської області до Товари ства з обмеженою відповідаль ністю Алкомаріпро стягнення боргу з штрафних (фінансових ) санкцій задовольнити повні стю.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю Алк омарі(50055, м. Кривий Ріг, вул. Кири ленка, буд. 8, код ЄДРПОУ 35459280, р/р 260 08300008537 Криворізька філія АКБ Ф ОРУМ, МФО 307060, м. Кривій Ріг) до бюджету суму заборгованості з штрафних (фінансових) санкц ій у розмірі 1 765,0 грн.:

- заборгованість з штр афних (фінансових) санкцій на суму 765,0 грн. (р/р 31113104700021, код платеж у 21080900 одержувач УДК у Дніпропе тровської області, код ЄДРПО У 24230992, МФО 805012);

- заборгованість з шт рафних (фінансових) санкцій н а суму 1000,0 грн. (р/р 31111106700021, код плате жу 21081100 одержувач УДК у Дніпроп етровської області, код ЄДРП ОУ 24230992, МФО 805012).

Копію постанови напр авити позивачу та відповідач у.

Постанова набирає законно ї сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеля ційного адміністративного с уду в порядку та строки, перед бачені статтями 186 та 254 Кодексу адміністративного судочинс тва України.

Постанова складена в повн ому обсязі 01.12.2010 року.

Суддя (п ідпис) Р .А. Барановський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.03.2011
Оприлюднено11.07.2011
Номер документу16586620
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-/08/470

Постанова від 14.03.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Р.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні