Постанова
від 29.06.2011 по справі 5260/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

29 червня 2011 р. Справа № 2-а-5260/11/2070

Харківський окружни й адміністративний суд у скл аді:

Головуючого - судді Супрун Ю .О.,

при секретарі судового зас ідання - Ахвердян Р.А.,

за участю: представника поз ивача - Нос Т.І., представни ка відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкри тому судовому засіданні у пр иміщенні суду справу за адмі ністративним позовом Харків ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів до Приватної фірми "Роксолана" про стягнення адм іністративно-господарькиї с анкцій та пені, -

В С Т А Н О В И В:

Харківське обласне відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів звернулось до Харківського окружного адмі ністративного суду з позовом до Приватної фірми "Роксолан а", в якому просить суд: стягну ти з Приватної фірми "Роксола на" на користь Харківського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів (адміністративно-господарсь кі санкції за незайняті місц я призначені для працевлашту вання інвалідів у 2010 році у роз мірі 5711,11 грн. та пеню за порушен ня термінів сплати адміністр ативно-господарських санкці й у розмірі 35,91 грн., всього у роз мірі 5747,02 грн..

В обґрунтування позовних в имог зазначено, що Приватною фірмою "Роксолана" не виконан і вимоги ст.ст. 19, 20 Закону Украї ни "Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні ", у зв'язку з чим відповідач по винен був самостійно сплатит и адміністративно-господарс ькі санкції та пеню у розмірі 5747,02 грн..

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги, посилаючись на зміст адміністративного поз ову та просив задовольнити в имоги в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти за доволення позовних вимог зап еречував просив відмовити в задоволенні адміністративн ого позову в повному обсязі.

Суд заслухавши пояснення п редставників позивача та від повідача, розглянувши матері али справи, вивчивши доводи, д ослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проан алізувавши зміст норм матері ального і процесуального пра ва, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з т аких підстав та мотивів.

Судом встановлено, що При ватна фірма "Роксолана" переб уває на обліку в Харківськом у обласному відділенні фонду соціального захисту інвалід ів, як фірма, яка в своїй діяль ності використовує найману п рацю.

Згідно форми 10-ПІ "Звіту про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів" за 2010 рік, відпові дачем було надано до Харківс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів звіт №10-ПІ за 2010 рік. Кіль кість робочих місць для прац евлаштування інвалідів відп овідно до встановленого норм ативу повинна складати у 2010 ро ці - 1 робоче місце, оскільки се редньооблікова чисельність штатних працівників обліков ого складу товариства у 2010 роц і складала 9 осіб. За даними зв іту з них середньооблікова к ількість штатних працівникі в, яким встановлено інвалідн ість - 1 особа - ОСОБА_3. Зазна чений інвалід пропрацював у відповідача з 10.08.2010 року до кінц я року, що підтверджується ма теріалами справи.

Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні" підприємства, де середн ьооблікова чисельність прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, передб аченим ст. 19 цього Закону, щоро ку сплачують відповідним від діленням Фонду соціального з ахисту інвалідів адміністра тивно-господарські санкції, сума яких визначається в роз мірі середньої річної заробі тної плати на відповідному п ідприємстві, за кожне робоче місце, призначене для працев лаштування інваліда і не зай няте інвалідом. Порушення т ермінів сплати адміністра тивно-господарських санкцій тягне за собою нарахування п ені.

Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, самостійно в строк до 15 квіт ня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення н ормативу, встановленого ч. 1 ст . 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні". При цьому до правовідносин із стягнення а дміністративно-господарськ их санкцій, передбачених вищ езазначеним Законом, не заст осовуються строки, визначені ст. 250 Господарського кодексу України.

Таким чином, за 1 робоче місц е, призначене для працевлашт ування інвалідів і не зайнят е інвалідами, Приватна фірма "Роксолана" повина була самос тійно сплатити адміністрати вно-господарські санкції у р озмірі 5747,02 грн..

Дана сума підтверджується звітом за формою № 10- ПІ № 8279 від 28.02.2011 за 2010 рік та розрахунком за боргованості по сплаті адмін істративно-господарських са нкцій та пені, що є в матеріала х справи.

Окремо слід зазначити, що ін формацію про наявність вільн их робочих місць (вакантних п осад) для працевлаштування і нвалідів роботодавці щоміся ця подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як пл атників страхових внесків на загальнообов'язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття за формою затвердженою Мінпраці за пог одженням з Держкомстатом.

Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19.12.2005 № 420 „Про затвердже ння форм звітності та інстру кцій щодо їх заповнення" затв ерджено, зокрема, форму .№3-ПН "З віт про наявність вакансій" т а інструкцію щодо заповнення форми звітності N 3-ПН "Звіт про наявність вакансій".

Як передбачено вищезазнач еним Наказом, форма використ овується для інформування на селення про наявність ваканс ій, сприяння працевлаштуванн ю громадян, зареєстрованих у центрах зайнятості як такі, щ о шукають роботу, для підбору персоналу на замовлення роб отодавців, для оцінки поточн ої потреби в кадрах та органі зації професійної підготовк и населення відповідно до по треб ринку праці.

Відповідно до рекомендаці й Президії Вищого адміністра тивного суду України від 14.04.2008 № 07.2-10/2 "Про деякі питання практик и застосування адміністрати вними судами законодавства п ро забезпечення права інвалі дів на працевлаштування" одн им з обов'язків роботодавців стосовно забезпечення прав інвалідів на працевлаштуван ня, визначених ч. З ст. 18 Закону України „Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні", є надання державній с лужбі зайнятості інформації , необхідної для працевлашту вання інвалідів.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме з листа Вовчанс ького районного центру зайня тості від 18.04.2011 р. № 857 відповідач не подавав до центру зайнято сті за місцем реєстрації інф ормацію про наявність вільни х робочих місць для інваліді в, як платник страхових внеск ів на загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття за фо рмою затвердженою Мінпраці з а погодженням з Держкомстато м.

Тобто, відповідач не викона в нормативи щодо створення о дного робочого місця по прац евлаштуванню інвалідів у 2010 р оці, чим порушив вимоги ст. ст . 18, 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні".

Таким чином, на законодавчо му рівні імперативно визначе но єдиний для всіх роботодав ців норматив робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів та порядок його обчисленн я.

Отже, відповідачем не викон ано норматив робочих місць з працевлаштування інвалідів кількості 1 особа.

Останнім днем сплати адмін істративно-господарських са нкцій в розмірі 5711,11 грн. є 16 квіт ня 2011 року. Сума пені за порушен ня термінів сплати адміністр ативно-господарських санкці й за період з 16.04.2011 по 06.05.2011 (21 днів), в иходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національн ого банку України становить 237,77 грн. (розрахунковий розмір пені 7,75%* 120%: 100:365=0,03; сума пені (5711,11 грн. (сума несплачених адміністр ативно-господарських санкці й)*0,03% (розрахунковий розмір пен і) * 21 (кількість днів несплати с анкцій) = 35,917 грн.), що підтверджу ється розрахунком, наданим д о позовної заяви.

Таким чином, всього сума бор гу відповідача становить 5747,02 г рн.

Статтею 18 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" вста новлено, що забезпечення пра в інвалідів на працевлаштува ння та оплачувану роботу, в то му числі з умовою про виконан ня роботи вдома, здійснюєтьс я шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, ус танов, організацій чи до держ авної служби зайнятості.

Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.

Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Відповідно до ст. 19 вищевказ аного закону для підприємст в, установ, організацій, у тому числі підприємств, організа цій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману прац ю, установлюється норматив р обочих місць для працевлашту вання інвалідів у розмірі чо тирьох відсотків середньооб лікової чисельності штатних працівників облікового скла ду за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного роб очого місця. Підприємства, ус танови, організації, у тому чи слі підприємства, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичні особи, які ви користовують найману працю, самостійно розраховують кіл ькість робочих місць для пра цевлаштування інвалідів від повідно до нормативу, встано вленого частиною першою цієї статті, і забезпечують праце влаштування інвалідів.

Робоче місце інваліда відп овідно до п.3 Положення про орг анізацію робочих місць та пр ацевлаштування інвалідів, за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України № 314 ві д 03.05.1995 р., норми якого підлягают ь застосуванню до спірного п еріоду, це окреме робоче місц е або ділянка виробничої пло щі на підприємстві (об'єднанн і), в установі та організації н езалежно від форм власності та господарювання, де створе но необхідні умови для праці інваліда.

Пунктом 3 вказаного Положен ня встановлено, що робоче міс це інваліда вважається створ еним, якщо воно відповідає вс тановленим вимогам робочого місця для інвалідів відпові дної нозології, атестоване с пеціальною комісією підприє мства за участю представникі в МСЕК, органів Держнаглядох оронпраці, громадських орган ізацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда.

Відповідно до ст.18 Закону Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні" працевлаштування інвал ідів здійснюється центральн им органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органами місцевог о самоврядування, громадськи ми організаціями інвалідів, що передбачено п. 10 Положення про робоче місце інваліда і п ро порядок працевлаштування інвалідів

При цьому виходячи зі зміст у п.п. 5,14 Положення підприємств а зобов'язані розробити захо ди щодо створення робочих м ісць для інвалідів, включати їх до колективного договору , інформувати центри зайнято сті, місцеві органи соціальн ого захисту населення та відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів про ст ворення робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів, у межах нормативу повинні ство рювати за власні кошти місця для їх працевлаштування та в ідповідно до п.12 Положення ін формувати державну службу за йнятості і місцеві органи со ціального захисту населення про вільні робочі місця та ва кантні посади, на яких може ви користовуватися праця інвал ідів.

Статтею 20 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" пере дбачено, що підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом .

Аналіз вищевказаних норм з акону дає підстави дійти вис новку, що на підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю по кладено обов'язок по перше: ви ділити та створювати робочі місця для працевлаштування і нвалідів, по друге: надавати д ержавній службі зайнятості і нформацію, необхідну для орг анізації працевлаштування і нвалідів, і звітувати Фонду с оціального захисту інваліді в про зайнятість та працевла штування інвалідів у порядку , встановленому Кабінетом Мі ністрів України, по третє: якщ о середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, сплатити відповідним відд іленням Фонду соціального за хисту інвалідів адміністрат ивно-господарські санкції.

Згідно ч.1 ст. 217 ГК України гос подарськими санкціями визна ються заходи впливу на право порушника у сфері господарюв ання, в результаті застосува ння яких для нього настають н есприятливі економічні та/аб о правові наслідки.

Відповідно до ч.1 ст.218 ГК Укра їни підставою господарсько-п равової відповідальності уч асника господарських віднос ин є вчинене ним правопоруше ння у сфері господарювання.

Частиною 2 наведеної статті встановлено, зокрема, що учас ник господарських відносин в ідповідає за невиконання або неналежне виконання господа рського зобов' язання чи пор ушення правил здійснення гос подарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх за лежних від нього заходів для пропущення господарського п равопорушення.

Статтею 238 Господарського к одексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності до суб' єктів госпо дарювання можуть бути застос овані уповноваженими органа ми державної влади або орган ами місцевого самоврядуванн я адміністративно-господарс ькі санкції, тобто заходи орг анізаційно-правового або май нового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб' єкта господарювання т а ліквідацію його наслідків.

Враховуючи викладене вище , беручи до уваги той факт, що в ідповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Украї ни, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, а відповідач належ ними доказами не довів факту вжиття всіх необхідних захо дів для працевлаштування на товаристві інвалідів, суд вб ачає достатньо підстав для з адоволення позову.

Відповідно ч.4 ст. 94 КАС Украї ни у справах, в яких позиваче м є суб' єкт владних, повнова жень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові вит рати з відповідача не стягую ться.

На підставі викладеного, к еруючись Законом України “Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні”, "Пол оженням про організацію робо чих місць та працевлаштуванн я інвалідів", затвердженого П остановою КМ України № 314 від 03. 05.1995р., ст.ст. 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 167, 186 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Харківського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Приватної фірми "Роксолана" про стягнен ня адміністративно-господар ькиї санкцій та пені - задовол ьнити в повному обсязі.

Стягнути з Приватно ї фірми "Роксолана" (62540, Харківс ька область, Вовчанський рай он, смт. Білий Колодязь, вул. Жо втнева, 15, код ЄДРПОУ 22702122, МФО 350589, р /р 26008121365, "Райффайзен Банк Ав аль") на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів (61022, м. Харків, майдан Свободи 5, Держпром, 1 під'їзд, 1 поверх, к. 16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач: р/р 31219230700003, МФО 851011, код одержувача: 24134567 , УДК у Дзержинському районі м . Харкова) адміністративно-го сподарські санкції за незайн яті місця призначені для пра цевлаштування інвалідів у 2010 році у розмірі 5711, 11 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій у розмірі 35,91 грн., в сього у розмірі 5747 (п'ять тисяч сімсот сорок сім) гривень 02 ко пійок.

Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня її проголошення, у разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апел яційна скарга подається прот ягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.

Апеляційна скарга, подана п ісля закінчення строків, вст ановлених законом, залишаєть ся без розгляду, якщо суд апел яційної інстанції за заявою особи, яка її подала не знайде підстав для поновлення стро ку, про що постановляється ух вала.

У разі подання апеляційно ї скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пр оваджені або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Повний текст постанови скл адено 05.07.2011 року.

Суддя Супрун Ю.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.06.2011
Оприлюднено11.07.2011
Номер документу16588953
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5260/11/2070

Ухвала від 13.05.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Ухвала від 01.06.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

Постанова від 29.06.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні