УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" травня 2011 р.
справа № 2а-3959/10
Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді: Проценко О.А.
суддів: Туркіної Л.П. Мельник В.В.
при секретарі судового засідання: Ганноченку А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Прокурора Жовтневого району м.Дніпропетровськ
на постанову Жовтневого районного суду м.Дніпропетровськ від 13.12.2010р. у справі № 2а-3959/10
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ласунка ЛТД», м.Дніпропетровськ
до Дніпропетровської міської ради, м.Дніпропетровськ
про визнання нечинним рішення,
В С Т А Н О В И Л А:
Позивач звернувся до Жовтневого районного суду м.Дніпропетровська з позовом про визнання нечинним рішення Дніпропетровської міської ради №78/61 від 06.10.2010р. «Про протест в.о.прокурора м.Дніпропетровськ від 20.08.10р. №2079 вих. 10 на рішення міської ради від 28.11.07 р. стосовно земельної ділянки по пр.. Гагаріна у районі буд. №76».
В обґрунтування позову зазначалось, що Дніпропетровська міська рада, приймаючи оскаржуване рішення порушила вимоги ч.2 ст.19 Конституції України, вийшла за межі наданих повноважень, що призвело до винесення незаконного рішення № 78/61 від 06.10.2010 року, яке має бути визнано нечинним.
Постановою від 13.12.2010 року Жовтневий районний суд м.Дніпропетровськ визнав нечинним рішення Дніпропетровської міської ради № 78/61 від 06.10.2010р. «Про протест в. о. прокурора м. Дніпропетровська від 20.08.10 № 2079 вих. 10 на рішення міської ради від 28.11.07 № 107/25 стосовно земельної ділянки по просп. Гагаріна у районі буд. №76». При цьому суд першої інстанції зазначив, що рішення Дніпропетровської міської ради № 78/61 від 06.10.2010р. фактично скасовує попереднє рішення Дніпропетровської міської ради від 28.11.07 № 107/25 про передачу позивачу земельної ділянки в оренду.
Не погодившись з висновками суду першої інстанції, прокурор Жовтневого району м.Дніпропетровськ оскаржує дану постанову в апеляційному порядку, просить скасувати судове рішення та прийняти нове, яким відповити позивачу в задоволенні позовних вимог. В обґрунтування своєї позиції прокурор зазначає, що оскаржувана постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права. Посилається на те, що постановою порушуються конституційні права Дніпропетровської міської ради щодо розпорядження землями на території міста.
Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що доводи апелянта спростовуються матеріалами справи.
Так, з матеріалів справи вбачається, що 18.11.2004р. Дніпропетровською міською радою було прийнято рішення №3377 «Про проект рішення міської ради «Про передачу земельної ділянки по пр.Гагаріна в районі будинку №76 (Бабушкінський район) в оренду ТОВ «Ласунка ЛТД», код ЄДРПОУ 19433730, для будівництва будівлі підприємства громадського харчування».
Рішенням Дніпропетровської міської ради від 20.04.2005 №541/26 «Про передачу земельної ділянки по просп. Гагаріна у районі буд.№76 (Бабушкінський район) в оренду ТОВ «Ласунка ЛТД», код ЄДРПОУ 19433730, для будівництва будівлі підприємства громадського харчування»було затверджено проект відведення земельної ділянки площею 0,0189 га (кадастровий номер 1210100000:02:276:0048), складений ТОВ фірмою «Геора»і передано цю земельну ділянку в оренду строком на 2 роки ТОВ «Ласунка ЛТД»для будівництва будівлі підприємства громадського харчування по просп. Гагаріна у районі буд.№76, за рахунок земель, раніше не переданих у власність або користування, код цільового використання землі (УКЦВЗ) 1.11.3 (роздрібна торгівля та комерційні послуги). На виконання зазначеного рішення між Дніпропетровською міською радою та ТОВ «Ласунка ЛТД»було укладено Договір оренди землі від 10.06.2005р. зі строком оренди - 2 роки.
Головне архітектурно-планувальне управління Дніпропетровської міської ради 18.04.2007р. видало містобудівний висновок №09/340-2007, яким визнало можливим продовження терміну дії рішення міської ради від 20.04.2005 №541/26 «Про передачу земельної ділянки по просп. Гагаріна у районі буд.№76 (Бабушкінський район) в оренду ТОВ «Ласунка ЛТД», код ЄДРПОУ 19433730, для будівництва будівлі підприємства громадського харчування», зазначивши, що розміщення даного об'єкту відповідає вимогам забудови цієї території.
28.11.2007р. Дніпропетровська міська рада прийняла рішення №107/25 про передачу земельної ділянки по просп. Гагаріна у районі буд.№76 (Бабушкінський район) в оренду ТОВ «Ласунка ЛТД», код ЄДРПОУ 19433730, для будівництва будівлі підприємства громадського харчування», яким було затверджено технічну документацію із землеустрою, розроблену ТОВ «Земля +», і передано земельну ділянку площею 0,0189 га (кадастровий номер 1210100000:02:276:0048) в оренду строком на 2 роки ТОВ «Ласунка ЛТД»для будівництва будівлі підприємства громадського харчування по просп.Гагаріна у районі буд.№76, код цільового використання землі (УКЦВЗ) 1.11.3 (роздрібна торгівля та комерційні послуги).
Крім того, судом першої інстанції враховано постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.08.2008р по справі №2а-7236/08, якою зобов’язано Головне архітектурно-планувальне управління Дніпропетровської міської ради надати позитивний висновок, яким погодити містобудівне обґрунтування та проект щодо розміщення підприємства громадського харчування на земельній ділянці по пр.. Гагаріна, в районі буд.76 в м.Дніпропетровськ. На виконання даного рішення 30.10.2008р. головне архітектурно-планувальне управління Дніпропетровської міської ради узгодило позивачу містобудівне обґрунтування та проект щодо розміщення підприємства громадського харчування на земельній ділянці по пр.Гагаріна, в районі буд.76 в м.Дніпропетровськ.
На підставі рішення Дніпропетровської міської ради №107/25 від 28.11.2007р. та рішення Дніпропетровської міської ради від 25.02.2009р. «Про продовження строку укладання договорів оренди земельних ділянок»між Дніпропетровською міською радою та позивачем було укладено договір оренди землі від 07.04.2009р.
Матеріалами справи також встановлено, що 06.10.2010 року Дніпропетровською міською радою було прийнято рішення №78/61 «Про протест в.о.прокурора м.Дніпропетровська від 20.08.10 №2079 вих. 10 на рішення міської ради від 28.11.07 №107/25 стосовно земельної ділянки по просп. Гагаріна у районі буд. №76», яким було вирішено скасувати рішення міської ради від 28.11.07 №107/25 «Про передачу земельної ділянки по просп. Гагаріна у районі буд.№76 (Бабушкінський район) в оренду ТОВ «Ласунка ЛТД», код ЄДРПОУ 19433730, для будівництва будівлі підприємства громадського харчування». Підставою для прийняття зазначеного рішення виступив Протест в.о. прокурора м. Дніпропетровська від 20.08.10 №2079 вих.№10.
Аналіз матеріалів справи та норм права, які регулюють спірні правовідносини, показав наступне.
Відповідно до ст.22 Закону України «Про основи містобудування»забудова земельних ділянок, що надаються для містобудівних потреб, здійснюється після виникнення права власності чи права користування земельною ділянкою у порядку, передбаченому законом, та отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
Статтею 93 Земельного кодексу України передбачено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Згідно з ч. І ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Статтею 25 Закону України «Про місцеве самоврядування»та п. «в»ч. І ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад відноситься надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності.
Відповідно до ч.2 ст.4 Закону України «Про оренду землі»орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом.
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про оренду землі»договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації. При цьому, право оренди земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації цього права (ст.125 Земельного кодексу України).
Згідно з ч.І та ч.4 ст.5 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень»систему органів державної реєстрації прав складають центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів, створена при ньому державна госпрозрахункова юридична особа з консолідованим балансом (центр державного земельного кадастру) та її відділення на місцях, які є місцевими органами державної реєстрації прав. Державна реєстрація прав проводиться місцевими органами державної реєстрації прав виключно за місцем знаходження нерухомого майна, а саме: в містах Києві та Севастополі, місті обласного підпорядкування, районі.
Матеріалами справи підтверджується, що договір оренди землі від 07.04.2009р. був зареєстрований 13.05.2009р. року Дніпропетровською регіональною філією ДП «Центр державного земельного кадастру»за №040910400396. Згідно з п. 3.1 договору останній укладається на два роки. Тобто, з 13.05.2009 року (з дати реєстрації договору) у позивача виникло право користування вищезазначеною земельною ділянкою на два роки.
Відповідно до ст.23 Закону України «Про планування і забудову територій»будівництво об'єктів містобудування здійснюється згідно з вимогами законодавства та відповідно до затвердженої проектної документації.
Згідно зі ст.22 Закону України «Про основи містобудування»забудова земельних ділянок, що надаються для містобудівних потреб, здійснюється після виникнення права власності чи права користування земельною ділянкою у порядку, передбаченому законом, та отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
Відповідно до ст.29 Закону України «Про планування і забудову територій»дозвіл на виконання будівельних робіт - документ, що засвідчує право замовника та підрядника на виконання підготовчих (якщо підготовчі роботи не були виконані раніше відповідно до дозволу на виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд.
Дозвіл на виконання будівельних робіт надається інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю.
Позивачем було отримано в Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Дніпропетровській області дозвіл на виконання будівельних робіт від 26.04.2010 року №112/2010-04 (термін дії-до 30.04.2011р.).
На підставі вищевикладеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції зробив обґрунтовані висновки про те, що позивачем були виконані всі вимоги чинного законодавства щодо оформлення права забудови земельної ділянки і на підставі ст.22 Закону України «Про основи містобудування»він має право на будівництво будівлі підприємства громадського харчування по просп. Гагаріна у районі буд.№76, в м. Дніпропетровську.
За приписами ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Крім того, Рішенням Конституційного суду України від 16.04.2009 року №7-рп/2009 у справі №1-9/2009 про скасування актів органів місцевого самоврядування в абзацах 5 та 6 пункту 5 встановлено, що органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення.
Спірне рішення відповідача є ненормативним правовим актом органу місцевого самоврядування, який вичерпує свою дію виконанням, тому вони не може бути скасованим чи зміненим органом місцевого самоврядування після його виконання. Факт виконання цього рішення підтверджується матеріалами справи.
За таких обставин, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, ретельно дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з нормами матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для її задоволення та скасування судового рішення не вбачається.
Керуючись статтями 198, 200, 205, 206 КАС України, колегія суддів
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Прокурора Жовтневого району м.Дніпропетровська на постанову Жовтневого районного суду м.Дніпропетровська від 13.12.2010р. у справі № 2а-3959/10 залишити без задоволення.
Постанову Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська від 13.12.2010р. у справі № 2а-3959/10 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 254 КАС України та може бути оскаржена згідно зі ст.212 КАС України.
Головуючий: О.А. Проценко
Суддя: Л.П. Туркіна
Суддя: В.В. Мельник
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2011 |
Оприлюднено | 11.07.2011 |
Номер документу | 16589485 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Проценко О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні