Постанова
від 01.07.2011 по справі 2а-1737/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" липня 2011 р. Справа № 2a-1737/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:

Судді Грицюка П.П .

при секретарі Куз ишин Р.М.

за участю представника поз ивача Скорбача Р.М.,

розглянувши у відк ритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністрат ивну справу

за позовом: Державн ої податкової інспекції в Ро гатинському районі Івано-Фра нківської області

до відповідача: товариства з обмеженою відп овідальністю "Форест Рогатин "

про стягнення заборг ованості в сумі 5151,67 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Державної податк ової інспекції в Рогатинсько му районі Івано-Франківської області (далі - позивач) зверн улася з адміністративним поз овом до товариства з обмежен ою відповідальністю "Форест Рогатин" (далі - відповідач) пр о стягнення заборгованості в сумі 5151,67 грн.

Позов мотивовано тим, що ста ном на 20.05.2011 року за відповідаче м обліковується податковий б орг по орендній платі в загал ьній сумі 5151,67 грн., що виник внас лідок несплати орендної плат и за земельні ділянки держав ної і комунальної власності протягом 2010 року та поточного періоду 2011 року.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і. Посилаючись на обставини, в икладені у позовній заяві, пр осив суд задовольнити позов у повному обсязі.

Відповідач повторно в судо ве засідання не з' явився, хо ча про час, дату та місце розгл яду адміністративної справи повідомлявся належним чином . Наданим правом на подання за перечення проти позову не ск ористався. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду сп рави чи про причини неявки су ду не подав.

За таких обставин суд вбача є за можливе розглянути спра ву на підставі наявних доказ ів за відсутності відповідач а.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и наявні в матеріалах справи докази, надавши їм юридичну о цінку, суд прийшов до висновк у про те, що позовні вимоги під лягають задоволенню у повном у обсязі з наступних підстав .

Суд зазначає, що при вирішен ні даної справи керується но рмами законодавства в редакц ії, чинній на час дії спірних п равовідносин.

Згідно до пп.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України “Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ” платник податків зобов'яза ний самостійно сплатити суму податкових зобов' язання, з азначену у поданій податкові й декларації, протягом десят и календарних днів, наступни х за останнім днем відповідн ого граничного строку, перед баченого пп.4.1.4 п.4.1 ст. 4 вказаног о Закону для подання такої де кларації.

В п. 5.1 ст. 5 Закону зазнач ено, що податкове зобов' яза ння, самостійно визначене пл атником податків у податкові й декларації, вважається узг одженим з дня подання такої п одаткової декларації.

Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст .5 Закону України “Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами” встановлено, що пода ткове зобов' язання платник а податків, нараховане контр олюючим органом, вважається узгодженим в день отримання платником податків податков ого повідомлення, за винятко м випадків його апеляційного узгодження і відповідно до п .п.5.3.2 п.5.3 ст.5 Закону повинно бути сплачено платником податків на протязі 10-ти календарних д нів, наступних за днем узгодж ення. Узгоджена сума податко вого зобов' язання, не сплач ена платником податків у стр оки, визначені цією статтею, в изнається сумою податкового боргу платника податків.

Оскільки, відповідачем не б ула порушена процедура апеля ційного узгодження податков ого зобов'язання, то сума вказ аного податкового зобов'язан ня відповідача, у відповідно сті до пункту 5.2 статті 5 Закону України Закону України "Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами" є узгодженою.

Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, зокрема, визначення пер еліку податків та зборів, що с правляються в Україні, та пор ядок їх адміністрування, пла тники податків та зборів, їх п рава та обов'язки, компетенці я контролюючих органів, повн оваження і обов'язки їх посад ових осіб під час здійснення податкового контролю, а тако ж відповідальність за поруше ння податкового законодавст ва врегульовані Податковим к одексом України, який набрав чинності з 01.01.2011 р.

Відповідно до п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 П одаткового кодексу України платники податків і зборів з обов' язані сплачувати пода тки та збори в строки та у розм ірах, встановлених цим Кодек сом та законами з питань митн ої справи.

Згідно п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податко вого кодексу України податк овий борг - це сума грошового з обов' язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявн ості), самостійно узгоджене п латником податків або узгодж ене в порядку оскарження, але несплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахован а на суму такого грошового зо бов' язання.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Подат кового кодексу України у раз і визначення податкового зоб ов' язання контролюючим орг аном платник податків зобов' язаний сплатити нараховану с уму грошового зобов' язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отриманн я податкового повідомлення р ішення, крім випадків, коли пр отягом цього строку такий пл атник податків розпочинає пр оцедуру оскарження рішення к онтролюючого органу. У разі о скарження рішення контролюю чого органу про нараховану с уму грошового зобов' язання платник податків зобов' яза ний самостійно погасити узго джену суму, а також пеню та штр афні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узг одження.

Відповідно до ст. 14 Кон ституції України - земля є осн овним національним багатств ом, що перебуває під особливо ю охороною держави. Право вла сності на землю гарантується . Це право набувається і реалі зується громадянами, юридичн ими особами та державою викл ючно відповідно до закону. Ві дповідно відповідач, повинен керуватись Земельним кодекс ом України і Законами Україн и "Про плату за землю" та "Про ор енду землі".

Статтею 14 Закону України «П ро плату за землю» передбаче но, що платники земельного по датку, а також орендної плати за земельні ділянки державн ої або комунальної власності (крім громадян) самостійно об числюють суму земельного под атку та орендної плати щорок у за станом на 1 січня і до 1 люто го поточного року подають ві дповідному органу державної податкової служби за місцез находженням земельної ділян ки податкову декларацію на п оточний рік за формою, встано вленою центральним податков им органом, з розбивкою річно ї суми рівними частками за мі сяцями. Подання такої деклар ації звільняє від обов'язку п одання щомісячних деклараці й.

У відповідності до ст. 17 вказ аного Закону податкове зобов 'язання з земельного податку , визначене у податковій декл арації на поточний рік, сплач ується рівними частками влас никами та землекористувачам и земельних ділянок за місце знаходженням земельної діля нки за базовий податковий (зв ітний) період, який дорівнює к алендарному місяцю, щомісячн о протягом 30 календарних днів , наступним за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) місяця.

Також, відповідно до п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст.14 Податкового Кодексу У країни плата за землю - загал ьнодержавний податок, який с правляється у формі земельно го податку та орендної плати за земельні ділянки державн ої і комунальної власності.

Пунктом 286.2 статті 286 цього Код ексу встановлено, що платник и плати за землю (крім фізични х осіб) самостійно обчислюют ь суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточно го року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з а формою, встановленою у поря дку, передбаченому статтею 46 ц ього Кодексу, з розбивкою річ ної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декл арації звільняє від обов'язк у подання щомісячних деклара цій. При поданні першої декла рації (фактичного початку ді яльності як платника плати з а землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нор мативної грошової оцінки зем ельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі зат вердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно з п. 287.3 ст. 287 Податковг о кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за зе млю, визначене у податковій д екларації на поточний рік, сп лачується рівними частками в ласниками та землекористува чами земельних ділянок за мі сцезнаходженням земельної д ілянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 ка лендарних днів, що настають з а останнім календарним днем податкового (звітного) місяц я.

Судом встановлено, що товар иство з обмеженою відповідал ьністю "Форест Рогатин" зареє стровано, як юридична особа Р огатинською районною держав ною адміністрацією Івано-Фра нківської області 27.10.2005 року (а. с. 9) та взято на облік Державно ю податковою інспекцією в Ро гатинському районі Івано-Фра нківської області.

Відповідачем до Державної податкової інспекції в Рога тинському районі Івано-Франк івської області подана подат кова декларація з орендної п лати за земельні ділянки дер жавної і комунальної власнос ті за 2010 -2011 роки.

Відповідно до поданої декл арації з орендної плати за зе мельні ділянки державної і к омунальної власності, відпов ідач самостійно визначив та задекларував суми, які підля гають сплаті до бюджету за пі дсумками поточного звітного періоду.

Встановлено, що позивачем н араховано відповідачу штраф ні санкції, що підтверджуєть ся корінцями податкових пові домлень - рішень від 20.12.2010 року з а № 0009531500/0 в сумі 1621,02 грн. та за 0009541500/0 в сумі 37,84 грн., від 18.01.2011 року за № 000023 1500/0 в сумі 76,39 грн. та за №0000241500/0 в сум і 435,55 грн. (а.с.16 - 17).

Позивачем надіслано боржн ику податкові вимоги про нео бхідність сплати суми заборг ованості, які відповідачем з алишені без розгляду та задо волення (а.с. 18).

Вказана заборгованість пі дтверджується дослідженими в судовому засіданні податк овими деклараціями з орендно ї плати за земельні ділянки д ержавної і комунальної власн ості , довідкою позивача від 20 .05.2011 року за № 53/9/24-019, податковими вимогами, обліковою карткою платника.

Судом встановлено, що на мом ент розгляду справи, сума под аткового зобов' язання з оре ндної плати за земельні діля нки державної і комунальної власності в загальній сумі 5151 ,67 грн. відповідачем узгоджена , проте в добровільному поряд ку несплачена, що тягне за соб ою ненадходження коштів до Д ержавного бюджету України та суттєво порушує інтереси де ржави.

Згідно п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституці ї України та ст. 71 КАС України к ожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона поси лається як на підставу своїх вимог і заперечень. На час вир ішення справи відповідач не надав доказів відсутності аб о погашення ним узгодженого податкового боргу.

За таких обставин, суд прихо дить до висновку про порушен ня відповідачем вимог законо давства стосовно не сплати у згодженого податкового борг у та вважає, що вимоги позивач а є обґрунтованими, відповід ають обставинам справи та на явним матеріалам, у зв'язку з ч им позов підлягає задоволенн ю відповідно до чинного зако нодавства та у межах заявлен их вимог, в сумі 5151,67 грн.

При цьому, відповідн о до п. 95.1. ст. 95 Податкового Коде ксу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на кор исть держави заходи щодо пог ашення податкового боргу так ого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебу вають у його власності, а в раз і їх недостатності - шляхом пр одажу майна такого платника податків, яке перебуває у под атковій заставі.

У відповідності до пункту 20.1.18. Податкового кодексу Укра їни органи державної податко вої служи мають право зверта тися до суду щодо стягнення к оштів платника податків, яки й має податковий борг, з рахун ків у банках, обслуговуючих т акого платника, на суму подат кового боргу або його частин и.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір), відповідно до ст. 94 КАС України, стягненню з від повідача не підлягають.

У процесі розгляду с прави не виявлено інших факт ичних обставин, що мають знач ення для вирішення спору, і до казів на підтвердження цих о бставин.

На підставі ст. 124 Конс титуції України, керуючись с т. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити п овністю.

Стягнути з товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Форест Рогатин" (77000, вул. Гали цька, 20, м. Рогатин, Івано-Франкі вська область, ідентифікацій ний код 33678090) в дохід бюджету заб оргованість по орендній плат і за земельні ділянки в сумі 5151 (п' ять тисяч сто п' ятдеся т одну) гривню 67 копійок з раху нків у банках обслуговуючих платника та за рахунок готів ки.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Ко дексом, якщо таку скаргу не бу ло подано

Суддя: /підпис/ Грицюк П.П.

Постанова складен а в повному обсязі 05.07.2011 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2011
Оприлюднено18.07.2011
Номер документу16638120
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1737/11/0970

Постанова від 01.07.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Постанова від 01.07.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Ухвала від 30.05.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

Постанова від 01.07.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Грицюк П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні