Постанова
від 08.07.2011 по справі 2а/2570/3406/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                                 Справа № 2а/2570/3406/2011

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          07 липня 2011 р.                                                                                      м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого-судді Д’якова В.І., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального підприємства  Грем’яцької сільської ради про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,-

                                                  В С Т А Н О В И В :

Чернігівське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства  Грем’яцької сільської ради  і просить стягнути з відповідача 1516,67 грн. адміністративно-господарських санкцій та 31,74 грн. пені, мотивуючи тим, що відповідач у 2010 році не виконав встановлених чинним законодавства вимог щодо нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Представник позивача в судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву в якій просив розглянути справу без його участі,  позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, надіслав заяву про розгляд справи без його участі.

Враховуючи, що сторони надіслали заяви про розгляд справи без їх участі, суд, відповідно до ч. 3 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвалив розглянути справу в порядку письмового провадження на основі наявних в справі матеріалів.

Розглянувши подані  документи і матеріали, суд вважає, що позов  підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що 04 травня 2011 року Комунальним підприємством  Грем’яцької сільської ради був поданий звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2010 рік.

Відповідно до поданого звіту, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становила 9 осіб. Кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в України" складає 1 особа.

Відповідно до поданого звіту, середньооблікова кількість штатних працівників, яким встановлена інвалідність - 0 осіб. Таким чином, невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 робоче місце.

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 року № 42 затверджена форма звітності № 10-ПІ "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" та Інструкція щодо її заповнення. Згідно п. 3.1. Інструкції середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за рік визначається відповідно до п. 3.2. Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 року № 1442/11722. За таким же правилом визначається середньооблікова кількість штатних працівників за рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність.

Кількість інвалідів-штатних працівників, які повинні працювати, річний фонд оплати праці за 2010 рік, середньорічна заробітна плата штатного працівника та сума адміністративно-господарських санкцій визначені відповідачем з порушенням вимог вказаної Інструкції, згідно якої фонд оплати праці штатних працівників визначається в тисячах гривень з одним десятковим знаком та відповідно становить - 27,3 тис. грн.

Середньорічна заробітна плата штатного працівника - 3033,33 гри. (27,3 тис. грн. / 9 осіб = 3033,33 грн.).

Частиною 1 статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ч. 2, 3 зазначеної статті Закону роботодавці самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першої цієї статті, та самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Відповідно до ст. 18-1 Закону України  "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" державна служба  зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інвалідів, кваліфікації та знань з урахування його бажань.

Згідно з ч. 2 ст. 218 Господарського кодексу України учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Згідно ч. 4 ст. 20 Закону України "Про зайнятість населення" підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством. Несвоєчасна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом.

Комунальне підприємство  Грем’яцької сільської ради не надало суду доказів звернення до Новгород-Сіверського районного центру зайнятості з інформацією про наявність вакансій на підприємстві для працевлаштування інвалідів. Натомість відповідно до листа Новгород-Сіверського районного центру зайнятості від 31.05.2011 року №402 протягом 2010 року вакансії Ф-3 ПН для осіб з обмеженими можливостями від Комунального підприємства  Грем’яцької сільської ради не надходили.

Роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж встановлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним, а підприємства на яких працює від 8 до 15 осіб - у розмірі половини середньої річної заробітної плати (частина 1 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні").

Таким чином, сума адміністративно-господарських санкцій Комунального підприємства  Грем’яцької сільської ради  за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році становить 1516,67грн. Адміністративно-господарські санкції відповідач повинен був розрахувати і сплатити самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення норматив, однак до цього часу сума заборгованості до Державного бюджету не сплачена.

Відповідно до п.п.3.1 п.3 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15 травня 2007 р. № 223,  порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національного банку України за кожен календарний день прострочення (наведених у постановах Правління Національного банку України), що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Постановою Національного банку України від 09.08.2010 року № 377 встановлена з 10 серпня 2010 року облікова ставка у розмірі 7,75 % річних.

За порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій відповідачу нарахована пеня в розмірі 31,74 грн.

Відповідач не надав доказів, що спростовують  вимоги адміністративного позову.

За таких обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають  задоволенню повністю.   

Керуючись ст.ст. 122, 158-163, 167, 181, 255, 257 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

                                                  П О С Т А Н О В И В :

Позов Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального підприємства  Грем’яцької сільської ради про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, - задовольнити повністю.

Стягнути з Комунального підприємства  Грем’яцької сільської ради ( с. Грем’яч, Новгород – Сіверський район, Чернігівська область, 16020, р/р 26000301329, Ощадбанк, МФО 343143, код ЄДРПОУ 32883543) в дохід Державного бюджету України (Отримувач: Державний бюджет Новгород - Сіверського району, банк отримувача: ГУДКУ у Чернігівській області, р/р 31213230700334, МФО 853592, код ЄДРПОУ 22824537) 1516,67 грн. адміністративно-господарських санкцій та 31,74 грн. пені.

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.  

Суддя                                                                                           Д'яков В.І.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2011
Оприлюднено15.07.2011
Номер документу16639321
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/3406/2011

Ухвала від 24.06.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Постанова від 08.07.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні