ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
05.07.11 Справа №2а-1835/11/2770
Окружний адміністрат ивний суд міста Севастополя у складі:
головуючого судді - Дудкі ної Т.М.,
при секретарі - Шарко С.К.,
за участю:
прокурора - Попової А.І.,
представника позивача - Хістова В.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Севас тополі адміністративну спра ву за позовом Прокурора Нахі мовського району м. Севастоп оля в інтересах держави в осо бі Головної державної інспек ції на автомобільному трансп орті, від імені та за дорученн ям якої діє територіальне уп равління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в м. Севастополі д о Товариства з обмеженою від повідальністю «Аварійно-рем онтна служба»про стягнення ш трафних санкцій у розмірі 1 020,00 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Нахімовськ ого району м. Севастополя зве рнувся до Окружного адмініст ративного суду міста Севасто поля з адміністративним позо вом в інтересах держави в осо бі Головної державної інспек ції на автомобільному трансп орті, від імені та за дорученн ям якої діє територіальне уп равління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в м. Севастополі д о Товариства з обмеженою від повідальністю «Аварійно-рем онтна служба»про стягнення ш трафних санкцій у розмірі 1 020,00 грн.
Позовні вимоги обґрун товані не сплатою відповідач ем штрафних санкцій у розмір і 1020,00 грн., застосованих до ньог о постановою позивача від 25.01.20 11 №113954.
Відповідач письмових заперечень щодо суті спору с уду не надав.
У судовому засіданні 05. 07.2011 прокурор та представник по зивача заявлені вимоги підтр имали, наполягали на їх задов оленні.
Відповідач явку уповн оваженого представника у суд ове засідання 05.07.2011 не забезпеч ив, про дату, час та місце розг ляду справи повідомлений сво єчасно та належним чином, про причини неявки суд не повідо мив.
Заслухавши прокурора та представника позивача, до слідивши матеріали справи, с уд вважає позов таким, що підл ягає задоволенню повністю, в иходячи з наступного.
Згідно з пунктом 1 Пол оження про Міністерство тран спорту та зв'язку України зат вердженого постановою Кабін ету Міністрів України від 06.06.20 06 № 789, Міністерство транспорту та зв'язку України є централь ним органом виконавчої влади , головним (провідним) о рганом у системі центральних органів виконавчої влади з п итань реалізації державно по літики в галузі автомобільно го транспорту.
Статтею 6 Закону передб ачено, що в складі центрально го органу виконавчої влади з питань автомобільного транс порту функціонує урядовий ор ган державного управління з питань контролю на автомобіл ьному транспорті, який здійс нює державний контроль за до держанням суб'єктами господа рювання, що провадять діяльн ість у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавс тва про автомобільний трансп орт.
Вказаний урядовий орга н здійснює державний контрол ь за додержанням суб'єктами г осподарювання, які провадять діяльність у сфері автомобі льного транспорту, вимог зак онодавства про автомобільни й транспорт, норм та стандарт ів законодавче регульованої сфери, що визначають організ ацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним тран спортом, а також державний ко нтроль за додержанням вітчиз няними та іноземними автомоб ільними перевізниками норм м іжнародних конвенцій і догов орів про міжнародне автомобі льне сполучення.
Пунктом 4 Положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорт і, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 08.09.2004 №1190 (далі - Положення) пере дбачено, що Головна державна інспекція на автомобільному транспорті, як урядовий орга н державного управління, від повідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за додержанням суб' єктами господарювання, які п ровадять діяльність у сфері автомобільного транспорту з агального користування, вимо г законодавства про автомобі льний транспорт, норм та стан дартів, що регулюють організ ацію перевезення пасажирів і вантажів. Пунктом 20 Положення передбачено, що Головна держ авна інспекція на автомобіль ному транспорті є юридичною особою, має самостійний бала нс, реєстраційні рахунки в ус тановах Державного казначей ства, печатку із зображенням Державного Герба України і с воїм найменуванням.
Згідно з вимогами пункт у 8 Положення, Міністерством т ранспорту та зв'язку України наказом № 888 від 14.12.2005 затверджен о Положення про територіальн і органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, зареєстроване в Міністерстві юстиції Україн и 28.12.2005 за № 1573/11853. За пунктом 1 цього Положення, територіальний о рган -Головна державна інспе кція на автомобільному транс порті в м. Севастополі є терит оріальним структурним підро зділом Головної державної ін спекції на автомобільному тр анспорті без права юридичної особи.
Пунктами 4, 5 Положення ви значені основні завдання тер иторіальних управлінь Голов ної державної інспекції на а втомобільному транспорті у в ідповідному регіоні, а саме: з дійснення державного контро лю за дотриманням суб'єктами господарювання усіх форм вл асності вимог нормативно-пра вових актів, стандартів і нор м перевезення вантажів і пас ажирів автомобільним трансп ортом загального користуван ня. Крім того територіальні у правління Головної державно ї інспекції на автомобільном у транспорті, відповідно до п окладених на них завдань зді йснюють державний контроль з а суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у с фері автомобільного транспо рту загального користування .
Постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567 затверджено Порядок здійсне ння державного контролю на а втомобільному транспорті (да лі - Порядок). Пунктом 3 цього По рядку передбачено, що одним з органів державного контролю на автомобільному транспорт і є Головна державна інспекц ія на автомобільному транспо рті, та її територіальне упра вління в м. Севастополі.
За правилами статті 6 Закону України «Про автомоб ільний транспорт»та пункту 4 Порядку, державний контроль автомобільних перевізників здійснюється посадовими осо бами органу державного контр олю шляхом проведення переві рок.
Як вбачається з мате ріалів справи 05.01.2011 посадовими особами територіального упр авління Головної державної і нспекції на автомобільному т ранспорті в м. Севастополі бу ла здійснена перевірка відпо відача щодо дотримання остан нім вимог законодавства про автомобільний транспорт. За результатами перевірки скла дений акт №211097, з якого вбачаєт ься, що 05.01.2011 відповідач здійсню ючи експлуатацію транспортн ого засобу марки DAEWOO LANOS TF 69 Y, держа вний номер СН 9923 АВ, надава в послуги з перевезення паса жирів (послуги таксі) без наяв ності документа, передбачено го статтею 39 Закону України «П ро автомобільний транспорт» , а саме, без ліцензійної картк и.
25.01.2011 начальником терито ріального управління Головн ої державної інспекції на ав томобільному транспорті в м. Севастополі винесена постан ова про застосування фінансо вих санкцій №113954 у розмірі 510,00 гр н.
Відповідач був належн им чином повідомлений про ро згляд матеріалів стосовно пр оведеної перевірки щодо його діяльності, а також про прийн яття постанови про застосува ння до відповідача фінансови х санкцій, що підтверджуєтьс я повідомленнями про врученн я поштового відправлення /а.с .8/.
15.03.2011 посадовими особами територіального управління Головної державної інспекці ї на автомобільному транспор ті в м. Севастополі була здійс нена перевірка відповідача щ одо дотримання останнім вимо г законодавства про автомобі льний транспорт. За результа тами перевірки складений акт №228128, з якого вбачається, що 15.03.2011 відповідач здійснюючи експл уатацію транспортного засоб у марки DAEWOO LANOS TF 69 Y, державний номе р СН 9928 АВ, надавав послуги з перевезення пасажирів (пос луги таксі) без наявності док умента, передбаченого статте ю 39 Закону України «Про автомо більний транспорт», а саме, бе з ліцензійної картки.
19.04.2011 начальником терито ріального управління Головн ої державної інспекції на ав томобільному транспорті в м. Севастополі винесена постан ова про застосування фінансо вих санкцій №113992 у розмірі 510,00 гр н.
Відповідач був належн им чином повідомлений про ро згляд матеріалів стосовно пр оведеної перевірки щодо його діяльності, а також про прийн яття постанови про застосува ння до відповідача фінансови х санкцій, що підтверджуєтьс я повідомленнями про врученн я поштового відправлення /а.с .20, 22/.
Згідно зі статтею ста тті 35 Закону України «Про авто мобільний транспорт»послуг и пасажирського автомобільн ого транспорту поділяють на послуги з перевезення пасажи рів автобусами, на таксі та ле гковими автомобілями на замо влення.
За приписом статті 34 Закону України “Про автомобі льний транспорт” автомобіль ний перевізник повинен викон увати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормат ивно-правових актів України у сфері перевезення пасажирі в та/чи вантажів.
Cтаттею 39 вказаного За кону передбачено, що автомоб ільні перевізники, водії, пас ажири повинні мати і пред' я вляти особам, які уповноваже ні здійснювати контроль на а втомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього р уху документи, на підставі як их виконуються пасажирські п еревезення. Зокрема, юридичн і особи, що здійснюють переве зення пасажирів на таксі пов инні мати: для автомобільног о перевізника - ліцензію, інші документи, передбачені зако нодавством України; для воді я таксі - посвідчення водія ві дповідної категорії, свідоцт во про реєстрацію транспортн ого засобу, ліцензійну картк у, дорожній лист, інші докумен ти, передбачені законодавств ом України.
Відповідно до пункту 86 розділу IV «Правил надання пос луг пасажирського автомобіл ьного транспорту», затвердже них Постановою Кабінету Міні стрів України № 176 від 18.02.1997 р., авт омобільний перевізник, автом обільний самозайнятий перев ізник, які здійснюють переве зення пасажирів та їх багажу на таксі (далі - послуги таксі ), повинен дотримуватися вимо г законодавства про автомобі льний транспорт та захист пр ав споживачів. Для надання по слуг таксі перевізники, авто мобільні самозайняті переві зники повинні мати зареєстро вані відповідно до законодав ства транспортні засоби, від повідну ліцензію і ліцензійн у картку на кожний автомобіл ь, обладнаний відповідно до в становлених технічних вимог .
Відповідно до статті 29 Закону України «Про автомобі льний транспорт»автомобіль ним перевізником та автомобі льним самозайнятим перевізн иком, які здійснюють перевез ення пасажирів на договірних умовах, є суб`єкти господарюв ання, які відповідно до закон одавства та одержаної ліценз ії надають послуги за догово ром перевезення пасажирів тр анспортним засобом, що викор истовується ними на законних підставах.
Статтею 1 Закону Україн и "Про автомобільний транспо рт" визначено, що автомобільн им перевізником є фізична аб о юридична особа, яка здійсню є на комерційній основі чи за власні кошти перевезення па сажирів чи (та) вантажів автом обільним транспортом.
Абзацом 4 частини пер шої статті 60 Закону передбаче но, що за порушення законодав ства про автомобільний транс порт, у вигляді експлуатації легкового автомобіля, облаш тованого як таксі, без наявно сті ліцензійної картки, до ав томобільних перевізників за стосовуються санкції у вигля ді штрафу у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумі в доходів громадян.
Накладати такі санкції від імені центрального орга ну виконавчої влади з питань автомобільного транспорту у повноважені посадові особи у рядового органу державного у правління з питань контролю на автомобільному транспорт і. Цією ж статтею передбачено , що порядок стягнення у вигля ді штрафу за порушення, викла дені у цій статті, та порядок о скарження і опротестування п останови по справі про право порушення визначає Кабінет М іністрів України.
Відповідно до статті 238 Г осподарського кодексу Украї ни за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності до суб'єктів господ арювання можуть бути застосо вані уповноваженими органам и державної влади або органа ми місцевого самоврядування адміністративно-господарсь кі санкції, тобто заходи орга нізаційно-правового або майн ового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб'єкта господарювання та ліквідації його наслідків. В иди адміністративно-господа рських санкцій, умови та поря док їх застосування визначаю ться цим Кодексом, іншими зак онодавчими актами. Адміністр ативно-господарські санкції можуть бути встановлені вик лючно законами.
За своєю правовою при родою штраф, який застосовує ться до автомобільних переві зників відповідно до статті 60 Закону України «Про автомоб ільний транспорт»є адмініст ративно-господарським штраф ом, а тому може бути виключно з астосований виключно до суб' єкта господарювання та у раз і порушення ним правил здійс нення господарської діяльно сті у сфері автомобільного т ранспорту.
З матеріалів справи вб ачається, що відповідач нада вав послуги з перевезення па сажирів (послуги таксі), що під тверджується відповідним об лаштуванням транспортних за собів: із встановленими ліхт арями таксі, таксометрами, ра діостанціями.
Доказів, які б спростов ували доводи позивача, відпо відач суду не надав.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про правомі рність застосування до відпо відача фінансових санкцій по становами від 25.01.2011 №113954, від 19.04.2011 № 113992, на загальну суму 1 020,00 грн. (510,00 г рн. + 510,00 грн.).
Пунктом 28 Порядоку здійснен ня державного контролю на ав томобільному транспорті виз начено, що фінансова санкція повинна бути перерахована с уб'єктом господарювання на з азначений у постанові рахуно к не пізніше ніж протягом п'ят надцяти днів після отримання ним копії постанови про заст осування фінансових санкцій , про що повідомляється орган державного контролю, посадо вою особою якого винесено ві дповідну постанову.
Доказів сплати фінансових санкцій за постановами пози вача від 25.01.2011 №113954, від 19.04.2011 №113992, на з агальну суму 1 020,00 грн., відповід ач суду не надав.
За таких обставин суд дійшов висновку про обґрунт ованість позовних вимог та н аявність підстав для їх задо волення.
Постанова складена у п овному обсязі 07.07.2011.
Керуючись статями 158-16 3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний п озов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Аварійно-ремонтна служба» (99001, пл. Ластова, б. 3, ідентифіка ційний код 32178373) штрафні санкці ї у розмірі 1 020,00 грн. (одна тисяч а двадцять грн. 00 коп.), перераху вавши їх до державного бюдже ту Нахімовського району м. Се вастополя, банк отримувача - Головне управління Державно го казначейства України у м. С евастополі, р/р 31119106700008, МФО 824509, іде нтифікаційний код 24035606).
Постанова може бути оскар жена до Севастопольського ап еляційного адміністративно го суду через Окружний адмін істративний суд міста Севаст ополя шляхом подачі апеляцій ної скарги протягом 10 днів з д ня отримання копії постанови , з надсиланням копії скарги д о суду апеляційної інстанції .
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.
Суддя Т.М. Дудкіна
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2011 |
Оприлюднено | 11.07.2011 |
Номер документу | 16589251 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Дудкіна Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні