ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 червня 2011 р. № 2а-6558/11/1370
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої cудді –Потабенко В.А.
за участю секретаря – Іваськевича С.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова до Львівського обласного товариства "Січ" про стягнення коштів, -
в с т а н о в и в :
ДПІ у Галицькому районі м. Львова звернулася до суду з позовом до Львівського обласного товариства "Січ" про стягнення заборгованості в сумі 2720,00 грн., що виникла з податку на прибуток. Оскільки відповідачем не вживаються заходи щодо погашення заборгованості, позивач змушений звернутись до суду.
Представник позивача в судове засідання не з’явився. Подав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі. Просить позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, не повідомив суд про причини неявки, не подав заяви про розгляд справи за його відсутності.
Суд вважає за доцільне зазначити, що кореспонденція, яка скеровувалася на адресу відповідача судом, повернулась з довідками Укрпошти про вибуття останнього з місця реєстрації.
З долученої до матеріалів справи довідки з ЄДР вбачається, що відомості відносно Львівського обласного товариства "Січ" в реєстрі відсутні, що свідчить про те, що особа не пройшла перереєстрацію у встановленому порядку і надалі зареєстрована за адресою 79000, м. Львів, вул. Краківська, 24/2, яка була вказана нею при постановці на облік в ДПІ в Галицькому районі м. Львова.
Відтак, суд вважає, що відповідач належним чином, в силу приписів ст.ст. 33-35 КАС України, повідомлений про час та місце розгляду справи і таку можливо розглядати у відсутності представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів, відповідно до ст. 71 КАС України.
Оглянувши матеріали справи, з'ясувавши дійсні обставини по справі, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
На підставі акту № 2797/1035/15-1 від 23.10.2009 року про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток з ІІІ кв. 2006 року по І півріччя 2009 року, ДПІ в Галицькому районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.10.2009 року № 0014481511/0, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 2040,00 грн.
На підставі акту № 3715/1127/151/20821762 від 06.07.2010 року про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток з ІІІ кв. 2009 року по І квартал 2010 року, ДПІ в Галицькому районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.07.2010 року № 0003871501/0, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 510,00 грн.
На підставі акту № 5699/1843/151/20821762 від 25.10.2010 року про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності з податку на прибуток за І півріччя 2010 року, ДПІ в Галицькому районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.10.2010 року № 0006571501/0, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 170,00 грн.
До матеріалів справи долучено копії відповідних актів про неможливість вручення платнику податків вказаних актів та податкових повідомлень-рішень у зв’язку з відсутністю останнього за місцем реєстрації та розміщення таких повідомлень на дошці податкових оголошень.
Згідно п. п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ (надалі –Закон № 2181-III), ДПІ у Галицькому районі м. Львова виставило Львівському обласному товариству "Січ" податкові вимоги:
- І податкова вимога № 1/1163 від 19.11.2009 року на суму 2040,00 грн.;
- ІІ податкова вимога № 2/1492 від 29.12.2009 року на суму 2040,00 грн.
В матеріалах справи наявні копії відповідних актів про неможливість вручення платнику податків податкових вимог та розміщення їх на дошці податкових оголошень.
Зі слів представника позивача та з матеріалів справи вбачається, що ні податкові повідомлення-рішення, ні податкові вимоги відповідачем не оскаржувались.
Згідно норм Закону України «Про систему оподаткування»від 25 червня 1991 року № 1251-ХІІ (в редакції, що діяла на момент виникнення податкового зобов’язання), платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законом терміни.
Відповідно до п. 1.3 ст.1 Закону № 2181-ІІІ, податковий борг –податкове зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов’язання.
Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, податкове зобов’язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до цього закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що не суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення. Остаточне рішення вищого (центрального) контролюючого органу за заявою платника податків не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.
Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження. Також платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Згідно з підпунктом 5.4 статті 5 Закону № 2181-ІІІ, узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов’язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Відповідно до преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов’язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов’язкових платежів), включаючи збір на обов’язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Відповідно до п. 1.12 ст. 1 Закону № 2181-ІІІ, контролюючий орган –державний орган, який у межах своєї компетенції, визначеної законодавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю і повнотою нарахування податків і зборів (обов’язкових платежів) та погашенням податкових зобов’язань чи податкового боргу. Податкові органи є контролюючим органом стосовно податків і зборів (обов’язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.
Контролюючі органи мають право здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати лише стосовно тих податків і зборів (обов’язкових платежів), які віднесені до їх компетенції цим пунктом.
Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції.
Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону № 2181-ІІІ, активи платника податків (кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання) можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов’язань забезпечення боргу.
У будь-яких інших випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов’язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов’язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.
Усупереч наведеним нормам чинного законодавства, платник податків Львівське обласне товариство "Січ" не вжив заходів для погашення податкового зобов’язання.
Згідно наявної в матеріалах справи довідки позивача, сума податкового боргу відповідача станом на 17.05.2011 року становить 2720,00 грн.
На даний час вказана сума податкового зобов'язання в розмірі 2720,00 грн. є узгодженою та у встановлені законом строки до бюджету не сплаченою, тобто визнається сумою податкового боргу (узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у термін), а, відтак, підлягає стягненню в примусовому порядку.
Враховуючи все вищеперераховане, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають, відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 33-35, 69-71, 94, 128, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
позов задовольнити повністю.
Стягнути з Львівського обласного товариства "Січ", код ЄДРПОУ 20821762, що зареєстроване за адресою: 79000, м. Львів, вул. Краківська, 24/2, до бюджету податковий борг в сумі 2720 (дві тисячі сімсот двадцять) гривень рівно.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлений 26.06.2011 року.
Суддя Потабенко В.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2011 |
Оприлюднено | 11.07.2011 |
Номер документу | 16588283 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні