Категорія №10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
30 червня 2011 року Справа № 2а-4287/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді
головуючого судді Чернявс ької Т.І.,
за участю
секретаря судового засіда ння Моркунцової І.І.
та
представників сторін:
від позивача - г оловний спеціаліст юридично го відділу
ОСОБА_1 (довіреність від 05.01.2011 № 07-11-19)
від відповідача - не прибув
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку
справу за адміністративни м позовом
Луганського обласного від ділення Фонду соціального ст рахування з тимчасової втрат и працездатності
до селянського (фермерсько го) господарства «Гутаров»
про стягнення заборговано сті по сплаті страхових внес ків у сумі 112,89 грн.,
ВСТАНОВИВ:
26 травня 2011 року Луганс ьке обласне відділення Фонду соціального страхування з т имчасової втрати працездатн ості звернулося до Лугансько го окружного адміністративн ого суду з позовом до селянсь кого (фермерського) господар ства «Гутаров» про стягнення заборгованості по сплаті ст рахових внесків за 2005 рік у сум і 112,89 грн.
В обґрунтування позо вних вимог позивач послався на те, що селянське (фермерськ е) господарство «Гутаров» за реєстроване як платник збору на загальнообов' язкове дер жавне соціальне страхування , що використовує працю найма них працівників, в Сватівськ ій міжрайонній виконавчий ди рекції Луганського обласног о відділення Фонду соціально го страхування з тимчасової втрати працездатності за № 4404 30000545. Відповідно до пункту 2 част ини 2 статті 27 Закону України в ід 18 січня 2001 року № 2240-ІІІ «Про за гальнообов' язкове державн е соціальне страхування у зв ' язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами , зумовленими похованням» ст рахувальник зобов' язаний н араховувати та сплачувати ст рахові внески в установлені строки та в повному обсязі.
Перерахування зазнач ених сум шляхом безготівкови х розрахунків здійснюється с трахувальниками - роботода вцями один раз на місяць - у д ень, встановлений для одержа ння в установах банків кошті в на оплату праці за відповід ний період. Несплачені в цей с трок кошти вважаються недоїм кою.
Згідно фінансового з віту про нараховані внески, п ерерахування та витрати, пов ' язані з загальнообов' язк овим державним соціальним ст рахуванням у зв' язку з тимч асовою втратою працездатнос ті, форми 4-ФСС з ТВП, станом на 0 1 січня 2006 року за селянським (ф ермерським) господарством «Г утаров» рахується простроче на заборгованість зі сплати страхових внесків у розмірі 112,89 грн., яку позивач просить ст ягнути в судовому порядку.
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, п ро дату, місце та час слухання справи повідомлявся належни м чином (арк. справи 19-20, довідко вий лист), причини неявки суду не повідомив.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сто ронами доказів, оцінивши док ази відповідно до вимог стат ей 69-72 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд вважає позовні вимоги таким и, що підлягають задоволенню повністю, з таких підстав.
З 01 січня 2011 року набрав чинно сті Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік є диного внеску на загальнообо в'язкове державне соціальне страхування», яким запровадж ено єдиний внесок на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування як консолідо ваний страховий внесок, збір якого здійснюється до систе ми загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання в обов'язковому порядку та на регулярній основі з мет ою забезпечення захисту у ви падках, передбачених законод авством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами заг альнообов'язкового державно го соціального страхування, та визначені правові та орга нізаційні засади забезпечен ня збору та обліку єдиного вн еску на загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння, умови та порядок його нар ахування і сплати та повнова ження органу, що здійснює йог о збір та ведення обліку.
Згідно з пунктом 7 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні по ложення» Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування» суми вне сків, нарахованих на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття, загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання у зв'язку з тимчасовою в тратою працездатності та вит ратами, зумовленими похованн ям, загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування в ід нещасного випадку на виро бництві та професійного захв орювання, які спричинили втр ату працездатності, строк сп лати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого з бору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січ ня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не спл ачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку , що діяв до 1 січня 2011 року. Стягн ення заборгованості із сплат и страхових внесків за діючи ми видами загальнообов'язков ого державного соціального с трахування та сум штрафних с анкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійс нюється фондами загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування відповідн о до законодавства, що діяло н а момент виникнення такої за боргованості або застосуван ня штрафних санкцій. Погашен ня заборгованості з використ анням коштів, що надходять у р ахунок сплати єдиного внеску , забороняється.
Відповідно до статті 14 Закону України від 14 січня 1998 року № 16/98-ВР «Основи законодав ства України про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування» (в редакції, що д іяла на час виникнення спірн их правовідносин) страхові ф онди є органами, які здійснюю ть керівництво та управління окремими видами загальнообо в' язкового державного соці ального страхування, провадя ть збір та акумуляцію страхо вих внесків, контроль за вико ристанням коштів, забезпечую ть фінансування виплат за за гальнообов' язковим держав ним соціальним страхуванням та здійснюють інші функції з гідно з затвердженими статут ами.
Законом України від 18 січн я 2008 року № 2240-ІІІ «Про загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування у зв' язку з тимчасовою втратою працезда тності та витратами, зумовле ними похованням» (в редакції , що діяла на час виникнення сп ірних правовідносин) визначе но правові, організаційні та фінансові основи загальнооб ов'язкового державного соціа льного страхування громадян на випадок тимчасової втрат и працездатності, у зв'язку з в агітністю та пологами, народ женням дитини та необхідніст ю догляду за нею, у разі смерті , а також надання послуг із сан аторно-курортного лікування та оздоровлення застрахован им особам та членам їх сімей. М атеріальне забезпечення та с оціальні послуги, що надають ся за цим Законом, є окремим ви дом загальнообов'язкового де ржавного соціального страху вання громадян, що здійснюєт ься Фондом соціального страх ування з тимчасової втрати п рацездатності.
Відповідно до статті 1 Зако ну України від 18 січня 2008 року № 2240-ІІІ «Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування у зв' язку з тимчасо вою втратою працездатності т а витратами, зумовленими пох ованням» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних пр авовідносин) загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування у зв'язку з тимчасо вою втратою працездатності т а витратами, зумовленими нар одженням та похованням, пере дбачає матеріальне забезпеч ення громадян у зв'язку з втра тою заробітної плати (доходу ) внаслідок тимчасової втрат и працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дит иною-інвалідом, хворим члено м сім'ї), вагітності та пологів , догляду за малолітньою дити ною, часткову компенсацію ви трат, пов'язаних із народженн ям дитини, смертю застрахова ної особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних п ослуг за рахунок бюджету Фон ду соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності, що формується шляхом с плати страхових внесків влас ником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, пере дбачених цим Законом.
Згідно із частиною 3 статті 10 Закону України від 18 січня 2008 року № 2240-ІІІ «Про загальнообо в' язкове державне соціальн е страхування у зв' язку з ти мчасовою втратою працездатн ості та витратами, зумовлени ми похованням» (в редакції, що діяла на час виникнення спір них правовідносин) виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, яки й забезпечує виконання рішен ь правління.
Виконавча дирекція є підзв ітною правлінню Фонду та зді йснює діяльність від імені Ф онду в межах та в порядку, визн ачених статутом Фонду та пол оженням про виконавчу дирекц ію Фонду, що затверджується й ого правлінням.
Відповідно до вимог статт і 13 Закону України від 18 січня 2 008 року № 2240-ІІІ «Про загальнооб ов' язкове державне соціаль не страхування у зв' язку з т имчасовою втратою працездат ності та витратами, зумовлен ими похованням» (в редакції, щ о діяла на час виникнення спі рних правовідносин) виконавч а дирекція Фонду:
1) забезпечує збір та акумул яцію внесків на загальнообов ' язкове державне соціальне страхування у зв' язку з тим часовою втратою працездатно сті та витратами, зумовленим и народженням та похованням;
2) здійснює оперативне розпо рядження страховими коштами Фонду в межах затвердженого бюджету Фонду;
3) здійснює матеріальне забе зпечення та надає соціальні послуги за цим Законом;
4) здійснює контроль за прав ильним нарахуванням, своєчас ною сплатою страхових внескі в, а також забезпечує цільове використання коштів загальн ообов' язкового державного соціального страхування у з в' язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами , зумовленими народженням та похованням;
5) представляє інтереси стра ховика в судових та інших орг анах;
6) готує та подає на розгляд п равління:
пропозиції щодо розміру ст рахових внесків на наступний рік;
проект бюджету Фонду та зві т про його виконання;
пропозиції щодо розміру ре зервних коштів;
7) виконує інші функції відп овідно до положення про вико навчу дирекцію Фонду.
Частиною 1 статті 22 Закону Ук раїни від 18 січня 2008 року № 2240-ІІІ „Про загальнообов`язкове де ржавне соціальне страхуванн я у зв`язку з тимчасовою втрат ою працездатності та витрата ми, зумовленими похованням” (в редакції, що діяла на час ви никнення спірних правовідно син) передбачено, що платника ми страхових внесків на зага льнообов' язкове державне с оціальне страхування у зв' я зку з тимчасовою втратою пра цездатності та витратами, зу мовленими народженням та пох ованням, є страхувальники та застраховані особи.
Відповідно до частини 3 стат ті 22 Закону України від 18 січн я 2008 року № 2240-ІІІ „Про загальноо бов`язкове державне соціальн е страхування у зв`язку з тимч асовою втратою працездатнос ті та витратами, зумовленими похованням” (в редакції, що ді яла на час виникнення спірни х правовідносин) взяття на об лік у виконавчих дирекціях в ідділень Фонду здійснюється :
- юридичних осіб (відокремле них підрозділів юридичних ос іб) та фізичних осіб - підприєм ців - на підставі відомостей з реєстраційної картки, надан их державним реєстратором ві дповідно до Закону України "П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців", не пізніше наступ ного робочого дня з дня отрим ання зазначених відомостей р обочими органами відділень Ф онду;
- фізичних осіб, які не мають статусу підприємців та вико ристовують найману працю, - в д ень отримання від них відпов ідної заяви.
Згідно з частиною 4 статті 22 Закону України від 18 січня 2008 р оку № 2240-ІІІ „Про загальнообов `язкове державне соціальне с трахування у зв`язку з тимчас овою втратою працездатності та витратами, зумовленими по хованням” (в редакції, що діял а на час виникнення спірних п равовідносин) юридичні особи , фізичні особи, в тому числі п ідприємці, які використовуют ь найману працю, набувають ст атусу страхувальника в такі строки:
- юридичні особи - з дня взятт я їх на облік у робочому орган і відділення Фонду;
- відокремлені підрозділи ю ридичних осіб - з дня взяття їх на облік у робочому органі ві дділення Фонду, за умови само стійного здійснення розраху нків по оплаті праці;
- фізичні особи - підприємці , які використовують найману працю, - в день одержання робо чим органом відділення Фонду в установленому порядку від органу державної служби зай нятості повідомлення про реє страцію трудового договору ( контракту) між фізичною особ ою - підприємцем та найманим п рацівником;
- фізичні особи - підприємці , які не використовують найма ну працю, - з дня взяття їх на об лік в робочому органі відділ ення Фонду, за умови виявленн я бажання брати участь у зага льнообов'язковому державном у соціальному страхуванні з тимчасової втрати працездат ності на добровільних засада х;
- фізичні особи, які не мають статусу підприємців та вико ристовують найману працю, - з д ня отримання від них робочим органом відділення Фонду ві дповідної заяви.
Селянське (фермерсь ке) господарство «Гутаров» з ареєстроване як платник збор у на загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я у зв' язку з тимчасовою втр атою працездатності, що вико ристовує працю найманих прац івників, в Сватівській міжра йонній виконавчий дирекції Л уганського обласного відділ ення Фонду соціального страх ування з тимчасової втрати п рацездатності за № 440430000545, про що свідчить повідомлення про в зяття на облік страхувальник а від 11 січня 2010 року (арк. справи 13).
Відповідно до статт і 1 Закону України від 11 січня 20 01 року № 2213-ІІІ “Про розмір внес ків на деякі види загальнооб ов' язкового державного соц іального страхування” (в ред акції, що діяла на час виникне ння спірних правовідносин) т а підпунктів 3.1.1 та 3.1.2 пункту 3.1 р озділу 3 Інструкції про поряд ок надходження, обліку та вит рачання коштів Фонду соціаль ного страхування з тимчасово ї втрати працездатності, зат вердженої постановою правлі ння Фонду соціального страху вання з тимчасової втрати пр ацездатності від 26 червня 2001 ро ку № 16 (в редакції, що діяла на ч ас виникнення спірних правов ідносин) розмір страхових вн есківу зв' язку з тимчасовою втратою працездатності скла дає:
- для роботодавців - 2,9 відсот ка суми фактичних витрат на о плату праці найманих працівн иків, що включають витрати на виплату основної та додатко вої заробітної плати, інші за охочувальні і компенсаційні виплати, у тому числі в натура льній формі, які визначаютьс я згідно з нормативно-правов ими актами, прийнятими відпо відно до Закону України “Про оплату праці”, та підлягають обкладанню податком з доход ів фізичних осіб;
- 0,5 відсотка - для найманих пр ацівників, заробітна плата я ких нижча прожиткового мінім уму, встановленого для праце здатної особи;
- 1,0 відсотка - для найман их працівників, заробітна пл ата яких вища прожиткового м інімуму, встановленого для п рацездатної особи.
Згідно звіту про нарахован і внески, перерахування та ви трати, пов' язані з загально обов' язковим державним соц іальним страхуванням у зв' я зку з тимчасовою втратою пра цездатності, форми 4-ФСС з ТВП за 2005 рік за селянським (фермер ським) господарством «Гутаро в» рахується прострочена заб оргованість зі сплати страхо вих внесків у розмірі 112,89 грн. (а рк. справи 7, 28-29).
Законом України від 18 січн я 2008 року № 2240-ІІІ „Про загальноо бов`язкове державне соціальн е страхування у зв`язку з тимч асовою втратою працездатнос ті та витратами, зумовленими похованням” встановлено, що страхувальники-роботодавці сплачують до Фонду різницю м іж нарахованими для роботода вців і найманих працівників страховими внесками та витра тами, пов' язаними з надання м матеріального забезпеченн я та соціальних послуг застр ахованим особам відповідно д о цього Закону. Перерахуванн я зазначених сум шляхом безг отівкових розрахунків здійс нюється страхувальниками-ро ботодавцями один раз на міся ць - у день, встановлений для о держання в установах банку к оштів на оплату праці за відп овідний період (стаття 23 Закон у, яка діяла до 01 січня 2011 року).
Статтею 30 Закону України в ід 18 січня 2008 року № 2240-ІІІ „Про за гальнообов`язкове державне с оціальне страхування у зв`яз ку з тимчасовою втратою прац ездатності та витратами, зум овленими похованням” (в реда кції, що діяла на час виникнен ня спірних правовідносин) пе редбачено, що страхувальник- роботодавець несе відповіда льність за ухилення від реєс трації як платника страхових внесків, несвоєчасність спл ати та неповну сплату страхо вих внесків, у тому числі стра хових внесків, що сплачують з астраховані особи через раху нки роботодавців, а також за п орушення порядку використан ня страхових коштів.
Нарахована сума внесків ві дповідачем в установлені зак оном терміни повністю не спл ачена, внаслідок чого станом на 01 квітня 2011 року за відповід ачем утворилась прострочена заборгованість зі сплати ст рахових внесків на загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування у зв`язку з ти мчасовою втратою працездатн ості за 2005 рік у розмірі 112,89 грн.
Відповідно до частин и 2 статті 30 Закону України від 18 січня 2008 року № 2240-ІІІ „Про зага льнообов`язкове державне соц іальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працез датності та витратами, зумов леними похованням” (в редакц ії, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) стро к давності щодо стягнення ст рахових внесків, пені та фіна нсових санкцій не застосовує ться. Не сплачені в строк стра хові внески, пеня і штраф стяг уються в доход Фонду із страх увальника у безспірному поря дку.
Оскільки відповідач за час судового розгляду справи у д обровільному порядку простр очену заборгованість зі спла ти страхових внесків на зага льнообов' язкове державне с оціальне страхування у зв`яз ку з тимчасовою втратою прац ездатності за 2005 рік у розмірі 112,89 грн. не сплатив, позовні вим оги позивача визнаються судо м обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають повно му задоволенню.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до п ункту 34 частини 1 статті 4 Декре ту Кабінету Міністрів Україн и від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про дер жавне мито» від сплати держа вного мита (судового збору) зв ільнений, судові витрати у ці й справі не підлягають стягн енню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судов ому засіданні 30 червня 2011 року проголошено вступну та резол ютивну частини постанови. Ск ладення постанови у повному обсязі відкладено до 05 липня 2 011 року, про що згідно вимог час тини 2 статті 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни повідомлено після прого лошення вступної та резолюти вної частин постанови у судо вому засіданні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23 , 69-72, 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний п озов задовольнити повністю.
Стягнути з селянсько го (фермерського) господарст ва «Гутаров» (ідентифікаційн ий код 24856409, місцезнаходження: 92 200, Луганська область, Білокур акинський район, с. Фоменкове перше) на користь Л уганського обласного відділ ення Фонду соціального страх ування з тимчасової втрати п рацездатності (ідентифікаці йний код 21785643, місцезнаходженн я: м. Луганськ, вул. Коцюбинськ ого, буд. 13, р/р 37172500100001 в ГУДКУ у Луг анській області, МФО 804013, код 2178564 3) заборгованість зі сплати ст рахових внесків за період з 01 січня 2006 року по 01 квітня 2011 року у розмірі 112,89 грн. (сто дванадця ть гривень вісімдесят дев' я ть копійок).
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.
Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова склад ена у повному обсязі 05 липн я 2011 року.
Суддя Т.І. Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2011 |
Оприлюднено | 11.07.2011 |
Номер документу | 16588068 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Чернявська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні