ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
29.06.11 Справа №2а-1801/11/2770
,
Суддя Окружного адміністр ативного суду міста Севастоп оля Лотова Ю.В., розлянувши в п орядку письмового проваджен ня адміністративну справу С евастопольського транспорт ного прокурора (вул. Вороніна , буд. 11, м. Севастополь, 99011) в особ і Державної податкової інсп екції в Гагарінському районі м. Севастополя (вул. Пролетарс ька, 24, м. Севастополь, 99011);
до приватного підприємств а «Сервіс АПК Логістика» (в ул. Героїв Бресту, буд. 53-б, кв. 432, м . Севастополь, 99059);
про стягнення заборговано сті,
Обставини справи:
01.06.2011 року Севастопольський транспортний прокурор зверн увся в інтересах держави в ос обі Державної податкової інс пекції в Гагарінському район і м. Севастополя до Окружного адміністративного суду міст а Севастополя з адміністрати вним позовом до приватного п ідприємства «Сервіс АПК Логі стика» про стягнення з відпо відача на користь бюджету за боргованості з податку на до дану вартість в розмірі 41 506,40 гр н.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя від 02.06.2011 року прокурору п оновлено строк звернення до суду з адміністративним позо вом, відкрито провадження в а дміністративній справі № 2а-180 1/11/2770.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя від 02.06.2011 року закінчено п ідготовче провадження, справ у призначено до судового роз гляду.
Представник позивача нада ла заяву про розгляд справи у порядку письмово провадженн я, адміністративний позов пі дтримала у повному обсязі. По зовні вимоги обґрунтовані За коном України «Про податок н а додану вартість», Законом У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» № 2181-III від 21.12.2000 року, що діяв на моме нт виникнення правовідносин (далі Закон України № 2181).
Прокурор у содове засіданн я не з' явився, причину неявк и суду не повідомив, хоча про ч ас, дату та місце судового зас ідання був повідомлений нале жним чином
Представник відповідач у с удове засідання не з' явився , ухвали Окружного адміністр ативного суду міста Севастоп оля від 02.06.2011 року не виконав, пи сьмового відзиву на позовну заяву з документальним та пр авовим обґрунтуванням своїх заперечень суду не надав, хоч а про дату, час та місце розгля ду справи був повідомлений н алежним чином, про причину не явки суд не повідомив.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодекс у адміністративного судочин ства України, якщо немає пере шкод для розгляду справи у су довому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не в сі особи, які беруть участь у с праві, хоча і були належним чи ном повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, су д має право розглянути справ у у письмовому провадженні у разі відсутності потреби за слухати свідка чи експерта.
Розглянувши документи і ма теріали, всебічно і повно з'яс увавши всі обставини у справ і, об'єктивно оцінивши докази , досліджені в судовому засід анні, суд,
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 60 Ко дексу адміністративного суд очинства Украї ни - у випадках, встановлених з аконом, Уповноважений Верхов ної Ради України з прав людин и, прокурор, органи державної влади, органи місцевого само врядування, фізичні та юриди чні особи можуть звертатися до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інт ересів інших осіб і брати уча сть у цих справах; прокурор зд ійснює в суді представництво інтересів громадян або держ ави в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими закон ами.
Згідно з ч. 2 ст. 36-1 Закону Укра їни «Про прокуратуру» підста вою представництва у суді ін тересів держави є наявність порушень або загрози порушен ь економічних, політичних та інших державних інтересів в наслідок протиправних дій (б ездіяльності) фізичних або ю ридичних осіб, що вчинюються у відносинах між ними або з де ржавою.
Відповідно до ч. 2 Закону Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» завданням органів державної податково ї служби є здійснення контро лю за додержанням податковог о законодавства, правильніст ю обчислення, повнотою і своє часністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів п одатків і зборів (обов'язкови х платежів), а також неподатко вих доходів, встановлених за конодавством.
Згідно зі ст. 4 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» податкова ад міністрація є центральним ор ганом виконавчої влади. Держ авні податкові інспекції у р айонах у містах підпорядкову ються відповідним державним податковим адміністраціям.
Відповідно до п.п. 1, 2 ст. 10 цьог о Закону одними із завдань по даткової адміністрації є кон троль за своєчасністю, досто вірністю та повнотою обчисле ння і сплати податків та збор ів; забезпечення обліку плат ників податків, правильність обчислення та своєчасність надходження податків.
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» орган и державної податкової служб и подають до судів позови до п ідприємств, установ, організ ацій та громадян про визнанн я угод недійсними і стягненн я в доход держави коштів, одер жаних ними за такими угодами , а в інших випадках - коштів, од ержаних без встановлених зак оном підстав, а також про стяг нення заборгованості перед б юджетом і державними цільови ми фондами за рахунок їх майн а.
Суб'єкт владних повноважен ь - орган державної влади, орга н місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова ос оба, інший суб'єкт при здійсне нні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноваже нь (п. 7 ст. 3 Кодексу адміністрат ивного судочинства України).
Правосуддя в адміністрати вних справах здійснюється ад міністративними судами. Юрис дикція адміністративних суд ів поширюється на всі публіч но-правові спори, крім спорів , для яких законом встановлен ий інший порядок судового ви рішення (ст. 4 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни).
Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 17 Кодексу ад міністративного судочинств а України юрисдикція адмініс тративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, вста новлених Конституцією та зак онами України.
Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право:застосов увати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми г рошових зобов'язань та/або по даткового боргу у випадках, п орядку та розмірі, встановле них цим Кодексом, стягувати с уми простроченої заборгован ості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Р еспублікою Крим чи територіа льною громадою міста) за кред итом (позикою), залученим держ авою (Автономною Республікою Крим чи територіальною гром адою міста) або під державну (м ісцеву) гарантію, а також за кр едитом з бюджету в порядку, ви значеному цим Кодексом.
Таким чином, прокурор має пр аво звернутись до Окружного адміністративного суду міст а Севастополя в інтересах де ржави в особі позивача, що є су б' єктом владних повноважен ь з позовом про стягнення заб оргованості з податку на дод ану вартість.
Приватне підприємств о «Сервіс АПК Логістика» зар еєстровано як юридична особа Гагарінською районною держа вною адміністрацією міста Се вастополя, узяте на облік до о рганів державної податкової служби та є платником податк ів, зборів (обов' язкових пла тежів), про що надані відповід ні свідоцтва.
Відповідно до п. 15.1 ст. 15 Подат кового кодексу України платн иками податків визнаються фі зичні особи (резиденти і нере зиденти України), юридичні ос оби (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені п ідрозділи, які мають, одержую ть (передають) об'єкти оподатк ування або провадять діяльні сть (операції), що є об'єктом оп одаткування згідно з цим Код ексом або податковими закона ми, і на яких покладено обов'яз ок із сплати податків та збор ів згідно з цим Кодексом.
Згідно з п.п. 16.1.4 цього По даткового кодексу України пл атник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встано влених цим Кодексом та закон ами з питань митної справи.
Відповідно до пп. 4.1.1, п. 4 .1. ст. 4 Закону України № 2181 платн ик податків самостійно обчис лює суму податкового зобов'я зання, яку зазначає у податко вій декларації.
Пунктом 5.1. статті 5 цього За кону України № 2181 визначено, що податкове зобов' язання, са мостійно визначене платнико м податків у податковій декл арації, вважається узгоджени м з дня подання такої податко вої декларації. Зазначене по даткове зобов'язання не може бути оскаржене платником по датків в адміністративному а бо судовому порядку. Якщо у ма йбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давно сті, визначених статтею 15 цьог о Закону) платник податків са мостійно виявляє помилки у п оказниках раніше поданої под аткової декларації, такий пл атник податків має право над ати уточнюючий розрахунок.
Відповідно до підпун кту 5.3.1. пункту 5.3 статті 5 Закону України № 2181 платник податків зобов' язаний самостійно сп латити суму податкового зобо в' язання, зазначену у подан ій ним податковій декларації , протягом десяти календарни х днів, наступних за останнім днем відповідного граничног о строку, передбаченого підп унктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цьог о Закону для подання податко вої декларації.
Відповідно до підпун кту 5.4.1. пункту 5.4. статті 5 Закону України № 2181, узгоджена сума по даткового зобов' язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією стат тею, визнається сумою податк ового боргу платника податкі в.
Судом встановлено, що 18.10.2010 року відповідачем було на дано до позивача податкову д екларацію з податку на додан у вартість № 61964, у якій платник податків самостійно визначи в податкове зобов'язання з по датку на додану вартість у су мі 41 683,00 грн. Відповідно до зворотного боку обліково ї картки відповідача за вказ аною податковою декларацією сума 41 683,00 грн. нарахована з пер еплатою у розмірі 176,60 грн.
Станом на 16.05.2011 року зазначен у вище суму відповідачем у до бровільному порядку не сплач ено, що з урахуванням перепла ти - 176,60 грн. призвело до утвор ення податкового боргу з под атку на додану вартість у заг альному розмірі 41 506,40 грн. Заход ів погашення заборгованості відповідач не робить.
Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Подат кового кодексу України джере лами погашення податкового б оргу платника податків є буд ь-яке майно такого платника п одатків з урахуванням обмеже нь, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податковог о кодексу України орган держ авної податкової служби здій снює за платника податків і н а користь держави заходи щод о погашення податкового борг у такого платника податків ш ляхом стягнення коштів, які п еребувають у його власності, а в разі їх недостатності - шл яхом продажу майна такого пл атника податків, яке перебув ає у податковій заставі.
Пунктом 95.3 ст. 95 цього Кодексу встановлено, що стягнення ко штів з рахунків платника под атків у банках, обслуговуючи х такого платника податків, з дійснюється за рішенням суду , яке направляється до викона ння органам державної податк ової служби, у розмірі суми по даткового боргу або його час тини.
За таких обставин позов під лягає задоволенню у повному обсязі.
На підставі ч. 4 ст. 94 Кодексу а дміністративного судочинст ва України судові витрати з п озивача не стягуються.
Керуючись ст. 6, 17, 69 - 71, 94, 98, 158-163, 167 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд
ставини у справі, об'єктивно оцінивши докази, досліджені в судовому засіданні, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративни й позов задовольнити.
2. Стягнути з приватног о підприємства «Сервіс АПК Л огістика» (вул. Героїв Брес ту, буд. 53-б, кв. 432, м. Севастополь , 99059, ЄДРПОУ 33280060) на користь бюдже ту заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 41 506,40 грн. (сорок одна тисяча п' ятсот шість грн. 40 коп.) на р/р 3111202 9700006, код платежу 14010100, МФО 824509, ЄДРПО У 24035612, одержувач: УДКУ в м. Севас тополі.
Постанова набирає законно ї сили у порядку та строки від повідно до статті 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня отримання копії постано ви за правилами, встановлени ми статтями 185 - 187 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни. Якщо суб'єкта владних п овноважень було повідомлено про можливість отримання ко пії постанови суду безпосере дньо в суді, то десятиденний с трок на апеляційне оскарженн я постанови суду обчислюєтьс я з наступного дня після закі нчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідом лення про можливість отриман ня копії постанови суду.
Суддя Ю.В. Л отова
Суддя Ю .В. Лотова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2011 |
Оприлюднено | 12.07.2011 |
Номер документу | 16589255 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Лотова Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні